Skocz do zawartości

Tunning silnika M40 1.8 -> chiptuning


SickBoy

Rekomendowane odpowiedzi

Ta wartość to całkowita dopuszczalna masa pojazdu(z ludziskami i bagażem)

Sama masa pojazdu w wersji sedan to 1190 kg a coupe to 1235 kg.

 

Tam jest to zatytułowane jako masa całkowita. Dlatego cos sie nie zgadza. W dowodzie mam 1190 kg a mam coupe. Zbadał ktos moze przyśpieszenie od 0-100 km/h w 316m43??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 302
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam.zamontowałem(wymian była szybka gdyz miałem juz wlutowaną podstawke) chipa superchips w e36 318(m40) od bagora i musze powiedziec ze sceptycznie do tego podchodziłem,ale po jezdzie próbnej micha mi sie cieszyla od ucha do ucha,przyrost bardzo odczówalny.auto zyskało bardzo duzo w dolnym zakresie obrotów,jest bardzo zwawe.musze tylko patrzec na obrotomierz bo nie ma juz odciecia:)nie wiem jak jest ze spalaniem bo smigam na nim dopiero od wczoraj.uwarzam ze te pieniadze to jest naprawde rewelacja.pozdrawiam
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka

z tego, co wyczytalem na stronie superchips przyrost mocy w 320i to 10km.. jak za tą cenę jest to ciekawa opcja :)

 

powiedz proszę, jaki jest stopien trudnosci instalacji chipa w skali 1-10 (gdzie dla laika takiego jak ja :) 1 to wymiana wycieraczek, a 10 klocków :) )

 

mam nadzieję, że oferta bedzie nadal aktualna za ok 2 tyg?

jakie są dokladne koszty wraz z przesyłką i jak mam sie do tego zabrac by nie bylo zadnej nie milej pomyłki?

 

 

pozdro i z gory dzięki za info :)

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż jest bardzo prosty. Według poniższego schematu w skali 1-10, jest 3.

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/Mult_Chip_Install/Mult_Chip_Install.htm

Trzeba spisać numer ze sterownika (jak na rysunku nr 6, pod napisem BOSCH) i numer z chipa (jak na rysunku nr 9).

 

Tutaj jeszcze inny schemat demontażu: http://www.turnermotorsport.com/catalog/e36_ecu_removal.htm

 

Pamiętaj o odłączeniu klem przed demontażem sterownika.

 

 

Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania, to pisz.

Edytowane przez Bagor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Użytkuję już jakiś czas chip od Bagora kolegi. Co prawda nie byłem na hamowni, ale potwierdzam to, co ktoś już wyżej pisał - auto lepiej zbiera się z niskich obrotów i chyba szybciej się wkręca. Za tę cenę jestem jak najbardziej zadowolony. Miałem robić pomiary GPSem, ale na razie nie da rady. Póki co, stoperem do 100 w granicach 10 s. Jak na nie do końca zdrowy silnik, moim zdaniem jest nieźle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja tez mam zamiar zafundowac sobie takiego chipa i mam pytanie. Mam silnik m40 ale dzwigienki zaworowe wstawione z m43. Przez to inne czasy otwarcia-zamkniecia zaworow. Czy to nie bedzie przeszkadzac temu chipowi?

To nie ma żadnego wpływu. Zresztą już jedna osoba jeździ na chipie i ma taką przeróbkę. Wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

I ja od kilku tygodni jeżdżę na chipie od Bagora. Moje spostrzeżenia.

Moje b20 jeździ na moście z b25 (przełożenia nie znam) stąd muł się zrobił jeszcze większy niż na seryjnym ale po założeniu czipsa jest lepiej. Spalanie pozostało na tym samym poziomie przy takim samym traktowaniu pedału gazu jednak na trasie lekko spadło a przy zabawie lekko wzrosło. Silnik jest wyraźnie bardziej elastyczny, tam gdzie wcześniej musiałem redukować teraz spokojnie jadę dalej na tym samym biegu. Szybciej i łatwiej wkręca się na obroty. Odcinka przesunięta o ~500 obr.

Przed założeniem pomierzyłem troszkę przyspieszenie za pomocą telefonu i nadajnika GPS. I tak: na seryjnym przyspieszenie było 13,2 sek (lekkie przerażenie ale jak wyżej pisałem dyfer z b25 i do tego auto dość obciążone - pół zbiornika paliwa i jakieś graty w bagażniku). Więc do serii brakowało ciut ponad 3 sek

Po założeniu chipa troszkę pojeździłem (~1000km ) w oczekiwaniu na warunki pogodowe takie jak przy poprzednich pomiarach przyspieszenia. I znów pół zbiornika paliwa i graty w bagażniku, wynik - 11,7 sek. Czyli poprawa o 1,5 sek. Jednak myślę, że aż tak dobrze nie ma i to raczej zasługa urządzenia pomiarowego jednak nie da się ukryć, że poprawa jest.

Przyznam, że przed założeniem byłem dość sceptycznie nastawiony do tego typu wynalazków więc nie robiłem sobie wielkich nadziei. Jednak inne zachowanie silnika czuć było zaraz po założeniu chipa tym bardziej, że chwile wcześniej zrobiłem nim sporą trasę i miałem doskonale "wyczuty" silnik. Cóż czekam na pomiar na hamowni, który ostatecznie rozwieje wszelkie wątpliwości.

Reasumując - polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mi panowie doradzicie?? Kupować chip, czy lepiej sobie odczekać i swap'a na 2.0 zafundować?? Warto inwestować w taki chip do m40 1.6??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mi panowie doradzicie?? Kupować chip, czy lepiej sobie odczekać i swap'a na 2.0 zafundować?? Warto inwestować w taki chip do m40 1.6??

 

Witam

Swap na M20b20 to bardzo kulawy pomysł, bo silnik jest paliwożerny, a moc nie rzuca na kolana. Poza tym koszta dodatkowe każdego swapa na duży motor są spore (zawieszenie, hamulce, skrzynia,etc), więc lepiej od razu uderzyć w M20b25 (ekstra motor,moc jak na e30 porażająca, niedrogi w zakupie - można kupić całe auto w niemcowni za 500-800€ i przełożyć co trzeba), albo pójść na całość i kupić M50-m52.... Generalnie koszt swapa jest tak duży, że jak nie jesteś pasjonatem z dużą ilością niepotrzebnej gotówki, to się w to nie pchaj.

 

(Zaznaczam,że jest to tylko moje skromne zdanie)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mi panowie doradzicie?? Kupować chip, czy lepiej sobie odczekać i swap'a na 2.0 zafundować?? Warto inwestować w taki chip do m40 1.6??

 

Witam

Swap na M20b20 to bardzo kulawy pomysł, bo silnik jest paliwożerny, a moc nie rzuca na kolana. Poza tym koszta dodatkowe każdego swapa na duży motor są spore (zawieszenie, hamulce, skrzynia,etc), więc lepiej od razu uderzyć w M20b25 (ekstra motor,moc jak na e30 porażająca, niedrogi w zakupie - można kupić całe auto w niemcowni za 500-800€ i przełożyć co trzeba), albo pójść na całość i kupić M50-m52.... Generalnie koszt swapa jest tak duży, że jak nie jesteś pasjonatem z dużą ilością niepotrzebnej gotówki, to się w to nie pchaj.

 

(Zaznaczam,że jest to tylko moje skromne zdanie)

 

Pozdrawiam

 

Zależy mi na niskich opłatach bo po wypadku to i za 1.6 słono płace... :mad2: A mocy jest malutko z tego silnika i nie wiem jak najlepiej do tego podejść... a IS??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moje b20 jeździ na moście z b25...

Moim skromnym zdaniem za duża różnica czasów. MOgło by sie róznic ale nie az tyle. Zauważ ze dzięki temu ze masz dłuzsze pzełozenia to na 1 mozesz teraz przykładowo ciągnąc do 60 km/h wtedy tylko do 50 km/h wiec jak na seryjnym dyfrze zapniesz 2 to musisz przejechac na dłuzszym przełozeniu te 10 km/h. (2 w serii jest napewno dłuzsza od jedynki z tym dyfrem) tak samo z 3 biegiem. roznica mogła by byc znaczna na predkosci max. BO gdy zapniesz na 5 przy powiedzmy 190 to auto nie bedzie miało sily juz sie rozpedzac. Na youtubie widziałem filmiki z silnikiem 2.5 jak gosc zmienia dyfr z seryjnego na dyfer od 2.5 tds i na jakis, moze od 2.0 Przyspieszenie do 100 napewno nie rózni sie o ponad 30 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi na niskich opłatach bo po wypadku to i za 1.6 słono płace... :mad2: A mocy jest malutko z tego silnika i nie wiem jak najlepiej do tego podejść... a IS??

 

Jeśli tak, to na pewno iS będzie wyjściem rozsądniejszym, tym bardziej, że E30 z tym silnikiem bardzo ładnie sobie poczyna. Moim zdaniem lepszy pomysł niż M20B20.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecalem,podam moje spostrzezenia dotyczace spalania.LPG tyle samo albo ciut mniej,nie wiem bo normalnie w trybie wiejskim (do i po miescie autobusem taniej;) robie na ok.320 a teraz zrobilem 352 ale z tego 200 w trasie,czyli spalil sporo mniej ale nie wiem czy to zasluga czipa a benzyny jakby troszke wiecej ale opieram sie tylko na polozeniu wskazowki wskaznika paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bagor gdzie mogę cię dopaść i kupić od waś chipa? Da mi coś to wogóle? Ma m40 1,6. Nie oczekuję nie wiadomo czego ale coś tam więcej by mi się przydało. Zamontujecie mi odrazu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bagor gdzie mogę cię dopaść i kupić od waś chipa? Da mi coś to wogóle? Ma m40 1,6. Nie oczekuję nie wiadomo czego ale coś tam więcej by mi się przydało. Zamontujecie mi odrazu?

Przyrost w 1.6 nie jest oszałamiający, około 6-10KM. Ale będzie to naprawdę odczuwalne. Możesz to zweryfikować na hamowni albo "domowym" sposobem, mierząc czasy przyspieszeń na serii i po chipie. Np. 0-100km/h, 40-80km/h, 80-120km/h itp.

Napisałem Ci PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam! ja również jestem zainteresowany chipem do E36 z silnikiem 1,8 M40 mam już nr chipa i sterownika z kim sie mam kontaktować w tej sprawie? :D mam jeszcze takie pytanko bo mam sterownik MOTRONIC i po zdjęciu tej metalowej klapki zauważyłem że nr na chipie jest do góry nogami tak że trzeba było obrócić sterownik o 180st żeby go odczytać i chciałem sie zapytać czy to tak jest w tych sterownikach czy po prostu ktoś kiedyś grzebał i tak go wsadził i czy jest jakaś różnica w tym jak sie wsadzi tego chipa tym nr??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja również jestem zainteresowany chipem do E36 z silnikiem 1,8 M40 mam już nr chipa i sterownika z kim sie mam kontaktować w tej sprawie? :D mam jeszcze takie pytanko bo mam sterownik MOTRONIC i po zdjęciu tej metalowej klapki zauważyłem że nr na chipie jest do góry nogami tak że trzeba było obrócić sterownik o 180st żeby go odczytać i chciałem sie zapytać czy to tak jest w tych sterownikach czy po prostu ktoś kiedyś grzebał i tak go wsadził i czy jest jakaś różnica w tym jak sie wsadzi tego chipa tym nr??

Dobrze jest chip włożony, tak powinno być. Inaczej by samochód nie odpalił w ogóle :) Na chipie z jednej strony jest takie wcięcie, na podstawce pod chipa też jest. Chipa trzeba tak zamontować, aby te wcięcia były pod sobą. Napisałem Ci prywatną wiadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.