Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

No i stało się..... pada......pompa wtryskowa :(

 

Tyle się naczytałem na forum o pompie i dziwnych przejściach i wreszcie mnie tez to spotkało ( no tak powiedzmy na 99%).

Autko ma 10 lat i spory przebieg prawie 300 tys km. Kupiłem je w czerwcu i osobiście przywiozłem. Przejechałem spory kawał trasy i jestem na 99 % pewny że nie dymił. Po jakimś czasie, może po miesiącu zauważyłem coraz częstsze i bardziej intensywne "dymki". Teraz już tak jest że boję się nacisnąć, bo wiem że przy około 2500 obr zaczyna się dym. Od momentu zakupu przejechałem prawie 10 tys km.

Byłem na "komputerze" i poza tym że auto cyt. "jest jak igła, że dawno takiego dobrego nie widział i na końcu że dizel tak ma".

Auto było serwisowane, ale nie mam żadnej wzmianki o pompie.

 

Tutaj moje pytanie:

Co powoduje że pompa może tak szybko "paść". Czy styl jazdy ma wpływ, czy może paliwo ?.....

 

Zakładam że to pompa bo są inne objawy tzn. leniwie pali na ciepło i jakby troche werwy stracił.

 

I jeszcze jedno - czy to normalne że silnik ciągnie tak od około 2,5 tys obr

- wcześniej jakby zupełnie w nim nic nie żyło ?? :?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano (edytowane)

Właśnie dymi na czarno.

 

Dzisiaj aż oczy musiałem zamknąć jak przygazowałem tak do około 5 tys (takie obroty to naprawde rzadko wkręcam)

 

Po zakupie zmieniłem olej na Mobila 5w50 - wcześniej był castrol.

 

Jak wcześniej napisałem na przeglądzie nie było żadnych błedów elektrycznych silnika. Wykręcali też (podobno) wtryskiwacze i wszystko OK. Sterownik pompy - stelwerk (chyba tak to się pisze) też sprawdzili i jest OK. :cry:

Z zapalaniem jest tak, że czasami pali dosłownie odrazu a czasami czeka 3- 4 sek.

 

I jeszcze jedno, jak było gorąco i jeździłem z włączoną klimą to był tak dociązony, że kilka razy zgasł przy ruszaniu.....

Edytowane przez Ksysiobo
Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

na poczatek sprawdz recyrkulacje pisalem o tym kiedys. poszukaj.

pozniej szczelnosc intercoolera ma buyc 100% bo takie objawy.

jak nie pomoze bedziemy radzic dalej.

e39 3.0D
Opublikowano

Właśnie poczytałem ten o recyrkulacji - jutro wypróbuje.

A co zdziałam - to się pochwalę

:wink:

hmmm myślałem że przeczytałem na forum wszystko o tds'ach :oops:

 

dzięki wielkie Waldek

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

A zapytam sie jeszcz ciebie , czy faluje ci obrotami jak dojezdzasz na skrzyzowanie , a czy z rana odpalasz za pierwszym razem , a gdy sie nagrzeje to musi kapke pokręcić . :cry:

 

Ja wymieniłem pompke i mam spokuj , samochód nadal przykapca , bo musze rozrząd wymienić ,

 

A ty waldek nie dokończyłeś naszej rozmowy poprzedniej , o dymieniu , pamietasz..... :cry:

Opublikowano

Obrotami raczej nie faluje na wolnych.

A z zapalaniem to tak jak napisałem. Rano (zimno) przeważnie w pierwszej sekundzie. Jak jest ciepły to już loteria, czasami odrazu a czasami nawet 3-4 sekundy muszę kręcić.

 

Posty feliksa przeczytałem i na tej podstawie snuję o pompie...... :(

 

W serwisie powiedzieli że sprawdzenie pompy tak na 100% to koszt 800 zł - trzeba wyciągnąć, zawieźć, sprawdzić.... i podobno inaczej się nie da.

Ale to troche pomylone jest bulić tyle kasy za sprawdzenie samo :worried:

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

bo sie nie odezwales:) felix

a co ma rozrzad do dymienia??

w bmw z lancuchem najpierw klekocze a pozniej cos sie zle dzieje. a jak widze twoje wypowiedzi i gdzie serwisujesz itd. to nie wierze ze lancuch ci klekocze 8) :D

e39 3.0D
Opublikowano

No to co klekocze , sprawdziłem zdejmowałem paski uruchamiałem silnik na chwile bez pasków . Podymia nie czarnym tylko tak jak by coś wtryski lały .

 

A jak myslisz jak kont wyprzedzenia wtrysku , po wymianie pompy tylko w 50 % lepiej odpala nadl mam czasami problem z uruchhomieniem na ciepłym za pierwszym obrotem rozrusznika.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Waldek, dobra, ok, to co z tą recyrkulacją - mozna ja na stałe zaslepic i ten przewodzik zdjąć czy tylko do prób.

 

Objawy wyżej opisane wskazują ewidentnie na pompę.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

palenie slabe na cieplym to sterownik. ale czarny dym to nie moze byc pompa. to jest niemozliwe. no jak sobie wyobrazasz sama wydaek zwiekszyła?? zmiejszyc moze jak jest slaba ale zwiekszyc nigdy. aczrny dym to jest po prostu zły stosunek powietrza do paliwa.krotko za duzo paliwa.

pozdro.

e39 3.0D
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Tylko co zakupiłem e34 tdsa przyjechałem nim do domu wszystko było ok palił idealnie na zimnym i na ciepłym od dotyku, silniczek pracował równiutko zero dymienia aż do dzisiaj. Jadąc przytrzymałem się na chwilke chciałem ruszyć i zgasł. I na tym się skończyło nie chce wogóle odpalić. Paliwo jest- fakt nie za wiele -wskaźnik pokazuje niecałe 20l. Pozdrawiam
Opublikowano

Wstawiłem samochód do warsztatu ale nikt nie potrafi powiedzieć co jest nie tak. Pompa jest ok, filtr był zapchany ale wymiana nie zmieniła niczego. pompka w zbiorniku działa a ten niechce palić.. Proszę o jakiekolwiek sugestie bo autoryzowany serwis boscha sobie rady nie daje...

Pozdrawiam

Opublikowano
dymienie to raczej wtryski a nie pompa.jeżeli źle zapala to masz zużyte świece żarowe.raczej innych możliwości nie ma.w tds pompa powinna być uszczelniana lub regenerowana mniej więcej co 250 tys. u ciebie jest więcej ale z objawów nie wygląda aby padła.
czasami się mylę
Opublikowano
palenie slabe na cieplym to sterownik. ale czarny dym to nie moze byc pompa. to jest niemozliwe. no jak sobie wyobrazasz sama wydaek zwiekszyła?? zmiejszyc moze jak jest slaba ale zwiekszyc nigdy. aczrny dym to jest po prostu zły stosunek powietrza do paliwa.krotko za duzo paliwa.

Waldek500 a jak myslisz?? Nie zwiekszyla sobie dawki paliwa?? Po to sa okresowe regulacje aby to ustawic. Pompa moze sobie zarowno zwiekszyc jak i zmniejszyc dawke paliwa no i powietrza. Jakby sie tak nie dzialo to nie trzeba by bylo regenerowac pomp.

 

800 zl za sprawdzenie pompy to uwazam ze troche za duzo. No ale to Warszawa. U nas (dolnyśląsk) za wyciagniecie pompy z auta, rozebranie, wyczyszczenie, montaz nowych uszczelnien i zalozenie powiedzial mi 500zl - mysle ze to jest uczciwsza cena

Opublikowano
palenie slabe na cieplym to sterownik. ale czarny dym to nie moze byc pompa. to jest niemozliwe. no jak sobie wyobrazasz sama wydaek zwiekszyła?? zmiejszyc moze jak jest slaba ale zwiekszyc nigdy. aczrny dym to jest po prostu zły stosunek powietrza do paliwa.krotko za duzo paliwa.

Waldek500 a jak myslisz?? Nie zwiekszyla sobie dawki paliwa?? Po to sa okresowe regulacje aby to ustawic. Pompa moze sobie zarowno zwiekszyc jak i zmniejszyc dawke paliwa no i powietrza. Jakby sie tak nie dzialo to nie trzeba by bylo regenerowac pomp.

 

800 zl za sprawdzenie pompy to uwazam ze troche za duzo. No ale to Warszawa. U nas (dolnyśląsk) za wyciagniecie pompy z auta, rozebranie, wyczyszczenie, montaz nowych uszczelnien i zalozenie powiedzial mi 500zl - mysle ze to jest uczciwsza cena

 

nie ma takiej mozliwosci zeby zwiekszyła dawke. w wyniku zuzycia moze tylko zmiejszyc i na ten temat nie dyskutuj bo sie nie znasz.

to tak samo jakby pompa w studni głebinowej po 10 latach uzytkowania zwiekszyła wydatek na minute. totalna bzdura facet.

pozdro.

e39 3.0D
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wstawiłem samochód do warsztatu ale nikt nie potrafi powiedzieć co jest nie tak. Pompa jest ok, filtr był zapchany ale wymiana nie zmieniła niczego. pompka w zbiorniku działa a ten niechce palić.. Proszę o jakiekolwiek sugestie bo autoryzowany serwis boscha sobie rady nie daje...

Pozdrawiam

 

Podłącz auto pod komputer - może wykaże błąd któregoś z czujników. Jak nic nie wykaże to może być to zabrudzony sterownik pompy lub zaśniedziały wtyk przy pompie wtryskowej.

 

A czy nie świeci się na desce awaria układu wtrysku?

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, problem rozwiązany. Oczywiście padła pompka w baku tylko na moje pytanie telefoniczne do mechanika czy ją sprawdzali odpowiedział bezczelnie że tak a 2 godziny później dzwoni i mówi że to była pompka;/ Plusem jedynie jest to że nie policzyli sobie niewiadomo ile. Dziwne dla mnie było tylko to że stało się to tak nagle w czasie jazdy ale...

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Opublikowano
Na szczęście dało się ją reanimować, ale z tego co mi powiedziano sprawdzali cenę w intercarsie i wychodziło coś ok 600zł;/ ale jaki producent nie mam pojęcia i ciesze się niezmiernie że nie muszę narazie tego wiedzieć:)
Opublikowano

nie rozumiem pompka w baku tylko służu do tego że tam jest tzw. zbiornik w zbiorniku ma służyć temu aby się przewód paliwowy nie zapowietrzał (równie dobrze może jej nie być i będzie wszystko dobrze chodzić)

 

jeśli dymi są tylko takie eewentualności

 

1. rozregulaowwana pompa wtryskowa (zapłon , dawka)

2. zawiesił się zawór EGR (ale mocno by się chwiała w obrotach )

3. zazwysczaj jak dymi na czarno to turbodoładowanie jest już bardzo słabe (czyli małe ciśnienie) - wówczas zaduża jest mieszanka paliwa względem powietrza i zawsze będzie dymić

4. leją wtryski (zazwyczaj słychać tzw. klepanie)

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

Waldek a rozregulowanie sie np gaznika to tez zmniejszenie dawki paliwa?? I wtedy po zmniejszeniu dawki paliwa spalanie skacze z 10 na 15 litrow??

I tak prawde mowiac troche o pompach wiem

 

Pozdro

Opublikowano
Centrino gaznik to zupełnie inna bajka. w gazniku nie ma nic mechanicznego.paliwo przepływa prez zespół kanałów, które z czasem sie wyplukuja,dysze rozkalibrowuja(po prostu robia sie wieksze) i trzeba regulowac. to akurat był zły przyklad :)
e39 3.0D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.