Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Pany, stala sie rzecz straszna, po przejechaniu ok 4000km od wymiany oleju okazalo sie, ze moj 1.8 IS bierze olej :cry: tzn ubylo ok 350-450ml.

 

jezdze normalnie, staram sie nie przekraczac 4tys na obrotomierzu, jednak sa momenty (ale rzadkie) ze pociagne go do odcinki.....

 

Dodam, ze moja 320 przy takiej samej jezdzie nie liznie ani grama oleju...

 

W isie olej zrobil sie ciemny po ok 500km od wymiany (teraz jest Castrol GTX Magnatec 10w40). Od czego zaczac?

Od wymiany uszczelniaczy na zaworach? Slyszalem, ze da sie je wymienic bez sciagania glowicy i bardzo prosze o wypowiedzenie sie w tym temacie.

Chce pojechac na pomiar kompresji, powiedzta mi dobrzy ludzie ile ma trzymac IS po przeb Ok 300tkm (tyle ma moj na oko) a ile ma w papierach?

 

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego ja bym jezdzil i sie nie przejmowal, liczac ze wymieniasz olej co 10 tkm to jak Ci chapsnie niecaly litr, to przy tym przebiegu nie ma tragedii. A na gazie jezdzi czy na benzynce?
Opublikowano
Kolego ja bym jezdzil i sie nie przejmowal, liczac ze wymieniasz olej co 10 tkm to jak Ci chapsnie niecaly litr, to przy tym przebiegu nie ma tragedii. A na gazie jezdzi czy na benzynce?

 

Zapodaje na PB, ale dla mnie stan auta jest rzecza honoru i ubytki czegokolwiek, zwlaszcza oleju sa niedposzczelne.

Opublikowano
ile ma trzymac IS po przeb Ok 300tkm (tyle ma moj na oko) a ile ma w papierach?

 

15 barów? Bez względu na przebieg, wiek, kierunek wiatru czy cokolwiek innego? Śmiało śmigaj mierzyć - kompresja prawdę Ci powie - albo zapowie zbliżające się wydatki świąteczne...

Opublikowano

kolego sprawdz czy nie padla uszczelka pod klawiatura, tylko nie ta czesc na zewnatrz dookola bloku silnika, tylko czesc ktora jest odpowiedzialna za uszczelnienie w okolicy swiec zaplonowych. Tez mam iS e36, a objawy mialem takie jak ty. Musialem dolewac srednio co pare tysiecy jakis 0,5 litra oleju. Olej tez zmienial lekko barwe.

 

Najlepiej to sprawdzic odpinajac po kolei kazdy kabel wysokiego napiecia i popatrz czy nie ma tam oleju. U mnie byl i to sporo, w kazdej. Przy okazji wymien sobie swiece. Po wymianie uszczelki na razie jest sucho.

 

Powodzenia przy ewentualnej naprawie, bo aby wymienic ta uszczelke trza sie troche napocic. Warto ja podkleic albo do klawiatury, albo do glowicy zeby ja zalozyc bo lubi sobie spadac przy zalozeniu, koszt mojej uszczelki - 70zl

Sprzedam czesci do BMW E36 1.8(115KM)!!!

Kontakt: 502278481 lub pw.

Opublikowano

wymien uszcelniacze zaworowe i bedzie gites bo to one najczesciej łykaja olej! ja wyieniłem u siebie i ani kropli teraz nie ubywa a przedtem z 2,3 mm na bagnecie na 3tys km! takze wymien je i bedziesz miał spokój! ja za 16 uszczelniaczy zapłaciłem 32zł wiec koszt jest niewielki! a co do wymiany bez sciagania głowicy to niewiem bo ja sciagałem!

POZDRO!

Opublikowano
kolego sprawdz czy nie padla uszczelka pod klawiatura, tylko nie ta czesc na zewnatrz dookola bloku silnika, tylko czesc ktora jest odpowiedzialna za uszczelnienie w okolicy swiec zaplonowych. Tez mam iS e36, a objawy mialem takie jak ty.

Najlepiej to sprawdzic odpinajac po kolei kazdy kabel wysokiego napiecia i popatrz czy nie ma tam oleju. U mnie byl i to sporo, w kazdej. Przy okazji wymien sobie swiece.

 

Błasiu wskaż mi uszczelke wokół świec, bo jakoś ja jej nie widzę, jest tylko ta duża

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/318is-M42/ECE/L/M/1993/11/mg-11/

Opublikowano

To nie będzie uszczelka pod klawiatura bo po 500 km robi mu sie czarny olej. Moze ucieka mu tamtędy troszeczkę i uszczelniaczami tez troszeczkę, ale trzeba to sprawdzić patrząc na gniazda świec tak jak pisał kolega i oglądając stan uszczelniaczy. Moze zahamuje tym do 200 gram mniej oleju na przebieg który napisał zawsze coś.

 

Moim zdaniem to pierścienie, a ilosc która mu znika to nie tragedia ale zwiastuje ze bedzie coraz gorzej

Opublikowano
Moze nie ma na obrazku,ale normalnie w zestawie powinny byc, wiadomo ze nikt nie zostawi starych a wymieni tylko ta glowna :|

Sprzedam czesci do BMW E36 1.8(115KM)!!!

Kontakt: 502278481 lub pw.

Opublikowano

Dzis decyzja zapadla :twisted:

 

Bylem u mechaniora, jestem umowiony na 9 stycznia na wymiane pierscionkow i uszczelniaczy na zaworach, za calosc powiedzial mi ok 850zl czy to dobra cena? I czy trzeba planowac glowice?

Opublikowano

całość czyli masz na mysli czesci plus robocizna??? jak tak to powiem Ci ze troche drogo bo ja za renomt silnika swojego is-a dałem 1100zł za wszytsko a był tam szlif wału wymiana panewek uszczelniaczy uszczelek w cholere było wymieniane! no tylko ze mi to robił mechanik który jest moim wujkiem to tanio wziął za robote! ale to moje zdanie bo jak mi cos siadzie to tylko do niego jeżdze takze nie bierz mojej uwagi do serca za bardzo!

a co do głowicy to sprawdz liniałem krawedziowym i szczeliniomierzem płaszczyzny i jak bedzie równa to nie trzeba planowac! zazwyczaj jak nie wydmuchało uszczelki to sie nie planuje głowicy tylko daje nowa uszczelke i jest gites!

POZDRO!

Opublikowano
całość czyli masz na mysli czesci plus robocizna??? jak tak to powiem Ci ze troche drogo bo ja za renomt silnika swojego is-a dałem 1100zł za wszytsko a był tam szlif wału wymiana panewek uszczelniaczy uszczelek w cholere było wymieniane! no tylko ze mi to robił mechanik który jest moim wujkiem to tanio wziął za robote! ale to moje zdanie bo jak mi cos siadzie to tylko do niego jeżdze takze nie bierz mojej uwagi do serca za bardzo!

a co do głowicy to sprawdz liniałem krawedziowym i szczeliniomierzem płaszczyzny i jak bedzie równa to nie trzeba planowac! zazwyczaj jak nie wydmuchało uszczelki to sie nie planuje głowicy tylko daje nowa uszczelke i jest gites!

POZDRO!

 

No to z plaowaniem mnie pocieszyles:) mechanior powiedzial, ze jak jest OK to nie trzeba planowac, a ja wczesniej slyszalem, ze zawsze po zdjeciu glowicy trza ja planowac:)

 

Co do ceny to spodziewalem, sie, ze powiecie drogo. Moj mechanior jest dosc drogi, ale jak serwisuje u niego auta od 3 lat to jeszcze nigdy nie wracalem na poprawke czy reklamacje....

Opublikowano
troche malo 1500 to moze razem z pierscieniami to bylo by ok pierscienie orginaly zadne podruby produkuje to angielska firma trzema dobrac po zmierzyniu srednicowka on napewno chce zalorzyc jakies badziewie te pierscienie sa jakies inne twarde ukladaja sie dosyc dlugo ok 20 tys km trzeba machnac aby sie ulozyly na git aleefekt super oczywiscie otem jezdzimy na syntetyku . uszczelniacze tez wymien uszczelke dobiera sie po ilosci scietej glowicy trzema pomierzyc aby dobrac grubosc jest nominal i plus 0.3 getza orginal plus wrzystkie uszczelki . wyczysc krokowca i sprawdz kable czy nie popekane wrazie czego wymienisz na nowe ok 3 tysiace ci wypadna ale wart dobrze zrobiony is daje satyswakcje . malo pali i wsumie nawet jedzie .
Opublikowano
dobrze zrobiony is daje satyswakcje . malo pali i wsumie nawet jedzie .

 

:modlitwa: Święte słowa - 9.5 po mieście i to w korkach, albo poza nimi z gazem w podłodze :twisted: Anna Guzik w porsche nie podskoczy ;) :norty:

Opublikowano
is to byl najbardziej ekonomiczne BMW jakim sie turlalem ale : krokowy nowy , kable nowe , sada orginal . silnik zrobionyny na tip top . 9 litrow jak bym nie palowal ideal oszczednosci do osiagow . koltura pracy bardzo dobra pod warunkiem wymiany elementow na orginaly kable tylko orginalne .tyko jedna wada glosny!!!!! ale lekko z przodu .2.5 2.8 3.0 juz inne drorzsze pod kazdym wzgledem nistety ale cichsze !! a ja nie lubie gosnych aut .. wracajac do tematu glowicy sie nie planuje jak nie trzeba . pierscinie zaluz orginaly . jaka jest odchylka na cylindrach ? potym jak koles podszedl do tematu glowica to chyba nie jest tlukowaty . drogi?ty chyba nie wiesz co to slowo znaczy . powodzynia blok jes rzeliwny wiec jak nie peknie to dziala . auto wlasciwie niezniszczalne .
Opublikowano (edytowane)
is to byl najbardziej ekonomiczne BMW jakim sie turlalem ale : krokowy nowy , kable nowe , sada orginal . silnik zrobionyny na tip top . 9 litrow jak bym nie palowal ideal oszczednosci do osiagow . koltura pracy bardzo dobra pod warunkiem wymiany elementow na orginaly kable tylko orginalne .tyko jedna wada glosny!!!!! ale lekko z przodu .2.5 2.8 3.0 juz inne drorzsze pod kazdym wzgledem nistety ale cichsze !! a ja nie lubie gosnych aut .. wracajac do tematu glowicy sie nie planuje jak nie trzeba . pierscinie zaluz orginaly . jaka jest odchylka na cylindrach ? potym jak koles podszedl do tematu glowica to chyba nie jest tlukowaty . drogi?ty chyba nie wiesz co to slowo znaczy . powodzynia blok jes rzeliwny wiec jak nie peknie to dziala . auto wlasciwie niezniszczalne .

 

trzyma tak: 12.8bar, 12.7bar, 11,9bar, 13,6bar..... czyli bardzo dzwinie....

Edytowane przez Pawelos
Opublikowano
Oj wspolczuje :| Chiba jednak solidny remont sie przyda...

 

Eeee tam, ja sie pocieszam chwila gdy juz dotre potwora :twisted:

 

 

Po remoncie rozumiem ze full syntetyka zalac?? jakiego polecacie z palety castrola?

 

PS tylko Castrol wchodzi w gre bo mam duuuuza znizke z na niego :)

Opublikowano
Po remoncie rozumiem ze full syntetyka zalac?? jakiego polecacie z palety castrola?

 

PS tylko Castrol wchodzi w gre bo mam duuuuza znizke z na niego :)

 

jak silnik bedzie zrobiony to warto zalać go czymś dobrym, sam jeżdżę na Liqui Moly MOS2 10W/40 LEICHTLAUF

http://www.liquimoly.pl/index2.htm

Nie kupuje Castrola, bo bywa często podrabiany...

Opublikowano
Nie chodzi o kompresje tylko ile zjechalo na cylindrach po pomiarach i jaki luz na zamkach pierscieni . jak robisz tyle to moze powinno sie zmienic szklaneczki aby juz miec swiety spokuj . a syntetyk castrol 5/w30 lub 5/w40 ale leprzy jest castrol edge (cos takiego ) to jest byly castrol txt . bardzo dobry . albo schell 5/w40 tylko takie wchodza w gre zadne 10/w40!!!! to jest zabujstwo dla tego motoru powolna ale bardzo skuteczna agonia : hydrauliki. Ajak ktos tego nie rozumie to tepy . potem jezdza take benzyny ala diesel jak zapali to klawiatura wali az milo posluchac . poezja ala mlot pneumatyczny . ten silnik niedosc ze sie szybko wkreca to jeszcze musi miec szybkie i dobre smarowanie 16 zaworow ktore naprawde zasowaja a jak zalejeszje smola 10/w40 to sam sobie odpowiedz nato pytanie latwiej uzupelniac woda czy smola . Potem sie wrzyscy dziwia na forum jezdzilem i padlo ? ciekawe oco chodzi reszta jezdzi i nic bzdura . ja jezdze zawsze na 5/w40 i klawiatury ne slysze ajak dodaje gazu to poezja dla ucha tylko swist no ale ja mam 6 garow i mase kasy wpakowane . Powodzenia !!Przynajmiej nie oszczedzasz na aucie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.