Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mi przy 110Km/h gps pokazuje coś koło 102 i napewno taka jest prędkość. ile jest u was różnicy? przy różnych prędkościach?
Opublikowano

myślę,że i tak te kilka km/h to nie wielki problem...poza tym wychodzi na dobre przy fotoradarach- zawsze dostaniemy trochę niższy mandat :norty:

...a co mają powiedzieć kierowcy Polonezów?-im przy 100 km/h pokazuje 120 i potem chwalą się jak dobrze im fura idzie :lol: (tak podaje Auto Technika Motoryzacyjna)

Opublikowano

Do użytkownika night_84 sugeruję dokładnie zapoznać się z Regulaminem BKP, a w szczególności z Zasadami pisania na forum i niezwłocznie zredagować poprawnie temat wątku i uzupełnić opis.

Niezastosowanie się do w/w sugestii spowoduje usunięcie wątku. :twisted:

Na przyszłość proponuję stosować zasady określone w Regulaminie BKP - skorzystają na tym wszyscy - mniejszy bałagan, łatwiejsze wyszukiwanie itd

 

Nawiązując do tematu - zawyżanie wskazań prędkościomierza samochodowego jest zjawiskiem normalnym, wymuszonym na producentach poprzez przepisy i normy (nie pamiętam dokładnie które). W wolnym czasie sprawdzę :reading:

 

Podaję taką informację, ponieważ w ramach zajęć laboratoryjnych prowadzone były badania sprawdzające w/w założenie. Niestety jeden ze sprawdzanych prędkościomierzy nie spełniał kryteriów - urządzenie z Fiata 126p

:mrgreen:

Opublikowano
A jak to sprawdzić?? Bo chyba nie po fotkach z radarów

 

nawigacją satelitarną

 

 

u mnie w mieście na obwodnicy mamy cztery zegary. Pokazują prędkość i jak coś wyświetlają ostrzeżenie zwolnij - W/g nich w każdym aucie jakie miałem zawyżał licznik samochodowy (tak od 5 lub 10 km/h)

 

Poza tym ze względów bezpieczeństwa liczniki są tak skonstruowane aby nie pokazywały za mało niż jest faktycznie

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Róznica będzie zawsze ta sama ale procentowa . U mnie ok 6%

taka tez tolerancje maja fotoradary w DE

 

predkosc 30-50-60 km/h pokazuje w miare wiarygodnie.

Opublikowano

w e34 przy 100km/h na zegarach jest na navi ok 95km/h

natomiast jak się wejdzie w ukryte funkcje OBC (test 8 lub 9) to podawana przez kompa prędkość jest niemal identyczna z tą rzeczywistą - obc pokazuje mniej niż zegary, prawie dokładnie tyle ile GPS (różnica 1-2km/h)

 

W e39 zegary są dokładniejsze - albo takie odniosłem wrażenie.

Przy 100km/h navi pokazywała w zakresie 97-98km/h

Prędkości na OBC nie sprawdzałem - bo zapomniałem po podłączeniu akumulatora odblokować kompa

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

Przecież nawi pokazuje uśrednioną prędkość zbadaną na jakimś tam odcinku.

To nie jest żaden miarodajny wynik.

Radary które pokazują prędkość też nie są miarodajne, bo zawyżają.

A na obc pokazuje niemal identyczną prędkość jak na szafie bo wskazanie jest brane z tego samego źródła, tylko że szafa pokazuje wynik analogowo, a obc cyfrowo, ztąd różnice.

 

Dalej czekam na jakies wskazówki , jak sprawdzić faktyczną prędkość, pozostaje chyba zrobić flaszke z panem z suszarką, i sprawdzić prędkość na radarze

Opublikowano
Przecież nawi pokazuje uśrednioną prędkość zbadaną na jakimś tam odcinku.

To nie jest żaden miarodajny wynik.

Radary które pokazują prędkość też nie są miarodajne, bo zawyżają.

A na obc pokazuje niemal identyczną prędkość jak na szafie bo wskazanie jest brane z tego samego źródła, tylko że szafa pokazuje wynik analogowo, a obc cyfrowo, ztąd różnice.

 

Dalej czekam na jakies wskazówki , jak sprawdzić faktyczną prędkość, pozostaje chyba zrobić flaszke z panem z suszarką, i sprawdzić prędkość na radarze

 

kto ci to powiedział ze radary zawyżają ? są specjalnie podkrecane tak - przecież jest punkt odbija fale i mierzy proste

 

zdaje mi sie ze navi tez pokaże w miarę spoko bo czas i droga zmierzona wystarczy do zmierzenia prędkości

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
w e34 przy 100km/h na zegarach jest na navi ok 95km/h

natomiast jak się wejdzie w ukryte funkcje OBC (test 8 lub 9) to podawana przez kompa prędkość jest niemal identyczna z tą rzeczywistą - obc pokazuje mniej niż zegary, prawie dokładnie tyle ile GPS (różnica 1-2km/h)

 

W e39 zegary są dokładniejsze - albo takie odniosłem wrażenie.

Przy 100km/h navi pokazywała w zakresie 97-98km/h

Prędkości na OBC nie sprawdzałem - bo zapomniałem po podłączeniu akumulatora odblokować kompa

 

Witam, czy mógłbyś coś więcej napisać o wyżej wspomnianym teście 8 lub 9 ? mam pełny komputerek pokładowy i jest przycisk który pokazuje prędkość średnią z pewnego odcinka- to wiem, ale jakby była możliwość wyświetlania prędkości na bieżąco to byłoby super. Jak to zrobić? :doh:

Opublikowano
chyba zrobić flaszke z panem z suszarką, i sprawdzić prędkość na radarze

Spokojnie się dogadasz. Jednak moja rada jest taka żebyś najpierw sprawdził prędkość a dopiero potem zrobił flaszkę. W innym wypadku nie da Ci mandatu za prędkość ale zabierze prawko za jazdę pod wpływem

Opublikowano
Przecież nawi pokazuje uśrednioną prędkość zbadaną na jakimś tam odcinku.

To nie jest żaden miarodajny wynik.

Według mnie jest to całkiem miarodajny wynik. GPS pokazuje prędkość chwilową, która jest mierzona na bardzdzo krótkim odcinku, więc nie jest tak źle.

 

Według GPS, mój prędkościomierz zawyża o ok. 5 km/h.

 

Pete

Opublikowano

Dla tych, ktorzy bywaja w Niemczech najprostsze jest pojechanie na bezplatny przeglad do ADAC (sa takie czasem organizowane). Kiedys bylem na takim zorganizowanym przy okazji AMI w Lipsku i w ramach tego przegladu jest sprawdzany na specjalnym stanowisku predkosciomierz. I odchylenie wynosilo ok. kilku % (przy 50km/h licznikowych zmierzono chyba 48, przy 100 chyba 95). Moj owczesny samochod to byla Toyota Carina E ze standardowym ogumieniem.

 

Ale podejrzewam, ze GPS tez jest dobrym sposobem sprawdzenia licznika. Chociaz: kiedys widzialem, ze pokazywal wiecej niz licznik samochodu (co jest w sumie niemozliwe w seryjnym samochodzie)

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

wszystko zalezy z iloma satelitami jest połączony odbiornik GPS do prawidłowego wyniku potrzebna jest ilość 8i wtedy jest z dokładnością do 5m.

Kiedyś testowałem Hondę Accord z przenośnym GPS i o dziwo od 80 km/h do 210 km/h wyniki odbiegały od siebie o 2-3 km/h. Ciekawe czy w 530d były by znaczące różnice w wynikach przy 230 km/h i więcej,ja tak szybko nie smigam wiec potrzeby nie mam a jestem na 80% przekonany ze bmw wyżej 200 km/h przekłamuje ostro.

Opublikowano
U mnie wyszło tak;

GPS 225km/h - licznik 240 km/h.

 

z tego można wyciągnąć średnią o ile oszukuje licznik bawarki do tego potrzebna jest jeszcze próba na dwóch innych pojazdach tym samym urządzeniem.

kiedyś E34 na bramce pomiarowej prędkości przy 30 km/h : na liczniku 30 na bramce 20 wyskoczyło.

E38 jak robiłem pierwsze doświadczenia z GPS to dałem sobie spokój myśląc ze Gps szwankuje bo przy 145 licznikowym GPS pokazywał 134

wszystkie Auta miały seryjne fele z ogumieniem, jestem tego zdania ze w bmw jest licznik bardziej naciągany (Marketing) jak u innych producentów.

Wartości może są bardziej wiarygodne do polowy skali prędkościomierza , dalej to już ta prędkość bardziej naciągana . Sam często jak jadę w trasę to trzymam 140-160 i tak jakoś wyprzedzają mnie inni może dla satysfakcji ze wyprzedzają Bawarkę ??, albo co jest bardziej prawdopodobne ze z tych 160 prawdy jest może 150

Opublikowano

Czytałem kiedyś artykuł, w którym porównywano wskazania liczników wielu marek aut. Proszę nie wyciągajcie ze mnie gdzie to było i dokładnie kiedy bo już nie pamiętam. Pamiętam jednak bardzo dokładnie zwycięzcę testu i ogólne wnioski. Wygrało BMW z wszystkimi swoimi modelami. Różnice wskazań przy różnych prędkościach były mniejsze niż 1 km/h. Pomiary wykonywano na nowych oponach zalecanych przez producenta. Pamiętajcie, że opony się zużywają. Jeśli wejdziecie do tabeli zamienników opon, to łatwo policzyć ile przekłamuje licznik przy danym zużyciu bieżnika.

http://www.autodomena.pl/glowna.php?str=zam&nom=205%2F60R15

W tabeli podana jest średnica koła. Wystarczy odjąć zużycie bieżnika(x2) i poszukać zbliżonej średnicy w innym kole. Mamy wynik. Pozdrawiam.

E 36 320i '96
Opublikowano

Komak... co Ty za farmazony wypisujesz.... ?

 

Jest dyrektyw UE na bazie normy DIN, że licznik MUSI programowo zawyżać !!!

Po to musi, że po jakimś czasie eksploatacji, ulegają rozkalibrowaniu i zmęczeniu niektóre elementy toru pomiarowego - nazwijmy to pomiarem, chociaż to nadużycie.

 

Dlatego musie być tak uklad wskazania (nie pomiaru!!!) skontruowany, żeby nie bylo możliwości wskazywania mniejszej prędkości niż rzeczywista.

 

BMW nie ma tu nic do rzeczy, bo zegary do BMW robi ta sama firma co dla Forda, Opla, VW, Toyoty i wielu wielu innych, lacznie z Koreą.

Więc szowinizmy markowe na nic się tu nie zdadzą heheheh

 

Ktoś mądrze napisal wcześniej że uchyb jest procentowy, i dlatego przy 260 km/h jedziemy 240 km/h.

Apropo's to super test na szybkich :) od razu widać kto w życiu jechal szybko, i kto wie jak dziala w rzeczywistości odcinacz.

Opublikowano
Komak... co Ty za farmazony wypisujesz.... ?

:lol:

Nałykałeś się jakiejś taniej wiedzy i filozofujesz. Sam wypisujesz farmazony. Licznik nie może przekłamywać tak jak piszesz. Maksymalna odchyłka wynosi chyba 3% (nie pamiętam) i to w każdym zakresie prędkości. Artykuł na którym oparłem treść posta czytałem zdaje się w 2001 czy 2002 roku, dokładnie nie podam. Przepisy o których mówisz może i istnieją naprawde, ale napewno zostały wprowadzone niedawno. Jedziemy 240 jak licznik wskazuje 260 - toż to kompletna bzdura - świadczy to tylko i wyłącznie o tym że albo licznik jest uszkodzony, albo zły profil opony.

Licznik musi wskazywać dokładnie, dopuszczalna odchyłka o której mówiłem oczywiście nie może zaniżać wskazania.

Jeździłem już wieloma autami z prędkością maksymalną, zawsze licznik wskazywał wartość prawidłową, w pewnym dopuszczalnym błędem.

Pamiętać trzeba że zużycie bieżnika ma bardzo duże znaczenie na wskazania. Odsyłam cie Boogie jeszcze raz do mojego poprzedniego posta.

Pare razy ostatnio przejeżdżałem w niemczech koło tych smiesznych radarów z buźkami. Wkazywało tyle ile miałem na liczniku, mam nowe opony.

E 36 320i '96
Opublikowano

wczoraj z ciekawości zrobiłem pomiar GPS (Nokia N95-2 8GB) co prawda nie można tego nazwać dokładnym pomiarem :Opony 70% seryjne 16 cali

prędkość :

130 licznikowe -- 124 GPS dokładność 11m

160 licznikowe -- 152 GPS

220 licznikowe -- 212,7 GPS

widać ze różnica jest prawie taka sama przy każdej prędkości , podobne wartości podaje cyfrowy pomiar prędkości BC.

wiec żeby osiągnąć prędkość podawana przez produceta Vmax wedle tych wskazań trzeba mieć na liczniku około 240 km/h

Opublikowano
Nałykałeś się jakiejś taniej wiedzy i filozofujesz. Sam wypisujesz farmazony. Licznik nie może przekłamywać tak jak piszesz.

 

...

 

Jedziemy 240 jak licznik wskazuje 260 - toż to kompletna bzdura - świadczy to tylko i wyłącznie o tym że albo licznik jest uszkodzony, albo zły profil opony.

Niestety, ale nie masz racji. Może zawyżać nawet o 10% + 4 kmh według dyrektywy UE:

 

The European regulation, ECE-R 39, is more concise, stating essentially that the speed indicated must never be lower than the true speed or higher by more than one-tenth of true speed plus four kilometers per hour (79.5 mph at a true 70). Never low.

 

Sorry, nie mam linka do tekstu samej dyrektywy, jedynie do artykułu, który o niej wspomina:

http://www.caranddriver.com/features/all/2002/speedometer_scandal_feature__1+page-2.html

 

 

Jeszcze strona z Wikipedii traktująca o tym temacie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer#International_agreements

 

European Union member states must also grant type approval to vehicles meeting similar EU standards. The ones covering speedometers [5] [6][7] are similar to the UNECE regulation in that they specify that:

 

- The indicated speed must never be less than the actual speed, i.e. it should not be possible to inadvertently speed because of an incorrect speedometer reading.

- The indicated speed must not be more than 110 percent of the true speed plus 4 km/h at specified test speeds. For example, at 80 km/h, the indicated speed must be no more than 92 km/h.

 

W związku z tym, dopuszczalne jest by przy prędkości 240 km/h licznik wskazywał nawet 268 km/h, i żadne ASO nawet palcem nie ruszy, by coś z tym zrobić, bo to nadal mieści się w dopuszczalnych granicach błędu.

Opublikowano
Tak, ale zauważcie od kiedy taka dyrektywa obowiązuje. Auta wyprodukowane w latach dziewięćdziesiątych nie obowiązywał ten przepis i liczniki były robione z dużo mniejszym zakresem błędu.
E 36 320i '96

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.