Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio bardzo dziwnie zachowuje sie moja bejca.

Ale zaczne od samego poczatku.

Mianowicie, przyszla zima i zaczely sie problemy z odpalaniem. Myslalem ze to przez te mrozy moze akumulator za slaby ale nie.

Zawsze odpalam na benzynie po nagrzaniu sie auta zmieniam na gaz. Nigdy wczesniej nie mialem takiej sytuacji, jak pojezdze na gazie caly dzien to rano nie moge odpalic no chyba ze bede krecil jakies 8-12 sek i w miendzyczasie bede naciskal pedal gazu to wtedy z trudem wchodzi na obroty i odpali. Natomiast jesli pojezdzilbym tylko na benzynie to po nocy odpali bez problemu.

Sprobowalem innej sztuczki jak ktos na forum juz mi poradzil ze przed zjazdem do domu, jak juz bede wiedzial ze wiecej tego dnia nie bede jezdzil, to jakies 300m przed przelaczyc na paliwo i tak go zgasic. I to wlasnie dziala na drugi dzien nie ma problemow.

Ale ze jestem zaniepokojony ze wczesniej nie mialem takiego problemu bylem ciekawy dlaczego tak sie porobilo. Pojechalem do jednego mechanika i dowiedzialem sie ze tak musi byc bo on nie wie gdzie szukac przyczyny. Zasiegnolem rady drugiego i dowiedzialem sie ze to na 85 % przeplywka. Ja nie znam sie na autach tak dobrze jak mechanicy ale wydaje mi sie ze przeplywka nie ma z tym nic wspolnego. Czy sie myle?

Dodam jeszcze ze ostatnio wlasnie przez to krecenie ranne byl strzal na gazie az pokrywe od filtra powietrza podrzucilo. Nie ma problemow z ruszaniem ani nie gasnie jak to nieraz jest jak przeplywka padnie, moze troche obroty zaczely falowac ale poza tym jest ok. Nie chcialbym sie wdawac w jakies duze wydatki tym bardziej ze wiem ile taka przeplywka kosztuje.

Przeplywke podobno mam na klapke.

Prosze was o rade i o opinie na temat ewentualnej wymiany przeplywki, moze bedziecie mieli inne pomysly od czego zaczac, gdzie szukac a moze ktos mial podobny problem.

PS. Na forum duzo bylo na temat przeplywomierzy ale nie znalazlem takiego przypadku.

Z gory dziekuje.

Pozdrawiam.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Opublikowano

jezeli uwazasz ze przeplywka jest dobra (ale moze byc padnieta wlasnie od starzalu i radze chociaz ja podmienic na jakis czas i sprawdzic czy bedzie ok) to falowanie moze byc spowodowane jakas nieszczelnascia ukladu dolotowego za przeplywomierzem (guma od dolotu, wezyki podcisnienia,odma itp) poszukaj, posluchaj....

 

A problem z odpaleniem to norma - u mnie jest tak samo - czasami jak zapomne zgasic na Pb to z rana nie moge zapalic - dlatge zalecam gaszenie na Pb. Pozdrawiiam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Czesc,

Co by sie zbytnio nie rozpisywac pojedziemy po kolei.

Sprawdz i przemyj np plynem do czysczenia wtryskiwaczy lub ukladow hamolowych

1) przeplywomierz z naciskiem na kanal boczny wolnych obrotow

2) silnik krokowy

3) przepustnice

Sprawdz czy nie lapie Ci lewego powietrza,ale tego nie podejrzewam,chyba ze po ostatnim strzale.

Sprawdz uklad WN cewka, przeowdy szczegolny nacisk na kopulke i palec, oraz warto zajrzec do swiec w jakim sa stanie.

Jak masz wiecej czasu dobrze bylby sprawdzic sprawnosc wtryskiwaczy,bo zachowuja sie troche jakby sie przycinaly po pracy silnika na gazie.

Sprawdz tez czy Ci paliwo z przewodow nie ucieka, bo moze dlatego tak dlugo z rana kreci.

Problemow moze byc kilka,ale wiekszosc sam mozesz zdjagnozowac wiec mysle ze warto.

Pozdrawiam

kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano
Sprobowalem innej sztuczki jak ktos na forum juz mi poradzil ze przed zjazdem do domu, jak juz bede wiedzial ze wiecej tego dnia nie bede jezdzil, to jakies 300m przed przelaczyc na paliwo i tak go zgasic. I to wlasnie dziala na drugi dzien nie ma problemow.

 

Jeśli jest tak jak piszesz to nie może byc to wina przepływki... bo jak jest ona zepsuta to czy jeździsz na gazie czy na benzynie to ona i tak potem nie zadziała... :(

 

Ja bym obstawiał Twoją instalację gazową jako winowajcę...

Prawdopodobnie elektrozawór na parowniku Ci przepuszcza gaz i rano kręcąc na benzynie masz jeszcze dużo gazu w kolektorze i brakuje powietrza (zalewasz silnik). Przełączając na benzynę zanim dojedziesz do domu to spalasz to wszystko co wylatuje z parownika i potem odpala Ci bez problemu...

W instalacjach gazowych montuje się dodatkowy elektrozawór przed mikserem który odcina dodatkowo gaz wylatujący z parownika...

Może przetestuj sobie czy mówię prawdę:

1. dojedź do domu na gazie

2. odkręć cybant z węza idącego do miksera (silnik działa)

3. wyłącz silnik (i szybko pkt 4)

4. zdejmij wąż gazu

5. dziurę zatkaj korkiem od szampana

6. otwartego szampana zanieś do domu i wypij z rodziną :)

7. rano odpal na benzynie

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Bylem wczoraj u gazownikow i posprawdzali wszystko.

Powiedzieli ze instalacja jest ok.

Elektrozawor sprawdzali i nie przerpuszcza.

Pojade jeszcze do firmy "nagaz" tam maja lepsze narzedzia sprawdza i zobaczymy.

Dzieki za rady powoli sprawdzam wszystkie czesci i moze wyjdzie gdzie tkwi przyczyna.

Swoja droga to smiesza mnie gazownicy ktorzy sprawdzaja instalacje gazowa z papierosem :shock: .

Napewno dam znac jak juz bede wiedzial co to bylo.

Pozdrawiam.

PS. Moze jest ktos z Łodzi bo potrzebuje namiary na sklep gdzie moge kupic 2 gumowe rury (kolanko dochodzi do filtra powietrza i prosta zaraz za przeplywka) te przy przeplywomierzu.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Opublikowano
Ja mam ten sam problem. Jak zgasze beje na gazie to cięzko mi odpala. jak na benzynie to nie ma problemu. Rozmawiałem z moim kolegą, który miał już troche bejek. Powiedział mi to samo co pisze tu kolega Marcin. Trzeba wstawić dodatkowy elektrozawór i będzie po problemie. U nas gazownicy odrazu to proponują.
Opublikowano

A ile taki elekteozawor kosztuje?

Macie dobrzych gazownikow u siebie. :D

Pojade do bardziej znanej firmy zakladajacej gaz i moze cos poradza.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Opublikowano
A ile taki elekteozawor kosztuje?

Macie dobrzych gazownikow u siebie. :D

Pojade do bardziej znanej firmy zakladajacej gaz i moze cos poradza.

 

60 PLN

Założyć możesz go sam przecinając wąż (gdzieś obok silnika krokowego) i podłączając go do elektrozaworu który jest przy filterku gazu (równolegle - i pamiętaj nie pomyl "+" z "-" przy podłączeniu - bo spalisz ukłąd z diodą - na elektrozaworze jest opisane gdzie jest "+" )

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

No to nie tak drogo a na pewno warto zalozyc.

Tylko z zalozeniem to chyba sie jednak sam nie zdecyduje bo jesli chodzi o grzebanie w instalacji gazowej to mam pewne obawy zeby przypadkiem auta nie ogladal...... z gory :lol:

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Opublikowano

Czy po prostu wystarczy powiedzieć w jakims tam sklepie że się chce elektro zawór do instalacji gazowej ? CZy tto mozna dostac u normalnego gaziarza ?

czy moglibyscie zrobić fotkę tego miejsca z zaznaczeniem, gdzie nalezy go wpiąć ?

U mnie jest to samo ...

Powiem więcej ... wymieniłem ostatnio świece, bo myslaęlm, że już wielki czas ....

Okazalo się, że 4 z 6 świec były zlane.

Więc potwierdzają sie słowa Marcina.

Nie powiem, że jak zgasze na benzynie to jest wszystko ok. Nie musze kręcić rozrusznikiem, tylko pali od razu. Jednak na zimnym silnikiem, obroty oscylują między 300 a 700 obrotów .. a jak doda gazu, to sie dusi ...Tragedia

Ale zacznę od elektro zaworu na instalacji gazowej

Pokażcie prosze fotkę ...

Pozdraiam i z góry dziekuję

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Pozwólcie że odswierzę...

Mam pytanie ... jesli kłopot polega na tym, że silnik nie chodzi tak jak trzeba jest wskazanie na wiele rzczy. Tak jak to już wielokrotnie opisywano. Miedzy innymi mozna podejrzewać lambdę. Ale moje pytanie - czy jesli dojdzie do jej wymiany i komputer jej nie akceptuje - bo nie widać różnicy, to czy mozna stosowac reset OBC ?

pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
To powiem wam ciekawsza rzecz :) . U mnie jest tak, ze jak wylacze na benzynce to rano pare razy musi zakrecic rozrusznikiem zanim zaskoczy. Jesli wylacze na gazie, ale przelacznik jest w pozycji automat to rano zapala od strzalu. Jesli natomiast przez nieuwage wylacze na gazie, z przelacznikiem ustawionym na stale na gaz i tak zostawie - rano kaplica.
Opublikowano

co kasuje test 21 ?

Wie ktoś ?

Bo jest wszędzie napisane, że z tym testem to ostrożnie ...ale nie jest opisane dlaczego ... :(

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Do problemów kolegi mogę dodać, że to mogą być też pierwsze objawy "kończenia się pompy paliwa". Przy "7" jeżdżenie przez dłuższy czas ze stanem paliwa PB ponizej 25 litrów katuje pompę. Przy rannym odpalaniu musi mieć niezłą wydajność [a nie wiadomo czy zawór zwrotny dobrze trzyma i w jakim stanie jest filtr paliwa - ciżka robota dla pompy] :( Dodam, że sprawdziłem gdy jeździ się na dłuższych trasach na gazie przy 30 litrach Pb w baku przez ok 3 tygodnie to jakość paliwa strasznie spada [pewnie jakość Pb już przy tankowaniu była niska] To trochę tak jak z "setką" Coli w 2 litrowej butelce po 2 tygodniach "wstrząsania" smakuje jak asfalt. Rano auto trudno odpalało dolałem 20 litrów Pb Shella i wszystko wróciło do normy. :lol:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Moze pompa mi sie konczy. Faktycznie troche jezdzi sie na mniej niz 25 litrow w baku. Co do filtra to byl wymieniany. Musze posprawdzac jeszcze kilka rzeczy i zobaczymy. Zatankuje na Shellu moze bedzie lepiej :)

W najblizszym czasie zaloze ten elektrozawor to powiem czy u mnie pomoglo.

Ciekaw jestem czy jak sie skoncza te mrozy to bedzie lepiej na wiosne przy + temperaturach?

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Opublikowano

Przyznam się, że też sobie tak optymistycznie pomyślałem ...

też czekam na wiosne z utęsknieniem

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Witam.

Za bardzo nie mam w tygodniu czasu wiec juz nie moge sie doczekac weekendu zeby posprawdzac wszystko.

Sprawdzilem czy nie lapie lewego powietrza i wymienilem rury przy przeplywomierzy i na razie nie ma roznicy. Zostalo mi jeszcze pare rzeczy do sprawdzenia ale to dopiero jutro.

Naszła mnie mysl zeby sprawdzic czujnik temperatury silnika.

Poczytalem troche na forum i znalazlem ze to tez moze byc przyczyna zlego odpalania jak jest zimy i pozniejszych falowan obrotow.

Sprawdze jeszcze jak jest z ustawieniem zaworow moze sa zle ustawione. Juz z rok nie byly sprawdzane.

Jak to wszystko posprawdzam to sie na pewno odeze czy cos pomoglo.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.