Skocz do zawartości

Drganie kierownicy przy 80 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem ktory bardzo mnie denerwuje i zarazem nie pokoi :)) Przy 80 km/h kierownica bardzo mocno drga-szarpie powyzej tej predkosci drgania przenasza sie na caly samochod i na kierownicy jest OK. Ponizej 80 km/h nic nie drga i jest ok. Wywazalem kola - dalej to samo, pojechalem na szarpaki na stacji diagnostycznej - wszystko OK, przerzucalem kola z przodu na tyl - dalej to samo, wkoncu zakupilem cale kola (alufelgi z zimowkami) poniewaz podejrzenie bylo, ze zbrojenie wew. opony jest rozerwane. Po wymianie kol problem nie ustapil. Juz naprawde nie wiem co moze byc przyczyna. Prosze o jakies rady, spostrzezenia:) Pozdrawiam.
  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W seicento maiłem ten sam problemik. Żadna diagnoza typu elektroniczno-mechaniczno-szarpaniowego nic nie wykazała. Dopiero po wymianie tarcz, kół, opon, klocków, przegubów, pozostało tylko jedno - półosie. Okazało się, że po przebiegu 10000 kompletnie wyrobiły się w miejscu gdzie wchodzą w skrzynię biegów. Pzyczyn może być więc bardzo wiele. trudno też powiedzieć, czy nie jest to z tyłu, od strony wału, bądż skrzyni biegów. Bicie w ster nie musi oznaczać uszkodzenia w przednim zawieszeniu, choć może (np końcówka drążka kierowniczego, ale to sprawdziłeś). to jest bardzo ciężki temat i w skrajnych przypadkach można do tego dojść tylko metodą prób i błędów
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
mimo tego,że samochód był na szarpakach zwróć uwage na silentbloki przednich wahaczy,według mnie to na 99% one są powodem twoich problemów
Opublikowano
hmmm dziwi mnie jedno - wyważałeś koła, a i tak podejrzewasz pekniecie zbrojenia w oponie - to nie mozliwe na wyważaniu by to wyszło. Tarcze hamulcoswe - owszem, ale tylko podczas hamowania bedzie drgać wszystko w przeciwnym razie nie maja nic wspólnego z problemem. Simenbloki wahaczy też powinny wyjść na stacji diagnostycznej ( może zmienić stacje :) ) osobiście nie spotkałem się z przypadkiem drgania zawieszenia przy prędkości 80 km/h a winowajcą nie były koła. Ale skoro je przekładałeś n ainny komplet kół. Krzywa półos to masakra, nie da się jechać 40 km/h, przeguby też dają o sobie znać podczas ruszania (zazwyczaj)
Opublikowano
Kilka osob mowilo ze na 100% gumy ze uszkodzenie opony nie wyjdzie na wywazarce wiec zmienilem cale kola na wypadek gdyby felgi byly krzywe :) Problem przy hamowaniu ustepuje lub podczas plynnego przyspieszania od np 60 do 120 km/h (powyzej 80 km/h czuc drgania na calym samochodzie) ale gdy przyspieszam od tych 80 km/h do 120 km/h szrpie, drzy miedzy 80-90 km/h pozniej jak juz pisalem przechodza drgania na caly samochod.
Opublikowano
Wymień sinenbloki drążków reakcyjnych(wachaczy górnych)a wszystko się uspokoji na 100% nie raz już prerabiałem ten temat.
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano
ojciec dzis byl nim poraz drugi na stacji diagnostycznej, sprawdzali i niby wszystko ok. Minimalny luz na lozysku oraz galce. Minimalny ktory nie moze powodowac takich drgan. Kolejny raz padlo na opony-ale uswiadomilismy diagnoste ze ten wariant odpada:)
Opublikowano
Ja podpisuje sie pod pytanie, z tym ze u mnie jeszcze słychac juz wyrażne stuki z przodu co trzeba wymiec zebym nie dał sie naciągnąć na kosztowna naprawe. Bo z tego co ogladałem w przednim zawieszeniu mozna wymieniac duzo rzeczy :)))
Opublikowano

Witam,

a sprawdziłeś podporę wału napędowego?Może jest wybity przegub łączący wał z skrzynią biegów.Z wcześniejszych postów wiem,że często wybity jest drążek środkowy i są podone objawy o jakich piszesz.A tak przy okazji Szymek,te pierścienie nazywają się centrujące a nie kontrujące i służą do zmiany średnicy piasty w feldze.

 

Olek

Opublikowano
hmm swiezy pomysl z walem:)) Musze sprawdzic. Jedynie co zauwazylem to ze drgania nie zaleza od predkosci obrotowej walu korbowego silnika tylko od predkosci. Felgi poprzednie sa marki Melber i pasowaly bez problemu a obecnie mam oryginalne felgi z modelu E39 po liftingu - tez pasuja.
Opublikowano

no ok przepraszam za pomyłke :lol:

ale jak nie masz tych pierścieni które służą do zmiany średnicy w feldze a masz nie orginalne felgi to ci bedzie biło kierownicą przy 80,90 km/h

Opublikowano
hmmmmm o wale nie pomyslałem, tez bym mu się przyjrzał jest tam takie "sprzęgiełko gumowe" łatwo wypatrzeć to w kanale bedąc pod samochodem, a ktos inny na zaciagnietym recznym bedzie starał sie ruszać przód-tył. Co do metalicznych stuków to musi byc cos wybite co ma tzw gałke np łącznik stabilizatora czy końcówka drążka. Ale dziwi mnie fakt, że na rozciągarce nie wychodzi żaden luz w zawieszeniu, sam sie przyglądaleś jak diagnosta sprawdzał ? jedyna rzecz która tam nie wyskoczy to gumy amortyzatorów - te przy mocowaniu amorka do karoserii trzeba być nad autem żeby to wypatrzeć.
Opublikowano
z tylu sa nieco zuzyte a z przodu niby ok. Cos bede musial zrobic bo to jest zarazem denerwujace i przedewszystkim niebezpieczne...najprawdopodobniejsze sa wahacze i mocowanie walu wiec bede sprawdzal. Dzieki wszystkim za info. Jak zwalcze usterke napewno napisze. Pozdrawiam.
Opublikowano

Przepraszam ale założyłem nowy wątek a widzę, że masz dokładnie ten sam objaw co i ja... jeśli nie masz nic przeciwko to dopiszę się i ja jak to u mnie wygląda...

 

Mam dziwny objaw... podczas jazdy na wprost przy 90 km/h pojawia się dość silna wibracja na kierownicy przenosząca się na całą karoserię. Najdzwiniejsze, że raz zjawisko się pojawia a raz nie

Czasem przy shamowywaniu z np. 80 również potrafi się pojawić by przy 50 zaniknąć. Co bardzo ważne... Te objawy nie zawszę się pojawiają.

Czasem hamuje ze 120 i na prostej jest OK ale wystarczy, ze w momencie hamowania wpadnę w jakąś dziurę i znów fajera drży.

Warto nadmienić, że wszystko pojawiło się najprawdopodobniej po jeździe przez poprzedniego właściciela na podbitej dość mocno feldze. Teraz wymieniłem całe koła (równiutkie wyważone zostały na 0/0) jednak zjawisko pozostało.

Prosiłbym Was o pomoc. Jakie są słabe punkty zawiechy w E34.

Drążek stabilizatora??

Jest podobno jakiś łacznik który idzie tylko z prawej strony i może to właśnie on powodować całe zamieszanie.

Kupiłem już końcówki drążków jednak mam wrażenie, ze to nie tylko one są tu winne.

 

Proszę Was o sugestie i z góry dziękuje za okazaną pomoc.

 

Ps. Bym zapomniał... Podczas przejeżdżania przez krótkie nierówności z zawieszenia dochodzą dość wyraźnie stuki.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Sinenbloki na szarpakach nie wyjdą chyba że już kierownicy nie daje się utrzymać.Jak by ktoś z was wymienił teraz koła na 17" z oponami 235/45/17 to dopiero by szarpało.Wymieńcie sinenbloki a na 100% ustąpią drgania.Ja 530V8 przejechałem 700tkm i przerabiałem z zawieszeniem już chyba wszystkie tematy i jeżdziłem na oponach 235/45/17 i 255/40/17 a przy takim ogumieniu moment na naszych drogach lecą gumowe elementy zawieszenia.Najlepiej montować te z białym plastykiem firmy FEBI bo to śą do najmocniejszych modeli i najtwardsze.

Pozdrawiam.

www.klinika-bmw.pl
Opublikowano

Dzięki Wam wszystkim. Końcówki drążków już mam ale dumam gdzie najlepiej kupić w Wawie silentbloki wahaczy???

Chdzi mi przedewszystkim o te bardziej wytrzymałe...

Macie jakąś pewną metę w Wawie??

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

  • Członkowie klubu
Opublikowano
...ale dumam gdzie najlepiej kupić w Wawie silentbloki wahaczy???

Chdzi mi przedewszystkim o te bardziej wytrzymałe...

Macie jakąś pewną metę w Wawie??

Pewna meta jest na Narbutta (tel. 646 64 84) :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
jeszcze raz powtarzam wymień silentbloki wahacza!!!!!!!!!!! i problem sie skończy

Nie zawsze to musi być przyczyną. mojej E-34 problem był łudząco podobny, z tym, że drgania zaczynały się dobrze powyżej 100. Okazało się, że auto było jednak "bite" i nie do końca je wyprostowali.

Królowa jest tylko jedna - HAYABUSA!

Było: E-34 520i M50, E-36 318i M40, szukam E-39 3.0D M57

Opublikowano
...ale dumam gdzie najlepiej kupić w Wawie silentbloki wahaczy???

Chdzi mi przedewszystkim o te bardziej wytrzymałe...

Macie jakąś pewną metę w Wawie??

Pewna meta jest na Narbutta (tel. 646 64 84) :)

 

Obdzwoniłem wszystkich (Interteam, Intercars i inne) i faktycznie Narbutta można polecić z czystym sumieniem pod względem jakości i ceny (zupełnie jak 7 lat temu :lol: kiedy kupowałem tam częsci do mojej ówczesnej E30) ).

Znalazłem jednak miejsce które przebiło wszystkie w/w miejsca i nabyłem kpl. silentbloków ale o tym dopiszę później... narazie lece na montaż i potem opiszę w tym wątku wrażenia po serwisie zawiechy :D

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
ja dzisiaj wymienilem wspornik-mocowanie walu koszt jakies 67 zlotych. Drgania sa dalej :) zostaly wahacze:) w najblizszym czasie sa nastepne i juz ostatnie w kolejce;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.