Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

 

mam pytanie, na ktore odpowiedzi sie nigdzie niedoszukalem

 

w moim e36 akumulator jest z tylu, chce podlaczyc wzmacniacz wiec plus do plusa a minus do.........wiem ze do karoserii a czy w moim wypadku moge podlaczyc bezposrednio do minusa w akumulatorze?

 

a jezeli nie do do ktorego punku w karoserii nalezy przylaczyc uziemienie?

 

aha i w jakiej odleglosci od podlaczenia zasilania (+) trzeba umiescic bezpeicznik - czy jest to obojetne ale raczej nie :)

 

z gory dzieki za odpowiedz :)

Edytowane przez pietras99
Opublikowano
Plus od akumulatora, bezpiecznik mniej więcej 15cm od akumulatora, na grubym przewodzie. Masa od karoserii, ważne by był styk, tzn. najlepiej bez lakieru. Najlepiej jak najbliżej wzmacniacza, bo po co ciągnąć kable. Pzdr
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Plus od akumulatora, bezpiecznik mniej więcej 15cm od akumulatora, na grubym przewodzie. Masa od karoserii, ważne by był styk, tzn. najlepiej bez lakieru. Najlepiej jak najbliżej wzmacniacza, bo po co ciągnąć kable. Pzdr

 

Nic dodać, nic ująć - zgadzam się.

Kai
Opublikowano
A i owszem, temat był obszernie wałkowany, chyba na tym forum nikt mnie niczym juz nie zaskoczy :wink: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?p=37247#37247 poczytaj tutaj, wzmacniacz najlepiej podłączyć bezpośrednio pod aku łącznie z minusem(-) bezp. max 30cm od klemy, tylko prosze Cię nie ciągnij zasilania kablem spawalniczym 2,5mm2 wystarczy do wszystkiego

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Ok, dzieki

 

probuje jeszce polepszyc granie w moim e36 (cenie sobie jakosc ale niemam narazie funduszy na markowy sprzet wiec zdecydowalem sie na cos z klasy powiedzmy sredniej ale nie zadne firsty :] )

w moim aucie na poczatku niebylo nic..... no moze oprucz sopranow seryjnych, niebylo nawet kostki ISO a i anteny niemoglem sie doszukac :D

 

teraz mam pioneera DEH-P3630MP i jakies tandetne glosniki srediotonowe

 

a no mam jeszcze tube podlaczona pod tylni lewy kanal :) (MUSIALEM miec cos zeby gralo, choc moglem wtedy podziwiac jeden z najpiekniejszych dziekow - 6-cylindrowego silnika :lol:

wczoraj kupilem wzmacniacz (monoblok do tuby), kabelki do niego i zamierzam cos zrobic ty tym zeby gralo a nie halasowalo :)

zmienie tez glosniki sredie na przodzie na lepsze

mam jeszcze zestaw glosnikow na zwrotnicy na tyl oddzielnie 13-centymetrowy (wooferek :]) i sopranowy

wooferek wrzuce na tylna polke a gdzie dac sopranowy?

 

planowalem w okolicach gornej czesci drzwi tylnych przy rygielku do blokowania drzwi (jak np. seryjnie w skodzie fabii- razem 8 glosnikow i graja naprawde niezle i to z seryjnym radiem :] )tylko ze to duzo roboty i niewiem czy to najlepsze miejsce

 

moze lepiej na tylniej polce po bokach obok wooferow?

co o tym myslicie? proszę pomożcie!!!

Opublikowano

Aha i jeszce jedno:

 

ktoregos dnia kolega przyniosl swojego blaupunkta celem podlaczenia i sprawdzenia go.

po podlaczeniu okazalo sie ze gra nader dobrze co dziwne mialem wrazenie ze nawet lepiej niz moj pioneer

niemapietam jaki to byl mogel ale kosztowal tyle co moje radyjko wiec sadze ze to ta sama polka

czy z moim radiem jest cos nie tak czy poprostu blaupunk gra lepiej? :D

bo z wczesniejszych dyskusji wywnioskowalem ze pioneer to jedna z najlepszych firm ale czyzby gorsza od blaupunkta? :jawdrop:

 

a przy okazji:

czy jest jakas mozlowosc na to by podlaczyc do mojego radia jakis kabelek by wraz ze sciemnianiem zegarow sciemnialo sie tez radio? ja szukaem i w radiu chyba niema zadnego takiego wyjscia

a moze jest sposob? jezeli ktos wie to prosze o dopowiedz :)

Opublikowano
Nie wiem jak jest z blaupunktami, ale jeśli chodzi o moc to najlepsze sa Kenwoody był ze 2 lata temu taki test radii w radioelektroniku i były mieżone moce i kenwood był bezkonkurencyjny mjał ok 29W na kanał Pionier coś ok 25 W a Sony wypadało najgożej cos mi się zdaje że miało 19W albo 21 nie pamiętam, w każdym razie sekcja przedwzmacniacza i wzmacniacz najlepiej wypadł w Kenwoodzie stosunek syg/szum tez kenwood, najlepszy napęd CD również. W jedynym w czym Kenwood nie dorównywał konkurencji to liczba bajerów. Ja miałem Kenwooda jeden z pierwszych serii Q-system i uważam że nie ma lepszych radii na świecie, poprzednio miałem pionka i soniaka (z tego samego okresu)i żadne z nich nie dorastało do pięt Kenwoodowi pod względem jakości dzwięku, lecz wszystkimi radiami zaopiekowali się amatorzy cudzej własności, ot takie moje zdanie nt. radii Teraz mam najnowszy model Aiwy i tez jestem zadowolony

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

tez slyszalem ze kenwoody sa najlepsze, osobiscie niemialem okazji uzywac takiego radia, nie podoba mi sie stylistyka paneli, sa..... dzwine :), co niezmienia faktu ze graja najlepiej

kiedy wlorzylem blaupunkta to, moze nietyle moc co sama jakosc dziwieku i podbicie basu bylo lepsze, no coz moze jak dorzuce to co mam (pisalem wczesniej) bedzie lepiej grac :]

 

ponawiam pytanie:

gdzie najlepiej umiescic glosniczki wysokotonowe w tylniej czesci e36?

 

z gory dzieki za pomoc

Opublikowano
Owszem stylistyka jest taka sobie, ale to naprawde dobre radia ja miałem ten model http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=41713499 naprawde rewelacyjne radyjko, przedtem miałem Pioneera takiego http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=41260052 który nawet się nei umywał do kenwooda pod względem jakości dzwięku i głośności

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Mi zawsze marzylo sie radio Alpiny :] niestety ceny tych lepszych modeli sa wysokie,

poza tym wiem ze niewarto wydac 80% gotowki przeznaczonej na audio na radio a rewszte na glosniki, przewody itd bo to niema sensu a jakisc mimo super radia bedzie fatalna

 

przy okazji co sadzicie o alpinach i clarionach? a skoro tak sie chwali kenwoody to moze zamienie pioneera na np. takie:

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=41579611 tylko skad tu wziasc tyle kasy? :D

 

narazie radio zostawie takie jakie mam a zainwestuje w reszte sprzetu

Opublikowano
A ja bym się z Tobą tak do końca nie zgodził bo można kupic dobre radio, dozbierać trochę kasy i kupić dobre głośniki, bo tak to będziesz miał kiepskie radio i jeszcze gorsze głośniki. Zresztą ja nie jestem audiofilem, teraz mam Aiwę za 650pln(czyli półka średnia)z mp3, seryjne głośniki + subwoofer aktywny Blaupunkt ODSB 8000A i gra bardzo fajnie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

OK, tylko ja myslalem o zamknietym budzecie np 1000 zl i zakladajac ze w aucie nia ma NIC :)

 

tak teoretycznie ja to widzę: :)

 

powiedzmy uparlem sie i wydaje: 850 na radio i zostaje mi 150 no to kupuje jakies glosnikina przod za 75zl i jeszce 75 na tyl, zakladam sam ( na cienkich bylejakich kablach bo juz niemam kasy na lepsze :))

 

albo wydaje na radio 650 czyli powiedzmy uzywane lub z nizszej polki zostaje mi 350 no to na poczatek okablowanie za 50 kolejne 300 zl na porzadniejsze glosniki (przod i tyl powiedzmy elipsy) i powinno grac lepiej

 

wyczytalem kiedys ze na glosnikach lepiej nieoszczedzac bo od nich zalezy EFEKT KONCOWY- jak to wszystko bedzie grac

 

a moze sie myle? piszcie, jestem otwary na wasze zdanie na ten temat.

 

oczywiscie mozna zakupy rozlozyc na 2 raty: kupic lepsze radio "na zapas" i jakiestam glosniki aby gralo a kiedy sie nazbiera gotowki zafundowac se markowe glosniki, pozniej tube, wzmacniacz itd :)

 

poczesci ja tak postapilem i teraz czeka mnie montaz wzmacniacza do tuby (zastanawiam sie czy to zagra razem- niewiem czy tube niebedzie za slaba, coz najwyzej czekac mnei bedzie dodatkowy wydatek :)) i chce zamienic srediotonowe glosniki z przodu na cos lepszego i dodac na tyl zestaw z odseparowanymi tweeterami ze zwrotnicami zeby przieniesc troche scene do tylu i przy okazji wydobyc troszke wiecej pary z tego sprzetu

 

jezeli macie sugestie co do mojego rozumowania -piszcie wkoncu ja fachowcem niejestem :)

dzieki i pozdrowienia

Opublikowano
albo wydaje na radio 650 czyli powiedzmy uzywane lub z nizszej polki zostaje mi 350 no to na poczatek okablowanie za 50 kolejne 300 zl na porzadniejsze glosniki (przod i tyl powiedzmy elipsy) i powinno grac lepiej

 

Radio za 650 pln wcale nie musi być z niższej półki, bo za te pienadze można kupić już b dobre radio np. Clarion bez mp3 a jak wiadomo Clarion nawet model podstawowy jest radiem wysokiej klasy. Głośniki- dobre elipsy kupisz już za 180pln. Myślę że za 1000pln można już skompletować sprzęt ładnie grający a napewno za 1200pln będzie on naprawdę dobry. Według mnie radio słuzy do grania, a nie do oglądania bajerów w postaci ekranów kolorowych LCD. Dla mnie bajery nie poprawiają jakości odsłuchu, a wręcz mogą być "przykrywką" i chwytem marketingowym dla ukrycia kiepskiej jakości wzmacniacza czytnika CD itp.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

hmmm.......

ja przeciez mialem do wydania pierwotnie ok 800 i za to kupilem na allegro radio (wlasnie za 650 i tu zgoda wcale nie z najnizszej polki no i mam mp3 :D ale zaczynam dostrzegac wade - kiepska jakosc muzyki :)) za 6 dych serokopasmowki na przod (jak juz wspomialem niemiec wyciagnom z niego wszsytko oprocz przednich sopranow a radio chyba bestialsko wyciol :)) i ok 180 zl za tube bez wzmachola zebym ial troszke basu :) do tego dalem 80 zl za zamontowanie (najgorzej byloz kostka ISO bo kable bylu poprzecinane i namotane :) na szczescie monter wiedizal z czym to sie wszsytko je:)) i lacznie z antena ktorej tez niebylo :(

razem wyszlocos kolo 1000 i gra fatalnie :cry:

niby znosnie ale jak sie da glosniej to z przodu trzeszczy z tylu buczy zamiast grac (brak filtra dolnoprzpustowego z tylu- tez szybko pomyslalem :))

teraz juz wiem ze troche zle dokonalem zakupow moglem dac zamias tej tuby lepsze glosniki tylko ze tuba brzmiala obiecujaco a i tak byla nieplanowanym wydatkiem :)

troche namieszal mi koles ze sklepu ktory mowil ze elipsy nie bo trzeba wycinac polke itd i tyle go zrozumialem a skonczylo sie na tym co jest i planach na przyszlosc :lol:

chyba sie troche pospieszylem z tym audio ale naprawde zalezalo mi na tym zeby cos gralo, bardzo dziwnie mi sie jezdzilo :)

zobacze co bedzie po dodaniu paru elementow o ktorych pisalem wczesniej i jak bedzie kicha i przesiade sie na rower i walkmana :) :) :)

Opublikowano

A może masz lipne kable kolego. Może są zbyt cienkie, żeby uciągnąć sygnał na duże odległości i jeszcze na Tubę. Moim zdaniem dobre kable i kondesator rozwiązały by problem - tak myślę

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

fakt kabel jest dosc cienki ale bede go zmienial na czincze do wzmacniacze i dopiero tube a tamten podlacze do tylnego glosnika i podciagne jescze drugi kanal

a przy okazji nieciec z przodu, niewiedzic czemu, zamontowal kable tak grube ze jak jez zobaczylem to sie przestraszylem :)

czy moze miec takze to wplyw na granie przednych glosnikow?

moze warto zmienic te kable na mniesze?

Opublikowano

Czym mniejszy opór i mniejsza impedancja w kablach głośnkowych tym lepiej - ja bym je zostawił tak jak są i takie same założył w pozostałych głośńikach :)

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

A propo radyjek to miałem kenwooda (tego z obracanym i zdejmowanym panelem) 4x50 a teraz mam Pioneera DEH-6400R też 4X50 i wydaje mi się że gra duzo lepiej. A już na pewno ma lepsze menu i więcej bajerów dodatkowo procesor dźwięku.

W passacie miałem głosniki Magnat 17 cali dwu drożne i tweetery na półce przedniej do tego tube z głośnikiem Magnat 600W i wzmacniacz. Grało naprawdę rewelacyjnie!!

Jeżeli chodzi o głośniki to polecam właśnie Magnat serii Rock lub JBL GTO.

 

Co do grubości kabli to możesz je zostawić i pozakładaj wszędzie takie same.

P.s radio Pioneer'a sprzedam.

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano

słuchaj podstawa to dobre glośniki z przodu!!! tył może być gorszy

 

nic nie da ci super radio nawet za 3000zł jak założysz jakieś lipne głośniki (szczególnie z przodu)

pamiętaj ZAWSZE będzie brzydko grało jak oszczędzisz na głośnikach

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano

ok zgadzam sie,

jutro (wkoncu :) )zakladam na przod zestaw ze zwrotnica (moze nie rewelacyjny ale napewno lepszy niz dotychczas) a te dam na tyl i zobaczymy :modlitwa:

 

a mam jeszce jedno pytanie:

otoz kiedys (kilkakrotnie) przy odsluchiwaniu (glosniejszym :) ) jednej piosenki w pewnym momencie (jakies bajeranckie przejscie :) ) zapalala sie lampka i centralny przestawal dzialac :mad2:

"samo sie naprawialo" po zamknieciu i otwarciu auta kluczykiem

niewiem czym to jest spowodowane:

czy podlaczeniem tuby bez wzmachola do tylnego kanalu czy mam wadliwa instalacje w aucie?

a moze przez slaby akumulator (nienarzekam ale pewnie trzebaby wymienic)? dodam ze dzialo sie tak tz podczas jazdy, kiedy akumulator jest ladowany

 

czy ktos moze wie co sie dzieje?

  • 1 rok później...
Opublikowano

dlacyego wzmacniacz trzeba podlaczac prosto od aku ???

 

Ja nie widze takiego sensu, bo jesli nie mam sterowania wzmakiem z radia, to jest on caly czas wlaczony i bierze prad nawet gdy auto stoi! Przeciez nie bede biegal do bagaznika i odlaczal ta kazdym razem!

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
dlacyego wzmacniacz trzeba podlaczac prosto od aku ???

 

Ja nie widze takiego sensu, bo jesli nie mam sterowania wzmakiem z radia, to jest on caly czas wlaczony i bierze prad nawet gdy auto stoi! Przeciez nie bede biegal do bagaznika i odlaczal ta kazdym razem!

 

 

Wzmacniacz musi byc podlaczony pod akumulator bo potrzebuje duzo pradu, do podlaczenia trzeba wykorzystac grube kable. wcale nie bedziesz musial biegac i wylaczac wzmacniacza bo od tego jest kabel sterujacy, wylaczasz radio to i wzmacniacz sie wylacza! aha kwestia kabli ja do swojego auta kupilem jakis amerykanski zestaw, bylo tam wszystko co potrzebne do zamontowania koszt ok 80 zl! kable solidne i ladnie wygladaja :lol: tanio jak barszcz :twisted2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odświerzam..

Mam tubę aktywną ze wzmacniaczem 200W.. Muszę brać ten prąd z akumulatora? Prosty rachunek wskazuje że ten wzmacniacz nawet w porywach bedzie brał niecałe 17A.. A np bezpiecznik od gniazda zapalniczki jest aż 30 Amperowy, mam więc zamiar wziąć zasilanie do tuby z zapalniczki.. Wszystko powinno być ok prawda??

 

Tak a propo, prubuję wyciągnąć oryginalne radio, wsadzam w te otwory śrubokręty, bo kluczy specjalnych nie posiadam, a radio ani drgnie... Nie wiem jak mam je wyciągnąc..

 

I jak wyprowadzić kable zza radia do progu auta??? Tam jest tak szczelnie zabudowane, zadnych srubek nie widać, więc jak mam to zrobić?? (w Compakcie)

 

Liczę na podpowiedzi!!

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Wzmacniacz zawsze podlaczasz GRUBYMI kablami + do akumulatora - do budy, jak podlaczysz - do aku moze ci gwizdac w glosnikach pedzonych ze wzmacniacza. Jak chcesz zeby ci sie fura zajarala albo zeby izolacja zeszla z kabla od zapalniczki to sobie podlacz pod zapalniczke :) ale wg mnie to glaskanie kotka za pomoca mlotka - ja bym nigdy tak nie zrobil... co do wyjecia radia, jak chcesz cos rozwalic - wsadzaj srubokrety, jak nie to kup klucz do radia w media markt za 15zl i bedziesz mial. Musisz wsadzic klucz i odgiac je na boki (klucze musza wejsc do konca) jak odegniesz na boki radio powinno sie dac wyciagnac (ciagnij za klucze), ewentualnie mozesz wyjac zegarek i jego obudowe i wsadzic tam lape i poprostu popchnac radio od srodka. Co do tych plastikowych progow, musisz je pociagnac, siedza na plastikowych zatrzaskach.
Opublikowano

jak to czytam,to oczom nie wierze :shock:

 

MASAKRA,co wypisujecie :duh:

 

wprowadzacie w blad innych :nienie:

 

namontowalem sie w zyciu troche sprzetu audio i moge powiedziec,ze:

 

2,5mm przewod zasilajacy wzmacniacz,to mozna dawac,gdy w gre wchodzi napiecie 230V a nie 12V (tutaj czym grubszy,tym lepiej)

 

bezpiecznik zawsze jak najblizej zrodla zasilania(akumulatora z reguly) i nie ma zadnej zasady,ze 15 czy 20cm,bo chodzi o to,ze gdy z jakiejs przyczyny przetrze nam sie izolacja na przewodzie,to gdy akurat to miejsce bedzie przed bezpiecznikiem,to bedziemy mieli fajny pozar auta

 

przewody glosnikowe takze lepiej grubsze -tutaj akurat moga byc 2,5mm,a do duzych glosnikow basowych troszke grubsze

 

jezeli chodzi o marki sprzetu,to dla mnie kenwood,to lipa

sony tez-najnowesze modele juz jakos graja,ale i tak lipnie w porownaniu do konkurencji

 

potem wedlug kolejnosci: blaupunkt,pioneer,alpine,clarion

 

o wyzszych markach nie wspomne,bo szkoda takich sprzetow dla ludzi,ktorzy nie maja pojecia o prawidlowym montazu instalacji audio/video w autach

 

nie bede rowniez wyrazal zdania o markach typu panasonic,aiwa i podobnych,bo jakosc dzwieku tych marek jest dobra,ale w urzadzeniach domowych,a nie samochodowych

 

a co do braku sterowania wzmacniaczem z radia,to jest proste wyjscie;

 

wzmacniacz podlaczony na stale do akku

ciagniesz kabel od wyjscia remonte we wzmacniaczu do przodu auta i podlaczasz ten kabel do kabla zasilajacego radio,przecinasz i montujesz jakis ladny wylacznik

proste??

wlaczasz wylacznik i przez ten przewod wzbudzasz wzmacniacz tak,jak to robia radioodtwarzacze z wyjsciem na sterownaie wzmacniaczem

 

oczywiscie sprawdz,czy nie masz wyjscia na el antene w radiu,bo to to damo wyjscie,co do sterowania wzmacniaczem

 

a tutaj popatrzcie na moja ostatnia robote(w sumie zdjecie przedstawia polowe pracy,bo jeszce nie skonczylem tej zabudowy)

 

Opis: jeden monitor centralny,dwa w zaglowkach przednich,jeden w zabudowie bagaznika,dwa wzmacniacze,playstation 3 z bezprzewodowym padem,odtwarzacz dvd/mp3,przewody zasilajace; 12mm do przetwornicy playstation,35mm do audio/video,oswietlenie,wentylator z wyswietlaczem temp powietrza oraz monitor w tylnej zabudowie wlaczane pilotem,kondensator 12faradow w lewej czesci zabudowy(niewidoczny na zdjeciu,bo wlasnie go zamontowalem)..skrzynia basowa do wyrzucenia-w jej miejsce bedzie zabudowa z szyba z przodu)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img168.imageshack.us/img168/912/dsc01802td0.jpg

Shot with W800i at 2007-06-28

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img401.imageshack.us/img401/3742/dsc01794ky6.jpg

Shot with W800i at 2007-06-28

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.