Skocz do zawartości

[ E39 ] przebieg ponad 250000 jaki olej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jak w temacie dodam, że auto od czasu zakupu jeździ na oleju 5w50. Zastanawiam się czy lać dalej taki olej czy przeskoczyć na jakiś inny i jaki (chodzi mi o kasę oleju). Za wszystkie sugestie wielki dziki. Pozdrawiam.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Witam, jak w temacie dodam, że auto od czasu zakupu jeździ na oleju 5w50. Zastanawiam się czy lać dalej taki olej czy przeskoczyć na jakiś inny i jaki (chodzi mi o kasę oleju). Za wszystkie sugestie wielki dziki. Pozdrawiam.

 

W naszych warunkach klimatycznych wystarczy 5W40.

Opublikowano
Witam, jak w temacie dodam, że auto od czasu zakupu jeździ na oleju 5w50. Zastanawiam się czy lać dalej taki olej czy przeskoczyć na jakiś inny i jaki (chodzi mi o kasę oleju). Za wszystkie sugestie wielki dziki. Pozdrawiam.

Do twojego silnika BMW zaleca olej, który minimum spełnia wymogi normy LL-98. Jeśli ten, którego używasz je spełnia, to zostań przy nim.

Opublikowano

Witam,

 

ja z podobnym zapytaniem:

 

E-39 (523) z 1996 r. przebieg (pewny bo od nowości w rodzinie) 179 000 km. Do 150 000 km zalewany był syntetykiem natomiast w ostatnich 30 000 km olejem mineralnym (Mobil 1) - nie pytajcie dlaczego. Mam zatem do was pytanie, czy warto zaryzykować powrót do syntetyka/półsyntetyka, czy już nie kombinować (wycieki) i pozostać przy mineralnym dobrej klasy?

Opublikowano

Myślę, że nie będzie to wielkie ryzyko, jeżeli wrócisz do „normalności” – ja na Twoim miejscu 100-procentowo wróciłbym do syntetyka (ewentualnie semi).

 

Na poparcie tych słów napiszę, że z chwilą nastania mojej ery w życiu mojego srebra – wlałem do M20B20 semisymtetic po tym jak przez 18lat był zalewany mineralnym (po czasie to wymyśliłem, bo w dniu pierwszej wymiany miałem jedynie takie podejrzenia). Przy kolejnej wymianie również był semi, przy zbliżającej się będzie to samo. Zresztą założyłem, że ewentualną nieszczelność silnika zawsze będę leczył „chirurgicznie”, a nie „farmakologicznie”

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Tylko syntetyk. Wracaj do niego jak najszybciej. Ja mam nastukane juz 320 000km. Polecam Valvoline VR1 Racing 5w50 ( na takim jezdze latem ) lub Valvoline SYNPOWER 0w40 ( zima ). Lepkosc 50 nie zaszkodzi a wrecz przeciwnie , zawsze to lepsze zabezpieczenie , grubszy i odporniejszy film olejowy. MaxLife to olej polsyntetyczny 10w40. Swoja droga jeden z najlepszych.
Opublikowano

Do twojego silnika BMW zaleca olej, który minimum spełnia wymogi normy LL-98. Jeśli ten, którego używasz je spełnia, to zostań przy nim.

skąd masz takie info ? Bo chyba ani polska ani niemiecka instrukcja nie podają tego. Zresztą obydwie radykalnie się różnią pod względem podawanych danych. niemiecka dopuszcza 15W za to polska dpuszcza już 10W tlko w dieslach :?
Opublikowano
Hmm, a nie myślicie, że półsyntetyk byłby jednak bezpieczniejszy? A druga kwestia to słyszałem, że niektóre oleje mają większe właściwości płuczące, takich chciałbym uniknąć. Myślałem o zalaniu Castrolem GTX Magnatec (półsyntetyk/syntetyk), co o tym myślicie?
Opublikowano

Ja kiedyś tde-a zalałem minerałem i do dziś jest mi przykro z tego powodu.

Lej co fabryka przewidziała, a jak pojawią sie ślady oleju w nieprzewidzianych miejscach to niestety trzeba będzie to wyprostować.

Opublikowano

dzwoniłem w sprawie oleju do jednego z warszawskich ASO BMW - tam "doradca" zdecydowanie odradzał powrót z mineralnego na syntetyk lub półsyntetyk (podobnie jak znajomy mechanik). Z drugiej strony w EGP sugerowali żeby szybko powrócić do pełnego syntetyka - I weź tu bądź człowieku mądry :?

 

Załóżmy, że zdecyduję się zalać bunię syntetykiem (powiedzcie jaki olej warto kupić) - na co powinienem zwrócić szczególną uwagę po takiej zmianie? Jakie objawy będą świadczyć, że to jednak nie był dobry wybór?

Opublikowano

Do twojego silnika BMW zaleca olej, który minimum spełnia wymogi normy LL-98. Jeśli ten, którego używasz je spełnia, to zostań przy nim.

skąd masz takie info ? Bo chyba ani polska ani niemiecka instrukcja nie podają tego.

 

http://s34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/th_oil_specs_p1.gif http://s34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/th_oil_specs_p2.gif

Opublikowano
dzwoniłem w sprawie oleju do jednego z warszawskich ASO BMW - tam "doradca" zdecydowanie odradzał powrót z mineralnego na syntetyk lub półsyntetyk (podobnie jak znajomy mechanik). Z drugiej strony w EGP sugerowali żeby szybko powrócić do pełnego syntetyka - I weź tu bądź człowieku mądry :?

 

Załóżmy, że zdecyduję się zalać bunię syntetykiem (powiedzcie jaki olej warto kupić) - na co powinienem zwrócić szczególną uwagę po takiej zmianie? Jakie objawy będą świadczyć, że to jednak nie był dobry wybór?

 

Ja na Twoim miejscu kolego nie ryzykował syntetyka, ale połsyntetyk owszem jeśli długo auto nie jeździło na mineralnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.