Skocz do zawartości

problem, (bardzo ważne) pilnie potrzebna pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów, mam BMW 520i, i mały problem, otóż zbliżyła mi się wymiana oleju, więc pojechałem, nie wiem jaki miałem wczesniej olej, zalałem 10w40 półsyntetyk, i rano jak samochód jest zimny zaczeły mi klekotac zawory :? , i teraz moje pytanie do was zalac olej gęstszy czy żadszy aby klekot zniknął ( wczesniej nie było nawet drobnego pukania, wszystko było w należytym porządku) :?
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów, mam BMW 520i, i mały problem, otóż zbliżyła mi się wymiana oleju, więc pojechałem, nie wiem jaki miałem wczesniej olej, zalałem 10w40 półsyntetyk, i rano jak samochód jest zimny zaczeły mi klekotac zawory :? , i teraz moje pytanie do was zalac olej gęstszy czy żadszy aby klekot zniknął ( wczesniej nie było nawet drobnego pukania, wszystko było w należytym porządku) :?

 

moze byc na zime troche gesty..lepiej 5w40..

Opublikowano
Olej zalałeś 10w40 właściwy-a jakiej firmy bo to też ma znaczenie?
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
tak jak napisal kolega moze byc za gesty jak miales stray byzl zuzyty i mial mniejsza lepkosc czyli byl zadszy i szklanki nie lapaly powietrza,nastepna sprawa nie sluchaj nikogo jak mowi ze masz przejechane ponad 200k to lej mineral czy cos innego,bzdura!!!!!!! zalezy jak jest utrzymany silnik!!!! przyklad moj brat ma rovera 75 280k i ma zalany 0w40gtx magnatek ja polecam na zime 5w40 tez magnateka no mobil ale to juz nie jest ten sam mobil co kiedys pozdro

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Opublikowano
olej firmy petro-canada, a ten 5w40 to lac syntetyk, czy też pólsyntetyk, jestem troche zielony, bo niedawno kupiłem swoje bmw.

 

nie wiem co to za olej petro granada ja bym wlal np.LOTOS tak jak pisze kolega Mobil czy Castro to juz nie te oleje...przechwalone...

Opublikowano
tak jak pisalem jesli nie masz zadnych rozszczelnien ani wyciekow(nie mowie o uszczelce pod dekielkiem ale jak sie poci wymien) zalej Magnateka no moze byc Mobil ale jak pisalem nie mam juz takiego zaufania ale sentyment zostaje bo kiedys Mobil=BMW

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Opublikowano

Lotos 5 L - 52 zl, - mineral

69 polsynt

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

Jak klekoczą zawory, to ja proponuję "żadszy", ale przez "rz" :D ...

 

A tak na serio to zaobserwuj dokładnie po uszczelnieniach... jak wcześniej kiedy nie miałeś tej buni, a silnik był zalewany półsyntetykiem, a nie daj boże mineralnym, a teraz Ty zalejesz pełnym syntetykiem to możesz zaobserwować, że "nieoczekiwanie" pojawią się wycieki (im olej "bardziej syntetyczny", tym ma mniejszą lepkość w niskich temperaturach, czyli jest bardziej rzadki, ale przez "rz" )... Twój samochód ma niemały przebieg więc ja na Twoim miejscu zalałbym go półsyntetykiem np. 10W40.

Jeśli chodzi o klasy lepkościowe to musisz przejrzeć ofert różnych producentów, bo mogą się one nieznacznie różnić: "pierwsza liczba" "0" i "5" to y reguły syntetyki, "10" półsyntetyki, a "15" mineralne... "Druga liczba " określa lepkość w wyższych temperaturach - im wyższa, tym większa lepkość, czyli tym olej bardziej gęsty (im jest mniejsza tym korzystniej odbija się na zużyciu paliwa, ale może skutkować w starszych autach powstaniem wycieków)

Ja przed moją bunią przez 11 lat użytkowałem Hondę Civic. Jak ją sprowadziłem jako 3 letnie auto z przebiegiem ok. 65000 km było wcześniej zalewane olejem 10W30, ja przeszedłem na Mobil1 w klasie 0W40, auto było "prawie nowe" więc na szczęście nie zaobserwowałem wycieków i wszystko grało... Dojeździłem do 200000 km bez żadnych problemów, zero brania oleju od wymiany do wymiany...

Do mojej buni od razu po zakupie zalałem 0W40 i nie zamienię go na żaden inny... :naughty:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
popieram kolegę thenygoos ponieważ nie powinno sie zmieniać np. z 10W40 na 5W40 albo z 15W40 na 10W40 jak auto ma spory przebieg mój kolega tak zrobił ( ale nie wiedział co było wcześniej zalane i wlał 10W40 i musiał silnik do remontu oddać bo okazało sie że jeździło auto na minerale 15W40 i mu nagary wypłukało i sie rozszczelnił ) ja jak wymieniałem olej ( auto z Niemiec ) to zalałem 10W40 Castrola i jest oki wszystko

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Opublikowano
wiem, o co wam chodzi narazie jeżdże na 10w40, nie mam bladego pojęcia jaki był wczesniej, jutro dokładnie przepatrze silnik i zobacze czy nie ma nowych przecieków, zastanawiam się czy nie pojeździc około 1000 km, i wtedy zobaczyc, jesli olej jest za gęsty, to powinien się tak jakby porozbijac, i klekot powininien ustac, a jak pojawią się wycieki to będzie oznaczało wymiane uszczelek :? , tak mi się wydaje :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.