Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.Dzisiaj podłączyłem pierwszy raz komputer do mojego bmw E46.Inpa pokazała takie błędy:

"1"

AIRBAG

5 ignition circuit 1 -> driver belt stronger remain over limiting valve(ktoś grzebał przy siedzeniu bo Inpa pokazuje ze wszystkie poduszki są OK ale kontrolka się nie swieci )

 

"2"

INSTRUMENT CLUSTER

140 clamp R open circuit

 

"3"

FEHLERSPEICHER

Needle motion sensor signal open circuit or KS after B+(wtryskiwacz?)

 

"4"

Glow plugs also glow relay defect ( przekażnik świec żarowych do wymiany?)

 

dodam że ciężko mam odpalić samochód na zimnym silniku i jak stoi pare dni:(

Prosze o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko zainstalowałem INPę ale widzę że nie będę miał jak jej przetestować bo mam E30 a widzę że nie ma w opcji wyboru modelu E30 w inpie czy naprawdę nie da się E30 inpą sprawdzić? Może ktoś chętny na sprawdzenie błędów eksperymentalne bo nie będę mógł chyba na swoim autku sprawdzić :) czym wogóle najlepiej ABS w E30 zdiagnozować?
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym wogóle najlepiej ABS w E30 zdiagnozować?

 

 

dis-em bo tylko on ogarnie takie moduły

 

"3"

FEHLERSPEICHER

Needle motion sensor signal open circuit or KS after B+(wtryskiwacz?)

 

tak wtryskiwacz 4 cylindra : chodzi o czujnik iglicowy który rejestruje początek wtrysku i daje dla dde podstawę do sterowania wtryskiem jeśli taki błąd występuje to dde ogranicza min. dawkę wtrysku do 25 mg / skok, wyłącza kontrolę recyrkulacji spalin EGR , jak również przejście od początku wtrysku tzw closed-loop control do początku wtrysku open-loop control

 

poszukaj było o tym na forum dodatkowo wejdź sobie w odczyt statusu pracy silnika i w analog 1 zobacz jak się ma wartość kąta wtrysku (wartość rzeczywista i zadana )

 

dodatkowo

"4"

Glow plugs also glow relay defect ( przekażnik świec żarowych do wymiany?)

 

nie działa grzanie świec(przekaźnik masz w puszcze tam gdzie ecu) i masz odpowiedź czemu ciężko pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potrzebuje pomocy przy interpretacji odczytów w inpie

To moje początki w inpie... Może wie ktoś jak zmienić pozostały przebieg do inspekcji olejowej przy pomocy inpy w e46 3.0d 02r.

Może jakaś polska instrukcja obsługi?

Czym jest UB operating hours? Moja wartość to 3529,50! w przedziale 0-500

Friction torque? Moja wartość to 50! w przedziale 0-16

i w analog values 4 Zylinder selektive mengenkorrektur? czym to jest? kąt wtrysku?

tu mam zrzuty:

http://img27.imageshack.us/img27/19/cylinderz.jpg

Czy są poprawne? :shock:

http://img686.imageshack.us/img686/5161/frictiontorque.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/9717/uboperatinghours.jpg

Edytowane przez 88kamyczek
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UB operating to ilość godzin pracy silnik, można pokusić się o określenie przebiegu ale w dużym przybliżeniu, tu myślę, że tu to około 210-250tyś :)

 

Wartości przepływki mierzy się podczas jazdy wieć te screeny nic nie powiedzą.

 

Na pierwszym screenie to wartości kąta wtrysku i tylko na 4 cylindrze jest wtrysk słabszy ale w normie.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam. Potrzebuje pomocy przy interpretacji odczytów w inpie

To moje początki w inpie... Może wie ktoś jak zmienić pozostały przebieg do inspekcji olejowej przy pomocy inpy w e46 3.0d 02r.

 

Chcesz ta inspekcje skasowac czy wydluzyc okres miedzy inspekacjami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaa niby by się zgadzało bo licznikowo ma 198tysięcy... To jeżeli na tym czwartym jest słabszy to jak to skorygować? :?

Sorrki niejasno się wyraziłem. Teraz wiem że są dwa określenia. Chciałbym wydłużyć ten okres.

Friction torque to znaczy moment tarcia? Co to jest?

Wielkie dzięki za pomoc. :)

... hominis est errare, insipientis in errore perseverare
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym wogóle najlepiej ABS w E30 zdiagnozować?

 

 

dis-em bo tylko on ogarnie takie moduły

 

"3"

FEHLERSPEICHER

Needle motion sensor signal open circuit or KS after B+(wtryskiwacz?)

 

tak wtryskiwacz 4 cylindra : chodzi o czujnik iglicowy który rejestruje początek wtrysku i daje dla dde podstawę do sterowania wtryskiem jeśli taki błąd występuje to dde ogranicza min. dawkę wtrysku do 25 mg / skok, wyłącza kontrolę recyrkulacji spalin EGR , jak również przejście od początku wtrysku tzw closed-loop control do początku wtrysku open-loop control

 

poszukaj było o tym na forum dodatkowo wejdź sobie w odczyt statusu pracy silnika i w analog 1 zobacz jak się ma wartość kąta wtrysku (wartość rzeczywista i zadana )

 

dodatkowo

"4"

Glow plugs also glow relay defect ( przekażnik świec żarowych do wymiany?)

 

nie działa grzanie świec(przekaźnik masz w puszcze tam gdzie ecu) i masz odpowiedź czemu ciężko pali

Przekażnik sprawny okazało sie że wszystkie świece były nie sprawne, wymiana ich pomogła :) czyli problem 4 załatwiony

Jeśli chodzi o ten czujnik iglicowy to daje wykres z inpy:

Błąd http://img21.imageshack.us/i/inpaprintfilenafs.pdf/

Inpa analog1 http://img692.imageshack.us/i/inpaloader0.pdf/

z tygo co wyczytałem na forum to wtryskiwacz sterujący do wymiany

Mam jeszcze jeden wykres:

http://img692.imageshack.us/i/inpaloader1.pdf/

za co odpowiada czynnik LUFTMASSE bo jest troszkę za duzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten czujnik iglicowy to daje wykres z inpy:

Błąd http://img21.imageshack.us/i/inpaprintfilenafs.pdf/

Inpa analog1 http://img692.imageshack.us/i/inpaloader0.pdf/

z tygo co wyczytałem na forum to wtryskiwacz sterujący do wymiany

 

no właśnie i jak sam widzisz kąt wtrysku w analog 1 jest na - 1.50 z wykrzyknikiem i to właśnie przez uszkodzony czujnik iglicowy

niestety samej cewki na wtrysku nie da się wymienić trzeba cały wtrysk zmieniać

 

Mam jeszcze jeden wykres:

http://img692.imageshack.us/i/inpaloader1.pdf/

za co odpowiada czynnik LUFTMASSE bo jest troszkę za duży

 

LUFTMASSE to właśnie przepływomierz ale wartością z wykrzyknikiem się nie przejmuj niestety inpa w dde 3.0 tak właśnie pokazuje odczyty z przepływomierza (sprawdzałem na 4 rożnych m47 z dde 3.0 zawsze było 40 kg na wolnych obrotach mimo że przepławki były dobre )

 

jeśli masz disa to możesz zrobić test przepływomierza i wtedy określisz jego sprawność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

pomoze ktos przy tym błedzie??instalacja przebiega bez zarzutu dopiero przy

odpalaniu obdsetup.exe wyskakuje błąd :duh:

inpa 5.0.2

win xp sp2

fejs od nerwusa ads na przejsciówce usb

 

http://img42.imageshack.us/img42/6830/capture11302009204913.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
witam

pomoze ktos przy tym błedzie??instalacja przebiega bez zarzutu dopiero przy

odpalaniu obdsetup.exe wyskakuje błąd :duh:

inpa 5.0.2

win xp sp2

fejs od nerwusa ads na przejsciówce usb

 

 

Jaki masz OS?? Inpa laczy sie z autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

pomoze ktos przy tym błedzie??instalacja przebiega bez zarzutu dopiero przy

odpalaniu obdsetup.exe wyskakuje błąd :duh:

inpa 5.0.2

win xp sp2

fejs od nerwusa ads na przejsciówce usb

 

 

Jaki masz OS?? Inpa laczy sie z autem?

 

win xp prof sp2

łączy sie ale po podpieciu fejsu do auta beteria i zapłon na on po przekreceniu kluczyka wszystko off :duh:

o co chodzi :?: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien w obd.ini hardware na ads

zmiana nic nie daje juz wczesniej to robiłem

próbowałem juz na wszystkie sposoby 2 formaty i dalej nic :duh: od czego jest ten konflikt w obdsetup.exe :?:

mozliwe ze to powoduje xp bez aktualizacji :?: wgrywam inpe na czystego xp-eka

sam juz niewiem :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

pomoze ktos przy tym błedzie??instalacja przebiega bez zarzutu dopiero przy

odpalaniu obdsetup.exe wyskakuje błąd :duh:

inpa 5.0.2

win xp sp2

fejs od nerwusa ads na przejsciówce usb

 

http://img42.imageshack.us/img42/6830/capture11302009204913.png

 

to ciekawe, mi wypluwa taki sam blad, lecz wszystko dziala jak trzeba.... No i ja takze uzywam przejsciowki USB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Problem jest taki ze ADS i OBD fejs maja "obrocone" ignition wzgledem siebie. Takie zachowanie ADS na przejsciowce jest normalne.

Wpis w obd.ini powinien rozwiazac problem ale czasami tak sie nie dzieje i tu bym szukal problemu w przejsciowce. Te tanie nie maja wszystkich lini wyprowadzonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kochani pomóżcie!

Kiedy w końcu się uporałem z zainstalowanie INPy na laptopie to okazuje się, że nie może się podłączyć z kompem. Nie reaguje na żadne kombinowanie. Uruchamiałem program przed przekręceniem stacyjki, po, itd, itp. i nic! Podłączony jest do USB kablem, który wygląda tak samo jak INPA-K-CAN-USB full EdiaBas, ale bez tych diod. Jest tylko świecąca dioda w momencie kiedy wkładam wtyczkę go gniazda diagnostycznego. Co robię nie tak? :mad2:

Poza tym, jak sprawdzić jaki jest silnik? Wydaje mi się, jak czytam w papierach, że jest NC72, ale w INPie nie ma takiego!

Pomóżcie, proszę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

 

Zdiagnozowałem moje e39 525d z 2002r touring i pokazuje mi błedy w DSC:

 

ECU: DSC57

JobStatus: OKAY

Variant: DSC57

 

----------------------------------

 

RESULT: 1 errors in memory

----------------------------------

 

92 pressure Sensor (plausibility precharge pump)

 

Error frequency: 255

 

Vehicle speed :41.06

 

ASC not passiv

ABS-control passiv

stop light off

ASC-control passiv

ACB passive

HBA passive

ECD passive

HDC passive

 

 

 

może ktoś mi pomoże bo już sam nie wiem zmieniałem sterownik i czujnik ciśnienia

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ostatnio też zacząłem zabawę z INPA i zastanawiają mnie te 2 błędy



E R R O R M E M O R Y R E P O R T

Date: 12/20/09 15:51:55

ECU: LSZ_2

JobStatus: OKAY

Variant: LSZ_2

 

RESULT: 2 errors in error memory !

 

31 stepping-motor defect

Error frequency : 1

Error not present

 

32 reserve block 3

Error frequency : 1

Error not present

 

Skasowałem je właśnie jutro pojeżdżę i zobaczę czy się nie powtarzają. Można prosić o wytłumaczenie co oznaczają ? Z góry dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.