Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie na początek jako ze to moj pierwszy post. Mam pytanko i proszę o radę wiem ze już zadawane wiele razy ale proszę przemęczcie się i odp.Mam audi a4 98 r 1,8 benz mam zamiar zmienić auto( mimo tradycji rodzinnej audi).Zastnawiam się nad bmw 302d a a6 opiszcie mi zalety tego auta i wady ( koszty utrzymania napraw320d rocz 99-00). pozdrawiam
Opublikowano
Po pierwsze, jesli bierzesz pod uwage A6 2,5 TDI 150 KM, to licz sie z tym, ze to straszny mul. Dynamika sporo gorsza od 320d, natomiast spalanie duzo wyzsze - od wlasciciela takiego auta wiem, ze ciezko jest zejsc w miescie przy normalnej jezdzie ponizej 10 litrow (dla porownania 320d w okolicach 7,5 - 8,0). Z przodu wielowahaczowe aluminiowe zawieszenie, ktore bardzo lubi sie wysypac na polskich drogach, podobnie zreszta jak w BMW serii 3, tyle, ze naprawa w Audi jest duzo drozsza. Koszt przedniego wahacza Lemforder z tulejami do 320d to okolo 700 zl za strone, natomiast kiedy orientowalem sie jakies 2 lata temu przed kupnem A6 ile kosztuje wymiana wszystkich wahaczy po jednej stronie, to ciezko bylo zejsc ponizej 1200 - 1300 zl na najtanszych zamiennikach. Wymiana paskow rozrzadu i co sie z tym wiaze takze pompy wody w 2,5 TDI to koszt w okolicach 2000 zl (ok. 4500 w ASO), do innych silnikow to nie wiem, tylko takim sie interesowalem. Plusem A6 jest ogromna przestrzen i duzo wyzszy komfort jazdy, w koncu to klasa wyzej od "trojki". Wydaje mi sie tez, ze wnetrze jest lepiej spasowane, nic nie trzeszczy, nie stuka, wszystko porzadnie poskladane, co niestety nie jest wcale norma w serii 3. Generalnie 320d bedzie tansze w utrzymaniu, ale jest to duzo mniejsze auto, poza tym seria 3 to auto bardziej sportowe, natomiast A6 to kanapa (nie mowimy o S6 czy RS6).
I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano

Mexyk-owi kiedyś juz napisałem ze jak dla mnie to audi ale...

W TYM przypadku audi jeśli kasa nie gra roli, jeśli jednak finanse tez bierzesz pod uwagę chyba 320 wyjdzie jednak taniej w eksploatacji. Ten rozrząd za 2000 jak podał Mexyk to taka skromna cena :-) liczyłbym 2500 :-) Poza tym chyba nic dodać nic ująć

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

to dwie różne klasy aut i różne jest ich przeznaczenie,

audi to duze auto rodzinne do spokojnej jazdy z wyzszymi kosztami utrzymania, natomiast bmw3 jest mniejsze ale ze sportowym zacięciem, i tańsze w eksploatacji, poza tym to dwie różne klasy z różną grupą docelową, odpowiedz sobie sam do czego potrzebny ci samochód i pod jakim kątem zamierzasz go użytkować.

tylko 1.8 ale daje rade;)
Opublikowano
to dwie różne klasy aut i różne jest ich przeznaczenie,

..., odpowiedz sobie sam do czego potrzebny ci samochód i pod jakim kątem zamierzasz go użytkować.

Ricky ma rację, jak można porównywać te 2 auta moim zdaniem trochę bez sensu. Porównać można A6 z 5. Poszukałbym wtedy trochę młodszą niż szukasz (były chyba od 00 lub 01). Zastanów się w 5 nad silnikiem diesela 2,5l 163KM, Bardzo dobre osiągi, dobre spalanie, moim zdaniem udana jednostka napędowa.

A jeśli miałbym już wybierać z tych aut co napisałeś to:

1. Jeśli będzie jeździł komplet to A6

2. Jeśli max do 4 osób to e46

Koszty utrzymania e46 będą mniejsze

Opublikowano

Zastanów się w 5 nad silnikiem diesela 2,5l 163KM, Bardzo dobre osiągi, dobre spalanie, moim zdaniem udana jednostka napędowa

Ja bym nie kupował z 2.5 bo bardzo często strzelają gowice.Napewno bym wziął 3.0 Common Rail który jest o niebo lepszy i pali zaledwie kilka kropli wiecej.

@@ nieważne jak,gdzie i za ile, ważne że BMW @@
Opublikowano
Ja bym nie kupował z 2.5 bo bardzo często strzelają gowice.....

Sorry Makorider ale piszesz o 2,5d które były w piątkach od 2000r czy piszesz o 2,5tds które były do 2000 i parę miesięcy jeszcze? Wydaje mi się że o TDS'ach. Nie słyszałem by w 2,5 163KM (również Common Rail )padały głowice. Mam taką jedną w rodzinie i mój znajomy ma i są to w udane silniki

Opublikowano

kiedys mialem audi.... tydzien po zakupie myslalem komu go sprzedac a po 4 m-cach nie wytrzymalem i go sprzedalem....

to byl pierwszy i ostatni raz z audi.. :D

 

na marginesie tu chyba kazdy napisze BMW...ja nie bede wyjatkiem

Opublikowano

Ten rozrząd za 2000 jak podał Mexyk to taka skromna cena :-) liczyłbym 2500 :-) Poza tym chyba nic dodać nic ująć

2500 ? to i tak tanio bo u mnie to kosztuje 1200€uro w serwisie,no chyba ze w garazu u kumpla za 600 €uro.

te gusta conducir? BMW
Opublikowano
Poczekaj tydzien to Ci powiem koszty spalania 320TD 2.0l w dieslu przy ciezkiej nodze :)

Ba! Nawet Ci powiem ile mnie ubezpieczenie wyszlo :(

 

między 7-8 z ciężką nogą tyle że ja mam tiptronik i deko wyższą moc od serii , miasta mało kręcę :mrgreen:

Opublikowano
kiedys mialem audi.... tydzien po zakupie myslalem komu go sprzedac a po 4 m-cach nie wytrzymalem i go sprzedalem....

to byl pierwszy i ostatni raz z audi.. :D

 

na marginesie tu chyba kazdy napisze BMW...ja nie bede wyjatkiem

 

Z Audi to loteria , szukałem rok temu z kolegą , kwoty mieliśmy podobne bo ok 50tyś zł , on kupił A6 2.5TDI z 2001r a ja.... to co pod nickiem :mrgreen: kolega po miesiącu auto na lawete i warsztat , 2 głowice do wymiany + inne części bo mu zmieliło w silniku , potem pompa , potem jeszcze turbina , teraz ślizga mu się multitronik ale powiedział mi że go nie sprzeda bo...... wpakował już 15tyś zł :twisted2:

Ja natomiast z moin fakt że mniejszym 320d nic... tylko eksploatacja i oby tak dalej.

Na Audi A6 to trzeba mnieć kasę większą i szukać po 2002r co już te głowice były utwardzane - poza tym fajne duże autko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.