Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie redukuje przynamiej ja tego nie zauważam tylko jest coś takiego jak delikatne żabkowanie,jak prędkośc spadnie do 60 obroty spadają na poniżej 1000 i wtedy już nie żabkuje tylko płynnie zwalnia.Wymieniłem wszyskie możliwe filtry,wyczsciłem zawory od turbo irecyrkulacji spalin +kolektor i nadal to samo.Auto rwie jak głupie,przynaimiej mam takie wrażenie po przesiadce z a6 tdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak prędkośc spadnie do 60 obroty spadają na poniżej 1000 i wtedy już nie żabkuje

 

wtedy wyłącza się lock-up a włącza sie konwerter. Bylo o tym niedawno pare postów. Obroty powinny spaść poniżej 1000 i tu masz w porządku wszystko. Natomiast szarpanie wczesniej to moze byc wlasnie jakas awaria lockupu, ale to niech się ktos moze bardziej obeznany wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdyby była awaria lockupa to podejrzewam że podobnie było by w trybie d a tu z kolei nic takiego nie występuje,po nowym roku jade gdzieś na komputer moze cos pokaże,ale póki co to obawa o najgorsze chociaż przypadek wyjątkowy i nikt czegoś podobnego nie opisywał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale czy na sekwencyjnym trybie włącza się lockup czy redukują biegi? Przyznam szczerze, że akurat w BMW swoim nie jeździłem jeszcze na trybie sekwencyjnym bo narazie sprawdzam czy skrzynia po wymianie i naprawie działa ok. Wiem, że w innych autach na sekwencyjnym redukuje a konwerter się załącza dopiero jak auto już staje prawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...po rozpędzeniu do 100 km/h i puszczeniu całkowicie pedału gazu gdy zejdzie do 1500 obrotów/m zaczyna szarpać jakby przerywać,po czym gdy osiągnie prędkość 60 km/h uspakaja się....

 

Kolega voshon napisał wcześniej ale nie chce Ci się czytać

 

Gdzieś w wątku dotyczącym skrzyni A5Sxxxx przeczytałem, że warto także sprawdzić jedną rzecz, która może nam powiedzieć nieco o stanie skrzynki. Mianowicie należy się rozpędzić do około 80km/h puścić gaz i obserwując obrotomierz sprawdzić czy nam się "rozpina" w zakresie około 60km/h. Może się niezbyt fachowo wyraziłem, ale chodzi mi o to, że jadąc z szybszą prędkością jak zdejmiemy nogę z gazu to obroty nam nie spadają do obrotó biegu jałowego tylko hamujemy silnikiem. Natomiast jak prędkość spadnie do około 60km/h to skrzynia "odpuszcza" i wrzuca nam na "luz" - wskazówka obrotomierza spada w zakres obrotów biegu jałowego.

Jeśli tak nie mamy to oprócz innych niepokojących objawów jest to potwierdzeniem, że konwerter nam się kończy

 

Konwerter Ci się kończy kolego jeśli Ci poszarpuje przy zwalnianiu to znaczy że okładzina cierna tarczy lock-up jest na finiszu. Niedługo zacznie szarpać przy przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No ale Ty niestety chyba z kolei nie przeczytałeś tego co kolega fabia napisał, bo on o zupełnie innej rzeczy pisze niż voshon. Jemu przy 60 km/h właśnie prawidłowo się konwerter załącza a wcześniej ma szarpanie. Do tego co ma konwerter do lockup'a??? Skoro "okładzina cierna tarczy lock-up jest na finiszu" to czemu piszesz, że konwerter ma mieć do wymiany? Do tego pisał wyraźnie że ma takie objawy tylko na trybie S. Na trybie D jest ok. Więc nie zwaracaj komuś uwagi, że nie chce mu się czytać skoro Tobie też się nie chce.. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Ty niestety chyba z kolei nie przeczytałeś tego co kolega fabia napisał, bo on o zupełnie innej rzeczy pisze niż voshon. Jemu przy 60 km/h właśnie prawidłowo się konwerter załącza a wcześniej ma szarpanie. Do tego co ma konwerter do lockup'a??? Skoro "okładzina cierna tarczy lock-up jest na finiszu" to czemu piszesz, że konwerter ma mieć do wymiany? Do tego pisał wyraźnie że ma takie objawy tylko na trybie S. Na trybie D jest ok. Więc nie zwaracaj komuś uwagi, że nie chce mu się czytać skoro Tobie też się nie chce.. :wink:

 

Co ma konwerter do lock-upa ? :D :D

Wiesz czemu padają konwertery ? Bo w środku tego ustrojstwa znajduje się tarcza lock-up, na której jest tarcza cierna, która z kolei się wyciera. Kiedy jest na wykończeniu (czytaj: zużyta) tarcza zapina dalej ale jedzie metal o metal. Stąd opiłki stalowe które rozwalają pompę oleju i inne elementy skrzyni. U kolegi fabia, tarcza najwyraźniej się kończy i nie może utrzymać lock przy hamowaniu silnikiem. Zużyta tarcza kolego objawia się i tak jak ja opisywałem wcześniej i tak jak opisuje fabia.

Jedyne co nie pasuje do profilu to tryb S, ponieważ wtedy skrzynia chodzi na wyższym ciśnieniu co powinno trzymać tarczę spiętą. Inna sprawa że w trybie S obciążenia przy hamowaniu silnikiem też są większe z chyba oczywistego powodu kolego fachowiec ?

Oby to nie był konwerter, czego szczerze życzę koledze fabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mnie wyprzedził kolega mmw,bo miałem napisać dokładnie to samo,choć teoria limited nie jest pozbawiona sensu i może ma akurat racje.Wstępnie jestem umówiny na kompa po nowym roku i zobaczymy co po tescie.Mechanik z którym rozmawiałem powiedział że wcale takie objawy nie muszą być zależne od samej skrzyni więc troche pocieszył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elvishh napisal:

Witam ma ktos info na temat skrzyni A5s310z jaki olej ?? e39 523i 1/1998

vin by75609 będę wdzięczny za info. Brak naklejki na skrzyni.

 

skrzynia ZF jezeli ma czarna tabliczke to ma olej wymienialny co jakis czas, jezeli zieloną to jest olej "lifetime" :mrgreen:

 

z zieloną tabliczka lejemy Esso LT 71 141

z czarna lejemy 2 rodzaje olejow firmy BMW 81 22 9 400 272 i z koncowka 275, oprocz tych 2 olejow firmy BMW mozesz zalac z 26 typow olejow, ktorych mi sie nie chce przepisywac, miedzy innymi jest agip dexron III, ATF Mercon/Dexron III itd.

zalezy jaka masz naklejke czy czarna czy zielona.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was

Możecie mi udzielić wskazówek co zrobić, skontrolować. Ostatnio zauważyłem jadąc jak auto schodząc z obrotów ( z puszczonym pedałem gazu) lekko szarpie poniżej 1000 obr/min. Jeżeli w tym samym czasie jeszcze hamuję to te szarpnięcia są mocniej wyczówalne. Są to dokładnie dwa lekkie szarpnięcia. Wcześniej tego nie miałem. Zmiany biegów w góre i w dół odbywają się płynnie oprócz w/w wymienionych.

Auto to BMW 530D rok. prod. 2001. Będę wdzięczny za sygestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja już jestem po wycenie regeneracji skrzynki w ASB Płocheć. Z tego co zapamiętałem to w skład naprawy wchodzi regeneracja konwertera, układu sterującego, uszczelki, olej itp. Dają roczną gwarancję. Całość zamknie się kwotą 6-7tys.zł Szczegółowy kosztorys przedstawię w przyszłym tygodniu, gdy odbiorę autko :| Dodam, że konwerter jest regenerowany na miejscu (mają maszynę do tego)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ja już jestem po wycenie regeneracji skrzynki w ASB Płocheć. Z tego co zapamiętałem to w skład naprawy wchodzi regeneracja konwertera, układu sterującego, uszczelki, olej itp. Dają roczną gwarancję. Całość zamknie się kwotą 6-7tys.zł Szczegółowy kosztorys przedstawię w przyszłym tygodniu, gdy odbiorę autko :| Dodam, że konwerter jest regenerowany na miejscu (mają maszynę do tego)

 

Padła Ci skrzynka w Twoim X5 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wiadomosc dla tych, ktorzy zachwalaja bezkrytycznie automaty...

 

na czym polega regenracja ukladu sterujacego? ile biora za sama regeneracje konwertera? ja placilem 1850 zl za regeneracje w holandii

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
wiadomosc dla tych, ktorzy zachwalaja bezkrytycznie automaty...

 

na czym polega regenracja ukladu sterujacego? ile biora za sama regeneracje konwertera? ja placilem 1850 zl za regeneracje w holandii

 

Ja jak dotąd odpukać..... dwa GM i wsio ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po wycenie regeneracji skrzynki w ASB Płocheć. Z tego co zapamiętałem to w skład naprawy wchodzi regeneracja konwertera, układu sterującego, uszczelki, olej itp. Dają roczną gwarancję. Całość zamknie się kwotą 6-7tys.zł Szczegółowy kosztorys przedstawię w przyszłym tygodniu, gdy odbiorę autko :| Dodam, że konwerter jest regenerowany na miejscu (mają maszynę do tego)

 

Padła Ci skrzynka w Twoim X5 ??

 

 

Niestety tak, uwidoczniło się to szarpaniem przy 70-90km/h, nie postawiła się w stan awaryjny ( ta sama dobra znajoma GM co w E39 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od tygodnia jestem posiadaczem 525 DAT, jestem nieco zaniepokojny jednym objawem w mojej skrzyni, gdy gwałtowie przyśpieszam a po chwili puszczam pedał gazu odczuwam " walnięcie ".Przy spokojnej jezdzie tego problemu jak i innych nie ma.

Wiem ze podobny problem miał już kolega limited.

Czy to oznacza że moja skrzynia się kończy? :(

Dodam tylko że auto ma przejechane 170 tys. 2000r nie wiem czy miało już wymiany oleju w skrzyni. I jeszcze jedna dziwna sprawa auto jest z 07-2000 i według nr vin skrzynka jest A5S 3

 

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.