Skocz do zawartości

Grzanie turbo dizla


tomek-tarnow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Powinno się odrazu ruszać i nie przekraczać 2000 obr/min.

Pozdrawiam,

 

tak powinno sie robic :P najgorsze dla silnika grzanie na postoju :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze odplam na 10 min przed wyjazdem wtedy autko jest nagrzane i ciepło w srodku :)

 

 

 

a tak pozatym witam wszystkich Forumowiczow

 

bardzo zle robisz :P zobacz w instrukcji obslugi :mrgreen: silnik dlugo ci nie posluzy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zainteresował mnie ten temat.

 

W instrukcji rzeczywiście tak piszą. Ale kto potrafi wyjaśnić dlaczego właśnie tak jest lepiej? Na pewno silnik szybciej złapie temperaturę roboczą jeśli jest w ruchu (obciążony podczas jazdy) niż stojąc w miejscu na biegu jałowym.

Tylko czy nie lepiej jeśli wolniej się rozgrzewa ale obciążony zostaje dopiero wtedy, gdy olej jest już wstępnie rozgrzany?

 

Mam trzeciego diesla w tym drugiego TDS i zawsze rano (zwłaszcza przy niższych temperaturach - zimowych) daję mu chwilę żeby sobie pochodził, w tym czasie mogę odśnieżyć, odmrozić szyby itd.

 

Proszę o spostrzeżenia i ewentualne hipotezy wszystkich użytkowników BeeMWu :twisted2:

Coat of arms of NEPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytajcie sobie troche a nie tylko liczyc na szybka odpowiedz...http://www.motofakty.pl/porady/ :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze z rana 2-3 min stoje a silnik pracuje po czym zanim wyjade z osiedla jest to jakis kilometr poruszam sie na puszczonym sprzegle ale bez gazu po czym delikatnie rozpedzam auto ale nie przekraczajac 2000tys obrotów !!!!

 

 

no mi sie wydaje tak

skoro po jezdzie auto z silnikiem TURBO ma pochodzic chwile w celu ostudzenia turbiny azeby ja w odpowiedni sposób " przygotowac" do zatrzymania to czemu jej nie "przygotowwywac " do jazdy ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara szkola mowi zeby autko sobie pochodzilo (zwlaszcza w zimie), nowa szkola mowi zeby od razu ruszac a prawda zapewne jest posrodku.

Nie sadze aby praca silnika na biegu jalowym cos zle robila dla silnika.

Ostatnio w "motorze" czytalem, ze nalezy szybko ruszyc gdyz przepisy nie pozwalaja aby autko stalo na odpalonym silniku dluzej niz 3minuty - coz ekologia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara szkola mowi zeby autko sobie pochodzilo (zwlaszcza w zimie), nowa szkola mowi zeby od razu ruszac a prawda zapewne jest posrodku.

Nie sadze aby praca silnika na biegu jalowym cos zle robila dla silnika.

Ostatnio w "motorze" czytalem, ze nalezy szybko ruszyc gdyz przepisy nie pozwalaja aby autko stalo na odpalonym silniku dluzej niz 3minuty - coz ekologia

 

Zgadzam sie ,normy ekologiczne wymuszają określone teorie na ten temat. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, kolega Centrino podsunął być może odpowiedź na pytanie dlaczego w instrukcji każą ruszać od razu tudzież nie grzać silnika na biegu jałowym. Przepisy, ekologia.

 

W silnikach benzynowych również ma to duże znaczenie, może większe nawet niż w dieslach ze względu na sondę/y lambda, które pracują prawidłowo dopiero po osiągnięciu swojej temperatury roboczej (sama grzałka nie jest w stanie chyba rozgrzać sondy do odpowiedniej temperatury jedynie przyspiesza ten proces). Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć jaki ma to wpływ na jakość spalin.

 

W takim razie przepisy to jedno a praktyka to drugie?

 

Póki co nie przekonałem się jeszcze do zaniechania porannej procedury rozruchowej :) i uważam, że nie czynię żadnej szkody - silnikowi oczywiście.

Coat of arms of NEPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi tylko o ekologie...silnik predzej i lepiej sie rozgrzewa jak jest pod obciazeniem , ma lepsze smarowanie itd. :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje wtedy olej jest intesywniej doprowadzany i szbciej uzyskuje odpowiednia temperature smarowania wiedz od dzisiaj koniec z rozgrzewaniem auta na postoju bo jest to bezsensowne

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rowniez nie jestem w stanie sie przekonac do odpalenie i ruszenia !! no nie moge jakos mam juz dizle w sumie kilka lat i to jest dlamnie tak normalne (grzanie go ) ze czasem jak wsiadam w benzyne Focus 1.8 to czesto sie zapominam i najpierw szukam gzrania swiec po czym nigdy go nie gasze odrazu po jezdzie !!!

 

ok inna kwestia

jade siebie juz jest autko n wormalniej temperaturze podjezdzam pod sklep

pyt 1

"studze turbo " ?? podobno przy nirmalniej jezdzie bez zylowania mozna to pominąc :roll:

pyt2

gdy odpalam auto po krotkiej przerwie moge juz jechac normalnie czy nie przekraczac 2000obr/min ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pyt 1 odp

Jesli uzywałes turbo i kreciłes wysoko silnik to jest to obowiazkowe ale jesli jechałes spokojnie to nie trzeba

pyt2odp

zalezy jesli temperatuta jest optymalna czyli na srodku wskazowka sie znajduje wtedy mozna go dusic bo jak katowac to tylko na rozgrzanym do tem optymalnej pracy

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rowniez nie jestem w stanie sie przekonac do odpalenie i ruszenia !! no nie moge jakos mam juz dizle w sumie kilka lat i to jest dlamnie tak normalne (grzanie go ) ze czasem jak wsiadam w benzyne Focus 1.8 to czesto sie zapominam i najpierw szukam gzrania swiec po czym nigdy go nie gasze odrazu po jezdzie !!!

 

ok inna kwestia

jade siebie juz jest autko n wormalniej temperaturze podjezdzam pod sklep

pyt 1

"studze turbo " ?? podobno przy nirmalniej jezdzie bez zylowania mozna to pominąc :roll:

pyt2

gdy odpalam auto po krotkiej przerwie moge juz jechac normalnie czy nie przekraczac 2000obr/min ????

 

ad1/studzisz turbo po intesywnej /szybkiej jezdzie/

ad2/ jak auto ma swoja temperature lub dochodzi to jedziesz normalnie

 

z ta wolna jazda po np. nocy to chodzi o to ze jak wskazowka nie przekroczy niebieskiego pola to zeby nie wciskac mu mocno ale jechac to mozna szybciej :P nie wiem czy dosc dokladnie wytlumaczylem jak nie to niech koledzy dopisza :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze odplam na 10 min przed wyjazdem wtedy autko jest nagrzane i ciepło w srodku :)

 

 

 

a tak pozatym witam wszystkich Forumowiczow

 

A nie lepiej włączyć wcześniej webasto zamiast odpalać wcześniej auto ?

Moim zdaniem tak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Powinno się odrazu ruszać i nie przekraczać 2000 obr/min.

Pozdrawiam,

 

tak powinno sie robic :P najgorsze dla silnika grzanie na postoju :twisted:

 

 

zgadzam sie tez tak robie na postoju grzanie niewiele daje no i na pewno jest nie ekonomiczne:)

 

a jak ktos ma to do grzania na postoju lepsze jest webasto - zreszta po to je wymyslili

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.