Skocz do zawartości

[E39 530d Touring] Jaka jest naprawde moc???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Auto zostalo sprowadzone kilka tygodni temu z Belgi. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz??. W belgijskim briefie jest napisane, ze auto ma 120 kw czyli 163 km, ale przeciez jest to trzy litrowy diesel i powinien on miec 135 kw czyli 184 km. Spotkalem sie już kiedys z takim przypadkiem Bmw 530 d sprowadzonej z Belgi która również mila w briefie 120 kw (163 km), ale jej wlasciciel uparcie twierdził ze to jest 184 km. Na moj przypadek w serwisie odpowiedziano ze moje auto ma 193km Jeśli ktokolwiek wie cos na ten temat czy były modele z obnizona mocą, lub jesli ktoś wie jak mozna to sprawdzić prosze o odpowiedz, z góry bardzo dziekuje. [/b]
Opublikowano

najlepiej to zakup sobie do niej "chip'a", te 3 litrowe diesle po programie mają ok.230KM a niektóre nawet wychodzą lepiej

 

wtedy przed "zachipowaniem" i po shamują ci samochód - i będziesz znał dokładnie przebieg momentu i mocy, a także ich maxymalne wartości

Opublikowano
tylko po co wydawać kasę na chipa? bez sensu zupełnie. Na stronie głównej masz plik z danymi tech. i powinieneś znaleźć tam moc swojego wozu.

 

 

hmm... bez sensu jest mieć więcej mocy? tak aby samochód dużo lepiej przyspieszał, a przy stabilnej jeździe nawet mniej palił?

 

akurat w turbodieslach, to bardzo dobre i proste posunięcie

a silniki BMW, w szczególności 3litrowy dieselek, bardzo fajnie reagują

 

co innego tyczy się benzynowych wolnossących silników, do tego małych w dużych karoseriach - tu już nic nie pomoże :(, lepiej tego nie kupować nawet

Opublikowano
czytałeś posta Franka? nie pyta się jak wycisnąć więcej mocy. A poza tym najlepiej jest mieć dużo mocy bez przeróbek, fabryka najlepiej oblicza wszystkie parametry :wink:
Opublikowano

myślę, że jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to lepiej wogóle nic nie pisz

 

w twoich dwóch postach nie widzę żadnej odpowiedzi na jego pytanie

 

jakbym miał turbodiesla, to napewno zrobiłbym w nim chip'a lub box'a

Opublikowano

... ale ja nie chce chipowac swojego auta poniewaz mocy mam w nadmiarze :) zadne benzyniaki nie podskoczą. Mnie interesuje jaka moc ma moje auto??? Ale myśle ze najlepszym rozwiązaniem bedzie udanie sie na hamownie. Ponieważ nawet w autoryzowanym w serwisie nie moga udzielic mi żetelniej odpowiedzi :|

 

Franek

Opublikowano
A nie jest to silnik tzw. rozprezany w celu płacenia mniejszych podatków? Spotkalem sie z autami ,które pochodzą z krajów, w których stawka podatku uzalezniona jest od PS,moj tata ma Brave 1.6 16v, która w Polsce ma 103 PS, a jego wersja z Niemiec ma 90 PS, podobnie Megane pierwszy wypust 1.6 ma 75 PS w Niemczech, a u nas 90.
Opublikowano
W TecDocu są wyszczególnione te różne wersje wspomnianych wyżej Fiatów i Meganek z tych samych roczników, o tych samych pojemnościach, lecz różnych oznaczeniach silnika i różnych mocach. Nie ma nic jednak o 163konnym 530d. Jest tylko 184km i 193km, oba z takim samym silnikiem M 57 D 30. Tylko E39 525d ma właśnie te 120kw/163km. Oczywiście TecDoc nie jest pozbawiony błedów.
Opublikowano

Dlaczego nie chcesz czhipa?????? :shock:

Zmiana softu to żadna przeróbka.

 

 

Nie rozumiem was ludzie!!! Jak wam ktoś dobrze radzi to wy odrazu wiecie swoje a nawet się nie spytacie o co tak naprawde chodzi.

Przecież tak naprawde to nie wiadomo jak jest z tą mocą!!! Może być faktycznie obniżona w tym samym motorze w celu płacenia niższych podatków od mniejszej mocy,ale nie przez odpręzenie motoru a zmiane softu!!!!!!!!!!!!!!

Tego nie wiem i nie twierdze że tak jest.Wydaje mi się że jest to najbardziej prawdopodobne ponieważ jest to najtańsze wyjście dla fabryki.Po co produkować różne graty mechaniczne które kosztują,jak można zrobić różne softy.W takiej sytuacji auto wyjeżdza nowe które jest już fabrycznie uszkodzone!!!!!!! :D

 

 

 

Jeżeli ktoś nie chce za śmieszne pieniądze naprawić sobie auta o jakieś 70 km !!!!!!!!!!! to nie mam więcej pytań......

 

 

Fabryka to najlepiej zarabia kase na swoich klientach!!!!!!!!!!!!!!

 

Weź naprzykład aut z Volkswagen Group i silniki TDI.

Wszystkie są prawie takie same tylko różnią się drobnymi szczególami mechanicznymi i oprogramowaniem a różnica w cenie i w mocy kolosalna!!!!!!

Tak naprawde czy wyprodukuja takie czy inne tam wtryski i wgrają taki czy inny tam soft to cena produkcji jest praktycznie taka sama.

Przy zakupie masz już sporą :D

 

Korzyści z chipa to nie tylko podniesienie mocy i momentu,ale szereg innych które wynikają z tego ze zazwyczaj dostajesz najświeższy soft do danego modelu który jest poprawiony przez fabryke :D

 

Wiem jedno że ja bym się nie zastanawiał mając świadomość iż moge mieć 230km i momentu pewnie jakieś prawie 600!!!!!!!!!!! :lol:

 

Jeszcze jedno:nie piszczie tylko że 1500-2000 pln to dużo kasy i ktoś nie ma kto posiada E-39 530d touring :D Jest to naprawde śmieszna suma w porównaniu do ceny auta.

 

Franek napisz jak możesz co to za auto,jaki stan,rozbite czy całe,przebieg,rocznik,itd,itp,i ile Cię wyniosło te cacko.

Jak nie chcesz pisać publicznie do napisz mi na priva proszę.

Opublikowano
Jeżeli ktoś nie chce za śmieszne pieniądze naprawić sobie auta o jakieś 70 km !!!!!!!!!!! to nie mam więcej pytań......

 

to nie pytaj :twisted:

 

nie ma sensu na siłę wpychać ludziom różnych rzeczy, nawet jeśli są ok.

 

A poza tym jak np. kupisz sobie m5 to będziesz miał w głębokim poważaniu wszystkie dodatki itp.

Opublikowano

To nie wątek o czip tuningu tylko o mocy seryjnego samochodu. Może być tak, że pomimo tego samego oznaczenia silnika bedzie miał zanizoną moc. Musisz podjechac na hamownię i wszystko się okaże !!.

 

Ale swoją drogą możesz czipka zrobić :!: :wink:

Opublikowano
A nie masz przypadkiem 525d ;-) ?! ... bo właśnie 525d ma moc 163KM. 530D potwierdzam "od 08.1998 do 09.2000 - 135kW czyli 184KM, a od 09.2000 - 142kW czyli 193KM".

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
... ale ja nie chce chipowac swojego auta poniewaz mocy mam w nadmiarze :) zadne benzyniaki nie podskoczą.

Franek

 

No myslę, że np. ten żółty benzyniak w podpisie keysera mógłby podskoczyć i nawet przeskoczyć :wink:

 

Najlepiej będzie jak pojedziesz na hamownię. W każdym Briefie katalogu może być pomyłka. Hamownia zawsze ma jakąś granicę błędu, ale to o parę km, więc moc będzie Ci znana.

Poza tym ważne jest, czy masz automatyczną skrzynię biegów. Jeśli tak to na hamowni podwoziowej go nie shamujesz.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie 530 D z 2001 po face lift ma nie 193 a 194 Ps prosze sobie zajrzec do ksiazki BMW 142 Kw/194Ps :) " 1 Ogier w BMW to jak 10 w lipnych koreancach:D "
Opublikowano
A nie jest to silnik tzw. rozprezany w celu płacenia mniejszych podatków? Spotkalem sie z autami ,które pochodzą z krajów, w których stawka podatku uzalezniona jest od PS,moj tata ma Brave 1.6 16v, która w Polsce ma 103 PS, a jego wersja z Niemiec ma 90 PS, podobnie Megane pierwszy wypust 1.6 ma 75 PS w Niemczech, a u nas 90.

 

dokladnie, i tak pewnie jest

 

mialem kiedys forda sierra ktory tak samo mial mniej koni, bo bylo cos zalozone w silniku specjalnie zeby zmniejszyc moc

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
A tak a'propos mam właśnie taki silnik 3.0d automat w E39. Ile kosztuje zamontowanie takiego chipa w tym aucie ??

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.