Skocz do zawartości

Problem z załączeniem turbiny 320d - strona 3 nowy problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ad 1. Nie , ale oba elektrozaworki będą czyszczone pod koniec tego tygodnia

 

Ad 2. Spalanie 10 litrów , no minimum 8,5

 

Ad.3 Nie odłączałem przepływki .....

Opublikowano

10 litrów? na ile kilometrów 150?????

 

Ja choćbym nie wiem jak sie starał do 7,5 nie dojdę!!!!

Może faktycznie ta przepływka albo lewe powietrze zasysa....

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam

Posiadam BMW E46 320d 183 tys km(136 KM) . Mam taki problem że jak sobie jadę na jakimś biegu i silnik ma obroty poniżej 2000 i wcisnę gaz do oporu to po osiągnięciu 2000 obr turbina się włączy , zacznie ładnie ciągnąć , ciągnie przez jakieś 300-400 obr do około 2400 obr i późnij samochód łapie muła lekkiego i dalej jedzie już normalni.

Trzeba sprawdzić weżyki podciśnieniowe i przepwomierz :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Witam,

 

najlepiej u bezposredniego dystrybutora firmy Garrett [w aso bmw 2x drozej]

 

firma motoarena, maja nawet aukcje na allegro:

 

http://www.allegro.pl/item319039449_turbosprezarka_nowa_bmw_3_0.html

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. tylko nowe a nie regenerowane - te nowsze ze zmienna geometria nie da sie dobrze zregenerowac - poczytaj w opisie aukcji

 

http://www.allegro.pl/item319039178_turbosprezarki_czy_warto_kupowac_uzywane_.html

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano

Dziś przyszła przepływka.

Do końca tygodnia będzie wymieniona przepływka , filtr powietrza , wyczyszczone i podmienione elektrozaworki , posprawdzane węże itd

Zdam relację

 

Właśnie spalania ma od groma za dużo tak mi się wydaje , rozumiem jak by spaliła 8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam Serdecznie!

Cena Turbiny z "Motoarena" :

"Te turbiny oferujemy tylko nowe. Obecnie Garrett sprzedaje je pod numerem 750431-0012 cena to 3507,50 zl".

 

Cena w Intercarsie to ponad 4500zł, w servisie BMW to 5350zł (ceny brutto).

 

Chodzi o turbinę ze zmienną geometrią do silnika M47N (po liftingu, 110kW)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Przepływka pomogła turbo już kręci się równomiernie .

Niestety jeszcze beatka nie chodziła jak należy bo była nieszczelność na przewodzie metalowym idącym do EGR. Kupiona została używka i podmieniona.NIeszczelności nie ma ale nie mogę sprawdzić jak silnik sie kręci bo pękła tuleja wahacza z przodu i nie ma jazdy...

Po samej wymianie przepływomierza mierzyłem przyspieszenie 0-100km/h i wyszło 11.5 sek - taki wynik nie jest zadowalający. Elsatyczność 80-120 na 4 biegu to 12 sek.

Jak po wymianie tego EGR nie będzie juz przyspieszeń katalogowych to nie wiem co to może być ...

Opublikowano

Na katalogowe nie licz! Tysiące startów, paliwo ON hiper super albo lepiej, obliczone z jakich obrotów startowac i przy ilu bieg zmieniac, NOWY silnik z idealną kompresją.... tego pod domem nie da sie powtórzyć :D

Przyspieszenie na IV biegu juz bardziej adekwatne...

Zalej BP ultimate, środek do wtrysków, rozgrzej do 90 stopni silnik poćwicz ruszanie.... trochę sie zblizysz do katalogu :-) najlepiej połóż go na fotelu pasażera :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
środek do wtrysków

 

Ooooo tego jeszcze nie próbowałem :) Zapomniałem :)

 

Aha , jeszcze te nieszczęsne elektrozawroki będę czyścił

Opublikowano

Przyłączę sie do dyskusji bo temat interesujacy i może sie jeszcze komuś przydać jak uda sie go rozwiązać.

Otóż mam pewne doświadczenie w sprawdzeniu parametrów silnika TDI Audi i VW. Podpinając się interfejsem z firmy VIAKEN dla grupy AVG można wiele rzeczy sprawdzić. Turbina na dzień dobry czy dobrze pompuje, kąty wtrysków i do tego dawki korekcyjne, przepływomierz. Trzeba się podłączyć i na rozgrzanym silniku zrobić mu test: wrzucić trzeci bieg trzymając na 1500obr/min pedał gazu w podłogę i jedziemy, kręcimy go do 4500 obr. W ten sposób można sprawdzić czy turbina działa jak należy, czy przepływomierz wykonuje swoje zadanie i przy okazji na podstawie zużycia wtrysków (dawki korekcyjne)określić przybliżony przebieg.

 

Czy na tym forum ktoś zna sie na rzeczy i powie nam w jaki sposób możemy sprawdzić nasze BMW?

Widziałem w Carsofcie zakładkę LIVE Data ale co z tym dalej zrobić - nie wiem. Jak to ustawić, jak zrobić test i jak go zinterpretować.

Wtedy nie musielibyśmy wymieniać wszystkiego po kolei tylko to co faktycznie siadło. Bo kupić turbinę za 5000PLN i żeby sie okazlo to niepotrzebne to raczej mi sie nie uśmiecha....

Co WY na to?

Opublikowano

Witam Ja równie mam taki problem Auto jest mulowate przy niskich obrotach dopiero od 2200obr/min ciągnie prawidłowo

Wymieniłem przepływomierz na nowy z programowaniem.

Na kompie nie ma żadnych błędów a turbina dobrze ładuje

Pomiary były robione na biegu jałowym

Mam wrażenie że auto dławi się przy niskich obrotach

Opublikowano
Taniej będzie zrobić chip :-)... to tak pół żartem, bo przy niesprawnym silniku mozna czasami pogorszyc...
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Panowie co się stało jeśli po ostrym przepałowaniu silnika , silnik wskoczył na max obroty i nie dał sie zgasic kluczykiem ? Zdusilem go od razu przez wrzucenie 5 biegu.

Silnik krecil ale nie zapalil , dopiero po odpieciu klemy na kilka godzin i ponownym podlaczeniu silnik po kilku obrotach odpalil.

 

Prosze o pomoc

Opublikowano

Raf19

Przyczyn moze byc kilka. Mi zdazylo sie raz w m47r (freelander) cos podobnego, nagromadzony w intercoolerze olej dostal sie do komor spalania i samochodu ni jak nie mozna bylo zgasic (na dodatek to automat byl). Prawdopodobnie motor po rozbiegnieciu sie zaciagnal sobie dodatkowo oleju silnikowego. Sprawdz jak mozesz filtr odpowietrzania komory silnikowej, stan (juz zablokowanego) zaworu egr, odkrec przewody od chlodnicy powietrza i zerknij jak sprawy sie maja (obecnosc oleju).

Witam wszystkich.
Opublikowano

witam mi po wymianie elektrozaworu od turbiny i po wywaleniu kata zaczyna autko ciągnie już od 1700obr/min a wcześniej też dopiero po 2 tyś. a tak na marginesie to przywrócenie mojej buni do stanu normalności zajęło mi 1 rok prób i błędów i wymiana kilu podzespołów. Jak kupiłem samochód w ogóle nie chciał jechać teraz śmiga jak ta lala :D niebawem jeszcze chip i bezie git

pozdrawiam

Opublikowano

Dodatkowo- jak wezyk podcisnienia jest podpiety to auto jedzie jak mol , jak wezyk jest zdjety auto zasuwa jak wsciekle.

Czy to elektrozaworek ??

Opublikowano
Panowie co się stało jeśli po ostrym przepałowaniu silnika , silnik wskoczył na max obroty i nie dał sie zgasic kluczykiem ? Zdusilem go od razu przez wrzucenie 5 biegu.

Silnik krecil ale nie zapalil , dopiero po odpieciu klemy na kilka godzin i ponownym podlaczeniu silnik po kilku obrotach odpalil.

 

Prosze o pomoc

 

Zazwyczaj cos takiego jak opisujesz oznacza skonczony"zywot" turbosprezaki.. sprawdz jeszcze ta odme, ale watpie zeby ona puszczala tyle oleju zeby silnik dostal samozaplonu...

 

Zreszta widze ze jestess z Wołomina, podjedz kiedys do Piaseczna, to sporobojemy ozywywic twoje autkoo...

Opublikowano

Zreszta widze ze jestess z Wołomina, podjedz kiedys do Piaseczna, to sporobojemy ozywywic twoje autkoo...

 

Znasz jakiś dobry warsztat w tamtych okolicach ??

 

Będę nad tym poważnie myślał jak nic ciekawszego nie wymyślę

Spalanie powala - poniżej 8 litrów w trasie chyba nie da się zejść :/

Miasto to około 10-11 :/

 

Ogólnie to jeździ już całkiem oki ale :

1. Turbo ciągnie późno , od 2400 nawet troszke dalej ale już niemal do końca tzn do ponad 4000 ( myślę że to elektrozaworek EGR , muszę go zamienić z tym drugim ale dostęp jest do bani i dodatkowo jest odłączony EGR)

2. Jak się da ostro po piździe kilkanaście minut to później łapie muła tak że 140 i nic więcej , potem jakoś jak przstygnie dalej jest ok

Opublikowano

 

Znasz jakiś dobry warsztat w tamtych okolicach ??

 

Będę nad tym poważnie myślał jak nic ciekawszego nie wymyślę

Spalanie powala - poniżej 8 litrów w trasie chyba nie da się zejść :/

Miasto to około 10-11 :/

 

Ogólnie to jeździ już całkiem oki ale :

1. Turbo ciągnie późno , od 2400 nawet troszke dalej ale już niemal do końca tzn do ponad 4000 ( myślę że to elektrozaworek EGR , muszę go zamienić z tym drugim ale dostęp jest do bani i dodatkowo jest odłączony EGR)

2. Jak się da ostro po piździe kilkanaście minut to później łapie muła tak że 140 i nic więcej , potem jakoś jak przstygnie dalej jest ok

 

 

Hmm, no to troche za duzo ci pali. Mi przy normalnej jezdzie udaje sie zejsc ponizej 10l po miescie. W piasecznie mam jednego goscia, pracowal kiedys w bmw i ogolnie zna sie na rzeczy. Ale jak wiadomo diesel jest czasami jak czarna magia i dlatego malo ktory mechanik wie co moze byc nie tak.... Jak sie zdecydujesz to daj znacc na privv to sie ustawimy...

 

Co do elektrozaworu EGR to jego bym nie obstawial, on nie odpowiada za prace turbiny. Zajmij sie lepiej tym przy samej turbince

Opublikowano
Wymienione zostały nawet amorki (Bilstein), wahacze , tuleje wahaczy, poduszki pod amory, oponki ( GY F1 ) i spalanie nie spada...... :) :) :) :) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.