Skocz do zawartości

[E46] Montaż kierownicy multifunkcyjnej (zdjęcia)/ PREMIER


premier

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Przejrzałem cały wątek i odpowiedzi nie znalazłem na mój problem. Mam 318d 2002r. z silnikiem M47 115KM. Podłączyłem multifunkcję. Działają przyciski od radia, podświetlenie, tempomat zapala kontrolkę na desce ale nie utrzymuje prędkości. Jak przejrzałem wszystko to nie mam czujnika na pedale sprzęgła. Takiego na dwa piny. Kupiłem taki i chciałem podłączyć ale śladów po wcześniejszym nie ma. Widocznie poprzedni właściciel potrzebował go do czegoś innego. Stąd moje pytanie. Niby tylko dwa piny ale jak ten czujnik podłączyć? Kabel brązowo-czarny do masy... a niebiesko-brązowy? W jakiś pin komputera? Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy jedziesz to czujnik jest na masie daje masę do modułu tempomatu.Kiedy wciskasz sprzęgło to tempomat rozłączasz. Oba Kable są masowe.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystko jest w tym wątku ładnie opisane.Czujnika sprzęgła nie łączysz z komputerem tylko z modułem tempomatu.Jeden kabel masa do masy a drugi też masa do modułu.Jeżeli Twój czujnik sprzęgła działa odwrotnie czyli kiedy wciskasz sprzęgło wówczas musisz zastoswać zwykły przekaźnik samochodowy.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

 

Chciałem tylko napisać, że jestem po wymianie kierownicy na multifunkcyjną i wszystko działa :D Wielkie dzięki za ten poradnik!

 

Dodatkowo mogę napisać że posiadam E46 318i z 2004 roku czyli silnik N46B20 i tak jak wcześniej wspomniano aby działał tempomat trzeba podpiąć się pod pin 4 odłączając kabelek, który jest tam fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie dziś zakończyłem montaż multifunkcji w N42B20, wszystko działa elegancko :cool2:

Od siebie dodam, że jak ktoś poszukuje pinów do wtyczek to jest to pin MQS F063 taki jak na tej aukcji:

http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f063-0-2-0-5mm2-vw-audi-me-mqs-i3280129225.html?source=mlt

 

Aukcja pewnie niedługo wygaśnie więc sprzedającym na allegro jest batpol1, tu jeszcze link do przedmiotów tego sprzedającego:

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=12618656&string=mqs+zenski&search_scope=userItems-12618656

 

Piny można kupić u tego sprzedawcy w Warszawie na Wolumenie pawilon 25 po 1.50zł :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Witam od niedawna posiadam BmW E46 330D 2004r zrobilem wszystko jak w opisie ale niestety tempomat nie dziala mam tylko sterowanie radiem.Kostke w kompie ma 58 pin podpiolem sie do 37 gdzie jest juz kabel ale tempomat nie dziala poprosze o jakies wskazowki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich - Zamiana starej kierownicy 3-ramiennej z trójkątną poduchą na nową 3-ramienna z okrągłą poduszką powietrznż-----

 

dużo przeczytałem na temat zmiany kierownicy z przed lifta na po lifta, a co za tym idzie podpięcie poduszki 2 nabojowej. Z tego co udało mi się ustalić to poduszka jedno nabojowa jest obsługiwana przez MRS 2, a dwu nabojowe przez MRS 3 i 4.

 

Kilka osób pisało że podpięło poduszkę tylko na jeden nabój i nie ma błędów. Są też opinie że błąd ten występuje bo poduszka dwu nabojowa ma inną rezystancje na naboju i błąd się jednak pojawia.

 

Pomijam pytania typu jak równolegle podpiąć drugi nabój, żeby nie było błędu lub tego typu akcje. Nikt jeszcze z własnej autopsji nie sprawdził jak działa dwu nabojowa poduszka podpięta tylko na jeden nabój i czy to w ogóle działa. Tym bardzie sam nie będę eksperymentował, ale...

 

Czy ktoś z Was orientuje się czy da radę zamienić moduł sterowania poduszkami ze starego MRS2 obsługującego 1-nabojowe poduszki na nowszy, np. taki czyli MRS 4 http://allegro.pl/bmw-3-e46-modul-air-b ... 10858.html ? Jak wygląda sprawa z zaprogramowaniem nowego sterownika? Czy ktoś ma jakiś pomysł i czy to w ogóle będzie działać? Oczywiście będzie trzeba pociągnąć dwa dodatkowe kable pod 2 nabój...

 

Czekam na odpowiedzi bo ten typ rozwiązania problemu często poruszanego dałby przykład dla wielu użytkowników jak zrobić to w sposób kompletny i bezpieczny...

 

PS: Natrafiłem także na informacje, że nowy sterownik MRS 3 obsługujący poduszki 2-nabojowe pojawiał się już w e46 9.1999? Czy ktoś może potwierdzić tą informacje?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam,

założyłem kierownicę wielofunkcyjną i wszystko jest git.

Dzięki Premier na posta ;-)

 

Nie działa mi tylko tempomat, pytanie czy ktoś wie jak aktywować temp w INPA lub DIS?

 

dziękuję i pozdrawiam,

 

piotr żukowski

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jestem po zabiegu podlaczenia multi :) dziekuje za poradnik :))

 

ps. zukowpio mi tez po pierwszym przejechaniu sie nie dzialal a potem zaczal nie mam pojecia czemu :P sprawdz jeszcze raz :)

 

 

a to efekt końcowy:

http://img707.imageshack.us/img707/3695/vx1s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Mam pytanie odnośnie samego podłączenia żyły z kierownicy do kompa.

Czy jest jakaś różnica między silnikiem M47 a M47N?

 

Znalazłem dużo instrukcji, ale większość dotyczy silnika M47. Np.:

wypinamy zielona kostke pod kolumna kierownicy, i wpinamy 3 kable w piny 8,9,10
W przypadku silnika M47TU odnajdujemy duży wtyk z 58 pinami a kabelek dociągnięty wraz z zasuwką instalujemy w wolnym miejscu pin 37.

W przypadku silnika M47, N42 , M54 ,M57 wyprodukowanego do 09.2001 komputer ma inną wtyczkę (40 pinową) Odnajdujemy wolny pin 27 i w nim instalujemy dociągnięty kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

w swojej E46 M47N zamieniłem zwykłą kwadratową kierownicę na kwadratową z multifunkcją. Podłączyłem wszystko zgodnie z opisem (bodajże Roger-Nysa) i wszystko działało. Przejechałem się kawałek na włączonym tempomacie i zauważyłem, że kontrolka od tempomatu mrugnęła (tak jakby coś nie łączyło). Rozebrałem wszystko od nowa, sprawdziłem podłączenia i wszystko było ok (sprawdzane przejścia miernikiem). Po ponownym podłączeniu akumulatora tempomat włączył się normalnie, ale po kilku minutach od ruszenia znów zgasła kontrolka i nie dało się jej włączyć (przyciskiem I/O). W obecnej chwili naciskanie przycisku w ogóle nie daje żadnego skutku, a tempomat (kontrolka) czasem na chwilę się włączy jak jadę, ale nie reaguje na sterowanie (+/-).

Dodam, że sterowanie radiem działa.

Sprawdzałem kabel, który idzie do kompa (pin 37) na multimetrze:

I: 4,8 mA

U: 0,35 V

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić?

 

Z góry dzięki wszystkim!

 

//edit

 

Sprawdzałem bezpiecznik (nr 9, 5A), nie przepalony, działa poprawnie.

Podłączyłem kompa i sprawdziłem przyciski MLF, wszystkie wskazania były poprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.