Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Płyn na pewno nie uszkodzi filtra, ale ta cena to jakiś obłęd.

Ze 3 miesiące temu czyściłem filtr w E61 530d 218km, ale zwykłą chemia do czyszczenie silników (oczywiście z rozsądkiem) + próba wypalania benzyną + wypalanie z kompem w trasie. Filtr nie został uszkodzony i wypalanie zaczęło działać. Końcówka wydechu czysta.

Niezbędna była też wymiana termostatów, bo to podstawa.

 

Nie polecam zanurzanie całych filtrów DPF w ostrej chemii, bo to prawie na pewno zniszczy filtr bezpowrotnie. Dałem kiedyś swój filtr do czyszczenia chemicznego i sadza przestała się dopalać (błędów nie było, ale wkurzała mnie sadza i zapach spalin, i ...kupiłem drugi prawie nowy filtr, i już przez 3 lata jeżdżę bez problemów).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się pod temat, żeby nie zaśmiecać forum, mam pytanie odnośnie DPFa, kupiłem e90 320d z wyciętym DPFem mechanicznie, ale w kompie ciągle widnieje(tak mi powiedział poprzedni właściciel) o co chodzi? muszę to skasować czy mogę jeździć?

pozdrawiam

 

U mnie jest dokładnie tak samo - koleś wywalił całą zawartość puszki.

Błąd masz na czujniku ciśnienia i błąd ogólny DPF widoczny w INPIE.

Ciśnienie na czujniku daje 0 więc błędów na desce nie będziesz miał.

Trzeba usunąć programowo również bo od czasu do czasu będzie dawał dodatkowe dawki paliwa mimo wszystko.

 

Ja mam jeszcze jedno pytanie - co jeśli gość wyrzucił wszystko razem z katalizatorem?

Czy to ma jakiś wpływ na jazdę?

Myślę o zbyt szybkim rozprężaniu wydechu.

Czy przez to że nie ma kata może być bardziej słyszalna turbina??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ma jakiś wpływ na jazdę?

Myślę o zbyt szybkim rozprężaniu wydechu.

 

W wolnossącym silniku tak, w tym przypadku nie. Chociaż są tacy, co zalecają wspawanie do środka rurki.

 

Czy przez to że nie ma kata może być bardziej słyszalna turbina??

 

Tak. Przynajmniej taki efekt miałem w poprzednim samochodzie. Dźwięk uległ zmianie, słychać było znacznie mocniej szum przy dodaniu gazu no i gwizd turbo, również na biegu jałowym. Wrażenia akustyczne we wnętrzu bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest inna opcja niż bawienie się z tym dpfem. Przeważnie jest wybijany środek gdzie już tworzy się jakaś komora. Ja zastosowałem w to miejsce całkiem nowy kat ceramiczny renomowanej firmy i dpf cały wyciągłem. Wszystko ładnie spasowane wygląda jak fabryka ( podobny do dpfa) i niema mocnego gwizdania turbiny. Słychać ją troszkę przy ostrzejszym dodaniu gazu. Dla mnie była to lepsza opcja niż cięcie filtra( zwłaszcza ze miałem go praktycznie nowy)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma swistu turbiny o ktorej wspominacie, jak tam zajzec do tej puchy? I co tam ma sie znajdowac rura?

 

Kanał albo podnośnik -> rozpinasz tłumki, środkowy i dpf -> bierzesz latarkę i przez rurę widzisz wszystko co masz w środku.

Jeżeli masz filtr to zobaczysz okrągły wkład z małymi oczkami(jakieś 15 cm od końca rury) - jeżeli nie będziesz pewny zrób fotę - ocenimy.

Jakieś 15 minut roboty.

 

jest inna opcja niż bawienie się z tym dpfem. Przeważnie jest wybijany środek gdzie już tworzy się jakaś komora. Ja zastosowałem w to miejsce całkiem nowy kat ceramiczny renomowanej firmy i dpf cały wyciągłem. Wszystko ładnie spasowane wygląda jak fabryka ( podobny do dpfa) i niema mocnego gwizdania turbiny. Słychać ją troszkę przy ostrzejszym dodaniu gazu. Dla mnie była to lepsza opcja niż cięcie filtra( zwłaszcza ze miałem go praktycznie nowy)

 

A możesz Kolego dać jakiegoś linka i podzielić się informacją o kosztach?

No i co z lambdą?

Też o tym myślałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondę lambda i czujnik egt jest wspawane przed tym katem bo jest na to miejsce. Jedynie podciśnienia niema jest tam coś w sofcie zrobione(ale można dołożyć). Cała operacja czyli kat plus kształtki ( przejście z kata do turbiny trzeba dorobić, kolanka za katem,element elastyczny i połączenie do wydechu czyli jest trochę bawienia się zwłaszcza ze mało miejsca tam mamy) plus program to coś cenowo około zrobienie takiej samej modyfikacji w warsztacie z wybijaniem tego dpfa i usunięcie z softu. Plus taki że napewno niema przeładowań tej turbiny jak tam pusta prawie pucha jest. Jak by ktos był zainteresowany taką modyfikacją to pw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, tak więc robię porządek ze swoim autem po zakupie i padło na DPF.

Postanowiłem wymusić sobie wypalanie DPF odpalam Rheindolda i widze "Regeneration requested in DDE" mówię spoko chce sam wypalić, podjeżdżam pod stacje zatankować a tu "regeneration Aktiv" paliwa nie miałem więc trudno zgasiłem silnik.

Po odpaleniu wymusiłem wypalanie, zrobiłem tak z 20km status wypalania zrobił się nie aktywny a po 3-4km znów "Regeneration requested in DDE" :mad2: :mad2:

WTF dawaj dalej w trasę po 15-20 km sam się znów wypalać zaczął po 5 km musiałem się zatrzymać regeneracja "not aktive" a po chwili "Regeneration requested in DDE". Wjechałem na ekspresówke i wymusiłem wypalanie (po raz 3) ogólnie stało się znów to samo czyli po wypalaniu "Regeneration requested in DDE". Chyba z 80km zrobiłem. Ostatnie wypalanie miałem 60km wstecz wcześniej po 300 i po 50km.

Jakieś sugestie ? W sumie podobny temat znalazłem tutaj ale nie wyczerpał on moich wątpliwości.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=209899

Mam okazję skoczyć w trasę 2x po 300km i się zastanawiam czy nie dolać tego szuwaksu (słuchy mnie doszły że pomaga) ale czy to nie będą pieniądze w błoto (środek 200zł kosztuje) jak filtr uszkodzony.

http://www.autoxen.pl/xenum/produkty/dpf/inout_cleaner_-_czyszczenie_dpf

Nie mam jak za bardzo wyczyścić chemicznie i czasu żeby go wyciągnąć, rozważam amputację, jednak fajnie było by go uratować.

Ktoś może miał taki przypadek. Proszę o sugestie co począć :P

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to napisałeś, że nic nie rozumiem. W sensie wymuszasz wypalanie i po chwili przerywa się, wyskakuje na not activ? Masz błąd w komputerze od niedrożności DPFA? Chyba to błąd 480A, bo jak masz ten błąd, to będzie przerywać. Mi przerywało u siebie co chwile wymuszone wypalanie ze względu na ten błąd w pamięci. Odłączyłem kleme z akumulatora i poczekałem 10 minut, błędy zniknęły mi z pamięci i się normalnie wypalił komputerem, wtedy nie przerywało. Czy to pomoże u Ciebie to nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może troszkę i zakręciłem ...

Błędów od DPFu nie mam wogóle tak jak i nie mam błędów związanych z silnikiem.

Poniżej zdjęcie zanim zaczełem zabawe z wypalaniem.

https://plus.google.com/103818953782203491300/posts/T7teXS5ean8

60km od ostatniego wypalania, żądanie wypalenia.

Wypalanie trwa około 15-20 min, dokładnie nie sprawdzałem ale parenaście km zrobilem.

Po zakończonej procedurze wypalania (jak i w trakcie wypalania) miałem status "regeneration not reguested" a po zakończonej procedurze przełącza sie w "regeneration request in dde"

Wygląda to tak jakby komputer żądał wypalania non stop.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Zdecydowałem się potraktować mój dpf płynem DPF Flushing Liquid (po uprzednim wymontowaniu filtra).

Na razie wszystko działa, zobaczymy ile wytrzyma. Koszt 240zł płyn + 40zł uszczelka pod dpf.

 

po roku czasu i przejechaniu ok 10-12 tys km znów wyskoczył błąd dpf na konsoli.

 

ogólnie to mycie filtra jakimś płynem to nie jest takie proste, trzeba mieć dobre warunki polowe tzn. dużo wody + miejsce gdzie można ten syf z dpf'a wylać, (nie zrobisz tego na parkingu na osiedlu). poza tym w 325d do dpf jest przyspawany łącznik elastyczny i wkładu wogóle nie widać i czyścimy na oślep. Ja poczatkowo po zastosowaniu płynu myłem karcherem ale mało co wyciekało z niego, pozniej po prostu lałem wode do filtra i przykładałem sprężone powietrze żeby przepchać wode przez fitrl... druciarstwo...

 

PODSUMOWUJĄC: jeśli interesują was rozwiązania alternatywne typu czyszczenie/płukanie najlepiej dać filtr do jakiejś firmy niech się męczą.

 

Czas na wycinkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A potem stawiać zasłonę dymną za autem?

Kiedy ludzie zrozumieją że zapchany dpf to skutek innych awarii bądź niewłaściwego używania auta? Przy normalnej eksploatacji diesla dpf się nie zapytaj. Nawet przy 500kkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem stawiać zasłonę dymną za autem?

Kiedy ludzie zrozumieją że zapchany dpf to skutek innych awarii bądź niewłaściwego używania auta? Przy normalnej eksploatacji diesla dpf się nie zapytaj. Nawet przy 500kkm...

Sorry ale nie opowiadaj bajek. 500.000km nie dojedziesz nigdy na jednym DPF. I w ogole to nie jest chciane.

Ja jezdzilem wylacznie na autorstradzie 90% predkosci 140-160km/h co oznaczaja obroty okolo 2200-2400rpm, co sa bardzo dobre warunki do wypalania, i przy 280.000km Filtr sie pozegnal. Jak dociagnie 300.000KM to max, ale napewno nie 500.000KM!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.