Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

mmw może jestem przewrażliwiony na punkcie skrzyni :mrgreen: ale generalnie wydaje mi się że przy niższych prędkościach obrotowych mocniej odczówa się zmainę biegów niż przy wyższych. Gdy jadę spokojnie żeby rozgrzać skrzynię i automat zmienia sobie biegi przy ok 2000obr wydaje mi się że czuć ją bardziej niż przy zmianie w granicach 2500 - 3000obr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moja skrzynia zmienia bardzo wyraźnie biegi (szarpie) w zakresie 2100 - 2500 obr/min. Za to prawie wcale nie czuć zmiany z pedałem podłodze od zatrzymania do końca licznika. Tak czytam i sam już nie wiem... może tak ma być. U Voshona jednak zmian biegów prawie nie czuć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja skrzynia zmienia bardzo wyraźnie biegi (szarpie) w zakresie 2100 - 2500 obr/min. Za to prawie wcale nie czuć zmiany z pedałem podłodze od zatrzymania do końca licznika. Tak czytam i sam już nie wiem... może tak ma być. U Voshona jednak zmian biegów prawie nie czuć.

 

 

Chyba jednak tak nie powinno byc :?

Aktualnie mialem okazje jezdzic trzeba takimi automatami, dwoma jako pasazer przez kilka km, a takze swoim i w zadnym nie byly odczuwalne zmiany biegow, idzie to dosc plynnie i gladko, a w szczegolnosci na niskich obrotach zmienia biegi jedwabiscie.

 

Dodam, ze jeden czlowiek z ktorym bylem sie przejechac, zianial z D->R, R-> D bez zatrzymania auta, nic nawet sobie nie zrobil z mojej rady ze tak szybko rozwali skrzynke... i odziwo dalej mu dziala :|

 

A powiedz jeszcze jak ci chodzi obrotomierz, czy obroty plynnie spadaja... ciezko to opisac, ale mam nadzieje ze wiesz o co chodzi, czy jest jakies nagle mocniejsze "tapniecie" w dol na obrotomierzu ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jeszcze jak ci chodzi obrotomierz, czy obroty plynnie spadaja... ciezko to opisac, ale mam nadzieje ze wiesz o co chodzi, czy jest jakies nagle mocniejsze "tapniecie" w dol na obrotomierzu ?

 

No raczej płynnie, podczas hamowania silnikiem przy około 60 km/h puszcza lock i obroty spadają całkowicie w dół ale tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam do was pytanie dotyczące pośrednio skrzyni biegów. Podjechałem dzisiaj do mechanika i okazalo się że mam pęknięty kolektor wydechowy lub wydmuchaną uszczelkę pod nim (dokładna diagnoza we wtorek jak zaprowadzę auto do mechanika). Auto chodzi o wiele głośniej i zapaliła się kontrolka "silnik" z błędami katalizatora i sondy lambda. Od momentu jak auto zaczęło głośniej chodzic i zapaliła sie kontrolka zauważyłem zmianę w pracy skrzyni. Tak jak pisałem wyżej przy spokojnej jeździe biegi zmieniają się w sposób bardziej wyczówalny (nie szarpie ale czuc zmianę). Ogólnie auto straciło trochę dynamiki i praca skrzyni biegów stała się jakby taka "tępa". Przed tym zanim auto zaczęło głośniej pracowac skrzynia chodziła idealnie. Czy pęknięty kolektor a co za tym idzie nieszczelny układ wydechowy może miec wpływ na pracę skrzyni biegów? mechanik stwierdził że po usunięciu nieszczelnosci i skasowaniu błędów praca automatu wróci do normy.

Z góry dzięki za opinie i sorry za OT. :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Już jest zamiennik do ETL7045E. To Petro Canada.

 

D3M ATF (Dexron III/Mercon) ? GM wskazał go jako właściwy ?

 

A Mobil ATF 320 który mi wczoraj wlali ? Nie sprawdziłem jeszcze jak rusza na tym oleju z rana - dzisiaj była kumpla kolej jechać do pracy. Wczoraj wracając z wymiany nie zauważyłem różnicy w pracy skrzyni. Adaptacji tym razem nie skasowali a może trzeba by to zrobić ?

 

Twój olej spełnia normę GM Dexron III G-34075 wiec nadaje sie do A5S390R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASB na nowym oleju działa tak samo, może ciut szybciej zabiera się do jazdy po postoju.

Czy zna ktoś sposób na dynamiczną wymianę oleju w skrzyni bez odpalania auta? Bo Palka najwyraźniej zna, albo mam w mieszankę LT71141 i ATF 320.

Auto odpalili dopiero przed zakręceniem korka, dolewając strzykawą sporą porcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
ASB na nowym oleju działa tak samo, może ciut szybciej zabiera się do jazdy po postoju.

Czy zna ktoś sposób na dynamiczną wymianę oleju w skrzyni bez odpalania auta? Bo Palka najwyraźniej zna, albo mam w mieszankę LT71141 i ATF 320.

Auto odpalili dopiero przed zakręceniem korka, dolewając strzykawą sporą porcję.

 

Z tego co wiem to nie mam możliwości odessania oleju ze skrzyni bez odpalenia auta ale jest możliwość że jestem zacofany.

 

http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie zmienilem olej koszt oleju 6l filtru i robocizny razem okolo 550 zeta -materialy orginalne z ASO olej oczywiscie atl 7045E kolor czerwony - dla mnie bardziej malinowy.

 

stary olej byl czerwono-czarny - zero opilków a na magnesie bardzo malo nalotu.

 

przed wymianą skrzynia chodzila ok. i jak na razie na cieplym silniku kompletnie żadnej różnicy. zobacze czy na zimnym przy temp. -10 jest zmiana - na starym oleju czulem zmiane biegu z 1 na 2 przy powolnym naciskaniu gazu, przy mocnym depnieciu na zimnym nie bylo czuc ze zmienia bieg.

teraz czekam na mrozy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limited , odkrecili miske i zalozyli nowy filtr ?

 

Czy dali nowy filtr to nie wiem, nie widziałem. Powiedzieli że tak.

Założyli mi inną miskę - że moja już była kilka razy odkręcana i mogła by ciec.

 

Jednym słowem tragedia. Mechanik partacz oszust naciagacz, szkoda tylko czasu i cierpliwosci.Byłoby miło żeby naprawili ja w okresie gwarancji tak jak powinno być. Może koleś z Tychów cos poradzi?

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limited , odkrecili miske i zalozyli nowy filtr ?

 

Czy dali nowy filtr to nie wiem, nie widziałem. Powiedzieli że tak.

Założyli mi inną miskę - że moja już była kilka razy odkręcana i mogła by ciec.

 

Co za bzdura... Ja mam nawet ori uszczelke bo jest tak dobra że szkoda ją ruszac. Przeciez tam sie nie ma co zużyć w tej misce ??

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam pytanie odnośnie pracy ASB. Zauważyłem że przy jeżdzie pod górkę z małą prędkością (40km\h) odczuwalne są lekkie miarowe szrpnięcia (coś jak pulsowanie), dlaczego tak się dzieje? Czy to normalne?

 

Normalne to to nie jest , a dla czego tak sie dzieje to moze odpowiedziec na to pytanie tester lub Tester z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto oddałem na wymianę oleju w skrzyni w Tychach na ulicę Kościelną 1, co się okazało olej w skrzyni czarny tak jak w silniku na magnesie nie ma żadnych opiłków filtry też masakra. Wg Pana olej był nie wymieniany bo jest to nie możliwe żeby tak wyglądał po 5 czy 6 tys km. Teraz wiem, że zapłaciłem 500 zł (czyt. dałem) złodziejowi Palce z Mysłowic tyle kasy :duh: . Warsztat Palki to masakra robią tam gówniarze co nie znają się na rzeczy.

O 16 mam odbiór auta sprawdzę czy lepiej skrzynia śmiga na Texamaticu 7045E. i napiszę co i jak

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Auto oddałem na wymianę oleju w skrzyni w Tychach na ulicę Kościelną 1, co się okazało olej w skrzyni czarny tak jak w silniku na magnesie nie ma żadnych opiłków filtry też masakra. Wg Pana olej był nie wymieniany bo jest to nie możliwe żeby tak wyglądał po 5 czy 6 tys km. Teraz wiem, że zapłaciłem 500 zł (czyt. dałem) złodziejowi Palce z Mysłowic tyle kasy :duh: . Warsztat Palki to masakra robią tam [bAD] co nie znają się na rzeczy.

O 16 mam odbiór auta sprawdzę czy lepiej skrzynia śmiga na Texamaticu 7045E. i napiszę co i jak

 

Może wymienił olej a zostawił filtr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Auto oddałem na wymianę oleju w skrzyni w Tychach na ulicę Kościelną 1, co się okazało olej w skrzyni czarny tak jak w silniku na magnesie nie ma żadnych opiłków filtry też masakra. Wg Pana olej był nie wymieniany bo jest to nie możliwe żeby tak wyglądał po 5 czy 6 tys km. Teraz wiem, że zapłaciłem 500 zł (czyt. dałem) złodziejowi Palce z Mysłowic tyle kasy :duh: . Warsztat Palki to masakra robią tam [bAD] co nie znają się na rzeczy.

O 16 mam odbiór auta sprawdzę czy lepiej skrzynia śmiga na Texamaticu 7045E. i napiszę co i jak

 

Co za %%*#Q(*^$Q)(*^Q$^ :mad2: :mad2: :mad2: nieeee, ja mu chyba (*#Q)*(^#$ albo każę to zrobić chłopakom :twisted2:

 

brokat proponuję umieścić tego ...... na liście niepolecanych warsztatów, myślę że oprócz Ciebie jeszcze Limited przyklaśnie temu pomysłowi :norty: Pomyśleć, że ja też u niego olej wymieniałem..... Teraz muszę podjechać gdzieś indziej to zweryfikować.... Jest jeszcze jedno rozwiązanie koloru oleju w Twojej ASB... Jeśli miałeś 7045e czyli minerał a Palka zalał Ci Esso LT czyli syntetyk to gratis dostałeś płukanko skrzyni z osadów :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jeśli miałeś 7045e czyli minerał a Palka zalał Ci Esso LT czyli syntetyk to gratis dostałeś płukanko skrzyni z osadów :duh:

Czyli jednym słowem teraz może mi się skrzynia rozlecieć w mak, jak została konkretnie wypłukana- zajeK....abiście :duh: :mad2: chyba strzele sobie w łeb. Palka może zrobił to celowo, żeby nagrać sobie klienta @%%&*!@#**, a po co mu mówiłem że to mój pierwszy automat ?! Nie dziwię się teraz Romkowi że Palka ma tak u niego nagrane :mad2:

Zapłciłem za uszczelkę Palce, a jak się okazało u mnie jest metalowa :), Palka dodatkowo pokazał mi magnes było na nim ok 1 cm2 (wielkość paznokcia w kciuku) nalotu takiego popielatego i olej w misie był taki jakiś miodowy ale strasznie czyściutki tak jakby był wlany od razu do niej, po czym stwierdził, że skrzynia byłą już robiona i należy się jej Esso, ale już teraz nie jestem pewien, czy to była moja misa, oj ja głupi że nie sprawdziłem tego :duh: ..

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mi kiedyś też wlano w warsztacie Esso LT71141 oczywiście statycznie a kiedy się zorientowałem(dzięki koledze Bono) wymieniłem na 7045E i zauważyłem że olej jest bardziej czarny niż przy pierwszej wymianie!!!

Niedługo potem wymieniałem następny raz tak aby w skrzyni pozostał jeden olej a nie mieszanka i wtedy było dużo lepiej.Skrzynka latała jeszcze kilkadziesiąt tysięcy i gdy sprzedawałem autko pracowała cały czas idealnie a jej faktyczny przebieg był duuuuużo większy niż na liczniku (ok. 400 tys)

Za 500km wymień ponownie i się nie martw.

 

ps.dzięki takim "warsztatom" zacząłem sam wymieniać wszystkie płyny w tym i olej w ASB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Za 500km wymień ponownie i się nie martw.

ale robiłem wymiane dynamiczną (ok 11 litrow weszło) czyli w przyszlym tugodniu znowu umówić się na wymianę ? czy nie ma to sensu?

 

Myślałem że wymieniałeś statycznie ale jeśli dynamicznie to bez sensu wymieniać ponownie.

Napisz jak wrażenia z jazdy po wymianie, widać różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.