Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jakiś czas temu kupiłem BMW 520i z 89 roku z silnikiem 12 zaworowym. Chciał bym się dowiedzieć od posiadaczy takich aut jakie mogą być najczęstsze bolączki takiego silnika. będę bardzo wdzięczny za informacje.
Opublikowano
Witaj te silniki nie mają bolączek praktycznie żadnych jednego trzeba pilnowac co dotyczy bezposrednio silnika wymiany oleju na czas i by zawory były zawsze dobrze wyregulowane Pozdrawiam
BMW M-Power
Opublikowano

to na poczatek jezeli nie wiesz kiedy bylo to robione to pozmieniaj olej filtry pasek rozrzadu. wyreguluj zaworki jezeli cos slychac.

uwazaj na przegrzanie jezeli tylko wskazowka wychyli ci sie ponad polowe to zatrzymaj sie i sprawdz co jest grane zeby go nie przegrzac.

 

ja swoim jezdze 1.5 roku i jest ok:) jestem bardzo zadowolony;) (tylko mam 2.5 m20 ale ogolnie to jest to samo;) )

Opublikowano

Jako, że mam bezpośredni związek z M20B20 wypada się odezwać :) Silnik, który zaczyna być rzadkością – jest po prostu cudowny! Piękna kultura pracy (chodzi niesamowicie równo), świetny dźwięk, moc (dla mnie) wystarczająca i można uzyskać bardzo niskie spalanie.

Koledzy już wspomnieli:

- regulacja zaworów co 20-25tys – i można spać spokojnie, (nie ma tutaj problemu i zaskoczenia w postaci rozpoczęcia stukania zaworów z dnia na dzień, jak to prędzej czy później bywa w późniejszych konstrukcjach)

-wymiana rozrządu (z pompą wody) – zaraz po kupieniu autka, a potem maks. co 60tys. km lub 4lata

- wymień świece i przewody WN, filtry

- kontroluj poziom oleju, bo nie jest to silnik, który musi trzymać maksimum pomiędzy wymianami (co 10tys km), zwłaszcza przy używaniu półsyntetyka – ale nie jest to powód do obaw.

Podczas łagodnego obchodzenia się z M20 – mam wrażenie, że ten silnik zawsze będzie odwdzięczał się tym co najlepsze. W przypadku rozszerzenia kolekcji będę szukał Touringa E34 – szkoda, że nie ma takich z M20. Każda rzędowa benzynowa szóstka BMW jest świetna – ale silniki generacji M20/M30 mają dla mnie „coś” szczególnego.

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
W 3 na 4 posiadane samochody z M20 pierdykła uszczelka pod głowicą. Trzeba bardzo uważać na temperaturę motoru. Dwólitrówka może szału nie robi pod względem osiągów, ale jako R6 ma o niebo lepszą kulturę pracy niż np. porównywalne motory M102 Mercedesa.
Opublikowano

To prawda jeżeli dbasz o silniczek tj wymiany olejó etc. to bedziesz jezdził i jezdził :))

Ja mam 2,0i od 6 miech i nic nie robiłem tylko wymiany olejów :)

 

fakt mam 24 v ;pp

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano

ja jestem bardzo zadowolony ze swojej buni

chodzi ladnie, nie narzekam:)

teraz mi wyskoczyl problem z wyciekajacym olejem, uszczelka pod deklem zaworow i jakies tam uszczelniacze rozrzadu do wymiany(diagnoza mechanika - ja sie na tym nie znam)

bedziesz zadowolony :!: :wink:

Opublikowano
To prawda jeżeli dbasz o silniczek tj wymiany olejó etc. to bedziesz jezdził i jezdził :))

Ja mam 2,0i od 6 miech i nic nie robiłem tylko wymiany olejów :)

 

fakt mam 24 v ;pp

 

 

To zupełnie inny silnik tu chodzi o M20 nie o M50

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.