Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem polegający na tym że przy hamowaniu z prędkości powyżej 80km/h zaczyna trzepać kierownicą. Pojawiło się to około 3 miesięcy temu. Byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził że to tarcze hamulcowe ponieważ w zawieszeniu jest wszystko OK. Wymieniłem tarcze na ATE klocki Lucasa i bicie ustąpiło, ale nie na długo. Zrobiłem ok 2000 km i zaczyna się od nowa. Gdzie szukać przyczyny? Czy może to być od źle ustawionej zbieżności lub źle wyważonych kół?

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

Nie są przegrzame bo nie są krzywe (sprawdzałem dziś) a nawet po założeniu uważałem żeby ich nie przegrzać. Poza tym założyłem tarcze z wyższej półki żeby nie było problemów.

Dodatkowo dzisiaj byłem na ustawieniu zbieżności i wyważeniu kół niby jest troche lepiej ale nie do końca. Kolega mi dziś powiedział że mogą to być amortyzatory? Czy to możliwe żeby takie objawy były?

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

Tarcze ATE Możesz wyrzucić na złom , przerabiałem już ten temat ,kupiłem tarcze ATE Power Disc + klocki . Po 2 tygodniach zaczęły bić przy hamowaniu i przy jeździe. Bicie wynosiło ok.0.2 mm,to niedopuszczalne, dodam że bicie piast wynosiło nawet poniżej 0.01mm ! Zaraz reklamowałem tarcze i klocki ,przedstawiłem problem ,no i napoczekaniu bez żadnych ekspertyz dostałem nowe tarcze + klocki !!!

Dodam tylko że kupowałem je w Niemczech. (to chyba o czymś świadczy)

Zdecydowanie nie polecam tarcz ATE, klocki jeszcze są Ok.

Polecam tarcze Zimmermana SPORT lub orginał (nie jest wiele droższy od ATE).

Opublikowano

Jak sprawdziłeś bicie tych tarcz?

W BMW jest co prawda wszystko możliwe, ale te objawy ewidentnie wskazują na tarcze.

Opublikowano

tarcze ATE są marnej jakości :mad2: znajomy ,który pracował w stacji obsługi ATE mówił mi że mają dużą ilość reklamacji na tarcze ATE

Bicie tarcz mierzy się czujnikiem zegarowym ,przykładając jego głowicę 1cm poniżej zewnętrznego brzegu tarczy ham.

Opublikowano

Nie jestem mechanikiem ale to wynik albo bijących tarcz albo powybijanych końcówek...

 

Najlepsza recepta:

ostro nie wchodzić w zakręty, mniej bączków zimą ;-) i gwałtownie nie hamować by tarcz nie przegrzewać

 

Noga kusi ale pomysl o swojej kochanej Buni :nienie:

Opublikowano

OK.

Czyli musze jeszcze dokładnie sprawdzić tarcze. Póki są na gwarancji to niech wymieniają wrazie potrzeby.Tylko problem co ja sobie na ten czas założe :cry:

Zawieszenie i końcówki drążków sprawdzałem więc dużo możliwości nie ma.

Dzięki narazie za odpowiedzi, napisze jak sprawdze wszystko.

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

Dziś sprawdziłem tarcze. Maksymalne bicie to 0,01 mm. Czyli tarcze OK.

Co jeszcze dalej mogę sprawdzić? :? Chyba jeszce musze podjechać na inną stacje diagnostyczną może coś wykryją.

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Szkoda Twojej fatygi, kup komplet sworzni,tuleję wachacza i łączniki stabilizatora daj mechanikowi i po wymianie napewno będzie w porządku. Nie wiem skąd takie przeświadczenie że trzepanie kierownicy pochodzi od tarcz? Bijące tarcze hamulcowe wyrażnie czuć na pedale hamulca podczas normalnego chamowania.
Opublikowano

Przedziwne rzeczy gadacie o ATE. Mam power disc na przedzie i zwykłe na

tyle, wszędzie też klocki ATE.

Żadnego bicia nie ma, ponad 10 000 na nich już zrobiłem. Hamują

rewelacyjnie i klocki sie nie zużywają tak szybko jak myślałem.

Opublikowano
Mam podobny problem. Tylko ze jak jade to kierownica nie drga ale przy hamowaniu telepie :mad2:

 

Takie są pierwsze objawy luzów na wachaczu które w błyskawicznym tempie będą się powiększać i zacznie Ci telepać przy szybszej jeździe co będzie odczuwalne na łukach drogi.

Opublikowano

hej miałem to jak sprwoadzłęm sowję coupetke.

 

idąc od karoserii.

 

1. opony. Jeżeli masz regenerowane to się nie ma co dziwić

2. jeżeli kupujesz opony używki to bardzo często są powybijane (na 85% używek, tzw. 1 sezonówek z niemiec), dlatego nie którszy je dopalają czyli równają.

3. wyważone felgi? Jeżeli będzie nakładał dużo obciązników to albo jest słabym wulkanizatorem albo gumy są zwalone

4. Ja usiebie wymieniłem wszystkie gumy w zawiesieniu czyli: gumy na wahaczu na sworzniu, końcówki drążków kierowniczych.

 

jeżeli jedziesz prosto a kierownica jest przekręcona to ni emasz zbieżności. A jeżeli zastosujesz się do ww. czynnośći sama ci się naprostuje.

 

cZasami jest też tak że jak wymienisz przód a tyłu nie to też może mieć wpływ.

 

Pzdr.,

Opublikowano
ja mam podobny problem, tylko ze przy duzej predkosci jak hamuje tzn jak lekusko zaczynam depcac pedal to czuc lekuskie drganie na kier, ale jak ju troszke mocniej wcisne pedal to jest ok i to nie zawsze tez czuc jakies drgania.. :mad2:
Opublikowano
Jak komuś nie pasują tarcze ATE to polecam Jurid, nieraz je "ćwiczyłem" i są ok. Pozytywną opinię mają o nich inni użytkownicy. Mówię tutaj o tarczach wentylowanych.
Opublikowano

Co to tarcz ATE to sam takie posiadam i żadnych problemów nie mam.

 

Twój problem zresztą nie jest napewno związany z tarczami. Łączniki stabilizatora też bym olał bo jak są wybite to strasznie stukają, a drganie się nie pojawia.

 

Ja bym obstawiał tuleje wachacza nr 5 na rysunku

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=31_0242&hg=31&fg=05

 

Warto zmienić na wzmocnione. Większa frajda z jazdy i trwalsze.

 

U mnie na pierwszy rzut oka wyglądały na całe, ale jak się łychą je podwarzyło to koła hulały w przód i w tył i stąd się brało to bicje

 

Po wymianie znowu bajka.

Opublikowano

Sendra napisał i podał link

Temat mi obcy ale mozna obejrzec ten filmik, jest tu o trzepotaniu kierownica mowa... http://pl.youtube.com/watch?v=Rd74pkO4Xa0 Pozdrawiam! Smile

_________________

Ludzie dzielą się na szczęśliwych, i na tych którzy nie mają BMW :]

 

Moje Maleństwo - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=69446

 

kurcze jak można popsuć ABS wymieniając półośkę

Opublikowano

Noi nadal nie znam przyczyny trzepania kierownicą. Tarcze sprawdzone, tuleje wahacza wymienione, łączniki stabilizatora OK, sworznie wahacza też bez luzów, opony wyważonei zbierzność sprawdzona. Minimalny luz jedynie na przekładni kierowniczej który znika po odpaleniu auta. Nie mam pojęcia co dalej szukać bo najciekawsze jest to że żadnych luzów nie ma :twisted:

Zastanawiam się czy możliwe jest żeby piasta była minimalnie przykrzywiona? Bo jak przekręce kołem to w jednym miejscu tarcza przyciera dosyć mocno o klocki, a tarcza na 100% prosta. Czy ma ktoś jakieś pomysły jak temu zaradzić?

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.