Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć,

 

opiszę Wam moje boje odnośnie DPF w E91, bo właśnie myślę że zakończyłem walkę. Auto z silnikiem M47, fabrycznie 163KM zrobione na 210KM, 277 tys przebiegu. W ostatnim czasie coraz częściej auto było mulaste, nie chciało się odpychać jak zwykle i żadne przegonienie po autostradzie nie pomagało. Kupiłem sobie interfejs WiFi na ELM327 i programem Carly zacząłem obserwować co się z DPFem dzieje. Okazało się że filtr bardzo często się wypala, potrafił nawet co kilkanaście kilometrów uruchamiać wypalanie. Odczytałem błędy ze sterownika i był tam błąd, który mówił o zbyt częstych wypalaniach. Carly powiedział mi, że w filtrze jest 51g popiołu a to oznacza że filtr był zapchany, ale nie sadzą tylko popiołem, z którym nie zrobimy nic choćbyśmy auto gonili cały dzień po autostradzie :) DPF po prostu działa tak, że po wypaleniu sadzy zostaje popiół, który zalega w filtrze i nie jest z niego usuwany.

 

Jako że filtra usuwać nie chciałem zacząłem szukać co można z tym popiołem zrobić. Opcje są dwie, albo zrobimy to samemu albo oddamy do ogarnięcia komuś, kto się na tym zna :) Dzwoniłem do jednej firmy w Poznaniu, facet usilnie chciał mnie przekonać żebym filtr usunął, co miało kosztować 800zł. Następnie znalazłem firmę Euro-VAT, która zajmuje się profesjonalnie filtrami cząstek stałych, m. in. doposażają w nie autobusy i ciężarówki aby podnieść normy spalin. Postanowiłem spróbować regeneracji u nich, trwało to jeden dzień i kosztowało 500zł. Wczoraj mój mechanik filtr zamontował, ja Rheingoldem zaadaptowałem nowy filtr i gotowe. Od wczoraj zrobiłem 70km, auto jest dużo żwawsze. Cały czas spoglądam w Carly, filtr zachowuje się zupełnie inaczej przez te 70km zebrało się niecałe 8g sadzy i nie było żadnego wypalania. Co ciekawe, czytałem gdzieś że w BMW są wypalania pasywne i aktywne, pasywne są wykonywane praktycznie cały czas i nie bierze w nich udziału sterownik a aktywne wiadomo. Zauważyłem że podczas jazdy po mieście ilość sadzy rośnie (miałem nawet 12g) ale wystarczy kawałek się przejechać ze stałą prędkością (nawet 80km/h) i ilość sadzy spada, pomimo że status wypalania mówi że jest nieaktywne (musi wtedy zachodzić wypalanie pasywne). Myślę że aktywne uruchamia się dopiero gdy ilość sadzy jest tak duża że pasywne wypalanie nie da z nią rady.

 

Reasumując, zanim zaczniecie coś z filtrami robić, dobrze się zorientować ile jest w nich popiołu, mi facet z eurovatu powiedział że 50g to już wartość krytyczna.

 

Chciałbym dodać że można jeszcze potraktować filtr pianą o tu http://www.dpf-technologies.com/ wychodzi ciupke taniej efekt ten sam. zrobiłem już na takim filtrze 30tyś.

czytałem gdzieś że w BMW są wypalania pasywne i aktywne,

Wypalanie Pasywne podnosi temp spalin do około 330-340 stopni. Po tym można poznać że wypala się pasywnie. Jest poprostu wolniejsze od wypalania aktywnego.

Aktywne do 600 stopni

Co ile km powinien wypalać się sprawny dpf przy jeździe po mieście?

Wszsytko zależy jak jeździsz. Wypalanie uruchamia się w dwojaki sposób

a) po przekroczeniu granicznego ciśnienia np. 35mbar dla biegu jałowego - dlatego może się często uruchamiać nawet co 50km - zakładamy że silnik sprawyny

b) po ilości odpaleń, zgaszeń silnika ruszeń itp. zimny/ciepły silnik .

Na zdrowym silniku i średnio zapchanym filtrze jazda po małym mieście w okolicach 280-350km w ciepłe dni nawet do 400 km zima okolice 200km

Im więcej tras tym rzadziej wypala się aktywnie - jak zresztą pisał kolega Sław - bo wypala się pasywnie.

 

DPF zawsze jest sprawny - to poprostu porowata gąbka która wyłapuje cząstki sadzy - to niesprawy silnik zapycha DPF ;)

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF zawsze jest sprawny - to poprostu porowata gąbka która wyłapuje cząstki sadzy - to niesprawy silnik zapycha DPF ;)

 

To niecelne stwierdzenie. DPF zapycha sie popiolami powstalymi w wyniku wypalania bo nie maja one ujscia i z przebiegiem bedzie ograniczal swoja pojemnosc. Mozna analogicznie porownac to do baterii ktora z biegiem ladowan bedzie tracila na efektywnosci.

 

Owszem - niesprawny silnik i wszystkie czynniki ktore modyfikuja sklad spalin wypychanych do turbo zapychaja DPF szybciej - ale jego pojemnosc tak czy inaczej bedzie spadac z pokonanymi kilometrami niezaleznie od sprawnosci silnika.

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
DPF zawsze jest sprawny - to poprostu porowata gąbka która wyłapuje cząstki sadzy - to niesprawy silnik zapycha DPF ;)

 

To niecelne stwierdzenie. DPF zapycha sie popiolami powstalymi w wyniku wypalania bo nie maja one ujscia i z przebiegiem bedzie ograniczal swoja pojemnosc. Mozna analogicznie porownac to do baterii ktora z biegiem ladowan bedzie tracila na efektywnosci.

 

Owszem - niesprawny silnik i wszystkie czynniki ktore modyfikuja sklad spalin wypychanych do turbo zapychaja DPF szybciej - ale jego pojemnosc tak czy inaczej bedzie spadac z pokonanymi kilometrami niezaleznie od sprawnosci silnika.

Z tym popiołem to niby tak niby nie.

 

Jak się spojrzy na DPF to po prostu ceramika - klocek z dziurkami.

 

Depniesz i popiol powinien wylecieć - bo co miałoby go trzymać ?

 

Mysle ze to bełkot firm aby mieć po prostu klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak popatrzysz na przekrój filtra to te kanaliki są zatkane z jednej strony, dlatego popiół się gromadzi. Dziwie się że ludzie stosują preparaty do czyszenia filtra bez wymontowywania go. Nie ma to większego sensu bo popiół jest uwięziony. Jeśli już stosować chemię to trzeba płukać w kierunku odwrotnym do przepływu spalin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, u mnie procedura dopalania DPFa już nie pomaga. Auto jest zamulone i ciągnie dopiero grubo powyżej 2000rpm. Ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach to około 13mbar, ale drastycznie rośnie po dodaniu gazu (nawet do 200mbar przy 2000rpm). Na zapchanie filtra złożyło się kilka czynników, przebieg 300tkm i już 2 razy w trakcie mojej eksploatacja poleciały termostaty, a ja nieświadomie jeździłem dłuższy czas. Teraz termostaty mam wymienione i silnik jest w 100% sprawny, niestety w DDE cały czas pojawia mi się błąd elektrycznej nagrzewnicy (tej w kabinie, mimo że już 2 razy ją wymieniałem). Mam nadzieję że ten błąd nie wpływa na procedury wypalania.

Postanowiłem dać temu eko-wynalazkowi ostatnią szansę. Planuję jak najszybciej wymontować DPFa, rozciąć go, umyć i zespawać tak jak na tym filmiku:

Wydaje mi się że jakiekolwiek mycie bez rozcinania nie da zamierzonego efektu bo w obudowie DPFa jest katalizator i filtr, a między nimi pusta przestrzeń co sprawia że nie ma z żadnej strony bezpośredniego dostępu do wkładu filtra aby pod ciśnieniem wypłukać sadzę i popioły.

 

Mam do Was kilka pytań:

Czy osoby niezadowolone z chemicznego czyszczenia robiły to w taki sposób w jaki ja planuję to zrobić (jak na filmie), czy robiły to przez natrysk bądź płukanie bez rozbierania obudowy?

 

Jakiej chemii użyliście i co polecacie?

 

A może ktoś robił to w planowany przeze mnie sposób i efekt był mizerny lub krótkotrwały? - wtedy nie będę się męczył tylko od razu "wyrwę chwasta" raz na zawsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem swój DPF chemicznie za pomocą piany przepływowo (metoda konkurencyjna dla wypalania w piecu). Efekt się utrzymuje pod warunkiem że silnik jest sprawny :D, także próbować warto ale bym olał rozcinanie szkoda czasu za kilkuset zł.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shot możesz jeszcze zrobić myk z wymuszeniem wypalania z 3, 4 lub 5 razy pod rząd. Zajmie to trochę czasu ale rozgrzeje dobrze wkład do 600 stopni i na pewno oczyści bardziej, niestety niewiadomo tylko w jakim stopniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że silnik mam w miarę sprawny:

wtryski OK (korekcja max 0,24)

turbo OK (pompuje na jakieś 1,55BAR przy zamulonym DPFie

EGR OK sprawdzony DISem

Jedyne co jest słabe to pobór oleju jakieś 75-100ml/1000km, ale mam tak od nowości, leję oleje z LOW SAPS więc powinien się spalać.

Właśnie zamówiłem takie coś https://automator.pl/plyn-do-czyszczenia-filtrow-dpf-5l-mobil-medic--673157s

Z czystej ciekawości rozetnę obudowę, żeby zobaczyć jak wkład wygląda po takim przebiegu. Jak będzie w jednym kawałku to wydmucham kompresorem, namoczę w preparacie, wypłukam myjką i zespawam. Po wszystkim jeszcze puszczę wypalanie.

Jak tylko zacznie ponownie przymulać to pozostanie wycinka i program.

Polecacie kogoś z mazowieckiego kto zrobi soft DPF OFF + ewentualnie lekki chips, za uczciwe pieniądze z hamownią?

Znajomy ma E90 LCI z silnikiem N47 i robił http://unitronic.pl/ . Auto jeździ super, ale w DDE sporo błędów wskakuje po programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre pytanie, też już od jakiegoś czasu zastanawiam się jak temat ugryźć, ale jak to w życiu zawsze coś... i tak biegnie dzień za dniem. Też jakiś baran usunął kata razem z dpf'em. Ma ktoś to jakoś fajnie rozwiązane? najprościej myślałem, żeby wstawić kata dalej, ale miejsce to w sumie jest dopiero na wysokości tłumika środkowego (usunąć środkowy - wspawać kat), z tym, że wydaje mi się, że to już może być za daleko od silnika. Macie jakieś doświadczenie w tej sprawie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wstaw katalizator dieslowski w miejsce dpf od razu za turbina. Im blizej turbiny tym lepiej.
Witam, no właśnie czy tylko wystarczy wstawić do środka katalizator czy trzeba jeszcze coś tam zrobić, wgrać, zmieniać ? Ogarnie to przeciętny tłumnikarz ? Ten gryzący zapach a raczej smród spalin jest denerwujący, u mnie też jacyś gamonie powycinali a mnie to przeszkadza i chciałbym to troszkę że tak powiem naprawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz istniejaca puszke bez zawartosci to mozesz pomyslec by do puszki wrzucic jeden lub dwa katalizatory 100/200 cpsi. Nie powiem Ci co prawda czy przecietny majster od wydechow Ci sie tego podejmie.
E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne błędy mi nie wyskakiwały na desce a auto mam od lutego tego roku ale wiem, że puszka jest pusta. a kabelka do sprawdzania czy gdzieś nie ma błędów nie mam i nie kupie bo na tym się kompletnie nie znam. W tym tygodniu podjadę do jakiegoś tłumnikarza i popytam czy ogarnie temat ale jeszcze nie wiem ile to będzie kosztować bo jeszcze chciałem wymienić olej w skrzyni a na to już trzeba będzie wydać chyba ze 2 tysie, co prawda nie szarpie i wrzuca i zrzuca biegi płynnie ale wymienię tak profilaktycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zamiennik dpf/kat. Cena ok 1500 zł do 2.0d. Nie działa to tak dobrze jak oryginał ale lepsze to niż pusta puszka.

Wymieniłem u siebie w 3.0d ale na oryginał.

Brat w 525d e61 lci założył zamiennik (ok 1700zł). Auto ożyło, ale dopalanie raczej słabe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.