Skocz do zawartości

PB95 a PB98 - oszczedza silnik czy bez roznicy ???


czakoo

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko,

 

Czy waszym zdaniem V-power , czy poprostu pb98 :) "oszczedza" silnik ??

Beate juz mam leciwa (190 tys km prawie) , choc daze autko wielkim uczyciem :mrgreen: i uwazam ze to najlepszy woz na swiecie, wiec pewnie bede jezdzil nim do zdychu. Licze wiec na to ze zdych przyjdzie jak najpozniej. Leje do niej zatem v-power'ke z nadzieja ze lepsze paliwko oszczedzi silnik, a ten odwdzieczy mi sie dlugowiecznoscia :roll: ....ale czy to wogole ma jakis sens ?? Ostatni skok cen paliw zmusil mnie do zastanowienia, bo skoro nie ma wiekszej roznicy i auto tak samo pracuje mi na 95-ce, to chetnie te pare groszy wydalbym np na fajki. Ale jesli 98-ka to faktycznie lepsze paliwko i mniej meczy silnik to trudno - lac bede je musial.

Jak myslicie ??

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190 tys km to wcale nie jest duzo dla E38, jezeli samochod jest bezwypadkowy i w dobrym stanie :).

Imho nalezy lac takie paliwo, jakie zaleca producent.

Pb98 lalem do Forda Sierry Cosworth, ale tam byl turbodoladowany silnik o mocy dobrze ponad 100 koni z litra.

Do E38 lalbym raczej Pb95.

Mysle, ze najwazniejsze jest, zeby lac paliwo ze sprawdzonej stacji.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190 tys km to wcale nie jest duzo dla E38, jezeli samochod jest bezwypadkowy i w dobrym stanie :).

Imho nalezy lac takie paliwo, jakie zaleca producent.

Pb98 lalem do Forda Sierry Cosworth, ale tam byl turbodoladowany silnik o mocy dobrze ponad 100 koni z litra.

Do E38 lalbym raczej Pb95.

Mysle, ze najwazniejsze jest, zeby lac paliwo ze sprawdzonej stacji.

 

190 tys dla v12?? - to dopiero lekka rozgrzewka , przebiegi tego silnika bez remontu to 600-700 minumum , choc ja widziałem na własne oczy także v12 z przebiegiem 1,2 mln i autko zachowywało się normalnie

 

co do 98 lub vpower - na klapce od wlewu masz wszystko opisane - mozesz lac spokojnie 95 tylko nie z czołgu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:jawdrop: dobry artyków ....dzieki...

znaczy sie wogole odwrotnie niz kazdy mysli ?.....bo jak rozmawiam z ludzmi - mowia zalalem 98 i lata jak wsciekly - autosugestia :D

choc ja lejac 98 dodatkowej mocy nie szukam - zupenie wystarcza mi to co mam :twisted: , natimiast wyzsza kultura pracy - to fakt.

 

a wy co lejecie ?? widzicie jakas roznice ?? bardziej kulturalny po 98 ??

 

dziki za posty,

pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:jawdrop: dobry artyków ....dzieki...

znaczy sie wogole odwrotnie niz kazdy mysli ?.....

 

Znaczy sie kto mysli ? :)

 

Wiekszosc ludzi ktorych znam z forum wie o tym ze Pb98 obniża moc.

 

A jak ktos ma zylkę moto to sam sprawdzić może.

Ja raz zrobilem Vmax, raz na Pb95 a potem na 98, i na 98 byl 10km/h nizszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz cos moze dlawas smiesznego i dziwnego ale kiedys pojechalem na bialorus i zalalem PB92 i zauwazylem ze na tym paliwie robie wiecej kilometrow niz na 95 ze statoila!!! silnik V8 3.0

 

Jak to mówią jedna jaskółka wiosny nie czyni czy jakoś tak :) Jeden pomiar może być nie dokładny...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Szczerze

 

wszystkie znaki na niebie mówią , że 98 + Vpowery to para w gwizdek - w szczególności niezauważalne dla dużych silników

 

za wyjątkiem porównnia do " dziwnych " stacji - gdzie benzyna nie trzyma jakichkolwiek parametrów .

 

To co pisał Krzywy o benzynie z Białorusi - to wszystko prawda - bo Łukoil robi naprawdę dobre jakościowo produkty .

Nie wiem czy wiecie ale od kilku miesięcy - przejął stacje JETa ale niestety biorą paliwo z orlenu .

Natomiast GAZ orginalny z Łukoilu - jeśli się trafi - jest dużo bardziej energetyczny - ja notuję mniejsze o ok 1 litr spalanie

 

Shell gaz - bazuje na Ruskim gazie

 

Pozdro

Mario Duży Czerwony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na Shell Power Racing 100 okatnów? Mniejsze spalanie? Lepsze przyspieszenie? Czy do E38 750 mozna takie lac?

 

Pozdro

 

Następny mądrala :mad2: :mad2: :mad2:

 

Stary przeczytaj chociaż wątek od początku w którym sie wypowiadasz.

Co mają oktany do mocy ?

Paliwa Racing mają inny sklad chemiczny a oktany to inna bajka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginalnym prospekcie do E38 jest napisane, ze wszystkie silniki benzynowe pracuja na benzynie od 91 do 98 oktanow.

IMO niczego wiecej, niz dobrej jakosci P95 nie warto do nich lac.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginalnym prospekcie do E38 jest napisane, ze wszystkie silniki benzynowe pracuja na benzynie od 91 do 98 oktanow.

IMO niczego wiecej, niz dobrej jakosci P95 nie warto do nich lac.

 

W oryginalnej instrukcji E38 jest napisane to samo, z tym że tankowanie 98 ma się przyczyniać do mniejszego zużycia paliwa i osiągania przez silnik wyższej mocy :8)

Nigdy w to osobiście nie wierzyłem znając choćby przytaczane wyżej fakty odnośnie Pb95 vs. Pb98, ale jak już "podpieramy" się fabrycznymi dokumentami... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginalnym prospekcie do E38 jest napisane, ze wszystkie silniki benzynowe pracuja na benzynie od 91 do 98 oktanow.

IMO niczego wiecej, niz dobrej jakosci P95 nie warto do nich lac.

 

W oryginalnej instrukcji E38 jest napisane to samo, z tym że tankowanie 98 ma się przyczyniać do mniejszego zużycia paliwa i osiągania przez silnik wyższej mocy :8)

Nigdy w to osobiście nie wierzyłem znając choćby przytaczane wyżej fakty odnośnie Pb95 vs. Pb98, ale jak już "podpieramy" się fabrycznymi dokumentami... :wink:

 

A 750 e38 ma czujnik spalania stukowego i potrafi sobie przyśpieszyć zapłon?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Potwierdzam - lać 95 -

 

oktany mają zapobiegać spalaniu stukowemu i ich potrzebna liczba wynika z konstrukcji silnika .

Wyższa liczba oktanowa nie oznacza wyższej energetyczności paliwa .

 

Paliwa stosowane w formule w największym skrócie różnią się od standartowych zawartością tlenu .

Dodatkowo w zależności od trasy rodzaju trasy - czy prędkości maksymalne osiągane są przez dłuższy czas ( tu stosuje się mniej ) czy często się schodzi z obrotów i potem przyspiesza - (tu stosuje się więcej tlenu )

 

Kiedyś starszy Schumacher ( sorry ale nie wiem czy dokładnie tak się pisze jego nazwisko )- startował na klasycznym paliwie shell 99 dostępnym na stacji tor F1 i średnio na nim tracił około 0,2 sekundy w porównaniu do paliwa stosowanego w formule .

Niby nie dużo ale przy 50 okrążeniach to robi się różnica :roll2:

 

Pozdro :cool2:

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba macie rację Panowie,

dokonywałem różnych prób, lałem 98, lałem Valvoline, i cóż...

efekt przede wszystkim odbijał się na portfelu,

chociaż, musze przyznać, że na valvoline całkowicie mi się silnik uspokoił, i nie drga wcale.

ale sadzę, że benzyna nei miała tu aż takiego znaczenia (chociaż właśnie po walvoline się uspokoił,) ale były to po prostu świece i olej,

po ich zmianie silnik prcuje jak marzenie,,,hehe,

po powyższym artykule dochodzę do wniosku, że jednak 95 jest najlepsza - jakość do ceny, i tyle na ten temat.

może od świeta, jak portfel będzie pełen poszaleję na valvoline - jak będą 2 pkt za jeden litr,,,hehe

pozdr trójmiasto

e 38 jest najlepsze... po prostu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc !

ja dopisze sie tak

 

mam kumpla ktory tylko tankuje V-Power z shela i twierdzi ze mniej spala

(ma -Vectre)

ja zalalem kilka razy i oczywiscie zaplacilem pare euro wiecej niz 95 i z ledwosciom zrobilem 600km na zbiorniku - moc niezauwarzylem ruznicy

(mam do polskiej granicy 600km wiec jest to taka jak by test)

a na normalnej 95 zostaje mi conajmniej 10 do 20 litrow w zaleznosci od ruchu na autostradzie

wiec po co przeplacac jesli niema efektu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje natomiast odczucia przy różno eksperymentowanych przeze mnie paliwach jest następujące.

Na trasę lałem ostatnio verwe98 i spalanie wyszło mi jakiś litr mniej niż zazwyczaj, natomiast w miesicie czy 95 czy ta verwa wyszło tak samo. Ostatnio pojeździłem na v-power racing, bagatela po 5zł za litr i 400zł za zbiornik:) i powiem ze byłem zdziwiony, bo czegoś innego się spodziewałem, mianowicie z niskich obrotów jak by był żwawszy, ale za to spalanie wzrosło. I co tu o tym myśleć?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys przerabiałem ten temat i po wywiadach w różnych serwisach (fabrycznych i domowych magików) stwierdzam iż: samochód bedzie jezdził najlepiej na paliwie , do którego jest przystosowany, ustawiony na komputerze. W praktyce jest troche inaczej , m.innymi z powodu ch....owego(<- ostrzezenie) paliwa jakie mamy na stacjach. Komputer zawiera dane o paliwie na jakim są najlepsze i najbardziej wydajne parametry. Jesli zmienimy paliwo to komputer dostraja parametry do innego paliwa al;e zawsze moze to wyjsc gorzej dla jakosci jazdy. Jak miałem Rovera to w servisie mi powiedzieli na jakim paliwie powinienem jezdzic zeby bylo dobrze.

 

Oczywiscie wszystko sprowadza sie do tego ,jak sie do tego podejdzie.

Ja smigam na 95 (chociaz i tak tych 95 nie ma, ale jakby rzeczywiscie tyle miala to dopiero by byla jazda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak prawde mowiac wiekszosc samochodow a napewno niemieckie sa przystosowane do zasilania paliwem o liczbie oktanow 91 a na amerykanski rynek ta liczba jest jeszcze mniejsza z tego co sie dowiadywalem to i BMW mercedes audi moga byc zailane paliwem 91

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze jeździłem na Pb, to któregoś dnia zajechałem na StadtOil i różnica w cenie za 95 i 98 była 10gr. Więc (miałem Omegę z czujnikiem spalania stukowego) zalałem 98 (do [BAD] pełna). Motor był zimy więc jechałem. Ujechałem 10 km i..... [BAD]. Fura staneła w jakiejś wsi. Kupiłem 1 litr denaturatu na 40 l paliwa. Po 10 km fura pojechała normalnie. Wnioski: Po co tankować Pb98, jak jest tankowana żadko i dużo w niej wody ?

 

pozdr

Mariusz

PS. Teraj jeżdżę na LPG (prawie jak PB) - wspólne "P"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.