Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wymieniłem czujnik lewy (od kierowcy) tył, sprawdziłem jakie błędy wyskakują, bo oczywiście dalej nie działa :], i wyszło mi tak:

 

2 Throttle valve Signal,

255 Not defined,

32 Right front wheel speed sensor cable.

 

Przed założeniem czujnika wyskakiwały inne błędy:

 

3 Zundzeitpunkt fehlerhaft,

255 Not defined,

67 CAN - fehler,

 

Skasowałem, przejechałem sie i dalej te same trzy błędy. I tak ze cztery razy, więc teraz nie wiem czy to wina sterownika czy tylko przedniego czujnika, i jeszcze którego - od kierowcy czy pasażera :?: Kupować czujnik czy co robić bo już nie wiem, jestem już głupi...

 

Co sądzicie o TEJ firmie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Może komuś się przyda info co do ABS,ASC,DSC w e39.. Info jest do ABSu wersja 5.7 montowanego po wrześniu 1998..Zacznę od tego że w przypadku uszkodzonego któregokolwiek czujnika i zamontowaniu nie oryginalnego to można zapomnieć że ABS/ASC będzie działał (za wszystko odpowiedzialny jeden sterownik). W ABSie typu 5,7 i żadne podróbki czujników kupione np na allegro nie będą poprawnie działać. Po podłączeniu czujnika i włączeniu zapłonu kontrolki oczywiście pogasną ale po przejechaniu około kilku kilkunastu kilometrów zapalają się i ABS nie działa.. W tych typach absu często uszkodzeniu ulega też sterownik ABS który znajduje się pod maską samochodu i jest dokręcony do pompy ABS.. Uszkodzenie jest jednak takie (prawie zawsze) że na zimnym silniku wszystko jest ok a na ciepłym zapala się abs a po podpięciu pod komputer sygnalizuje usterkę któregoś z czujników..(w przypadku braku komunikacji ze sterownikiem na 99% jest uszkodzony). Dlatego nie ma sie co sugerować do końca tym co pokazuje nam komputer a należy jeszcze sprawdzić kilka rzeczy..

Uszkodzenie polega na przerywaniu się drucików łączących płytkę elektroniki z pinami biegnącymi do gniazda obudowy.. Usterka oczywiście do naprawienia ale nie jest prosta dla kogoś kto nie ma czym tego zrobić.. Nie obejdzie się bez rozcinania obudowy i specjalnego kleju ze srebra bo lutowanie odpada a przynajmniej ja tego nie uznaje bo sterownik może się nadawać tylko do wymiany....

 

 

Ja sprawdzam przejścia i opór czujników ale od wtyczki ABSu

Tu podaję rozpiskę i przypominam że jest ona do ABSu 5.7

 

koło lewe przednie - 12 / 28

koło prawe przednie - 13 / 29

koło lewe tylne - 15 /16

koło prawe tylne - 30 /31 ( czasem bywa że jest to 14 i 31) można to sprawdzić po kabelkach biegnących od wtyczki do czujników. jest po 2 kabelki biegnące do każdego z czujników i są one skręcone..

 

Sygnał do prędkościomierza i ekonomizera brany jest z tylnego lewego koła (za kierowcą)

 

Jeszcze proponuje sprawdzić na oczywiście wpiętej wtyczce i włączonym zapłonie jakie są napięcia biegnące do każdego z czujników a powinno ono wynosić około 9,5V. w Przypadku braku napięcia prawie na 100% jest uszkodzony sterownik a przy napięciach odbiegających jest prawie na 100% uszkodzony czujnik choć na pomiarach oporu tego nie wykazuje .. Jak wiadomo w środku jest elektronika..

Po włączeniu zapłonu na odpiętej wtyczce absu autko zarejestruje na 100% usterkę w silniku "brak komunikacji z ABS/ASC" i należy to później wykasować.. :hyhy:

 

Ja jeszcze dokonuje kilku pomiarów samego sterownika by ewentualnie wykluczyć jego uszkodzenie..

Czujniki jednak jak już to tylko oryginał siemens a jak ktoś wymienia na nie oryginały to muszę powiedzieć że to katastrofa.. W tym przypadku taniej wychodzi drożej..

Po podpięciu pod komputer sprawdzić który czujnik sterownik pokazuje jako uszkodzony, naprawdę rzadko zdarza się by były to 2..

Po takim badaniu sprawdzamy wszystko jeszcze dokładnie..

 

Zawsze, powtarzam zawsze wcześniej kasuje wszystkie błędy związane z ABSem bo jak wiadomo mogły one pozostać z wcześniejszych napraw lub nie zostały wykasowane np po odpięciu czujnika przy pracach jakich ktoś mógł dokonywać.. A najlepszym sposobem jest podpięcie komputera i przejechanie sie samochodem obserwując każdy z czujników ( jego prace i mierzoną prędkość w kilometrach.. Jakiekolwiek różnice wskazują niestety na to że czujnik nadaje sie do wymiany..

 

I jeszcze jedna sprawa.. Nie ma co szukać winy w piaście.. w modelach z ABSem 5.7 nie ma żadnej koronki a jedynie jest łożysko z pierścieniem magnetycznym i naprawę rzadko zdarza sie by to była jego wina.. Ja osobiście takiego przypadku nie miałem ale jak jest w tanich piastach to nie wiem.. Miałem już jednak przypadek w którym łożysko było już tak uszkodzone że koło miało bicia góra dół ale abs działał jeszcze ok.. Wina zawsze w 90% to uszkodzony czujnik lub niewłaściwy czujnik (podróba za około 100zł)i niestety 10% to sterownik abs ale tak prawdę mówiąc jak sie wie co i jak zrobić to naprawa o wiele taniej wychodzi.. Jak sie robi samemu rzecz jasna :hyhy:

Naprawa sterownika przez kogoś to koszt około 300zł a oryginalny czujnik w serwisie około 300 - 350zł

 

I jeszcze info co do ABSu montowanego przed wrześniem 1998roku.. W przypadku nie działania systemu na 99% uległ uszkodzeniu czujnik.. Który to już wyjdzie po podpięciu pod kompa lub jak ktoś wie co i jak to sprawdzi to nawet miernikiem.. W tym typie absu nie spotkałem sie jeszcze z uszkodzonym sterownikiem..

 

Dla zainteresowanych wymianą sterownika w absie typu 5.7

wszyscy którzy mają jakieś problemy ze sterownikiem i nie wiedzą czy inny używany będzie działał poprawnie to odpowiedz brzmi że będzie działał.. Sterownik musi być tylko odpowiedni do pompy ale z jakiej wersji silnikowej to już nie ma znaczenia.. W każdym ze sterowników da sie dokonać adaptacji w aucie a dokładnie to kodowania wariantowego chodzi o komunikacje ze sterownikiem silnika.. Ja montowałem sterownik np z 520d do 520i po dokonaniu adaptacji wszystko działa ok a trwa to do 10min..Nie ma więc problemu jak sterownik jest odpowiedni do pompy..

Dodam jednak że nawet nowy sterownik nie będzie działał bez adaptacji w aucie..

Pozdrawiam i jak coś to oczywiście postaram się pomóc.. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy ktoś próbował tego sposobu :?:

Ja mierzyłem oporność przy sterowniku i pokazało mi ok 400 - 500 Ohm na tylnich, przednich nie pokazało w ogóle. Napięcie mierzyłem przy jednym kole, przy przekręceniu kluczyka było napięcie ok 9V ale tylko przez 1 sekundę i zanikło, może to związane być z tym iż cały czas palą się kontrolki ABS/ASC. Przy innych kołach nie mierzyłem bo nie miałem już czasu.

Czy mierząc oporność czujników można to długo robić czy tylko, że tak powiem dotknąć zerknąć na miernik i zostawić :?: Może przy dłuższym pomiarze czujniki się uszkadzają albo coś :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zapalały się kontrolki ABS+ASC gdy wpadłem w dziurę (nie musiała być wielka). Gasły dopiero gdy zgasiłem samochód i poczekałem parę minut przed ponownym odpaleniem (świeciły dalej gdy odpalałem od razu).

Winowajcą okazały się luzy na przednim lewym dolnym wahaczu.

Po wymianie wahacza jak ręką odjął.

 

Nie znam się, nie wiem jak to działa, wiem natomiast, że problem znikną, a już chciałem wymieniać czujnik.

Obecnie spadł śnieg i ABS oraz ASC działa perfekcyjnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mam klopot z abs komp wykazał czujnik prawy tył, wiec wymieniłem ale niestety ni ena ATE Siemens tylko jakiś za 100zł i nic sie nie poprawiło - teraz ogolnie dzwinie sie zachowuje bo jak odpalam to błędu nie mam, po przejechaniu paru metrów przy chamowaniu pedał drży jakbym sie ślizagał. nagle zapale sie abs i pali sie.

Dodam że pomiary predkości poszczególnych kół na IMPA wynoszą wszystkie jednakowo ale na tym jedenym kole (prawy tył) predkośc skacze z różnicą 3km/h tzn jak nawet stoje to prędkośc na tym kole wynosi na przemian 0 2,5 3 km./h

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu tez czujnik. Drżenie pedału przy lekkim chamowaniu to wyglada na czujnik. ty mierzysz predkosc na postoi jakbys przejechał z lapkiem i wtedy bys miał pewnosc co sie dzieje ze wskazaniami podczas jazdy moze jeden czujnik wariowac to cały problem

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś mierzyłem napięcia przy wtyczce sterownika z włożonymi czujnikami w kołach.

I piszę co wykazało:

Lewy przód (piny 12 / 28 we wtyczce przy pompie) - ok 8,5 V,

Prawy przód (piny 13 / 29) - ok 8,5 V,

Lewy tył (piny 15 /16) - napięcie się pokazało (tak ze 2 V) na sekundę i znikło - pokazuje 0 V,

Prawy tył (piny 30 /31) - napięcie się pokazało (też ze 2 V) na sekundę i znikło - pokazuje 0 V.

To zaniżone napięcie to może wina iż wcześniej długo bawiłem się kompem.

Po podpięciu pod kompa (CS 6,5), wykazało uszkodzone dwa czujniki - Prawy tył i prawy przód (błędy 31 i 32) i kilka razy nie połączyło się ze sterownikiem, ale to może wina przejściówki USB - RS232, bo później już w ogóle nie mogłem się łączyć z innymi modułami, po restarcie kompa znów się łączyło ale tylko chwile.

Mierzyłem jeszcze napięcie przy kołach przy ściągniętych czujnikach - każde koło po kolei - pojawiało się ok 9 - 10 V.

Może mi ktoś postawić jakaś diagnozę :?:

Wymiana czujników stronami nie wchodzi w grę bo nie wyciągnę ich :]

Prędkościomierz i ekonomizer działają, tempomat nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posprawdzałem tak jak to napisał jarek555m wcześniej tylko nikt nie chce poradzić który czujnik wymienić. Dokładnie nie wiem czy jak jest jeden uwalony czujnik z tyłu to sterownik wyłącza tylko ten czujnik czy obydwa czujniki na danej osi. CS 6,5 pokazał dwa prawe czujniki, moje sprawdzanie napięć na założonych czujnikach pokazało dwa tylne.

Chyba, że w mojej okolicy ktoś ma INPA i wtedy by można sprawdzić prędkości każdego z kół po kolei.

Może coś poradzicie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie podlacze do tematu gdy hamule i abs odbija mi pedał to powinna sie zaświecić kontrolna abs? Bo mi się nie zaswieca tylko przy odpalaniu na chwilke.

 

I niech tak pozostanie bo tak ma być :!: Ma się zaświecić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak wymontuję sterownik ABS mogę jezdzic bez niego do czasu aż zostanie naprawiony?prawdopodobnie też mi on siadł w czasie jazdy przestał działać mi prędkościomierz,ekonomizer i oczywiście zaświeciły się kontrolki od DSC i ABS-u i mam jeszcze pytanie czy się zdarza że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny bo jestem aktualnie za granicą a autem dojeżdżam do pracy.Dzięki z góry za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami po wyjeciu sterownika własnie skrzynia łapie tryb awaryjny :( oczywiscie tylko w automacie :)

 

bez sterownika mozna smiało jezdzic tylko ta skrzynia ( ale nie zawsze tak sie dzieje)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak wymontuję sterownik ABS mogę jezdzic bez niego do czasu aż zostanie naprawiony?prawdopodobnie też mi on siadł w czasie jazdy przestał działać mi prędkościomierz,ekonomizer i oczywiście zaświeciły się kontrolki od DSC i ABS-u i mam jeszcze pytanie czy się zdarza że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny bo jestem aktualnie za granicą a autem dojeżdżam do pracy.Dzięki z góry za odpowiedzi.

 

Jeżeli nie działa ci predkościomierz, ekonomizer DSC i ABS to oczywiscie moze to byc sterownik ale również czujnik lewego tylnego koła, z ktorego jest brana prędkość, i jak nie działa to predkosci nie ma i ekonomizera....

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie wyglądu czujnika na przód, czy on ma mieć jedną śrubkę do mocowania czy dwie :?: Na realoem.com znalazłem tylko TO i tu wyraźnie widać, że jest jedna śrubka, a gdzieś chyba widziałem, że mają być dwie. Chcę kupić TEN i TEN czujnik, tylko na zdjęciach to te same czujniki.

Mam na 100% uwalone dwa prawe - dziś sprawdziłem oscyloskopem i dwa lewe dają sygnał prawie identyczny, dwa prawe nie dają w ogóle sygnału i dlatego pytam o to zamocowanie, nie chce kasi w błoto wywalić.

Proszę o pomoc i najlepiej zdjęcia.

Rok produkcji mojej bumi to 4/1999 525td.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i OK, po 09/1998 czujniki mają niebieskie wtyczki (wcześniej były szare, a różnica w kolorze jest po to by je odróżniać, bo działają na innej zasadzie). Zastanów się tylko, czy nie szkoda Ci kasy. W sumie zabecalujesz za obydwa 434 PLN + przesyłka. Ja kupiłem TOPRAN Hans Pries w InterCars i od lutego tamtego roku działa bez zarzutu. Z paragonem miałem na niego rok gwarancji, a z rabatem zabecalowałem jedynie 106 PLN (normalnie ok. 125-130 PLN).

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ma podobny problem ale u mnie wysiada licznik predkosci i zapalaja sie lampki ABS i ASC. Dzieje sie to tylko w wilgotne dni i zastanawiam sie czy nie odepne ich i nie wyczyszcze wtyczek. Jak to nie pomoże to zastanowei sie nad ich wymianą. Z racji na szfakwowanie wskazań licznika predkości obstawiam lewe tylne koło ale moze okazać sie ze pare czujek pod wpływem wilgoci głupieje. Tez mam problem czy wezme ATE za zdajesie 230 zł czy jak podpowiada kolega zamiennik za 130, ...

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeden czujnik Hans Prajs ale nie w piaście tylko w pudełku, nie wiem czy dobry. Chciałbym go sprawdzić ale nie wiem na jakiej zasadzie to działa, czy jak podam mu napięcie i będę machał magnesem przed nim to czy pokaże jakieś impulsy oscyloskop :?: Oczywiście operacja odbywała by się w rękach bo nie przełożę go. Na jakiej zasadzie w skrócie one działają :?:

Wiem na 100%, że licznik na nim działał jak był w lewym tylnym kole.

Wcześniej w ogóle pytałem iloma śrubkami jest trzymany czujnik z przodu. Dziś wejdę pod wóz i sprawdzę jak nikt nie napisze :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj wjechać na kanał to bym odpowiedzial na ile śrób, ale ale tak zaczeło wiac ze wole przy kominku sie podgrzać, z tego co pamietam to na jedną jest mocowany, jutro jak wejde pod samochod to sprawdze, mamy te same roczniki, ale inny silnik, co nie powienno miec wpływu

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byś był tak łaskaw to napisz ile jest śrub - chodzi mi tylko o przód, ja teraz chciałem zobaczyć przy skręconych kołach ale nie widać nic. Za niski samochód, a nie będę się tarzał w błocie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.