Skocz do zawartości

manualna i automat - spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam ostatnio czy nie zmienic auta na większe i oglądałem u Helmutów ładne E34 w automacie. Zacząłem troche czytac i wychodzi ze automat to skrzynia która lepiej powinna zmieniac biegi od człowieka, powoduje to to i tamto itd..... skoro jest tak dobra to jak to jest ze automat wiecej pali? Od czego to zależy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wyższe spalanie automata(głównie w mieście, bo na trasie potrafi dorównać manualowi i różnica staje sie niezauważalna)jest spowodowane tym,że automat cał czas jest na biegu.Stojąc manualem na światłach wrzucasz luz,a automat masz na Drivie,gdyby wrzucać Neutral na światłach spalanie wyszłoby podobne do manuala,ale nikt tak nie robi bo skrzynia cierpi.Automat jest też o pare kg cięższy.

Automacik jak najbardziej polecam tylko sprawdź czy jest sprawny.

Powinien przerzucać biegi gładko,bez przeciągnięć i żadnych stuków/puków itp.nawet na Sporcie.Na D bez gazu powinien się powoli toczyć.Dźwignia powinna chodzić beż żadnych oporów.Odpalać można tylko na Park i Neutral,jeśli odpala na innych jest coś nie tak.

Auto z automatyczną skrzynia biegów może dawać przyjemność z jazdy i nie jest to wynalazek dla dziadków jak niektórzy twierdzą :nienie: .Nie jest też bardzo wolniejszy.

Prawdopodobnie jak trafisz na dobry automat i nim troche pojeździsz to już nie będziesz chciał innej skrzyni ;) .

Pozdrawiam i udanych zakupów.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jak trafisz na dobry automat i nim troche pojeździsz to już nie będziesz chciał innej skrzyni .

 

święte słowa

 

pozdrowionka

 

co prawda to prawda :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe spalanie automata(głównie w mieście, bo na trasie potrafi dorównać manualowi i różnica staje sie niezauważalna)jest spowodowane tym,że automat cał czas jest na biegu.Stojąc manualem na światłach wrzucasz luz,a automat masz na Drivie,gdyby wrzucać Neutral na światłach spalanie wyszłoby podobne do manuala,ale nikt tak nie robi bo skrzynia cierpi.

 

Czemu cierpi? Jak na światła czeka się długo to chyba lepiej N... cierpi prędzej od stania 15 minut na D w miejscu, tak mi się wydaje. Ja tam wrzucam N gdy wiem że będę stać dłużej niż minute, gdy wysadzam kogoś i zamieniam parę słów lub podjeżdżam do kogoś żeby pogadać chwilkę to też N...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa małe pytania (kompletnie nie znam się na automatach)

Po pierwsze, zupełnie nie rozumiem dlaczego stojąc sobie na D, spalanie jest większe niż w wysprzęglonym manualu? Silnik jest jakoś dodatkowo obciążony przez skrzynie? Nic tam się nie wysprzęgla czy coś ?

I jeszcze jedno, czy automat hamuje silnikiem na jakiejś innej zasadzie? Zauważyłem że np u kumpla w volvo, po puszczeniu gazu obroty spadają prawie do jałowego, o co w tym chodzi? Skrzynia wrzuca wyższy bieg?

Pewnie to jakieś banały, ale będę wdzięczny jak mi ktoś to wytłumaczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydawalo mi sie, ze wieksze spalanie jest wynikiem wiekszego poboru energii przez automat, podobnie jak wlaczona klima itp. i ze w trasie nie pali wiele wiecej bo nie zmienia tak czesto biegow, tylko sama elektronika bierze prad. ale tez sie nie znam na automatach, choc jednym czasem jezdze

 

Zauważyłem że np u kumpla w volvo, po puszczeniu gazu obroty spadają prawie do jałowego, o co w tym chodzi? Skrzynia wrzuca wyższy bieg?

pewnie tak. jak samochod jedzie bez duzych oporow i odpuszczasz gaz, to automat kieruje sie ekonomia i dobiera do tego przelozenie. zapobiega temu tryb S, ktory przy dodawaniu gazu ciagnie do konca obrotow i duzo pozniej przerzuca biegi po odpuszczeniu.

poza tym jest roznica w odczuwaniu pracy automatu w samochodach mocnych a slabych. zdarza mi sie ujezdzac pełgota206 w automacie i przed wyprzedzaniem na wszelki wypadek wciskam S zeby mi w polowie manewru nie zamulil, sam kickdown czasem daje za slaby efekt; za to jak pojezdzilem klubowa 850 marcina to wystarczy wcisnac gaz i jak kickdown zapnie to alleluja i do przodu, 300hp robi swoje.

 

Prawdopodobnie jak trafisz na dobry automat i nim troche pojeździsz to już nie będziesz chciał innej skrzyni

co kto lubi ;) niemniej napewno na miejski traffic jak znalazl.

 

+ automat ma ta wade ze nie nie odpalisz z pychu, naprawa to duzy koszt, oraz manualem w razie uszkodzenia sprzegla da sie zmieniac biegi. to tak jako notatka, nie trzeba tym sie tak bardzo kierowac jesli sie nie planuje wycieczek na odludzia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe spalanie automata(głównie w mieście, bo na trasie potrafi dorównać manualowi i różnica staje sie niezauważalna)jest spowodowane tym,że automat cał czas jest na biegu.Stojąc manualem na światłach wrzucasz luz,a automat masz na Drivie,gdyby wrzucać Neutral na światłach spalanie wyszłoby podobne do manuala,ale nikt tak nie robi bo skrzynia cierpi.

 

Czemu cierpi? Jak na światła czeka się długo to chyba lepiej N... cierpi prędzej od stania 15 minut na D w miejscu, tak mi się wydaje. Ja tam wrzucam N gdy wiem że będę stać dłużej niż minute, gdy wysadzam kogoś i zamieniam parę słów lub podjeżdżam do kogoś żeby pogadać chwilkę to też N...

 

 

Pozdrawiam

 

Tzn troche się nie zrozumieliśmy. ;) Chciałem powiedzieć,że przy króicutkim staniu nie powinno się przerzucać biegów bo jeśli zaraz ruszysz do dotakowe elementy pracują i są obciażane.Ja jak kogoś wysadzam lub rozmawiam to też przerzucam na N.

O to mi chodziło :) .

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe spalanie automatycznej skrzyni biegów zwłaszcza tych starszego typu jak 4HP-22 wynika poprostu z mniejszej sprawności takiej skrzyni w porównaniu do manualnej,część momentu obrotowego jak i mocy jest marnotrawiona przez skrzynię i nie idzie na koła,stąd aby uzyskać takie same efekty jazdy jak w manualnej skrzyni trzeba jej trochę więc,stąd większe zużycie paliwa w mieście gdzie często ruszamy,zatrzymujemy się,przyspieszamy,skrzynka miesza biegami i przy okazji traci trochę tym Nm i Hp :wink:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jak trafisz na dobry automat i nim troche pojeździsz to już nie będziesz chciał innej skrzyni .

 

święte słowa

 

pozdrowionka

 

co prawda to prawda :cool2:

 

Panowie chyba nie lubicie zbytnio jeździć samochodem :D Przecież zmiana biegów w manualu to połowa przyjemności z jazdy. Nawet w mieście :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyba nie lubicie zbytnio jeździć samochodem :D Przecież zmiana biegów w manualu to połowa przyjemności z jazdy. Nawet w mieście :wink:

Ja się już nawajchowałem i dziękuje.To jest kwestia gustu,ja wole wygodę,komfort...bez utraty przyjemności z jazdy.Takie moje zdanie.

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się już nawajchowałem i dziękuje.To jest kwestia gustu,ja wole wygodę,komfort...bez utraty przyjemności z jazdy.Takie moje zdanie.

Pozdrawiam

 

No i znowu, w 100& mam takie same doświadczenie.

Wcześniej jeździłek 325TDS w manualu, także wydaje mi się że wiem co mówie.

Ale oczywiście są gusta i guściki

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe spalanie automatycznej skrzyni biegów zwłaszcza tych starszego typu jak 4HP-22 wynika poprostu z mniejszej sprawności takiej skrzyni w porównaniu do manualnej,część momentu obrotowego jak i mocy jest marnotrawiona przez skrzynię i nie idzie na koła,stąd aby uzyskać takie same efekty jazdy jak w manualnej skrzyni trzeba jej trochę więc,stąd większe zużycie paliwa w mieście gdzie często ruszamy,zatrzymujemy się,przyspieszamy,skrzynka miesza biegami i przy okazji traci trochę tym Nm i Hp :wink:

 

Dobrze prawi. Wszystkiemu winna przekładnia hydrokinetyczna. Raz, że ma mniejszą sprawność, dwa, że pompa, która ją napędza, też troszkę mocy może pobierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Prawdopodobnie jak trafisz na dobry automat i nim troche pojeździsz to już nie będziesz chciał innej skrzyni .

 

święte słowa

 

pozdrowionka

 

co prawda to prawda :cool2:

 

Panowie chyba nie lubicie zbytnio jeździć samochodem :D Przecież zmiana biegów w manualu to połowa przyjemności z jazdy. Nawet w mieście :wink:

 

koledzy osobiście mam automat i jak dla mnie większą przyjemnością jest potrzymanie dziewczyny za kolano niż wajhowanie 1..., 2..., 3... i czerwone i odnowa a w automacie lewa ręka kierownica prawa dziewczyna :lol: i tylko gaz i hamulec :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.