Skocz do zawartości

Czy ktoś miał taki przypadek?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czytałem troszkę na forum o wymianie oleju, o tym że jak się wymieni olej pół syntetyczny na syntetyk to można rozszczelnić silnik. Ale nikt nie pisze że mu się coś takiego naprawdę przydarzyło. Więc się teraz zastanawiam czy to tylko teoria czy fakt? I czy przejście z 10w40 na 5w40 to aż taka diametralna zmiana żeby groziło wyciekiem?
Opublikowano
Ja tez sie spotkałem z takimi opiniami, ze zmiana oleju z np. półsynetycznego na syntetyk moze "wypłukać silnik" czyli doprowadzic do rozszczelnienia ale przytaczajac cytat ze str. Mobil1 wynika ze zmiana z półsyntetyka czy z mineralnego na syntetyk to raczej nic złego, "Olej półsyntetyczny, choć tańszy, posiada wiele właściwości zbliżonych do oleju syntetycznego, a także może stanowić dobry pomost przy przejściu od oleju mineralnego do syntetycznego." - cytat z www.mobil.pl
Opublikowano

Mnie zalali 10-40 i zmienilem na 5-30 bo taki mi zalecili w serwisie i nic takiego nie slyszeli o roszczelnieniu silnikow i nie mieli takiego przypadku aby miec problemy z powodu zmiany oleju na zadszy jakim jest syntetyk.

Zauwazylem ze na syntetyku spadlo spalanie i silnik ciszej pracuje.

te gusta conducir? BMW
Opublikowano

Do rozszczelnienia silnika po wymianie oleju może dojść w wyniku wymiany oleju na nowy lub o innych parametrach w silniku ze znacznym przebiegiem w którym niezbyt często był on wymieniany. Powodem wycieku nie jest sam olej lecz zwykłe zużycie uszczelniaczy które przed wymianą zostały uszczelnione osadem zanieczyszczeń, nowy olej powoli usunie osad co doprowadzi do wycieku. W poprawnie serwisowanym pojeździe zmiana parametrów oleju nic złego nie przyniesie.

 

Do silników BMW polecam Mobil 1 0W50, wysokiej klasy olej silnikowy który pracuje w szerokim zakresie temperatur

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Ja zmienilem mineralny olej na półsyntety i smigam na Mobil 10W40 juz prawie 20tys km, wymiane robie co 10 tys, ale zamierzam zmienić na fullsyntetyk Mobil 1 5W50.
Opublikowano (edytowane)
podobno nie należy zamieniać minerala na syntetyk

 

...jak napisałem - bzdura - jeśli po wymianie oleju pojawi się wyciek poprostu trzeba go usunąć, uszczelniacze są częścią eksploatacyjną i może dojść do ich zużycia, tak samo pierścienie tłokowe, itd

Opiszę przykładową sytuację:

- silnik ma 160 tyś.km. przez cały czas pracował na oleju mineralnym, ze względu na niską jakość i wytrzymałość doszło do zwiększonego przedwczesnego zużycia np.: uszczelniaczy trzonków zaworowych. Mimo zużycia silnik pracował poprawnie i nie zużywał zalewanego oleju mineralnego, co zmieniło się w następstwie zalania oleju syntetycznego który wypłukał cząsteczki przepalonego oleju które uszczelniły zużyte elementy silnika w wyniku czego doszło do wycieku / zwiększonego zużycia oleju.

 

W poprzedniej E30 316i z 1988 podczas przeglądu po zakupie zalałem Mobil 1 0W50 i nie zastanawiałem się co było zalewane wcześniej. Od wymiany do wymiany nie ubywało oleju i tak jest do dnia dziśejszego (mam kontakt z nowym właścicielem który nadal stosuje olej o tych parametrach i tego producenta).

 

Nie należy jedynie mieszać dwóch lub więcej produktów o różnych parametrach...

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

olei nie powinno się mieszać syntetyk- syntetyk, mineral -mineral

jedynie co można mieszac ze sobą to tylko różne marki olei wracając do zamiany minerala na syntetyk to mineral jest gęściejszy od syntetyku i co za tym idzie rzadkie po gęstym może spowodować jakieś problemy to moje zdanie. jeżeli wszystko jest OK po co kombinować

Opublikowano
jeżeli wszystko jest OK po co kombinować

 

...po to ponieważ syntetyk ma lepsze właściwości smarujące co z pewnością zmiejszy zużycie części silnika i co za tym idzie przedłuży jego żywotność.

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
OK zgadzam się z SN3 syntetyk jest najlepszym olejem do BMW i chyba poza syntetykiem lub półsyntetykiem nie powinno się lać do silnika BMW minerala szczególnie jeżeli silnik ma mniej niż 200tkm
Opublikowano
OK zgadzam się z SN3 syntetyk jest najlepszym olejem do BMW i chyba poza syntetykiem lub półsyntetykiem nie powinno się lać do silnika BMW minerala szczególnie jeżeli silnik ma mniej niż 200tkm

 

Aktualnie moja furka ma przelatane 240 tyś km i już 2x wymieniałem sos Elf Excellium 5W40, silnik nie cieknie i nie zużywa oleju, a przyznam że często ekstremalnie go eksploatuje. Właśnie zamierzam wymienić olej i teraz chyba zaleję Mobil 1 0W50, chociaż Elfa mam ostatnio pod dostatkiem - zobaczymy

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
witam mi sie to przytrafilo, mam obeznie 196tys.km.w zeszlym roku kupilem auto niewiedzialem jaki olej dokladnie i zalalem pelen syntetyk. okazalo sie ze lal polsyntetyk niby nic nie bylo tylko zauwazylem znikniecie polowy oleju ale myslalem ze to od gazu . az do jakis 2 tygodni temu wszedlem pod auto cos sprawdzic i mam wyciek.czyli to prawda wczesniej motor mialem suchy.

MY NAME IS, KRZYSIU JEZYNA ZE SZCZECINA :wink:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60823 ZOBACZ TO!!

http://img261.imageshack.us/img261/6339/logorot125ee4.jpg

Opublikowano

Mam zalanego Mobila półsyntetyk. Niedawno kupiłem auto które jest, moim zdaniem, w bardzo dobrym stanie: 318 IS 94' 170kkm.

Nigdy wcześniej nie jeździłem BMW i stąd moje pytanie:

- na wolnych obrotach, na biegu jałowym, na postoju (np. swiatla) czuje że lekko trzęsie, ale bardzo niezauważalnie - tzn. czuje to na fotelu lekkie drgania - coś czego nie czułem w moich poprzednich samochodach. Sam nie wiem czy to moje przewrażliwienie czy co, ale wole zapytać.

Niedawno olej był zmieniany z niewiadomego na wspomniany połsyntetyk.

Dodam że nie ma wycieków oleju z silnika. Jedyne do czego mam zastrzeżenie to pocenie się mostu od strony skrzyni biegów, ale podobno to nic poważnego?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

To zależy od stanu uszczelniaczy silnika. Muszą być w nienagannym stanie żeby bez obaw wlać syntetyk. Nie ma potrzeby wlewania syntetyka, gdyż klasę SAE dobiera się do warunków termicznych, nie ma ona związku jakością oleju.

W zależności również od stanu samego silnika wlasnie syntetyka może również pogorszyć kompresję.

 

W silniku w dobrym stanie można np. bez obaw lać zimą pełny syntetyk a latem minerał i nic złego się nie stanie.

 

A uszczelnianie silnika lub niwelowanie luzów w silniku gęstym olejem? Cóż, takie rzeczy to tylko w Polsce ;)

 

Słowem - wlanie syntetyka służy tylko i wyłącznie naszemu komfortowi psychicznemu oraz łatwiejszemu rozruchowi silnika zimą. Nic więcej.

Opublikowano
OK zgadzam się z SN3 syntetyk jest najlepszym olejem do BMW i chyba poza syntetykiem lub półsyntetykiem nie powinno się lać do silnika BMW minerala szczególnie jeżeli silnik ma mniej niż 200tkm

Powtarzam, klasa SAE jest dobierana tylko to temperatury w jakiej samochód jest używany. A że zarówno 5W40 jak i 15W40 są przystosowane do używania zimą, to też do każdego BMW można wlać olej mineralny, nie zważając na plotki o słabym smarowaniu popychaczy hydraulicznych.

Opublikowano
Dorzucę swoje 5 groszy, po pierwsze czym lepszy olej tym lepiej, jeśli ktoś zmienia olej z mineralnego->półsyntetyczny->syntetyczny, mogą wystąpić różne ciekawe rzeczy o których chyba nie wszyscy wiedzą. Jeśli silnik jest w bardzo dobrym stanie teoretycznie nie powinno się nic stać o ile nie ma dużej ilości szlamu i nagaru wewnątrz silnika, dlatego ja zawsze po kupnie auta i przed wymianą oleju zdejmuję pokrywę zaworów i sprawdzam silnik. Najczęstszym przypadkiem kiedy silnik jest w średnim stanie po wymianie oleju na lepszy (rzadszy) zaczynają hałasować popychacze i zaczyna brać olej, czasami potrafi i litr na 100km !!! w najgorszym przypadku lepszy olej wypłucze nagar i pozatyka kanały olejowe lub silnik zacznie cieknąć jak sito.
Opublikowano
każdy z posiadaczy BMW chce jak najlepiej dbać o swoje auto , chce jeżdzić na dobrym paliwie ,lać do silnika dobry olej itd. więc jestem tego zdania : że nawet jak można do silnika w dobrym stanie technicznym lać minerala to i tak 99% z WAS zaleje go syntetykiem lub półsyntetykiem (bo cenią jakość) :cool2:
Opublikowano

Ja właśnie dokonałem u siebie przemiany z półsyntetyka na syntetyk.

Przebieg - 137k km.

Efekt - silnik ucichł, pracuje kulturalniej, mam wrażenie, że łatwiej się odpala

Na razie tylko 2k km i brak wycieków czy innych anomalii.

W razie zmian będę raportował.

 

Natomiast mój accent '96 jeździ od początku na syntetyku i silnik jest w bardzo dobrym stanie (fabryczna kompresja - nie mogłem uwierzyć!), niestety lekko zaczyna rosić uszczelka od pokrywy zaworów - drobiazg.

natomiast accent mojego sąsiada - gatunek cheap a$$ vide pawel_e30 - jeździ na oleju z dinozaurów i silnik szykuje się do wymiany.

 

Nie posmarujesz- nie pojedziesz.

 

pawel_e30 - to w takim razie polecam Tico. Czym nie zalejesz to i tak pojedzie. Żer dla skner :twisted2:

:clap:

Opublikowano

pawel_e30 - to w takim razie polecam Tico. Czym nie zalejesz to i tak pojedzie. Żer dla skner :twisted2:

:clap:

Kupiłem BMW żeby jeździć większym, wygodniejszym i bardziej niezawodnym samochodem. Nie po to by lać w niego wszystko co najdroższe.

 

Każdy współczesny olej mineralny 15W40 spełnia wymagania, jakie przewidział producent w silniku M40.

Opublikowano

Temat rzeka... tyle odpowiedzi co odpowiadających...

 

Do mojego silnika lano wcześniej chyba półsyntetyk 10W40, jak przyszło do wymiany oleju to sie nawet nie zastanawiałem tylko zalałem go Motul'em 100% syntetyk 5W40 i jestem zadowolony.

Silnik pracuje troszkę ciszej i przyjemniej.

 

Teraz czeka mnie kolejna wymiana... i też zaleje Motul'a, może i drogi, ale nie ma co oszczędzać... ;-)

 

Pozdro

H.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

Chyba to kwestia stanu silnika. Jeśli wiadmomym jest że silnik jest w dobrym stanie to chyba nie ma co się zastanawiać i lać syntetyk - bo rzeczywiście jest lepszy. Klasa SAE nic do tego nie ma. W syntetyku jest mnóstwo substancji, które oczyszczają i konserwują silnik. Nie będe tutaj się rozpisywał, bo: nie pamiętam dokładnie co tam jest i jest tego dużo.

Odsyłam do paru artykułów ATM (Auto Technika Motoryzacyjna), gdzie wyczerpująco (po 5-10 stron na artykuł) opisywano co siedzi w olejach.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Minerała nigdy bym nie lał - chyba, że nie jeździłbym w zimie, albo trzymał samochód w ciepłym garażu. Półsyntetyk ma już na tyle dobre właściwości, że może być bez obaw stosowany - zawsze są też wynalazki jak ceramizery - w innym temacie właściwie zostało wykazane, że działają - wtedy rozruch mniej męczy silnik.

 

Choć prawdę mówiąc mam w planach zmianę na syntetyk - jednak nie będę tego robił w ciemno - zwłaszcza, że poprzedni właściciel najwyraźniej nie wymieniał oleju na czas i po pierwszej wymianie był czarniutki - mam nadzieję, że z czasem się oczyści.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.