Skocz do zawartości

zamontowanie subwafer 'a wzmacniacz 'a w e39 sed ostatecznie


night_84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

przeczytałem już sporo wątków, dotyczących montarzu dodatkowego wzmacniacza i subwafera w e39 sedan.

może ktoś zrobiłby turialika za rączkę jak to zrobić, nie chce zmieniać sprzętu w środku.

 

co chcę zrobić..? podpiąć wzmacniacz(monoblock) i do niego subwofer.:

-radio cd zostaje w wersji "B"

-wzmacniacz ma uruchamiać się razem z radiem

-jak podpiąć to najlepiej z bagarznika bez demontarzu radia

 

mam taki mały problemik, jak wy to widzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem to tak

sub i wzmak zabudowane z tyłu, za siedzeniami, przewody zasilajace oczywiście z aku, zarówno + jak i -, na plusie bezpiecznik,

 

za radiem miałem zamontowany adapter sinusline, z niego szedł kabel RCA tunelem środkowym do bagażnika, ciężko jest go poprowadzić z tyłu pod tapicerką, u mnie szedł najpierw pod konsolą środkową, a potem kawałek pod wykładziną na tunelu środkowym, jednak jego upchnięcie tam tak jak pisze jest trudne, później pod siedzeniem i do bagażnika, oczywiście trzeba odkręcić kanapę,

 

razem z kablem RCA szedł kabel do załączania wzmaka, podłączony pod któryś z kostki radia (nie pamiętam który, musisz zobaczyć w którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka) dalej szedł do schowka pod deską po lewej stronie, kierownicy, tam był ukryty dodatkowy przełącznik umożliwiający wyłączenie wzmaka, bez wyłączania kluczyka, następnie wracał na środek i dalej już z kablem RCA oczywiście na tym kablu tuz za radiem też poszedł bezpiecznik

 

opcja z wyjmowaniem radia jest najłatwiejsza w realizacji, jedynie przeciągnięcie kabla pod tym kawałkiem wykładziny jest cholernie trudne

 

a teraz efekty: było trochę basu, jednak to tylko adapter, więc bas był niedokładny i zamazany, generalnie gra nie warta świeczki bez wymiany radia

niestety nagłośnienie w e39 jest żałosne, powinni się wstydzić to montować, nawet wersja z DSP i trudno tu uzyskać cokolwiek bez wywalenia wszystkiego i zamontowaniu od nowa (łącznie z kablami), co w sumie nie jest łatwe, bo przejściówka na radio 1din wygląda tragicznie, a w przednich drzwiach są głośniki 13'

 

u mnie bagażnik wyglądał tak :8)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//info.wsisiz.edu.pl/~kuran/Obraz%20043_resize.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty miales Touringa a to zmienia postac rzeczy, bass w sedanie niecholery nie przedostanie sie do kabiny bo bagaznik jest zajebiscie wytlumiony. Przerabialem ten temat ostatnio i sobie odpiscilem bo orginalny subb ktory mam w wypozazeniu gra o niebo lepiej niz skrzynka 800watowa z 300w rockfordem w RMSsie. Jedynie co było słychac to drzenie wszystkich elementow na zewnatrz auta i nic pozatym. Zaznaczam ze mam dzielone siedzenia i worek na narty i nawet to nie pomogloo. Nie polecam zabawy w sub do sedana, lepej zainwestowac w dobry system przednii i bedzie o wiele lepiej,... chyba ze chcesz sie bawic w wycinanie tylnych blachh, ale moim zdaniem szkoda auta na takie zabawy. albo zrobisz podobna skrzynke i podwiesisz pod tylna półke tak jak to jest rozwiazane w orginalym systemie Top Hi-Fi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiązanie jest

umieszczasz skrzynie z subem w obudowie zamkniętej w otwór na narty

nastepnie gąbką wygłuszająca rozkaładasz ładnie naokoło membrany żeby bass szedł tylko do kabiny

no i oczywiście ważny jest dobór sprzętu, zwykłe 300rms tu nic nie pomoże

polecam suby PB ze starej serii 500rms lub RE audio

Wszystko z Miłości do Bawarii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z tym subem w tylnej ściance pod szybą?

macie może jakieś zdjęcia ewentualnie jak zamontowaliście i jaki głośnik wejdzie największy, czy trzeba zabudować tył głośnika itd..?

 

z worka na narty nie chce rezygnować bo się przydaje, wiem ze w e34 sub nie ma sensu myślałem że tu nie będzie problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Można jeszcze spróbować zamontować 2 subwoofery (chyba 25cm) tak jak jest to w M5.

Podobno gra nieźle i pasuje pod oryginalny wzmacniacz.

http://bmwtips.com/tipsntricks/tips_pages/M%20audio%20upgrade%20review.htm

 

Albo coś takiego.

http://www.tail-wheel.com/540i.htm

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy można niewiele poprawić jakość dzwieku zmieniajać same głosniki z tych seryjnych na jakieś inne aby pasowały idealnie w otwory, nie wywalając oryginalnego radia?? Szczerze nie chce go wywalać bo jest wbudowane ładnie i pasuje, natomiast zaślepka wygląda kiepsko i tandetnie z innym radiem. Zależy mi tylko na niewielkim polepszeniu jakości brzmienia, jesli tak to jakie konkretne głosniki na tył i przód założyć abyb to miało ręce i nogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukas23 jest możliwość zrobienia czegoś, ale tego typu zmiany są bez sensu, poniewaz :

 

1. Nawet zestaw odseperowany 13-nastek głośników (typu Hertz DSK 130 albo Powerbass S-5C, oba za około 250 zł ) ze wzmacniaczem (a bez niego to już zupełnie) nie zagrają dużo lepiej od fabrycznych, prawdopodobnie nie usłyszysz różnicy, a wydasz 500-600 zł.

2. Sama wymiana głośników z Nokii na jakieś Soniacze itd. nic nie da, nie zagrają lepiej od fabrycznych, a jest wiele opinii, że może być nawet gorzej.

3. Przerabiałem ten temat (pierwsze co chciałem zrobić w swojej E39 była wymiana audio) zasięgajac wiedzy u różnych ludzi znających się bdb na car-audio i jedynym sensownym rozwiązaniem jest montaż zestawu odseperowanego na przód (16-nastki), kupno paneli, dystansów (z podstawką), przykręcenie głośników do drzwi, wygłuszenie, kupno wzmacniacza, subwoofera i dobrych kabli. Jednostkę sterującą też wypadałoby wymienić, jednak na szczęście słyszałem, że CD RDS nie radzi sobie źle przy takim zestawie i może spokojnie zasilić tweetery. Bez tego wszystkiego jakiekolwiek zmiany będą nieefektywne i niepotrzebną stratą finansową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Akurat jestem na świerzo po temacie. Mam sedana i założyłem wzmaka i tubę Blaupunkt (trapezowaskrzynia). Radio mam oryginał CD. Sygnał za pomocą adaptera przerobiłem na RCA. Adapter zakupiony z allegro. Efekty??? Jak dla mnie o niebo lepsze!!! Jestem zadowolony. Owszem auto wygłuszone ostro. Ja w swoim zastosowałem niewielką przeróbkę i oderwałem oryginalnie zgrzane dwa kółka blachy w miejscu pod szybą tam gdzie montowane są oryginalne suby. Otwory te mają połączenie z kratkami wewnątrz auta. Ogólnie operacja zakończona efektowo i wystarczająco. jeśli chodzi o opłacalność to jak najbardziej polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bas gra ze szkrzyni przez podlokietnik, skrzynia spora, bas tez. Minusem jest utrata funkcjonalnosci bagaznika, ale i tak mam busa, wiec OK. Wyminione glosniki przednie i wszytkie kable, radio oryginal. Gra bardzo dobrze, o niebo lepiej niz na oryginalnych glosnikach. Szczegolow nie znam, bo robila to porzedniczka, ale jak na 13tki to jest wykop az milo. Jedna wada, bardzo zalezy jakosc dzeieku od zrodla i jakosci nagrania i bez dsp czasem jest kicha, bo ni idzie wyregulowac jak by sie chcialo.
(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Akurat jestem na świerzo po temacie. Mam sedana i założyłem wzmaka i tubę Blaupunkt (trapezowaskrzynia). Radio mam oryginał CD. Sygnał za pomocą adaptera przerobiłem na RCA. Adapter zakupiony z allegro.

 

Danek24 co musiałeś kupić oprócz kabli tj. (czincze, kabel od aku, masy, bezpiecznik), żeby podłączyć wzmacniacz do radia? Pytam, bo właśnie też przymierzam się do montażu Blaupunkta wzmacniacza oraz skrzynii, żeby chociaż jakiś minimalny basik był w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Akurat jestem na świerzo po temacie. Mam sedana i założyłem wzmaka i tubę Blaupunkt (trapezowaskrzynia). Radio mam oryginał CD. Sygnał za pomocą adaptera przerobiłem na RCA. Adapter zakupiony z allegro. Efekty??? Jak dla mnie o niebo lepsze!!! Jestem zadowolony. Owszem auto wygłuszone ostro. Ja w swoim zastosowałem niewielką przeróbkę i oderwałem oryginalnie zgrzane dwa kółka blachy w miejscu pod szybą tam gdzie montowane są oryginalne suby. Otwory te mają połączenie z kratkami wewnątrz auta. Ogólnie operacja zakończona efektowo i wystarczająco. jeśli chodzi o opłacalność to jak najbardziej polecam.

 

twoja opcja podoba mi sie najbardziej:)

możesz podac link do all gdzie kupiłeś adapter?

jak prąd? rozumie że uruchamia sie po włączeniu samochodu.

masz gdzieś zdjęcia jak mniej więcej wyglądają te 2 dziury? może lepiej zamontować w tą dziurę po subku 25cm?

 

nawiasem mówiąc nie ma wyjścia z tego wzmacniacza sygnału LiR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foto niestety nie mam ale postaram sie do opisać jak należy. A więc. Jak otworzymy bagażnik to na górnej części (blacha oddzielająca komorę bagażnika od wnętrza auta) na niej od wnętrza bagażnika są widoczne okrągłe profile do mocowania głośników. Na obwodzie koła jest w jednym miejscu jakby mniejsze koło. To jest blaszka średnicy około 8-10cm. To blaszane kółko jest lekko zgrzane do reszty podszybia. Podważamy ją płaskim śróbokrętem i zgrzewy bez problemów puszczają. Mamy otwory. wewnątrz otworu jest gotowo nacięte wyciszenie to oderwania. Wyrywamy je i mamy kanał łaczący komorę bagażnika z maskownicami widocznymi od wnętrza kabiny (plastikowe przy samej szybie) To już pozwoli na ulatnianie sie poruszonego powietrza przez tubę z komory bagażnika do wnętrza.

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=320968221

a to zastosowałem do przetworzenia sygnału wysokiego na RCA montarzy urządzenia dokonałem pod tylną kanapą (siedziskiem). Instalacja idzie lewą stroną ( pasarzera) Jak podniesie sie kanapę to widoczne są wiązki. W jednej z wiązek są dwie pary kabli splecionych w warkoczyki parami (koloru niebieskiego i żółtego). To są lewy i prawy kanał. Konwerter podłącza sie bardzo prosto jest opisany. Z niego prowadzimy przewody chinch do wzmaka i mamy sygnał. Sterowanie REM wykorzystałem z instalacji auta w lewym tylnym boczku bagaznika. Wpięcia dokonałem do przewodu fioletowego z białym paskiem. Jest na nim zasilanie po przekręceniu stacyjki w pozycje ACC. Zasilanie główne naturalnie z aku przez bezpiecznik 30A zamocowany tuż przy klemie +. To chyba na tyle w razie pytań odpowiem. Pozdrawiam i życzę miłego odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genialny jak genialny ale zajmuję sie elektroniką i elektromechaniką w związku z tym kombinowałem sam tak żeby było oki i w sumie jest lepiej niż oczekiwałem. Ja mam głośnik blaupunkt w trapezowej skrzyni wzmak jak narazie pożyczony ale niebawem zakupię swój. Jak podłączałem ten sub http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=321874629 to nie byłem zbytnio przekonany. Próby dokonałem w swoim aucie na pożyczonym włąśnie takim egzemplarzu. Efekt bardzo zadowalający więc mam zamówioną i czekam na przesyłkę. Przokonała mnie przedewszystkim skrzynia. Jest nie duża i nie zajmuje powierzchni bagażowej. Mam diesla wiec butli gazu brak. Skrzynia siedzi głęboko przy oparciu. Wzmak przykręciłem do blachy u góry pomiędzy owymi otworami wylotowymi. Dlatego tam żeby nie walał sie po bagażniku i żeby było zawsze dobre dojście do regulacji wzmocnienia we wzmaku. Napewno nie kupowałbym mniejszego głośnika niż 30cm. 25 to według mnie za mało do takiego auta jak BMW ze względu na bardzo mocne wyciszenie bagażnika. Musi być to jakieś minimum żeby efekt był zadowalający. Ustawienia radia to: Trebble na max Bass na minimum aby odciążyć słabe seryjne głośniki w aucie. Regulacja w adapterze oba kanały na max. Wzmacniacz zależy od tego co kto lubi i jaki ma sub. W moim wypadku jest mniej więcej na połowie GAIN-a.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danek24 - a co jest potrzebne, żeby podłączyć czincze do oginalnego radia Bussines CD RDS? To jest właśnie ten konwerter?

 

Pytanie 2 - którędy dokładnie wyprowadziłeś czincze od radia z z konsoli, przez schowek? I jak dalej do wzmacniacza?

 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie podłączenie zwykłego adpatera pod kable głośnikowe daje mizerne efekty

najlepiej jest oddać radio do zakładu CA który wyprowadzi z niego 1/2 pary niskonapięciowych wyjść na chinche i wtedy ma to jakiś sens

 

kable można pociagnąć pod podłogą

 

BTW jakbyś posłuchał RE Audio SE lub SX w wersji 25cm to byś zmienił zdanie co do tego czy koniecznie jest zakładanie 30cm.

 

Dla obrazowego porównania taki SX 25cm to jak ja 5 sztuk blaupunkta

 

pozdro :cool2:

Wszystko z Miłości do Bawarii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i tak ale koszty i sposób trudności jest nie porównywalny a jeśłi chodzi o efekt to się wogóle nie zgadzam że jest mizerny!! ABSOLUTNA poprawa bez dwóch zdań. Wszyscy wiemy jaki kibelek BMW zrobiło z nagłośnienia seryjnego. Dobry wzmak i tuba daje i to sporo efektu. Jak ktoś nie wierzy to chętnie zademonstruję na żywo :wink:

 

P.S adapter zdaje egzamin całkiem spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i tak ale koszty i sposób trudności jest nie porównywalny a jeśłi chodzi o efekt to się wogóle nie zgadzam że jest mizerny!! ABSOLUTNA poprawa bez dwóch zdań. Wszyscy wiemy jaki kibelek BMW zrobiło z nagłośnienia seryjnego. Dobry wzmak i tuba daje i to sporo efektu. Jak ktoś nie wierzy to chętnie zademonstruję na żywo :wink:

 

P.S adapter zdaje egzamin całkiem spoko.

 

w to że tuba gra niestety nigdy nie uwieże

:nienie:

 

adapter natomiast oczywiście ma swoje plusy... daje wyjście na chinche i można wzmak podłaczyć a jak wiadomo muza pod wzmakiem zawsze zagra lepiej niż fabryka.

 

jakbym miał swoje stare autko to chętnie bym koledze zademonstrował jak gra dobre audio... za 5-6k zł :mrgreen:

Wszystko z Miłości do Bawarii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak grać nie gra tylko pola poruszają cewke a ta membranę a owa membrana porusza powietrze i powstaje bass. W woli wyjaśnienia! A tak poważnie to owszem BMW to lipny samochód do nagłośnienia ale owszem gra. A jeśli chodzi o wsadzenie 5 czy 6 tys zł w nagłośnienie to dla mnie zboczenie i bezsens bo ja z samochodem ślubu nie biorę a takiego nagłośnienia przecież nie wymontujesz do kolejnego auta bo gdzie sens i logika? Z punku widzenia kupującego to on za to nie zapłaci tyle co to warte jest dla ciebie i tak błędne koło sie zamyka. Dlatego uważam to za bezsensowne. No chyba ze ktoś sie zakochuje w swoim jedynym egzemplażu auta i ma zamiar dokonać z nim żywota. No ale każdy ma swoje. Dorażna i najtańsza metoda poprawienia efektu basu to właśnie tuba. Czy się ze mną nie zgodzisz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche przesadziłeś teraz

według mnie na nagłośnienie trzeba wydać kwote rzędu 2-3 tys żeby ładnie zagrało.

... a do bmw e39 przynajmniej dwa razy tyle!!

takie moje zdanie, siedze w CA od dłuższego czasu i orientuje się w tym środowisku, bywam na zawodach itp

dla mnie zboczeniem jest wydać więcej na audio niż warty jest samochód, a tak bywa w większości na zawodach.

ja lubie przyjemne granie bez zniekształceń, świstów, gwizdów, pierdzeń itp itd i dlatego wydaje tyle a nie inaczej bo z takiego sprzętu granie mi się podoba. i nawet jakbym miał więcej kasy to na audio dużo więcej bym nie wydał.. bo przekroczenie pewnej granicy jest już nie współmierne z ponieionymi kosztami :lol:

 

tuba nie gra :duh: powtarza po raz kolejny :nienie:

to jest rozwiązanie dla śmigających po wsi maluchów i golfów II z napisem na szybie pajonier :mrgreen:

 

tanie rozwiązanie to obecnie subik 25 lub 30cm w skrzyni BR żeby przedostawał się do kabiny, lub zamknięta skrzynia i membrana skierowna do kabiny.

Budżetowe dobre głośniki to Helix, PowerBass, Hertz...

 

BTW bass to nie tylko ruch membrany jak to przedstawiłeś, to troszke bardziej skomplikowana operacja. Jakby było tak jak mówisz to bym wpakował w skrzynie tonsila za 25zł i też by grał tak?....

Wszystko z Miłości do Bawarii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niecałe 2 tysiące można już założyć kompletny, fajnie grający sprzęt do E39. Chyba, że dla kogoś przykładowo zestaw odseperowany PowerBass L-6C (379 zł), wzmachol CaPowera (np. HPB-1502 za 450zł) + jakiś subik na Hertzu, PB itp. (500 zł) + kable (100 zł), mata na przednie drzwi (120 zł) , panele w skórze na zamówienie + dystanse z podstawką (300 zł) to kompletne dno wtedy nie ma o czym rozmawiać. Jeśli wymieniamy też jednostkę sterującą to wiadomo, cena wzrośnie o te 400-500 zł, jeśli ktoś sam nie będzie tego potrafił sobie połączyć to też trzeba doliczyć ze 300 zł robocizny, ale niekoniecznie. Wszystko oczywiscie nowe, zawsze można kupić używany wzmachol i zmieścić sie nawet z radyjkiem albo z robocizną do 2 klocków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja własnie zaczynałem od takiego zestawu PB L-6C + Xetec + AudioSystem i oczywiscie sam montowałem ale po pewnym czasie zaczęło czegoś brakować.

Ten zestaw co podajesz to napewno nie jest dno, to już całkiem porządny zestawik... no może oprócz tego Carpowera bo to jest jednak dno :?

a bez dobrego wzmaka cały sprzęt nie zagra jak należy.

Wszystko z Miłości do Bawarii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.