Skocz do zawartości

525tds - pompa paliwa a może pompY paliwa?


baree

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie być może z serii nieco zaskakujących dla osób znających sie na rzeczy, jednak licze i tak na odpowiedź.

Chodzi o pompe paliwa w E39 525 tds sedan, a konkretnie o... ilośc tych pomp. Podejrzewam, że moja pompa jest już do wymiany (na zimnym silniku problem z obrotami, dławienie silnika itd.). Chcę wymienić ją sam, ale szukałem informacji na forum na ten temat, rozmawiałem z mechanikami w serwisie i coś mi sie tu nie zgadza. Jedni twierdzą, że pompa paliwa podająca paliwo do silnika (jeszcze przed filtrem paliwa) znajduje się w zbiorniku i można do niej dojść od strony wnętrza samochodu (pod kanapą), inni twierdzą, że pompa jest gdzieś przy lewym tylnym kole i wymienia sie ją od dołu, najlepiej na kanale. A może są dwie pompy? :) Fajnie by było, gdyby ktoś mi to w dwóch zdaniach streścił i raz na zawsze rozwiał moje wątpliwości.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sytuacja jest taka, że na zimnym silniku (jak stoi nieodpalany jakieś 10 godzin) odpala w sumie bez problemu (jedynie potelepie go chwilę dłużej niż niedawno), ale po chwili zaczyna go nieco trząść, pracuje nierówno, czasem nawet gaśnie. Jak pochodzi tak z 10 minut bez ruszania z miejsca, to potem mozna normalnie jeździć, a po 10 minutach jazdy ma już normalnego kopa i wszystko działa jakby nigdy nic. Dlatego podejrzewam pompę w zbiorniku, bo z tego co pytałem i czytałem na forum, to pompa wtryskowa potem sobie sama ciągnie paliwo z baku. Mam nadzieję, że mój tryb myślenia jest prawidłowy :)

 

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece były sprawdzane, równiez styki świec były czyszczone. Poza tym jeśli byłyby to świece, to byłby problem z odpaleniem silnika. A uruchamia się praktycznie bez problemów, tylko potem zachowuje się dziwnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy pompka w zbiorniku działa czy nie możesz sprawdzić w 2 minuty. Zdejmij wężyk za filtrem i daj go do jakiegoś słoiczka aby nie popaprać ropą po silniku. Następnie przekręć kluczyk w pozycje 2 i wtedy z wężyka powinno lecieć paliwo. Jeśli nie leci znaczy pompa albo nie ma zasilania (i to sprawdź najpierw) albo jest zepsuta.

pozdrawiam

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, oczywiście to najpierw sprawdzę, ale podejrzewam już teraz, ze wynik tego testu będzie właśnie taki, ze paliwo nie poleci za filtrem. Dlatego za wczasu już pytam o kwestie związane z wymianą pompy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim wydasz kasiorkę polecam sprawdzić czy do pompy dochodzi zasilanie, możliwe że jakiś bezpiecznik poleciał

co do samej wymiany to nie jest to trudna sprawa i spokojnie dasz radę samemu ją zrobić, chyba nawet niedawno ktoś to tutaj opisywał, :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis mam, spoko. Myślę że dam radę, jak nie, to będę z wiaderka lał ropę prosto do pompy wtryskowej :D Jak się uda, to będę robił fotki w trakcie i zrobię dokładny opis, żeby pomóc kolejnym smiałkom :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety, po wymianie pompy sytuacja się nie zmieniła :/ Wymieniłem ją pomimo tego, że paliwo za filtrem i tak było podawane do pompy wtryskowej. Ale nie dałem za pompę dużo, więc na wszelki wypadek wymieniłem, żeby wyeliminowac ten element. Pompa pracuje, co słychac i widać po tym że paliwo za filtrem się leje.

Wczoraj znowu po kilku godzinach bez rozruchu silnika był problem z jego odpaleniem :/ Odpaliłem go od razu po zgasnięciu diody pokazującej grzanie świec. Telepało go i gasł, próbowałem 5 minut. Wkońcu zaczął pracować normalnie.

Dzisiaj rano z kolei postanowiłem zrobić mały eksperyment. Przekręciłem kluczyk żeby świece się zagrzały, jak zgasła dioda od grzania, przekręciłem kluczyk spowrotem. I tak z 3-4 razy. W tym czasie świece pewnie podgrzały się bardziej niz przy "jednym razie". Silnik odpalił ładnie, nie przerywał. Ale jak ruszyłem i dodałem więcej gazu, to niestety się zadławił, po wciśnięciu sprzęgła chodził nadal OK. I tak kilka razy - jak ruszałem, to zadławienie i szarpnięcie. Postałem z 5 minut z pracującym silnikiem, po czym ruszyłem bez problemów.

I teraz powiedzcie mi, czy dobrze rozumuję. Podejrzewam bowiem, że silnik w momencie ruszania potrzebuje więcej paliwa którego nie dostaje "na czas", bo pompa paliwa nie jest w stanie mu "sama" go dostarczyć przez zafajdany filtr paliwa (nie był wymieniany przez ostatnie 30 tys. kilometrów). Jak się silnik rozgrzeje, tym samym pompa wtryskowa przy silniku, pompa wtryskowa zaczyna sama sobie ciągnąć paliwo, tym samym "pomagająć" pompie w zbiorniku i wtedy razem mają na tyle mocny ciąg, że paliwo ma siłę przelatywać odpowiednio szybko przez filtr paliwa. Jak to widzicie?

 

Świece żarowe może i nie sa pierwszej młodości i przydałoby się je wymienić na nowe, ale skoro silnik odpala przy dłuższym grzaniu bez problemów a problem jest przy ruszaniu (kiedy silnik pracuje stabilnie), to chyba nie wina świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe nie powinny mieć większego znaczenia przy temperaturach, które teraz mamy. Proponuję Ci, żebyś wymienił filtr paliwa i zobaczył co będzie się działo. Oryginalny filtr w serwisie kosztuje coś ok 110 zł. To, że silnik pali po dłuższym grzaniu świec, to raczej nie chodzi o świece, tylko o to, że pompa zdąży dopompować paliwa do popmy wtryskowej. A na ciepłym pali Ci dobrze? Może popma wtryskowa już powoli "kończy się" i paliwo cofa się do zbiornika? A tak przy okazji, to zauważyłem na fotce, którą masz wrzuconą w poście odnośnie EGR-a, że od filtra paliwa, do pompy masz łączony wężk, albo mi się zdaje. Może to ma jakiś wpływ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do fotki, to nie jest to foto mojego konkretnego samochodu, zapożyczyłem je z innego posta, bo nie mam na szybko przy sobie aparatu.

Filtr wymienię dzisiaj i zobacze co się będzie działo dalej. Co do odpalania na ciepłym, to był problem, ale nie ma go od czasu wymiany akumulatora na nówkę. Teraz na ciepłym pali pięknie od pierwszego zakręcenia rozrusznikiem, więc pompa wtryskowa raczej jest OK. Zreszta ostatnio była na diagnostyce przy okazji tego problemu z odpalaniem na zimno i jest OK.

 

Pytanie tylko czego szukać dalej jesli okaże się że po wymianie filtra paliwa nadal będzie problem z odpalaniem na zimnym? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdzisz wtryski czy nie leją , a potem kompresję czy jest dobra .

 

Rozumiem, że lanie wtrysków miałbym zaobserwować przy pracy silnika po zdjęciu plastiku przykrywającego wtryski? Jeśli tak, to nie leją, jest suchutko.

 

Co do "sprawdzenia kompresji", to nie bardzo wiem o czym piszesz, tymbardziej jakbym miał to sprawdzić w "domowych warunkach" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi. Lejące wtryski, to takie, które mają zużyte końcówki i słabo rozpylają olej napędowy. Chodź przyznam się, że mam pewne wątpliwości co do wpływu na problem, który masz, chodź mogę się mylić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem, tymbardziej nie znam się na wtryskach, tylko tyle co z teorii. Ale na chłopski rozum (który jest tu często zaprzęgany do myślenia :) ), to skoro na rozgrzanym silniku wszystko śmiga bez najmniejszych problemów (prawie nie kopci, ma dużą moc, równo pracuje, nie szarpie itd.), to chyba wtryski są sprawne, bo gdyby nie, to byłoby to chyba tez odczuwalne cały czas... tak sobie myslę... ale moge się mylic, ja informatyk jestem a nie mechanik :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej wszystko z nimi w porządku, bo pali mi średnio jakieś 8,5 litra po mieście, maks 9 litrów.

 

Ale kontynuując temat... Właśnie wyskoczyłem do pobliskiego sklepu moto i kupiłem filtr paliwa. Chciałem go na szybko wymienić, ale niestety nie dałem rady odkręcić go ręką. Ale zauważyłem coś dziwnego (chyba). Otóż na dole filtra paliwa jest taka plastikowa śruba, która służy najprawdopodobniej do tego żeby spuścić paliwo z filtra. Wg mnie powinna być zakręcona a tak nie było - była poluzowana i to znacznie. Spód filtra (oczywiście od strony wewnętrznej) był mokry od ropy. Czy to może miec wpływ na odpalanie po kilku godzinach? Bo skoro nie była dokręcona ta śruba i paliwo powoli się sączyło z filtra, to zapewne tym samym pojawiało się w filtrze powietrze.

Teraz tą plastikową śrubę dokręciłem do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta plastikowa śrubka służy do spuszczania wody z filtra paliwa. Jednak od sierpnia 1997 roku oryginalnu filtr BMW tej śrubki nie posiada. Czy mogła mieć jakiś wpływ? Tego nie potrafię powiedzieć na 100% ale skoro mówiłeś, że po kilku godzinach trudno zapalał i do tego potrafił przerywać, to mogło tak być, że paliwo spływało z filtra i trochę czasu było potrzebne, zanim pompa ze zbiornika dopompowała paliwo do filtra. To by po części wyjaśniało, dlaczego palił bez problemu po kilku krotnym podgrzaniu świec, a więc i po dopompowaniu przez pompę paliwa ze zbiornika. Bo jak wiesz po przekręceniu kluczyka, pompa pompuje paliwo ze zbiornika, nawet jeśli silnik nie pracuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to to dokręć sprawdz i da znać . Wtryski mogą lać na wolnych obrotach a przy wyższych rozpylają dobrze bo dostają większą dawke i musi otwierać się w pełni ale 100 % pewności nie mam bo za duży jestem zeby się zmieścić koło dyszy wtryskiwacza :mrgreen: i zobaczyć
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.