Skocz do zawartości

rafalekjan

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O rafalekjan

  • Urodziny 27.04.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2002r
    M47N
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zawód
    Automatyk

Osiągnięcia rafalekjan

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Problem z cykaniem w moim aucie został rozwiązany zupełnie przypadkowo. Okazało się, że poprzedni właściciel grzebiąc coś przy wydechu nie zespawał wszystko tak jak należy i część spalin wydostawała się małą nieszczelnością. Stąd powstawało cykanie podczas przyspieszania. Teraz jest cisza i spokój :) I wtryski ocalały ;)
  2. Wymieniony zawór sterujący turbiną, odczyty i zachowanie auta zostały poprawione. Cykanie dochodzące z komory silnika pod obciążeniem to prawdopodobnie 3 lub 4 wtrysk. Zostanie to sprawdzone za 2 tygodnie. Testy ponowię jak przestanie padać ;) :norty:
  3. Livedata z dzisiejszych pomiarów. Proszę o komentarz.
  4. EGR czyściłem, ale nie sprawdzałem rezultatów z odłączonym. Kolego czy Tobie turbina dobrze dmuchała po regeneracji?
  5. W Emp-Turbo powiedzieli mi, że turbina była wcześniej naprawiana i była naprawiona nieudolnie (została źle wyważona). Dym jest czarny, kopci nawet na postoju, a na obciążeniu wydobywa się czarna chmura. Wszystkie pomiary jakie dokonywałem w INPA były na równych obrotach, starałem się i prowadzić i robić screeny ;)
  6. W karcie gwarancyjnej mam, że jest to turbina producenta Garrett-a. Ale tematem wątku est kopcenie i brak mocy. Pozdrawiam
  7. Witam ponownie, poniżej wrzucam fotki z inpy. Silnik chodzi około 5 minut, niskie obroty: http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_1_ad2a4fb.jpg http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_2_a6a2d7.jpg http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_3_a0473.jpg http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_4_c0ac1.jpg Silnik chodzi około 5 minut, wysokie obroty: http://k4be.eu/upload/files/wysokie_po_odp_1_d51de.jpg http://k4be.eu/upload/files/wysokie_po_odp_2_d54748a.jpg http://k4be.eu/upload/files/wysokie_po_odp_3_e32de.jpg http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_4_5d8d43c.jpg Silnik w temp. 90st., pomiar na biegu, ok 1500 obrotów: http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_niskie_1_77fe5.jpg http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_niskie_2_433bce.jpg http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_niskie_3_a7b3f.jpg http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_niskie_4_abf53ae.jpg Silnik w temp. 90st., pomiar na 3/4 biegu, ok 3000 obrotów: http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_wysokie_1_ea7e9.jpg http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_wysokie_2_8589a0e.jpg http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_wysokie_3_a9e3d.jpg http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_wysokie_4_024bf9b.jpg Turbo zostało zregenerowane na częściach Garrett-a. Mam wynik z pomiaru po regeneracji wydany przez Emp Turbo, jeśli chcecie mogę go też wrzucić. Z tego co widziałem podczas przyspieszania turbo kręci się dobrze, osiągało wartości 2,2 (tyle ile komp chciał). Błędy jakie znalazłem to błąd cylindra nr 1. Świece były niedawno wymienione, razem ze sterownikiem świec. Szczerze powiedziawszy to dużej różnicy nie odczuwam, jednak wcześniej jak sprawdzałem turbo przed regeneracją to nie wkręcało się bardziej niż 1,2atm, a teraz kręci do +2,2 Czekam na opinie. Pozdrawiam, Rafał
  8. Witam, Trzy dni temu mój samochodzik dostał zregenerowaną turbinę. Regeneracji dokonywała firma EmpTurbo z Wrocławia. Turbina w moim dieslu jest ze zmienną geometrią - koszt 1270pln. Zostały wymienione wszystkie filtry, odma i olej (5w40). Przed regeneracją turbo, auto lekko kopciło przy pedale w podłodze, teraz to lekko zamieniło się w sporą chmurę. Jadąc wczoraj autostradą mogłem lekko przetestować turbo no i szału nie ma. Sądziłem, że odczuję te 150KM, ale nic z tych rzeczy. Zauważyłem, że przy "deptaniu" słychać z komory silnika jakieś cykanie. Jakiś czas temu wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe, więc na przerwany przewód nie ma co stawiać. Drugą myślą były wtryski (CR), ale jakiś miesiąc temu sprawdzałem przelewy i były w normie. Przepływka również była wymieniona i wskazania były na niej prawidłowe. Zaraz jadę z kompem na testy i sprawdzę wszystko co się da. Podsumowując: 1. Wymienione turbo, filtry, odma 2. Brak mocy 3. Spore kopcenie 4. Za jakiś czas wrzucę fotki z ciśnieniami i przelewami. Macie jakiś pomysł co jeszcze może być nie tak? Ewentualnie znacie kogoś kto mógłby zdiagnozować ciągły brak mocy i kopcenie? Najlepiej Wrocław i okolice. Pozdrawiam, Rafał
  9. Na wtryskach masz podany numer seryjny, musi Ci się zgadzać z numerem na wtryskach, które chcesz przełożyć + trzeba je kodować.
  10. Data for vehicle identification number: WBAAS71040PM89867 Model description: 320d Market: Europe Type: AS71 E-Code: E46 (4FL) Chassis: Sedan Steering: left Doors: 4 Engine: M47DO1 - 2,00l (110kW) Drive: Rear-Wheel Drive (sDrive) Transmission: manuel Body Color: BLACK SAPPHIRE METALLIC Upholstery: STOFF JACQUARD/ANTHRAZIT Production date: 13.03.2004 Assembled in: Regensburg Code Serienausstattung Standard Equipment S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control (Kontrola trakcji) S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer (Prędkościomierz) S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment (Akumulator w bagażniku) S851A Sprachversion deutsch Language version German (Wersja językowa niemiecka) Code Sonderausstattung Optional Equipment S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard (Norma spalin EU4) S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles (Przystosowanie pod sterowanie COP) S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel (Skórzana sportowa kierownica) S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering (Brak oznaczeń modelu) S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical (Elektryczny szyberdach) S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear (Elektryczne szyby przód/tył) S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours (Dywaniki podłogowe, Welur) S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit (Trójkąt i apteczka) S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip (Wewnętrzne lusterko z automatycznym przyciemnianiem) S441A Raucherpaket Smoker package (Pakiet palacza) S465A Durchladesystem Through-loading system (Składane siedzenia tylne) S473A Armlehne vorne Armrest front (Podłokietnik przedni) S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger (Podgrzewany fotel kierowcy/pasażera) S495A Dreipunktgurt u. Kopfstütze hinten Mitte 3-point belt and headrest, center rear (3punktowe pasy, środkowy zagłówek) S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S520A Nebelscheinwerfer Fog lights (Przeciwmgielne) S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning (Klimatronik) S550A Bordcomputer On-board computer (Komputer pokładowy) S606A Navigationssystem Business Navigation system Business (Nawigacja) S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights (Białe światła kierunkowskazów) L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany (Wersja szwabska) S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe (Sprzedawany detalicznie) S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German (Instrukcje w języku niemieckim) S8SPA Steuerung COP Control unit COP (Sterowanie COP) S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat (Usuniety lakier bezbarwny??) S964A Navi DVD bei Auslieferung anfordern Navi DVD to be requested at shipping (Dodana nawigacja DVD) P972A Komfortpaket Comfort Package (Pakiet komfortowy)
  11. Data for vehicle identification number: WBAHD51060BG28104 Model description: 525I Market: Europe Type: HD51 E-Code: E34 Chassis: Sedan Steering: left Doors: 4 Engine: M50 - 2,50l (141kW) Drive: Rear-Wheel Drive (sDrive) Transmission: manuel Body Color: DIAMANTSCHWARZ METALLIC Upholstery: Production date: 17.04.1991 Assembled in: Dingolfing Code Sonderausstattung Optional Equipment S209A Sperrdifferenzial Differential lock 25% (Dyferencjał zablokowany 25%) S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering (Brak napisu modelu) S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear (Elektryczne szyby przód/tył) S415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear (Tylna roleta) S464A Skisack Ski bag (Bagażnik na dachu) S510A Leuchtweitenregulierung Headlight aim control (Sterowanie reflektorami) S520A Nebelscheinwerfer Fog lights (Światła mgielne) S530A Klimaanlage Air conditioning (Klimatyzacja) S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control (Tempomat) S655A Satellitentuner Satellite tuner (Tuner satelitarny) S690A Cassettenhalterung Cassette holder (Zmieniarka kaset) L804A Länderausführung Schweiz National version Commonwealth (Wersja krajowa - Szwajcaria)
  12. Powiem Wam, że te moduły "doświetlania" to żenada. Aczkolwiek natrafiłem na: http://allegro.pl/doswietlanie-zakretow-clm-can-homologacja-vat-w-wa-i3676169575.html I interesujący opis działania: Ale nie działa w E46 :(
  13. Cześć! Podłączyłem wczoraj auto pod kompa (E46 M47N), bo odczuwam braki w mocy. Zauważyłem, że turbo nie ładuje się zgodnie z wskazaniami kompa: http://k4be.eu/upload/files/untitled_33e1e37.bmp Zmierzoną wartość air-mass miałem za każdym razem za dużą. Tak powinno być, czy coś jest również nieszczelne? Jedynie przepływka reaguje poprawnie (niedawno została wymieniona na nową). http://k4be.eu/upload/files/untitled2_657ea.bmp Słyszalne jest cykanie, tak jakby uciekało gdzieś powietrze. Czy możliwe jest, że to powód zbyt niskiego ciśnienia na turbo? Jakieś kable od podciśnienia popękały lub są nie szczelne? http://k4be.eu/upload/files/po_odpaleniu_5fd0a.bmp Dodatkowo sprawdziłem przelewy na wtryskach i też proszę o komentarz. Czy są sprawne? Pierwszy miał wartość ujemną, dopiero po jakimś czasie pracowały powyżej zera. Pozdrawiam Rafał.
  14. Witam, w swojej E46 M47N zamieniłem zwykłą kwadratową kierownicę na kwadratową z multifunkcją. Podłączyłem wszystko zgodnie z opisem (bodajże Roger-Nysa) i wszystko działało. Przejechałem się kawałek na włączonym tempomacie i zauważyłem, że kontrolka od tempomatu mrugnęła (tak jakby coś nie łączyło). Rozebrałem wszystko od nowa, sprawdziłem podłączenia i wszystko było ok (sprawdzane przejścia miernikiem). Po ponownym podłączeniu akumulatora tempomat włączył się normalnie, ale po kilku minutach od ruszenia znów zgasła kontrolka i nie dało się jej włączyć (przyciskiem I/O). W obecnej chwili naciskanie przycisku w ogóle nie daje żadnego skutku, a tempomat (kontrolka) czasem na chwilę się włączy jak jadę, ale nie reaguje na sterowanie (+/-). Dodam, że sterowanie radiem działa. Sprawdzałem kabel, który idzie do kompa (pin 37) na multimetrze: I: 4,8 mA U: 0,35 V Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić? Z góry dzięki wszystkim! //edit Sprawdzałem bezpiecznik (nr 9, 5A), nie przepalony, działa poprawnie. Podłączyłem kompa i sprawdziłem przyciski MLF, wszystkie wskazania były poprawne.
  15. Cześć! Odgrzewam kotleta, żeby nie tworzyć nowego wątku. Wspomniane wcześniej cykanie jest również w moim BMW 320d 150KM. Zacząłem od podłączenia pod kompa. Znalezione błędy przepływomierza i sterownika grzania świec, przelewy były ok. Ciśnienie również. Wymieniony przepływomierz oraz sterownik grzania świec. Stukanie nie ustało, więc zająłem się samymi wtryskami. Wymienione podkładki pod wtryskami oraz naprawiona urwana klapka od kolektora ssącego. Stukanie nadal nie ustąpiło. Mimo to samochód zaczął się lepiej zbierać i mniej kopcić. Cykanie słychać tylko pod obciążeniem. Jeśli ma ktoś pomysł co to może być, albo jest z okolic Wrocławia to dajcie znać, bo mi już ręce opadają..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.