Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.Rozgladam sie ostatnio za BMW serii 5, chcialbym kupic wersje 525TDS.Ogolnie mowiac szukam autka duzego, wygodnego i bezpiecznego do kwoty okolo 11000zl.Zdecydowalem sie na ta wersje ze wzgledu na wiele aspektow ktorych tutaj nie bede bezsensownie wymienial.Jednak mam male pytanie - jako laik w kwestiach BMW - bedzie to moje pierwsze autko tej marki.Po czym poznac czy dany silnik to wersja TDS czy zwykle TD. Zauwazylem ze na wielu zdjeciach roznica jest w rurze biegnacej od turbo do kolektora ssacego:

 

na tym zdjeciu rura ta idzie za chlodnica,

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3795543

 

natomiast tutaj "wchodzi" do dolu

http://moto.allegro.pl/item265925996_bmw_525_tds_kombi.html

 

skad mozna wiedziec najlatwiej jaka to wersja silnika, czy jest na nim jakies oznaczenie itp.prosze o pomoc.

Opublikowano
Może jednak 520i lub 525i. Dość trudno jest trafić na 525tds w stanie takim, żeby nie ładować po zakupie kilku tyś. w naprawę silnika.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3787117

 

taka niunia mi sie strasznie spodobala - nie ogladalem jej jeszcze ale chyba sie wybiore.jestem pewien ze bede szukal jakiegos speca ktory mial duzo do czynienia z tymi silnikami - sam nie bede sie pchal.

 

a jesli chodzi o rozroznienie tego silnika to mi cwieka zabiles kolego - bylem przekonany ze TDS ma rure wchodzaca do dolu - jak na drugiej fotce :/

Opublikowano

Temat wałkowany setki razy i nie wiem czemu zawsze najwięcej do powiedzenia mają osoby które nie miały styczności z TDSem. Jedyny problem tego silnika to jest poprzedni właściciel :shock:

I jeżeli ktos decyduje sie na diselka to powinien wiedzieć że czy to będzie TDI, TDS czy świetny silnik 3.0d to i tak największe znaczenie ma to jak był użytkowany.

Więc nie zrażaj się opiniami na forum które są bardzo rózne tylko poszukaj zadbanego sprzęta który Ci będzie długo służył.

525 TDS
Opublikowano
Temat wałkowany setki razy i nie wiem czemu zawsze najwięcej do powiedzenia mają osoby które nie miały styczności z TDSem. Jedyny problem tego silnika to jest poprzedni właściciel :shock:

I jeżeli ktos decyduje sie na diselka to powinien wiedzieć że czy to będzie TDI, TDS czy świetny silnik 3.0d to i tak największe znaczenie ma to jak był użytkowany.

Więc nie zrażaj się opiniami na forum które są bardzo rózne tylko poszukaj zadbanego sprzęta który Ci będzie długo służył.

 

 

 

dobrze prawi

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3787117

 

taka niunia mi sie strasznie spodobala - nie ogladalem jej jeszcze ale chyba sie wybiore.jestem pewien ze bede szukal jakiegos speca ktory mial duzo do czynienia z tymi silnikami - sam nie bede sie pchal.

 

a jesli chodzi o rozroznienie tego silnika to mi cwieka zabiles kolego - bylem przekonany ze TDS ma rure wchodzaca do dolu - jak na drugiej fotce :/

 

Oczywiście kolego, że w TDS rura schodzi w dół do intercoolera.

Opublikowano (edytowane)
jasna zaraz nad -za chlodnica

 

rura sporu o ta mi chodzilo i to jest rasowy TDS

 

tomek ale w temacie napisalem ze chodzi o e34 a ty pokazales nowszy silnik - ktorego chyba nie ma w e34(no chyba ze jakies wynalazki).Czyli jesli dobrze rozumuje to tds jest na aukcji tej drugiej ktora wkleilem. to juz moje watpliwosci sa rozwiane.jesli chodzi o wybor silnika to nie mam zamiaru na ten temat dyskutowac - ten temat byl juz milion razy poruszany.poszukalem, poczytalem i doszedlem do wniosku ze biore ten i kropka :D takze dziekuje za wszelkie rady.teraz czekac tylko na pieniazki i szukac czegos ladnego.a tak poza tym to co sadzicie o tej niuni ktora mi sie tak spodobala i ktora moze uda sie upolowac??

 

jakby co to link ponizej

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3787117

Edytowane przez kifiu
Opublikowano
Panowie, TDS najlatwiej poznac po tym ze ma intercooler :) A swoja droga jak juz sie te pare tysiecy zainwestuje to TDS jest swietnym silnikiem i moze nie ma az takiego odejscia jak np Golf ze 130 km TDI to subiektywnie TDI bije na glowe - dzwiekiem , kultura pracy i jakos tak ogolnie bardzo mi sie podoba charakterystyka tego silnika - majestatycznie powolne rozpedzanie poki sie turbina nie wlaczy i wtedy ogien:). Tylko podstawowa zasada : niestety ale tylko BMW Originalteile:) takie jest moje zdanie, kolego nie boj sie TDS , tylko przygotuj sie na poczatku na wydatek w wersji miniumum 2000 zl, nie dawaj gazu do dechy , chlodz turbine po ostrzejszej czy dluzszej jezdzie i lej najlepiej shell V-power diesel - mi na normalnym pali ok 13 w miescie a na v-power ok 9, roznica jest kolosalna! Poza tym nalezy jeszcze pamietac ze diesel to diesel i nie lubi latania bokiem, palenia gumy , czerwonych kresek na obrotomierzu i takich innych idiotycznych zachowan. Pozdrawiam!
The Ultimate Driving Machine
Opublikowano
hmm... pomyslalem jeszcze o jednej rzeczy ... o ile nikt nic nie przerabial to w przeciwienstwie do td TDSy maja tzw szeroki grill, niech mnie ktos poprawi o ile nie mam racji...
The Ultimate Driving Machine
Opublikowano
Panowie, TDS najlatwiej poznac po tym ze ma intercooler :) A swoja droga jak juz sie te pare tysiecy zainwestuje to TDS jest swietnym silnikiem i moze nie ma az takiego odejscia jak np Golf ze 130 km TDI to subiektywnie TDI bije na glowe - dzwiekiem , kultura pracy i jakos tak ogolnie bardzo mi sie podoba charakterystyka tego silnika - majestatycznie powolne rozpedzanie poki sie turbina nie wlaczy i wtedy ogien:). Tylko podstawowa zasada : niestety ale tylko BMW Originalteile:) takie jest moje zdanie, kolego nie boj sie TDS , tylko przygotuj sie na poczatku na wydatek w wersji miniumum 2000 zl, nie dawaj gazu do dechy , chlodz turbine po ostrzejszej czy dluzszej jezdzie i lej najlepiej shell V-power diesel - mi na normalnym pali ok 13 w miescie a na v-power ok 9, roznica jest kolosalna! Poza tym nalezy jeszcze pamietac ze diesel to diesel i nie lubi latania bokiem, palenia gumy , czerwonych kresek na obrotomierzu i takich innych idiotycznych zachowan. Pozdrawiam!

 

 

Zgadzam się święte słowa :clap: . Ja osobiscie polecam 525 ma niezłego kopa jak jej dałem po dupie to inne auta to mogły mi .....

 

Pozdrawiam

Opublikowano
hmm... pomyslalem jeszcze o jednej rzeczy ... o ile nikt nic nie przerabial to w przeciwienstwie do td TDSy maja tzw szeroki grill, niech mnie ktos poprawi o ile nie mam racji...

 

Niestety nie masz racji- szeroki grill pojawił się w roku '94 i występuje we wszystkich wersjach silnikowych.

A co do sprawdzenia- najłatwiej jest po prostu przeczytać co jest na naklejce która znajduje sie pod maską- tam powinien być dokładnie typ auta i nr vin jeśli dobrze pamiętam. Możesz tez sprawdzić to po nr vin- w necie są odpowiednie wyszukiwarki które wyrzuca ci w jakiej wersji i konfiguracji auto wyjechało z fabryki.

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Opublikowano

No to może jeszcze kilka rad, na co zwracać uwagę:

 

- kupuj rocznik od 1994, a lepiej od 1995. Od roku 1994 wprowadzono pompy wtryskowe z nastawnikiem HDK, w 1995 roku pompę znów modernizowano i w tej wersji montowano aż do końca produkcji E39 TDS (sprawdzałem w realoem.com). Te pompy - a zwłaszcza ich nastawniki - są bardziej niezawodne.

Poczytaj forum a dowiesz się, po czym poznać niedomagania pompy.

 

- zwróć uwagę na skraplacz (chłodnicę) klimatyzacji. Jak ma zapocenia, wycieki oleju to będzie do wymiany (450zł + robocizna i napełnienie).

 

- zwróć uwagę, czy działa wszystko w tylnej klapie: wycieraczka, światła, zamki (są elektryczne), ogrzewanie szyby, ryglowanie z kluczyka, oświetlenie bagażnika. Wiązki idące do klapy lubią się przerywać.

 

- staraj się kupić z dobrymi oponami, zwłaszcza jeżeli felga większa niż 15". Ceny dobrych opon 16" 225/55 (205/60) zaczynają się w okolicy 400zł/szt. Kupienie 2 zestawów lato/zima nagle wychodzi 3000zł...

 

- reszta standardowo, jak w każdym aucie - zawieszenie, prowadzenie, praca silnika, turbina.

 

Życzę udanego zakupu!

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
hmm... pomyslalem jeszcze o jednej rzeczy ... o ile nikt nic nie przerabial to w przeciwienstwie do td TDSy maja tzw szeroki grill, niech mnie ktos poprawi o ile nie mam racji...

 

 

szeroki grill zapoczątkował 540 V8 później przeszło to do innych modeli

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
@PiotrJakub dzieki za wszelkie wskazowki - kazda rada przydatna.aczkolwiek nie wykluczam mozliwosci ze bede prosil kogos z forum kto jest np z krakowa i mial lub nadal ma do czynienia z takimi autkami zeby ze mna pojechal i obejzal. jeszcze raz wszystkim bardzo dziekuje za wypowiedzi.
Opublikowano

nie masz racji

szeroki grill to lifting a nie wersja silinikowa :)

miałem e34 z wąską mordeczką w TDS

wspominam to auto rewelacyjnie

był to rocznik 92r. - w środku pięknie zadbany,

stan techniczny rewelacja, oczywiście miałem drobne problemy z pompą, ponieważ musiałem ją uszczelnić,

ale zeby mi nie palił na ciepłym czy zimnym?

zero takich problemów,

poprzedni właściciel musiał naprawdę o to auto dbać,

i ja na tym skorzystałem

zrobiłem nim 60 tyś km. w 2 lata

i sprzedałem jakimś burakom co jeździli na czerownej, i zajechali ją w rok

to się można wkurwić!!!!!!!

Opublikowano
nie masz racji

szeroki grill to lifting a nie wersja silinikowa :)

miałem e34 z wąską mordeczką w TDS

wspominam to auto rewelacyjnie

był to rocznik 92r. - w środku pięknie zadbany,

stan techniczny rewelacja, oczywiście miałem drobne problemy z pompą, ponieważ musiałem ją uszczelnić,

ale zeby mi nie palił na ciepłym czy zimnym?

zero takich problemów,

poprzedni właściciel musiał naprawdę o to auto dbać,

i ja na tym skorzystałem

zrobiłem nim 60 tyś km. w 2 lata

i sprzedałem jakimś burakom co jeździli na czerownej, i zajechali ją w rok

to się można [bAD]ć!!!!!!!

 

lifting który zawitał najpierw w 540 V8 a później do innych

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
nie masz racji

szeroki grill to lifting a nie wersja silinikowa :)

miałem e34 z wąską mordeczką w TDS

wspominam to auto rewelacyjnie

był to rocznik 92r. - w środku pięknie zadbany,

stan techniczny rewelacja, oczywiście miałem drobne problemy z pompą, ponieważ musiałem ją uszczelnić,

ale zeby mi nie palił na ciepłym czy zimnym?

zero takich problemów,

poprzedni właściciel musiał naprawdę o to auto dbać,

i ja na tym skorzystałem

zrobiłem nim 60 tyś km. w 2 lata

i sprzedałem jakimś burakom co jeździli na czerownej, i zajechali ją w rok

to się można [bAD]ć!!!!!!!

 

lifting który zawitał najpierw w 540 V8 a później do innych

 

 

luzik:) to "nie masz racji" dotyczyło kolegi zdecydowanie wcześniej

pozdraiwam :dance:

Opublikowano
nie masz racji

szeroki grill to lifting a nie wersja silinikowa :)

miałem e34 z wąską mordeczką w TDS

wspominam to auto rewelacyjnie

był to rocznik 92r. - w środku pięknie zadbany,

stan techniczny rewelacja, oczywiście miałem drobne problemy z pompą, ponieważ musiałem ją uszczelnić,

ale zeby mi nie palił na ciepłym czy zimnym?

zero takich problemów,

poprzedni właściciel musiał naprawdę o to auto dbać,

i ja na tym skorzystałem

zrobiłem nim 60 tyś km. w 2 lata

i sprzedałem jakimś burakom co jeździli na czerownej, i zajechali ją w rok

to się można [bAD]ć!!!!!!!

 

lifting który zawitał najpierw w 540 V8 a później do innych

 

 

luzik:) to "nie masz racji" dotyczyło kolegi zdecydowanie wcześniej

pozdraiwam :dance:

 

spoko, zauwazyłem to odpisałem z wyjasnieniem . pozdrawiam

(OO)=== OO===(OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.