Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam !Kupilem to auto niedawno i mam kilka problemow!Podczas gwaltownego ruszania(automat) slychac jakis glosny stuk z tylu auta ,czuc mocne jakby uderzenie (na wale?)i zapala sie kontrolka ASC.Nastepny problem to podczas postoju czuc zapach jakby palonej gumy(cos jakby gorace przewody od chlodnicy),ale temperatura chlodnicy jest w normie.Dzieje sie tak czesto lecz nie stale.Kolejna sprawa to oswietlenie pokretel ogrzewania,zapalaja sie same i gasna jak tylko sie je przekreci,po czym znowu sie zapalaja.Nie wiem tez dlaczego ekran i przyciski komputerka z prawej strony nie dzialaja,ale co dziwne podczas jazdy w nocy nieraz zapala sie i po dotknieciu jakiegos przycisku gasna znowu.Nie dziala tez tylna wycieraczka,a przelacznik dziala tylko na przednie nawet po wcisnieciu do przodu.I ostatnia sprawa to nieraz na postoju :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: czuc nagle jak drga silnk,tak jakby jeden cylinder nie dzialal i zapala sie kontrolka Check Engine ,po krotkiej chwili wszystko wraca do normy,moze to wina swiec?.Przy wlaczonym ogrzewaniu cieple powietrze leci tylko przy szybach,a z innych wentow leci zimne,krece w lewo i wprawo i nic to nie daje.Klima dziala dobrze.Jesli kto wie cos na temat tych usterek to prosze o pomoc.Dzieki!
Opublikowano
mam e34 i ciepłe powietrze leci mi też tylko na szybę i nogi ale nie dlatego, że jest coś zepsute lecz z takiego powodu, że tak sobie bmw wymyśliło :)
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Uderzenia na wale możesz mieć spowodowane wyrobioną gumą w podporze wału.

Miałem to samo przy gwałtownym ruszaniu z gumy.

Wymieniłem podpore i cisza.

Może jeszcze łączenia krzyżowe wału masz do wymiany.

Opublikowano
silver86:bmw wymyslilo sobie ze uzytkownicy beda czytac instrukcje : jest tam takie pokretlo ktorym mozesz ustawic czy chcesz miec "cieple nogi i zimna glowe" - bo wg bmw tak jest najlepiej czy chcesz zeby cieple powietrze lecialo z kazdej kratki jaka jest w samochodzi, przynajmniej z przodu... a do autora tego postu ... hmm przejechales sie tym samochodem przed zakupem... ? czy wszystkie te usterki pojawily sie pozniej, jakos mi sie nie chce wierzyc... ?
The Ultimate Driving Machine
Opublikowano
Powiem szczerze,ze kupilem to BMW od oszusta ,mojego dalekiego kuzyna i to o 1 w nocy!Zrobilem rundke dookola domu i bylo niby wszystko dobrze.On to auto wzial od jakiegos faceta w rozliczeniu za wykonana prace,a i kasa jaka zaplacilem byla spoko.Przekonal mnie,ze sprawdzil auto w warsztacie i wszysto jest w porzadku.Uwierzylem mu i terz mam problemy he he he.Dzieki za odpowiez na temat walu,ale co z innymi rzeczam?Jak pisalem krecilem i przesuwalem suwaki od ogrzewania i cieple powietrze leci tylko na szybe.Aha, Auto jest z 1994, 3.0L, V8.
Opublikowano
silver86:bmw wymyslilo sobie ze uzytkownicy beda czytac instrukcje : jest tam takie pokretlo ktorym mozesz ustawic czy chcesz miec "cieple nogi i zimna glowe" - bo wg bmw tak jest najlepiej czy chcesz zeby cieple powietrze lecialo z kazdej kratki jaka jest w samochodzi, przynajmniej z przodu... a do autora tego postu ... hmm przejechales sie tym samochodem przed zakupem... ? czy wszystkie te usterki pojawily sie pozniej, jakos mi sie nie chce wierzyc... ?

 

ciekawie sformułowałeś te zdania :D

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
:) tam miedzy kratkami po srodku jest pokretlo , takie z niebieskimi i czerwonymi kwadracikami , powinny byc widoczne czerwone :)
The Ultimate Driving Machine
Opublikowano
Dzieki!Jest takie pokretlo i keraki:czerwona i niebieska,pzekrecam do gory a czerwona i dalej nic.tylko zimne powietrze,a na szybe leci gorace
Opublikowano
Pozbylem sie jednego problemu,wymienilem zaroweczki w komputerku i dziala!Jak pisalem ,autem tzeslo czasem na postoju i zapalala sie kontrolka "check engine",postanowilem zmienic swiece i przy zmianie zauwazylem,ze jest w okolicach swiec sporo oleju po obydwu stronach silnika,czy ktos wie co moze byc przyczyna wycieku?Olej wyglada na czysty.Wymienilem swiece i nic to nie pomoglo.O co chodzi?
Opublikowano
...zauwazylem,ze jest w okolicach swiec sporo oleju po obydwu stronach silnika,czy ktos wie co moze byc przyczyna wycieku?...

 

To wyciek spod pokryw zaworów.

Wymień uszczelki i obserwuj – ja miałem wyciek zaraz po włożeniu nowej uszczelki i musiałem lekko dokręcić śruby pokrywy – wtedy zrobiło się sucho.

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Ale w E34 ciepłe powietrze leci tylko na szybę i na nogi. Z kratek środkowych, tych na drzwiach przednich i tej środkowej dużej pod szybą - tylko zimne. Jak chcesz mieć w samochodzie gorąco, to pierwszy górny suwak na maksa w prawo (nawiew na szybę), środkowy na maksa w lewo do pełnego zamknięcia (nawiew tylko zimnym powietrzem właśnie z środkowych i drzwiowych kratek) i nawiew ostatni na dole na maksa w prawo (nawiew na nogi przód i tył). Dodatkowo, masz na pewno narysowane jak ustawić żeby jak najszybciej szyby rozmrozić - górny na maxa w prawo, środkowy i dolny zamknięty, nadmuch i temp na maxa.

 

Co do sprzęgła i łożyska podpory wału - właśnie przerabiam ten temat. U mnie to się objawia wibracjami samochodu przy ruszaniu na pierwszym biegu i niemiłosiernym huczeniem w kabinie przy przyśpieszaniu od około 80km/h do 85km/h. Ostry trzask jak to opisujesz, to wg mnie rozwalony dyfer. Kumpel w 325i miał taki efekt (trzask) - i to była wina rozwalonego dyfra. Dokładnie oglądałem konstrukcję wału, dosłownie wczoraj w swojej E34 i raczej trudno tam znaleźć coś co by powodowało trzaski. Chyba, że całkowicie masz zerwaną podporę wału, ale to raczej mało prawdopodobne, bo by ci waliło nią w tunel albo osłonę przy każdej nierówności nawierzchni. Jeżeli to tylko sprzęgło elastyczne i łożysko podpory wału, to ciesz się - koszt części ok. 250zł. Jeżeli dyfer...

 

A i co do wycieku: to jest normalna sprawa w E34. Generalnie nawet nie trzeba tego wymieniać, tylko raz na jakiś czas odessać olej (chyba, że bardzo mocno leje). I jak najbardziej to może być wina złego palenia od czasu do czasu - jeżeli masz fajki w kiepskim stanie, olej zalewa świecę, przebicia itd. Ale prawdę mówiąc koszt wymiany tego jest tak niski, że nawet się nie zastanawiaj i wymieniaj (bodajże 30zł komplet uszczelek).

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Witam, co do ciepłego powietrza to w środkowych wlotach na pewno jest regulacja ciepłe/zimne...

 

Pewności tutaj nie ma, bo są dwie wersje. Nie wiem których jest więcej, ale są wersje bez regulacji pomiędzy kratkami nawiewów i wtedy strumienie powietrza z poszczególnych nawiewów wyglądają tak:

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/nawiewy2.jpg

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Na pewno są inne wersje. Tak czy siak u mnie jest jak na obrazku.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
U mnie jest rególacja która działa. Przekręcam na czerwone leci ciepełko, na niebieskie chłodne powietrze. Jedynie z nawiewu pasażerów tylnej kanapy zawsze leci zimne ( nawiewy w tunelu środkowym)

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
U mnie jest rególacja która działa. Przekręcam na czerwone leci ciepełko, na niebieskie chłodne powietrze. Jedynie z nawiewu pasażerów tylnej kanapy zawsze leci zimne ( nawiewy w tunelu środkowym)

 

Dokładnie to samo jest u mnie. Hmm, nie spodziewałem się, że były wersje bez ciepłego nawiewu środkowego :think:

Opublikowano
...

nie spodziewałem się, że były wersje bez ciepłego nawiewu środkowego :think:

 

Ale to w niczym nie przeszkadza, bo zimny nawiew można wyłączyć, i do autka wieje tylko ciepło :-) (dołem i górą - dzięki temu w twarz nie wieje i ucisza się hałas pędu powietrza, który środkowy nawiew robi chyba największy)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
U mnie tylko z tunelu zawsze zimnym daje. Reszta jest regulowalna tak jak nakreślili koledzy. Pokrętło na czerwone i ... cieplutko.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

W obydwu wersjach tunel wieje zimnym na tylne siedzenia.

Tak naprawdę w obydwu wersjach da się zrobić taki sam upał nawet przy mroźnej pogodzie – tak jak upalnym latem nawet bez klimatyzacji da się wytrzymać, bo E34 ma bardzo dobrze przeprowadzone przewietrzanie (również bagażnika). Ja w tym roku nigdy nie miałem potrzeby otwierać szyby bardziej niż 1/4 (1/3 otwarcia to maks), a często nie musiałem wcale uchylać szyby.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.