Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Posiadam od niedawna BMW E34 525 TDS.

 

Uwielbiam nocne wyścigi. Często na nie jeżdżę. Polegają na wyścigu 1/4 mili. Wygrywałem z różnymi autami typu kia shuma, honda civic itd. Te auta są dosyć słabsze, lecz pojawia się problem z samochodami z podobną mocą. Np. Passat 130konny w dieslu, A4 1.8, Alfa GTV 140km. Przy starcie BMW dominuje. Oznacza to większy moment czy moc?

 

Prawdopodobnie problem tkwi w moim stylu jazdy. Czy zna ktoś mniej więcej przy jakiś obrotach najlepiej zmieniać biegi? Czy przy jak najwyższych? Nie jestem w stanie tego sprawdzić z innymi, bo inni też różnie jeżdżą za każdym razem. Czy poprostu auto jest za słabe?

 

Ogólnie stan silnika oceniam na bardzo dobry. Jest 100% fabryczny. Niedawno wymieniałem olej i filtry. Przebieg to 264tys.

Opublikowano
to ze na starcie jestes szybszy to dlatego ze naped jest na tyl, a w jakich zakresach obrotow masz najwieksza moc to musisz sobie sprawdzic. Poszukaj gdzies w specyfikacji twopjego silnika jaka osiaga moc max, przy jakich obrotach

Sprzedam czesci do BMW E36 1.8(115KM)!!!

Kontakt: 502278481 lub pw.

Opublikowano

wyścigi.... tds'em...... no comments

stary: do takich rzeczy to co najmniej silnik 2.5 i (i to nie w ciężkiej budzie "5" a "3") , diesle to nie wyścigówki - poczytaj na forum jak sypią się katowane tdsy.

 

tds najwolniejszy nie jest i daje rade, ale nie został stworzony do takich rzeczy

Opublikowano

Witaj.

Jeszcze kwestia czasu a zacznie sie płakanie na forum ze masz kłopoty z silnikiem itp.Potem się mówi że TDS-y to padaki skarbonki i są do bani a problem tkwi w katowaniu bo inaczej nie można nazwać wyscigów na 1/4.Współczuje Twojemu TDS-owi :| .Pozdrawiam :D

Opublikowano

silnik M51 TDS E34/E36

 

Ilość cylindrów 6

Średnica cylindrów 80 mm

Skok tłoka 82,8 mm

Pojemność 2499 cm3

Stopień sprężania 22,0:1

Moc maksymalna 105 kW (143KM) przy 4800 obr/min

Obroty maksymalne 5200 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2200 obr/min

Opublikowano

Spodziewałem się takich odpowiedzi. To nie do końca prawda, że bmw TDS są takie kruche. Większość tkwi w użytkownikach. Żal du*e ściska jak ludzie przy zimnych silnikach, nie koniecznie w dieslach palą lacza... później mówią, że to wina auta, że głowica pękła... głowica nie pęka bez przyczyny, a na gorącym jest w stanie dużo znieść, zresztą nie będę dużo opisywał. Nie wspomnę o kombinacjach z zwiększaniem mocy za pomocą allegro.

 

Diesla muszę mieć (narazie). Ze względów ekonomicznych.

 

BTW: więc na hamowni dam radę to sprawdzić ?

Opublikowano

Dahaka, czytaj:

 

silnik M51 TDS E34/E36

 

Ilość cylindrów 6

Średnica cylindrów 80 mm

Skok tłoka 82,8 mm

Pojemność 2499 cm3

Stopień sprężania 22,0:1

Moc maksymalna 105 kW (143KM) przy 4800 obr/min

Obroty maksymalne 5200 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2200 obr/min

z tego wynika, że powinieneś startować z 2200obr/min, a zmieniać bieg przy 4800 obr/min, kręcić dalej niema już sensu :). Swoją drogą TDS'y na prawde kręciły się do 5200obr/min? Wydawało mi się że mniej i to prawie o 1000obr, cóż widocznie się myliłem :P

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Opublikowano

No tak dzięki :D

 

Sprawdzę jutro. Nie wiem czy poczuję różnicę. No TDS spokojnie osiąga 5tys obrotów. Więcej nie sprawdzałem, nie pałuję na takie obroty auta.

 

 

PS: Start przy 2200 hmm... wydaje się mało, ale mogę się mylić. Zmianę biegów dotychczas przy mniejszych obrotach wykonywałem. To podciągnę.

Opublikowano

u mnie max moment jest miedzy 2200-2700, a moc w okolicach 5000obr/min - ale pojawiaja sie tam dosc spore straty. W okolicach 4500-4700obr/min warto zmienic bieg. Przyspieszasz momentem, a predkosc robisz moca, warto poruszac sie w widełkach max momentu i dociagac do max mocy. Kazde przetrzymanie/przeciagniecie spowoduje strate, ktora na odcinku 402.35 jest nie do odrobienia ;)

Jedz na hamownie i sprawdz kondycje silnika u siebie.

Opublikowano
u mnie max moment jest miedzy 2200-2700, a moc w okolicach 5000obr/min - ale pojawiaja sie tam dosc spore straty. W okolicach 4500-4700obr/min warto zmienic bieg. Przyspieszasz momentem, a predkosc robisz moca, warto poruszac sie w widełkach max momentu i dociagac do max mocy. Kazde przetrzymanie/przeciagniecie spowoduje strate, ktora na odcinku 402.35 jest nie do odrobienia ;)

Jedz na hamownie i sprawdz kondycje silnika u siebie.

 

Tu jest caŁa odpowiedź. Nie startuj ze zbyt wysokich obrotów bo sprzęgŁo i koŁo dwumasowe to ze 20% wartości twojego auta.

Przy okazji koledzy z komendy pytają gdzie będzie najbliższy wyścig bo chcieliby się przyŁączyć.

Opublikowano
wyscigi TDS'em. yyyy gratuluje pomyslu. juz wiem, skad sie biora opinie, ze TDS'y padaja. na goracym jest w stanie duzo wytrzymac?? taaa - tylko ile razy bedzie tak "duzo" wytrzymywal?? 5,10,15 a za 20 go zajedziesz. nie no, wyscigi TDS'em - ludziska to maja fantazje :)
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano

Czemu gasnie? czemu pompa cieknie? czemu wpierdziela plyn chlodniczy? czemu mam kisiel na korku oleju? Czemu trzepie autem? czemu slysze metaliczny dzwiek podczas pracy... czemu nie trzyma kata wtrysku.....

 

;DDDD

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Cała masa postów nie na temat.

Pytania brzmiały :

 

"Czy zna ktoś mniej więcej przy jakiś obrotach najlepiej zmieniać biegi? "

"Czy przy jak najwyższych?"

 

A nie jaki Pan/ Pani ma stosunek do wyscigów ulicznych. Chyba żyjemy jeszcze w takim kraju że każdy może decydować o tym co robi ze swoją własnością? To, że używając auta do sportu, nawet amatorskiego należy liczyć się z kosztami to chyba oczywista oczywistość ;)

 

Seryjny TDS jak pisałem w pierwszym poscie wyscigówką nigdy nie bedzię.... co innego modyfikowany :twisted2:

Opublikowano
...Uwielbiam nocne wyścigi. Często na nie jeżdżę....
...Diesla muszę mieć (narazie). Ze względów ekonomicznych....

 

gdzie tu jest ekonomika? Teraz trochę tańsze koszty paliwa, a za dwa miesiące do roboty silnik, skrzynia, wał, most, półosie, zawieszenie, hamulce?

 

ale, co kto lubi...

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Skoro tak lubisz wyscigi, to moze warto rozejzec sie za jakims dodatkowym autkiem, np e30 z konkretnym silniorem, a Swojej limuzynie daj chłopie zyc!

 

...To nie do końca prawda, że bmw TDS są takie kruche. Większość tkwi w użytkownikach...

...no własnie!

Opublikowano
Skoro tak lubisz wyscigi, to moze warto rozejzec sie za jakims dodatkowym autkiem, np e30 z konkretnym silniorem, a Swojej limuzynie daj chłopie zyc!

 

...To nie do końca prawda, że bmw TDS są takie kruche. Większość tkwi w użytkownikach...

...no własnie!

 

Kukiss12 :cool2: :cool2: :cool2:

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Chyba podpadne stwierdzeniem, ze takich kierowcow nazywa sie RZEZNIKAMI !! :mrgreen:

Chyba bardzo nie lubisz swojej TDS-ki? Czym Ci podpadla? :mrgreen:

Mi zal byloby tak katowac mojej M5-tki, pomimo ze jest podobno stworzona do takich zabaw. Niczego i nikomu nic nie musze udowadniac! Lubie szalenstwa, ale nie do przesady! Kazda konstrukcja ma swoje granice... Zzylismy sie i jest nam razem dobrze. Poprzednia byla ze mna ponad 10 lat i odplacila sie niemalze bezawaryjna eksploatacja. Teraz jest na emeryturze w rekach emeryta, mojego tescia. Nie mialem sumienia puscic jej do ludzi, choc wielu szczerzylo sobie zeby na nia. Jestem niemalze pewny, jaki los czekalby ja...

Po za tym przypomnialo mi sie popularne swego czasu video, jak niejaki Dzidek wykonczyl E34, 540i bodjze... Jest do znalezienia... Stal sie synonimem czegos... Nie bede konczyl...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

solaris520 uwierz, że w moim przypadku diesel jest bardzo ekonomicznym rozwiązaniem.

 

Ktoś tu dał pomysł aby kupić dodatkowe auto typu e30 benzyna. Już nie raz na tym się zastanawiałem. I chyba w przyszłości to zrealizuję.

 

Co do wyścigów to nie wygląda to tak, że męcze auto cały czas. 2-3 podejścia i koniec. Nawet nie ma kiedy się za mocno rozgrzać. A i tak przeważnie problemem przegrzania TDS-ów są wadliwe plastikowe łopatki pompy.

 

Co do napraw: mam własny warsztat i na bieżąco jest auto kontrolowane pod względem technicznym. Jeśli coś zacznie się dziać, przerwę to. Póki co auto spisuje się rewelacyjnie.

 

Proszę mi wierzyć, że dobrze wiem co robię, robię trochę źle, ale mam to w świadomości, więc ode mnie raczej nie usłyszycie w nowych postach "czemu tak się stało", już szybciej "gdzie dostać to i to".

 

Pozdrawiam

Opublikowano
...Co do napraw: mam własny warsztat i na bieżąco jest auto kontrolowane pod względem technicznym. Jeśli coś zacznie się dziać, przerwę to. Póki co auto spisuje się rewelacyjnie.

 

Proszę mi wierzyć, że dobrze wiem co robię, robię trochę źle, ale mam to w świadomości, więc ode mnie raczej nie usłyszycie w nowych postach "czemu tak się stało", już szybciej "gdzie dostać to i to".

...

 

To trochę zmienia, ale i tak szkoda męczyć E34. To jest połączenie majestatu z drapieżnością, a taka aura roztacza się wokół tego samochodu nawet wtedy kiedy stoi bez ruchu. E30 bardziej mi pasuje do takich szaleństw, dlatego im wcześniej sobie dokupisz 3-kę tym lepiej dla godnej szacunku 5-tki.

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
...Co do napraw: mam własny warsztat i na bieżąco jest auto kontrolowane pod względem technicznym. Jeśli coś zacznie się dziać, przerwę to. Póki co auto spisuje się rewelacyjnie.

 

Proszę mi wierzyć, że dobrze wiem co robię, robię trochę źle, ale mam to w świadomości, więc ode mnie raczej nie usłyszycie w nowych postach "czemu tak się stało", już szybciej "gdzie dostać to i to".

...

 

To trochę zmienia, ale i tak szkoda męczyć E34. To jest połączenie majestatu z drapieżnością, a taka aura roztacza się wokół tego samochodu nawet wtedy kiedy stoi bez ruchu. E30 bardziej mi pasuje do takich szaleństw, dlatego im wcześniej sobie dokupisz 3-kę tym lepiej dla godnej szacunku 5-tki.

pozdrawiam.

To niczego nie zmienia! Tym bardziej tylko ukazuje, jaki z Ciebie mechanik i znawca, skoro sie pytasz o takie rzeczy, katujesz silnik przyjemnie jezdzacy ale na trasie.

 

Kolejna kwestia - piszesz, ze "Nawet nie ma kiedy się za mocno rozgrzać." Chcesz powiedziec, ze pałujesz nie do konca rozgrzany silnik?

Opublikowano

Wiesz Łukasz, że nie pochwalam tego, ale tym co napisał Dahaka dał sygnał, że ma (w miarę) świadomość, że źle robi. A to jak bardzo źle, myślę, że okaże się prędzej niż później.

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Ja mechanikiem nie jestem w tym warsztacie ani gdziekolwiek.

 

Ja TDS-ów nie uważam za margines w sporcie. Uważam, że każde auto ze znaczkiem BMW ma swój smak sportu. Mimo takich opinii jakie tu napotkałem oraz z poza forum są wśród nich osoby, którzy nie do końca zgadzają się z większością. Każde auto się zepsuje prędzej czy później. Ja uważam, że należy zachować słynny złoty środek. Nie za dużo i nie za mało. Taka jest moja opinia. W dzień jeżdżę spokojnie oszczędzając auto. Od czasu do czasu pokazuję komuś, że BMW to BMW.

 

Mam dobrego kumpla, który TDS-em jeździ na taksówce. Ma go od 2 lat. Jeździ nim dynamicznie i często. Przez ten czas wysiadła mu pompa wtryskowa, którą dał do regeneracji.

 

Myślę, że z tymi autami to kwestia przypadku... Psują się u tych co katują i u tych co nie przekraczają autem 100km/h... Jednym szybciej, drugim wolniej...

 

 

PS: Czy mechanik zawsze dba o swoje auta? Bo rzadko spotykam takiego XD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.