Skocz do zawartości

Podniesienie mocy w silniku 2.8 - jakie rady?


Janusz2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podejrzewam że podobne pytanie musiało paść ale niestety nie mogłem znaleść przez wyszukiwarkę.

Dokładnie chodzi mi o tak można podnieść moc silnika w 328 chodzi mi jakieś 10-20%. Mam cabrio z automatyczną skrzynią - cabrio jest 100kg cięższe od 4-drzwiowego sedana co w połączeniu z automatem czyni go o dobrą sekunde wolniejszą (zamiast 7.3 ma 8.3s do 100). Chodzi mi o bezpieczny tuning silnika - tak żeby nie skrócić jego żywotności i nie zakatować skrzyni. Od razu też mówię że nie chce mieć głośnego wydechu.

Zastanawiam się natomiast nad sportowymi kolektorami wydechowymi i zmianą oprogramowania komputera silnika.

Jakie rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dobry kolektor wydechowy a najlepiej cały wydech + wkładka K&N

 

NIE STOŻEK !!

 

potem zostaje już inny kolektor dolotowy i chip

 

 

o chip zapytaj użytkownika reserved bo on handluje tylko daj mu odrazu numery ECU bo i tak będą potrzebne

 

 

ale jak chcesz 20% to kolektory zrób, i ewentualnie wydech (ale mówiłeś że nie chcesz głośno.. jak dasz sportowy kolektor to i tak bedzie głośno) daj wkładke, kup SMT6 i trzeba zestroić (zrób sobie ze 2 mapy)

 

 

i ja widze tylko taki sposób na 20% mocy więcej (MOŻE)

 

 

pzdr.

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sam sportowy kolektor wydechowy bardzo mi zmieni dzwięk? Jak będzie trochę głośniej to luz, lubie po prostu ten typowy charakterystyczny dzwięk 6-cylindrowych bm-ek nie chce mieć głośnego buczenia ani pierdzenia.

 

Komu w Warszawie lub okolicach można zlecić założenie i zestrojenie tego SMT6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na smt6 z reguly sa szarpniecia malo plynnie dziala wiec przy skrzyni automatycznej moze sie okazac za ja rozwali . silnik musi bardzo plynnie reagowac nie moze byc zadnych zaciec bo wtedy skrzynia zmienia biegi wtedy kiedy nie potrzeba ana smt6 moze to wystepowac . kolektor sportowy barany daja pare KM ale jest glosniejszy od zwyklego . Ja mam inna rade sprawdz jaki masz tylni przelzenia ja nie pamietam ktory byl montowany w automacie jesli 2.9 to zeczywiscie kicha zmien na 3,15 bedzie roznica . i dotego mapy ale w sterownik pod motor niech wycisna maxa , bedzie ok . glosnosc sie nie zmieni .ja juz kiedys pisalem ale jeszcze raz skontaktuj sie z UNITRONIC >ANDRZEJ PONIEDZIALEK i popros go o maxa . bedzie wiedzial co zrobic . to nie jest tanie ale pozadne 'wejdz na strone unitronic.pl Edytowane przez witas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za malo wykrzyknikow !!! lapie gorace powietrze stojac w korku i podnosi sie tempuratura w komorze spalania mozna wypalic zawory z tlokiem . a jak to wytrzyma to goracego powietrza wejdzie mniej niz zimnego i wten sposob uciekaja konie , co innego na torach niema korka a izolacja od goraca super . zreszta jeden silnik przeznaczony jest na 800km .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozgrzewkę:

http://m50manifold.com/

http://www.koperformance.com/BMW/engine/manifolds/ko/ko_performance_bmw_parts_m50_manifold_conversion_kit_e36_m3.htm

i zdecydowanie: www.e36coupe.com

Na googlach jest tego na 2 tygodnie czytania przez 8h dziennie.

Krótko i w kolejności: dolot m50 - 210km (1000 zł) i do tego zawór ciśnienia paliwa 3.8 bosch - 300 zł

chip tuning (a dokładnie remapping bo ews) -220 km (1600 - 1800 zł)

używane wałki US spec z 3.0 m3 - 240 km - ???$

szpera z m3 3.0 3.15 - 1500-1800 zł - piękna sprawa (więcej trochę pali na trasie i mniejsza prędkość ale do miasta najlepsze)

Nie zakładać żadnych stożków ani wkładek (olejki w filtrach niszczą przepływkę), wydechu nie ruszać bo łatwiej coś zepsuć niż polepszyć, ew. katy wyciąć - większa moc, mniejszy moment ale lepiej nie ruszać.

Najlepiej kit turbo - ok 10-12 tyś zł. ale 280 koni na co dzień (ebay.de)

 

Wszystko łatwe i bez większych ingerencji w silnik i jego trwałość (oprócz turbo ale.... ;)

Pamiętaj że 2.8 jest zduszone do obniżenia podatku w Niemczech

AHA - zwężka w dolocie out - 3 kM więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boletus z tego co wymieniłeś w poście mam tylko dolot z m50 i to leży jeszcze w piwnicy od roku :) Kumpel ma już zamontowany i wymiana samego dolotu dała mu 222KM ale uciekłu mu NM na dole.Coś za coś ;)

 

ps.boletus masz takie mody w swoim 2.8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy o takie coś chodzi?

 

http://www.allegro.pl/item282149135_bmw_m50_2_0_kolektor_ssacy.html

 

boletus z tego co wymieniłeś w poście mam tylko dolot z m50 i to leży jeszcze w piwnicy od roku Kumpel ma już zamontowany i wymiana samego dolotu dała mu 222KM ale uciekłu mu NM na dole.Coś za coś

 

ps.boletus masz takie mody w swoim 2.8?

 

wystarczy wymienić sam tylko dolot?

 

odrazu przypominam że się na tym nie znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Bibi, jeżeli chodzi o mody to na razie mam jedynie wyjętą zwężkę w dolocie (co każdemu polecam), szykuje się do kolektora i badam temat wzdłuż i wszerz, problemem jest czas, ponieważ jako pełnoetatowy pracownik + robota w kancelarii nie mam praktycznie czasu na robótki ręczne, mam natomiast możliwość zgłębiania tematu i robię to z pasją.

Gdybym miał pod ręką człowieka-pasjonata, który dysponuje czasem, miejscem i podstawową wiedzą z zakresu mechaniki to ho ho, można by dużo rzeczy zrobić, a tak to pospolitość skrzeczy.

To moje pierwsze bmw, mam je dopiero 5 miesięcy,wcześniej miałem (i mam nadal) hyundaia accenta, który stanowił moje pole do popisów w modowaniu tego sprzętu w Polsce (arcytrudne w teorii, łatwe w praktyce), jednak robię się coraz starszy i życie zawodowe przerwało moje boje skutecznie (silnik 2.0 beta 1 , komputer x3 '98, wiązka '99 , hamulce z lantry musiały zostać sprzedane - a był mały koreański wojownik - tak samo szybki jak to bmw), w garażu jeszcze leżą 4 komplety kół :D, 2 tapicerki, układ kierowniczy, dużo, dużo innych rzeczy.

Accenta znam jak własną kieszeń, bmw się uczę, a później wdrożę zdobytą wiedzę w praktyce. Właśnie dlatego kupiłem najmocniejsze normalne (nie sportowe) bmw, żeby mieć to od ręki, co teoretycznie jest możliwe (swapy, mody), a praktyce w podkarpackim (i w ogóle w Polsce) bardzo trudno wykonalne i kosztowne.

2.8 jest o tyle fantastyczne, że "przykręcając" to i owo (części oryginalne bmw) można je łatwo zmodyfikować do 240 KM, natomiast rasowanie właściwe silnika niestety przekracza umiejętności i wiedzę polskich tunerów-druciarzy. Coś wiem o tym (AT tjunink :) - i wszystko jasne).

Przynajmniej w podkarpackim ciężko jest utrzymać silnik w dobrym stanie technicznym, a co dopiero modować. Tak naprawdę z powodzeniem remap m52 z prawdziwego zdarzenia (przetestowany) można zrobić w dwóch miejscach w Polsce, reszta zrobi owszem na życzenie, ale będziesz królikiem doświadczalnym.

Uff, przepraszam za offtopa, jakoś tak wyszło.

Moje mody na wiosnę to będzie szpera 3.15 z 3.0 i kolektor z 2.5 m50 na podstawie kitu z UK + regulator, żeby odzyskać NM na dole.

Jeden z naszych klubowiczów (ma czerwonego sedana 2.8) ma wszystkie te mody i przetestował je w praktyce - do niego należy kierować wszystkie pytania (co i sam zamierzam uczynić).

Pozdrawiam

BOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy o takie coś chodzi?

 

http://www.allegro.pl/item282149135_bmw_m50_2_0_kolektor_ssacy.html

 

boletus z tego co wymieniłeś w poście mam tylko dolot z m50 i to leży jeszcze w piwnicy od roku Kumpel ma już zamontowany i wymiana samego dolotu dała mu 222KM ale uciekłu mu NM na dole.Coś za coś

 

ps.boletus masz takie mody w swoim 2.8?

 

wystarczy wymienić sam tylko dolot?

 

odrazu przypominam że się na tym nie znam :)

 

 

Owszem, nie znasz się :)- od 2.0 nie pasuje, choć wygląda podobnie - montujesz i masz kłopoty z lewym powietrzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy o takie coś chodzi?

 

http://www.allegro.pl/item282149135_bmw_m50_2_0_kolektor_ssacy.html

 

boletus z tego co wymieniłeś w poście mam tylko dolot z m50 i to leży jeszcze w piwnicy od roku Kumpel ma już zamontowany i wymiana samego dolotu dała mu 222KM ale uciekłu mu NM na dole.Coś za coś

 

ps.boletus masz takie mody w swoim 2.8?

 

wystarczy wymienić sam tylko dolot?

 

odrazu przypominam że się na tym nie znam :)

 

 

Owszem, nie znasz się :)- od 2.0 nie pasuje, choć wygląda podobnie - montujesz i masz kłopoty z lewym powietrzem

 

czyli taki ?

 

http://www.allegro.pl/item285333652_kolektor_ssacy_bmw_325_e36_525_e36_2_5_2_5_m50.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T-T wygląda na to, że to jest to czego potrzebujemy (baza do przeróbek), teraz kit albo własnoręczna robótka (jak ktoś się czuje na siłach, jednak nie polecam, ponieważ widziałem już m52 który stracił na takiej samoróbce 70 nm :jawdrop:

 

Matej - raczej w dolocie co? :lol: (takie walcowe śmieszne "cuś" - google twoim przyjacielem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam artykuł w "BMW Trends" na temat zwiekszania mocy w silniku wolnossacym

 

autor podaje kilka ciekawych informacji na temat dolotu, wydechu i zwiekszania dawki paliwa

 

ogolnie rzecz biorąc: bez ingerencji w elektronike grzebanie przy dolocie, wydechu i wtryskach nie ma sensu

 

to wniosek z artykułu

 

ciekawe jak sie to ma do rzeczywistości i ciekawe co daje wymiana kolektora ssacego, o ktorej tak duzo ostatnio sie piszę

 

sam czekam teraz na sprawozdanie klegi, który wynienil kolektor ssący,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam artykuł w "BMW Trends" na temat zwiekszania mocy w silniku wolnossacym /quote]

 

A ja nie polecam - generalizowanie na temat co to będzie gdy i jak to działa.

To tak wesoło, kolorowo do lizania lodów przez szybę i "lepiej tego nie ruszajcie sami".

Mówimy tu o m52b28 a temat kolektora jest przebadany na hamowni i daje zadziwiające efekty na całym globusie (testów i wykresów jest od liku) i jest najbardziej polecaną modyfikacją, najlepiej z remapem po założeniu i przetestowaniu szczelności i dopasowaniu się komputera do nowych parametrów pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam artykuł w "BMW Trends" na temat zwiekszania mocy w silniku wolnossacym

 

A ja nie polecam - generalizowanie na temat co to będzie gdy i jak to działa.

 

myslalem bardziej tutaj o obaleniu wielu mitów, w stylu: "wyciecie kata da mi 20 km ekstra"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Unitronica dostałem kilka informacji, ale żadnych konkretów. Coś w stylu:

 

korekta dolotu i wylotu + modyfikacja komputera - ok.4000zł powinna dać 30-40km

głebsze modyfikacje np wałki - w zależności od użytych materiałów 7000-8000zł ale mogę uzyskać nawet 270-280KM.

 

Z jednej strony brzmi zachęcająco - ale szkoda kasy - na początek nie maks chciałbym wsadzić około 2000zł.

 

Temat z kolektorem z M50 jest ciekawy (ze wzgledu na cene tych kolektorów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić jakie mam przełożenie w moście? Czy w M-pakiecie nie było czasami szper? głupio by było gdybym wymienił dyfer na dokładnie taki sam :)

 

od tego wydaje mi się że mocy nie przybędzie. też jestem za tym kolektorem w sumie koszt niewielki ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.