Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Wszystkich posiadaczy BMW.Jestem tu nowy więc nie wiem czy dobrze umieściłem zapytanie ale do rzeczy.Mam następujący problem.Mam BMW E46 DIESEL ZE 150 konnym silnikem z 2002 roku o przebiegu 100tyś km.Jest garażowany.Jak rano go odpalam po kilkudniowej przerwie nie jeżdżenia nim to przy dodawaniu silniej gazu około 3 tyś obrotów zaczyna dymić na niebiesko a towarzyszy temu nieprzyjemny zapach.Ten dym zanika dopiero po chwili mocnego gazowania około 1 minuty.Najgorsze jest to ,że nie zauważyłem ubytków oleju a turbo wymieniłem na nową oryginalną turbinę jakieś 10tyś km temu bo mi stara padła i do teraz nie było problemu,zrobiłem 12tyś od wymiany turbiny i nagle pojawiła się ta dziwna przypadłość z tym dymieniem.Nie wiem co robić ,może to uszczelniacze o których tu czytałem,prosze o rzetelną odpowiedż.Z góry dziękuje a za trafną podpowiedż jestem w stanie zapłacić i to pisze całkiem poważnie.Pozdrawiam
Opublikowano
Człowieku co ty robisz samochód stoji pare dni bez jazdy... a ty wpadasz do garazu palisz fure i kręcisz ją do 3 tys :duh: jak samochód stał długo to trzeba było zakrecic rozrusznikiem bez odpalania a potem zapalic i pozwolic mu pochodzic nie się zagrzeje, ja zawsze jak zapalam furke to daje jej chwile pochodzic niech się skazówka dzwignie z zielonego czy tam niebieskiego pola...
.:::B:::. .:::M:::. .:::W:::.
Opublikowano
Poważnie-poczytaj o eksploatacji silników z turboładowaniem,unikniesz wielu niespodzianek :mad2:
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano

biedne to auto twoje...

Czlowieku nie szkoda ci auta tak "katowac",bo dla mnie to lekkie "katowanie" zwazywszy na to ze auto np. kilka dni nie jezdzi.A ty wsiadasz...zapalasz...i sobie do 3 tys przegazujesz... :mad2:

Opublikowano
Odkladaj pieniadze na ponowna wymiane turbiny, krecac sie bez smarowania dlugo nie pociagnie. Pamietaj ze auto z turbo, czy to diesel czy benzyna, po odpaleniu musi pochodzic na wolnych obrotach, zeby olej zaczął smarowac turbine. Analogicznie po przyjezdzie na miejsce nie mozna od razy wylaczyc zaplonu, bo turbina musi byc smarowana i musi sie zatrzymac. Jak wylaczysz od razu, to nie dziala pompa oleju, jak nie dziala pompa oleju to nie ma smarowania, a jak nie ma smarowania, to turbina kreci sie na sucho, a jak sie kreci na sucho to sie popsuje, a jak sie popsuje to czeka Ciebie ponowna wymiana.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to jak już wiesz jak użytkować silnik diesla to teraz moja rada.

 

Podejrzewam, że ten dym to nic innego jak efekt zimy.

Zimno na zawnątrz i póki silnik się pożądnie nie nagrzeje to leci coś na kształt pary a nie niebieskiego dymu.

 

To moje zdanie.

Opublikowano
Na wstępie jedno sprostowanie.Prosze mi nie pisać o instrukcji obsługi tego auta bo w życiu już pare dobrych szybkich aut takich jak subaru i tym podobne miałem i wiem bardzo dobrze jak się z nimi obchodzić.Problem w tym ze to mój pierwszy diesel i jak pisze,że dym leci na niebiesko to oznacza,że wcześniej nigdy mi w tym aucie nie leciał.A po odpaleniu tego auta na zimnym silniku zawsze vodkąd go mam to co najmniej z 2 lub 3 min chodzi na wolnych obrotach aż troche sie silnik nie zagrzeje,a jak nim już jade to tez bardzo spokojnie az złapie właściwą temperaturę.Ale dymi jak mu z raz dodam więcej gazu na biegu jałowym dla sprawdzenia co się dzieje bo wcześniej nigdy tego nie miałem ani tego smrodu spalenizny temu towarzyszącemu.Tak jak mówie przy następnym dodaniu gazu już tego nie mam ale i tak jest coś nie tak skoro tego wcześniej nie miałem.Dzięki za odpowiedzi i życze miłego weekendu.
Opublikowano

może przez te twoje sprawdzanie dodawanie gazu uszczelniacze oberwały

tzn. jeżeli auto stoi długo i przy pierwszym odpaleniu silnika puści ci niebieskiego dyma to obstawiam uszczelniacze na zaworach, ale jak się nie widzi to możemy wróżyć pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ostatnio miewam podobny problem...

 

od niedawna podczas przyspieszania bardziej gwaltownego... wlasnie wydobywa se taki niebiesko bialy dym... mowie juz o silniku cieplym nawet... Zauwazylem pewne ubytki w oleju...

 

Teraz kwiestia tego co to moze byc ??

Turbina?

Uszczelniacze?

Pierscienie?

Czy Odma tak jak ktoś pisał....

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.