Skocz do zawartości

nawiewy E 34


Dario70

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !Kupilem to auto niedawno i mam kilka problemow!Podczas gwaltownego ruszania(automat) slychac jakis glosny stuk z tylu auta ,czuc mocne jakby uderzenie (na wale?)i zapala sie kontrolka ASC.Nastepny problem to podczas postoju czuc zapach jakby palonej gumy(cos jakby gorace przewody od chlodnicy),ale temperatura chlodnicy jest w normie.Dzieje sie tak czesto lecz nie stale.Kolejna sprawa to oswietlenie pokretel ogrzewania,zapalaja sie same i gasna jak tylko sie je przekreci,po czym znowu sie zapalaja.Nie wiem tez dlaczego ekran i przyciski komputerka z prawej strony nie dzialaja,ale co dziwne podczas jazdy w nocy nieraz zapala sie i po dotknieciu jakiegos przycisku gasna znowu.Nie dziala tez tylna wycieraczka,a przelacznik dziala tylko na przednie nawet po wcisnieciu do przodu.I ostatnia sprawa to nieraz na postoju :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: czuc nagle jak drga silnk,tak jakby jeden cylinder nie dzialal i zapala sie kontrolka Check Engine ,po krotkiej chwili wszystko wraca do normy,moze to wina swiec?.Przy wlaczonym ogrzewaniu cieple powietrze leci tylko przy szybach,a z innych wentow leci zimne,krece w lewo i wprawo i nic to nie daje.Klima dziala dobrze.Jesli kto wie cos na temat tych usterek to prosze o pomoc.Dzieki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silver86:bmw wymyslilo sobie ze uzytkownicy beda czytac instrukcje : jest tam takie pokretlo ktorym mozesz ustawic czy chcesz miec "cieple nogi i zimna glowe" - bo wg bmw tak jest najlepiej czy chcesz zeby cieple powietrze lecialo z kazdej kratki jaka jest w samochodzi, przynajmniej z przodu... a do autora tego postu ... hmm przejechales sie tym samochodem przed zakupem... ? czy wszystkie te usterki pojawily sie pozniej, jakos mi sie nie chce wierzyc... ?
The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze,ze kupilem to BMW od oszusta ,mojego dalekiego kuzyna i to o 1 w nocy!Zrobilem rundke dookola domu i bylo niby wszystko dobrze.On to auto wzial od jakiegos faceta w rozliczeniu za wykonana prace,a i kasa jaka zaplacilem byla spoko.Przekonal mnie,ze sprawdzil auto w warsztacie i wszysto jest w porzadku.Uwierzylem mu i terz mam problemy he he he.Dzieki za odpowiez na temat walu,ale co z innymi rzeczam?Jak pisalem krecilem i przesuwalem suwaki od ogrzewania i cieple powietrze leci tylko na szybe.Aha, Auto jest z 1994, 3.0L, V8.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silver86:bmw wymyslilo sobie ze uzytkownicy beda czytac instrukcje : jest tam takie pokretlo ktorym mozesz ustawic czy chcesz miec "cieple nogi i zimna glowe" - bo wg bmw tak jest najlepiej czy chcesz zeby cieple powietrze lecialo z kazdej kratki jaka jest w samochodzi, przynajmniej z przodu... a do autora tego postu ... hmm przejechales sie tym samochodem przed zakupem... ? czy wszystkie te usterki pojawily sie pozniej, jakos mi sie nie chce wierzyc... ?

 

ciekawie sformułowałeś te zdania :D

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbylem sie jednego problemu,wymienilem zaroweczki w komputerku i dziala!Jak pisalem ,autem tzeslo czasem na postoju i zapalala sie kontrolka "check engine",postanowilem zmienic swiece i przy zmianie zauwazylem,ze jest w okolicach swiec sporo oleju po obydwu stronach silnika,czy ktos wie co moze byc przyczyna wycieku?Olej wyglada na czysty.Wymienilem swiece i nic to nie pomoglo.O co chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zauwazylem,ze jest w okolicach swiec sporo oleju po obydwu stronach silnika,czy ktos wie co moze byc przyczyna wycieku?...

 

To wyciek spod pokryw zaworów.

Wymień uszczelki i obserwuj – ja miałem wyciek zaraz po włożeniu nowej uszczelki i musiałem lekko dokręcić śruby pokrywy – wtedy zrobiło się sucho.

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w E34 ciepłe powietrze leci tylko na szybę i na nogi. Z kratek środkowych, tych na drzwiach przednich i tej środkowej dużej pod szybą - tylko zimne. Jak chcesz mieć w samochodzie gorąco, to pierwszy górny suwak na maksa w prawo (nawiew na szybę), środkowy na maksa w lewo do pełnego zamknięcia (nawiew tylko zimnym powietrzem właśnie z środkowych i drzwiowych kratek) i nawiew ostatni na dole na maksa w prawo (nawiew na nogi przód i tył). Dodatkowo, masz na pewno narysowane jak ustawić żeby jak najszybciej szyby rozmrozić - górny na maxa w prawo, środkowy i dolny zamknięty, nadmuch i temp na maxa.

 

Co do sprzęgła i łożyska podpory wału - właśnie przerabiam ten temat. U mnie to się objawia wibracjami samochodu przy ruszaniu na pierwszym biegu i niemiłosiernym huczeniem w kabinie przy przyśpieszaniu od około 80km/h do 85km/h. Ostry trzask jak to opisujesz, to wg mnie rozwalony dyfer. Kumpel w 325i miał taki efekt (trzask) - i to była wina rozwalonego dyfra. Dokładnie oglądałem konstrukcję wału, dosłownie wczoraj w swojej E34 i raczej trudno tam znaleźć coś co by powodowało trzaski. Chyba, że całkowicie masz zerwaną podporę wału, ale to raczej mało prawdopodobne, bo by ci waliło nią w tunel albo osłonę przy każdej nierówności nawierzchni. Jeżeli to tylko sprzęgło elastyczne i łożysko podpory wału, to ciesz się - koszt części ok. 250zł. Jeżeli dyfer...

 

A i co do wycieku: to jest normalna sprawa w E34. Generalnie nawet nie trzeba tego wymieniać, tylko raz na jakiś czas odessać olej (chyba, że bardzo mocno leje). I jak najbardziej to może być wina złego palenia od czasu do czasu - jeżeli masz fajki w kiepskim stanie, olej zalewa świecę, przebicia itd. Ale prawdę mówiąc koszt wymiany tego jest tak niski, że nawet się nie zastanawiaj i wymieniaj (bodajże 30zł komplet uszczelek).

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co do ciepłego powietrza to w środkowych wlotach na pewno jest regulacja ciepłe/zimne...

 

Pewności tutaj nie ma, bo są dwie wersje. Nie wiem których jest więcej, ale są wersje bez regulacji pomiędzy kratkami nawiewów i wtedy strumienie powietrza z poszczególnych nawiewów wyglądają tak:

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/nawiewy2.jpg

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest rególacja która działa. Przekręcam na czerwone leci ciepełko, na niebieskie chłodne powietrze. Jedynie z nawiewu pasażerów tylnej kanapy zawsze leci zimne ( nawiewy w tunelu środkowym)

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest rególacja która działa. Przekręcam na czerwone leci ciepełko, na niebieskie chłodne powietrze. Jedynie z nawiewu pasażerów tylnej kanapy zawsze leci zimne ( nawiewy w tunelu środkowym)

 

Dokładnie to samo jest u mnie. Hmm, nie spodziewałem się, że były wersje bez ciepłego nawiewu środkowego :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

nie spodziewałem się, że były wersje bez ciepłego nawiewu środkowego :think:

 

Ale to w niczym nie przeszkadza, bo zimny nawiew można wyłączyć, i do autka wieje tylko ciepło :-) (dołem i górą - dzięki temu w twarz nie wieje i ucisza się hałas pędu powietrza, który środkowy nawiew robi chyba największy)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obydwu wersjach tunel wieje zimnym na tylne siedzenia.

Tak naprawdę w obydwu wersjach da się zrobić taki sam upał nawet przy mroźnej pogodzie – tak jak upalnym latem nawet bez klimatyzacji da się wytrzymać, bo E34 ma bardzo dobrze przeprowadzone przewietrzanie (również bagażnika). Ja w tym roku nigdy nie miałem potrzeby otwierać szyby bardziej niż 1/4 (1/3 otwarcia to maks), a często nie musiałem wcale uchylać szyby.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.