Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Do 6HP akurat najtaniej wychodzi olej RAVENOL ATF Fluid 6 HP. Filtr w ASO występuje z miską i kosztuje 900 zł. Na allegro kupisz filtr z uszczelką za około 150 zł o ile pamiętam, albo ZFa oryginalną miskę z filtrem i uszczelką za 350 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Pytanko o objaw.

Bezposrednio po odpaleniu nie mogę wrzucić żadnego biegu. Musze odczekać

10, 15sekund i dopiero przerzuci na R z lekkim szarpnieciem. Błędy nie występują

A podczas jazdy jest wszystko ok. Sytuacja dzieje sie na zimnym i na ciepłym silniku. Za kazdym razem po zgaszeniu motoru.

Jakiś pomysł co to może się dziać?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wszystko wchodzi i jedzie, ale dopiero po ok 15 sek od odpalenia. Biegi sie wyświetlają. Wczesniej po odpaleniu moglem odrazu ruszyć. Teraz muszę czekac poprostu dźwignia nie reaguje odrazu tylko po czasie. Jakby byla zablokowana w pozycji P. Przez te 15 sekund nie mmogę ruszyć dźwigni i co za tym idzie nie wchodza biegi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli w ogóle nie możesz ruszyć dźwignią to jest to problem blokady (taki dzyndzel, który blokuje dźwignię żeby nią nie machać jak hamulec nie jest wciśnięty). Z jakiegoś powodu Ci się nie odblokowuje po wciśnięciu pedału. Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki. Pocieszyles mnie. Tylko dlaczego po chwili to sie odblokowuje?gdzie szukać błędu? inpa ani dis nic nie pokazuje. To moze byc albo pedal stopu albo elektromagnes w samej dzwigni? Tylko czemu po tych parunastu sek odblokowuje się?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak powiedzieć, że tak samo jak bez wciśniętego stopu-dźwignia stoi murem i nie drgnie ani na ząb-ale po tych parunastu sekundach jak juz się odblokuje, to wtedy czuć szarpnięcie w lewarku jak przeskakuje na R. Potem już idzie gładko na każdym biegu aż do zgaszenia silnika. I potem od początku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Zastanawiam sie nad zmianą skrzyni na inną która wytrzyma ok 300km 620Nm - jakie będzie najtansze rozwiązanie ? koniecznie automat. Przerabiał ktoś takie coś ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

 

Chciałbym troche zamieszać w kwestii oleju do skrzyni GM. Może potrzebnie, może nie... Nie wiem.

99% ludzi poleca olej mineral Texamatic 7045 i nie żebym podważał kolegów z forum, ale ...

.... nie jestem do konca o nim przekonany.

 

Nauczyłem się dwukrotnie na swoim przykładzie.

Raz na Mercedesie w211, do którego polecają olej ze specyfikacją 236.14 - na wymianę w tym aucie dałem oczywiscie zamiennik z ASO zgodny ze specyfikacją (czerwony), no bo jakże by podważać producenta. Ale auto po wymianie chodziło z każdym kilometrem coraz gorzej i ciagle to nie było to (poszarpywania, dziwne zachowania, wieksze spalanie). Jeden ze szpeców od Mercedesów w Poznaniu podpowiedział mi zebym zalał Castrol Transmax Z. Zaryzykowałem i zalałem. Zrobiłem 500km i wymieniłem ponownie. Cud! Auto chodzi jak należy i to na oleju , którego nikt by nie zalał do tej skrzyni. :nienie:

 

2 lata temu Miałem X3 2.5 z USA. Tym razem zbadałem temat olejowy na wszelkie sposoby.Oczywiście wiele źródeł potwierdziło wybór Texaco. Jednak po telefonie do BMW Mikołajczak jako jedyni podali mi Transmax Z - :duh: mysle sobie czyżby znowu ten cholerny olej był zbawieniem na całe zło? Przeciez całe forum BMW podaje, że tylko Texaco i nic innego. Co tu robić? Po przemysleniach wybór padł na Texaco. Po wymianie skrzynia zaczeła wariować. Skasowałem adaptacje, delikatnie uczyłem jej od nowa a ona chodziła nie tak jak trzeba. Jak bym wlał kompletnie nie ten olej. Niemożliwe, a jednak. No to jescze raz wymiana... ryzyk/fizyk zalewam Transmaxa. No i sytuacja jak z w211 - skrzynia po prostu fruwa na tym oleju! Zrobiłem kilkanaście tysiecy i absolutnie zadnych negatywnych odczuć. Niesamowita płynność zmiany biegów.

Co więcej na róznych forach wyczytałem , że ludzie zalewają Transmax Z do wielu różnych marek, dla których w ogole się nie przewiduje tego oleju! Np do starych w210, nowszych MB na skrzyniach 7-G, ZF BMW, ktoś tam zalał do Volvo XC 90 i innych...

 

Powyższe doświadczenie nie jest wyssane z palca ale potwierdzone na własnych autach. I to nie jest żadna autosugestia ze coś jest lepsze bo ktoś tak powiedział.

Teraz szukam X5 z rocznika 2003, bo mam już dość tych cienkich SUVów typu Touareg i Q7 gdzie ciagle się coś psuje.

W startowym pakiecie serwisowym planuje od razu zmiane oleju w skrzyni. Na 99% zdecyduje sie na Transmax Z :cool2:

Bo Texaco po prostu sie boje ...

 

CO WY NA TO ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja myślę, że nie tylko ludzie z forum ale każdy wymienia na ETL7045 i jeździ dalej. W końcu takim olejem zalewało BMW, więc skrzynia musi na nim prawidłowo pracować. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kupiłem BMW X3 3.0 d automat

byłem pewien, że bedzie to już ZF....po zakupie zasiadłem na forum i okazało sie GM...

Ogólnie może lepsze pewne GM niż zajechany ZF

ale do czego zmierzam,

 

auto 220 tys. km, ogladałem miske olejowa i śruby nie dotykane a więc olej nie wymieniany. Wkoncu 100% serwisowane w BMW :)

 

skrzynia działa perfekcyjnie na ciepłym czy zimnym nie szarpie, nie przeciąga, po wrzuceniu R czy D rusza niemal natychmiast.

 

i teraz nie wiem wymieniać nie wymieniać?

Dla mnie nie ma wiecznego oleju, a tutaj mamy jeszcze do czynienia z minerałem

 

Nic jutro wymieniam olej...mam nadzieje, że skrzynia jeszcze wytrzyma kilkadziesiąt tysięcy km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Jestem po remoncie skrzyni w moim E39 530dA Touring 01'

Zniknęły szarpania na piątym biegu, ale niestety zostały poszarpywania na jedynce przy dojeżdżaniu do świateł i ruszaniu, dzieje się to tylko jak silnik złapie trochę temperatury i tylko przy prędkości bliskiej zero, na chwilę przez pełnym zatrzymaniem auta, podczas trzymania na hamulcu również pooszarpywania występują, objaw taki jakby któryś wtryskiwacz szwankował (sprawdzone na kompie są ok, przy okazji wymieniony łącznik elastyczny, poduszki silnika).

Może ktoś miał tak przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedź, niech poprawiają. Ja po raz kolejny powtarzam, że skrzyń się nie remontuje tylko kupuje używaną. Jesteś kolejnym przypadkiem, w którym po remoncie nie jest tak jak trzeba. Teraz Ci zdrowia życzę przy egzekwowaniu usunięcia problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.