Skocz do zawartości

Czy w waszych e36 da sie zrobic prędko/obrotomierz cyfrowy?


wernus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 142
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

1. wyciagnij kluczyk ze stacyjki

2. wcisnij i przytrzymaj przycisk kasowania przebiegu dziennego

3. wloz kluczyk i przekrec na pozcje II

4. po tym jak pokaze ci test wcisnij 14 razy krotko i 15-sty raz przytrzymaj az pojawi sie napis ...on i zmieni na ...off

5. wcisnij 7 razy na obroty albo 8 na predkosc (albo odwrotnie bo juz nie pamietam)

 

jesli tak ci nie zadziala tzn nie masz takiej opcji - ja mam Coupe '98 i u mnie dziala

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Ja mam może głupie pytanie ale wole nie ryzykować jeśli włącze elektroniczny prdkościomierz to czy ponowne włączenie auta pozwoli wrócić do normalnego wyswietlania przejechanych km. I drugie zapewne tez głupie :mrgreen: czy po teście zegarów i po elektronicznym obrotomierzu nie wykasuje się faktyczna ilśc przejechanych km. :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Krok 1: Wcisnij i przytrzymaj przycisk zerowania licznika dziennego.

 

Krok 2: Wloz klucz do stacyjki i przekrec go w pozycje 1.

No wyswietlaczu pojawi sie "tESt 01"

 

Krok 3: Pierwsza czynnoscie jest odblokowanie funkcji testu. Kiedy widzisz "tESt 01" przyciskaj przycisk zerowania przebiegu dziennego az do momentu pojawienia sie "tESt 15". W momencie gdy pojawi sie "tESt 15" wcisnij ten przycisk i trzymaj tak dlugo az pojawi sie napis "off". Teraz mozesz korzystac z testow.

 

Test 1: Test tablicy zegarow.

 

Test 2: Dane silnika - Jest to wartosc wspolczynnika silnika. Tablica zegarow uzywa go dodatkowo z sygnalem "TD" do obliczenia predkosci obrotowej silnika. Np.

*Wspolczynnik 2 = 4 CYLINDER

*Wspolczynnik 3 = 6 CYLINDER

*Wspolczynnik 4 = 8 CYLINDER

 

Test 3: Wartosc przejechanych kilometrow od ostatniej inspecki (Oil service lub INSPECTION).

 

Test 4: Wartosc minionych dni od ostatniej inspecki - brak wartosci dla aut z rynku amerykanskiego. Odnosi sie do europy.

 

Test 5: Szcunkowa wartosc inspekcji serwisowej - dla predkosci obrotowej silnika i temperatury. Gdy wartosci zostana przekroczone.

Wynik: n=0 lub 1 predkosc obrotowa (powyzej odciecia),

t=0 lub 1 temperatura silnika.

 

Test 6: Wskaznik poziomy paliwa i temperatury cieczy chlodzacej ( wartosc hexdecymalne)

 

A (pusty)----------> 0d

kniec rezerwy------> 37

B-------------------> 54

C-------------------> 90

D-------------------> c4

E (pelny)--------------> f0

 

Temp. cieczy chlodzacej.

A-------------------> ce

B-------------------> 6d

C-------------------> 5c

D (srodek)----------> 4f-23

E-------------------> 1e

F-------------------> 18

 

Test 7: Predkosc obrotowa silnika

 

Test 8: Predkosc pojazdu w km/h

 

Test9 Przebieg - pozwala na akutalizacji przebiegu jezeli jeden z elemntow przechowujacych jego wartosc zostal wymieniony. Test jest wykorzystywany gdy swieci sie "kropka" na tablicy wskaznikow. Pojawi sie element z mniejszym przebiegiem. Dla przykladu:

012654 I - wartosc przebiegu w wenetrznej pamieci EEPROM jest mniejsza niz w "coding plug".

000325 E - wartosc przebiegu w "external coding plug" jest mniejsza niez w wewnetrzej pamieci EEPROM.

Wcisniecie przyciksu na 4 sekdundy spowduje zamiana mniejszej wartosci na wieksza i skasuje swiecaca sie "kropke". Wartosc inspekcji serwisowej zostanie rowniez zmieniana rownoczesnie.

 

Test 10: Rejestr statusu (sygnalow wejsciowych) - wartosci bitow sygnalow doprowadzonych do tablicy wskaznikow wyswietlane sa jak 0 lub 1. 0 = wejscie ma pozimo niski, 1= wejscie ma poziom wysoki.

_ _ _ _ _ _ <--- Przebieg auta...6 cyfr od lewej do prawej

pierwsza - styk pasow, pasy zapiete = 0

druga - zatrszask zaplonu, klucz wlozony = 0

trzecia - styk drzwi, drzwi otwarte = 0

czwarta - przycisk zegarka, wcisniety = 0

piata - inspeckcja zerowanie = 0, dla zerowania = 0

szosta - blad autamtycznej skrzyni biegow (EGS) = 0

 

Test 11: Rejestr statusu (syganlow wyjsciowych) - wartosci bitow sygnalow doprowadzonych do tablicy wskaznikow wyswietlane sa jak 0 lub 1. 0 = wejscie ma pozimo niski, 1= wejscie ma poziom wysoki.

_ _ _ _ _ _ <--- Przebieg auta...6 cyfr od lewej do prawej

pierwsza - "Gond" wyjscie

druga - Wskaznik ostrzegawczy hamulcow

trzecia - lampka rezerwy

czwarta - EGA lampka

piata - lampka pasow bezpieczenstwa

szosta - lampki "kropki wskazujacej na manpulowanie w przebiegu"

 

Test 12: nie uzywany

 

 

Test 13: Numer kraju - wartosc pokazuje kraj przeznaczenia tablicy zegarow (nie modyfikowalny) np: Rynek amerykanski: 02.

 

Test 14: Reset programowy - uzyj tylko gdy blad wynika nie przyczyn wadliwego sprzetu. Po wykonaniu testu tablica wskaznikow opusci tryb Testowy i blokada zostanie reaktywowana.

 

Test 15: blokowania/ odblokowanie

 

Prosze o ewentualna korekte/komentarze. Mialem problem z zrozumieniem testu nr 5. W tescie 11 wydaje mi sie ze na pozycji 4 powinno byc EGS zamiast EGA.

 

odkopałem temat bo bardzo mnie to zainteresowało , funkcja działa ale tylko do 7 , 8 to sprawdzenie zegarów i koniec zabawy :( beta jest 2.0 i z 93 roku zegary do 260 mam fabrycznie zamontowane :P ,co do kompa jedynie co mi działo to funkcja numer 1,10,11 ;/ reszta nie bardzo chyba ,ze odblokowanie odbywa się za pomocą wybrania funkcji 19 i jeżeli widnieje napis ON to wciskamy reset i działa reszta , jutro to sprawdzę. jeśli nie to większość po akceptacji nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Chiałbym sie dowiedziec jakie macie wartosći temperatury na klimatroniku w tesćie 5

Niby to jest temperatura cieczy chłodzącej

Ja w czasie jazdy mam 110-140 i tak oscyluje. Slinik nagrzany skazówka w pionie. Ogrzewanie działa dobrze

Gdzie znajduje sie ten czujnik parownika?

Z góry dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
witam, odkopuje temat z jednym pytaniem, moze ktos bedzie znal odpowiedz.. mianowicie, w moim E36 cabrio '94 te ukryte testy nie dzialaja, dziala tylko standardowy test (6 roznych wskazan + test wskazowek) i nic wiecej. wrzucalem zegary z 2.5 touring i tez w nich tego nie ma. i pytanie: czy jesli uparlbym sie zeby je miec to musze szukac odpowiednich zegarow do skutku, czy jest to moze zalezne od jakiegos innego modulu w aucie, albo od zakodowania jakiejs wartosci w zegarach przez NCS??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U znajomego nie dzialal ten test bo byl odlutowany jeden z cienkich przewodow przy stacyjce (cos ze dwa sa tam oprocz tych grubszych. W sumie wszystko w samochodzie dzialalo gitara, ale ten test nie. Bedziesz zmienial zegary tylko po to zeby sobie test wlaczyc? Po co ci to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no, juz zmienial nie bede, chyba ze mi te obecne padna :) (w starych nie mialem buzzera, jakis kondensatorek byl oderwany i nie bylo slychac klikania kierunkowskazow, do tego walniete podswietlenie tych kafelkow od wymiany oleju, dlatego zmienialem), ale jesli da sie to zrobic jakos programowo albo tak jak u Twojego znajomego podlaczajac jakis kabelek.. to byloby fajnie, lubie miec pelna funkcjonalnosc tego co mam w aucie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.