Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nielada problem - poziom oleju jest na minimum.

A nie mam pojęcia jaki olej jest teraz wlany, poprzedni właściciel "zapomniał" mi przekazać.(ja też zapomniałem zapytać)

Samochód jest z gazem, tak więc prawdopodobnie specjalny pod GAZ ale pewności nie mam.

Planuje wymianę oleju, ale dopiero za dwa tygodnie.

Z tego względu że wale tygodniowo 500 km, chciałbym dolać jakiegoś oleju na okres tych dwóch tygodni, sęk w tym że kompletnie nie mam pojęcia jaki ?

Zna może ktoś uniwersalne rozwiązanie, na krótką metę ?

 

:shock:

Opublikowano
miałem podobny problem ale niemożna mieszać oleji o różnych gęstościach masz dwa wyjścia skontaktować się z poprzednim właścićelem lub wymienić olej już teraz no chyba że nibierze oleju to niema problemu mnie niebierze :lol:
Opublikowano

jaki olej do.... to chyba najczęściej zadawane pytanie na wszelkich forach motoryzacyjnych, więc jeśli nie chcesz być następnym niezorientowanym, to sobie poszukaj, jeśli jednak czujesz, że nie poradzisz sobie, to napisz jaki silnik, to będzie wiadomo co nalać ... albo będzie chociaż łatwiej coś zaproponować

 

miałem podobny problem ale niemożna mieszać oleji o różnych gęstościach masz dwa wyjścia skontaktować się z poprzednim właścićelem lub wymienić olej już teraz no chyba że nibierze oleju to niema problemu mnie niebierze :lol:

 

to nie jest prawda - można mieszać oleje o różnych parametrach i gęstościach, jednak należy pamiętać, że zmieszany olej będzie miał łącznie paramerty smarne gorszego oleju, natomiast jeśli lepszy olej ma właściwości płuczące (takie ma wiele syntetyków) to mimo to może wypłukać część nagaru

 

dlatego masz więcej wyjść

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
każdy znany mi mechanik powiedział ze niewolno mieszać oleji o różnych gęstościach dlatego myśle że to prawda a co do zmiany np na syntetyk po półsyntetyku to nie jest wskazane bo może brać olej
Opublikowano

Witam

dolej jakiego polsyntetyka,moze byc lotos i i sie nie przejmuj.Przez dwa tygodnie nic sie nie stanie !A potem to juz masz wybor ,albo full,albo semi.Ja jezde na full syntetyku i oleju mi nie bierze ani gram.

A wczesniej mialem mineral,albo rzepakowy :P

pozdrawiam

Opublikowano
kolego dolej półsyntetyku i śmiało jeździj, potem przy wymianie wlej tez półsyntetyk, to dosyć dobry olej. słyszałem ze pełny syntetyk sie nie nadaje, chyba ze do tej pory cały czas silnik pracował na syntetyku. pozdro
IVI
Opublikowano
nie zauważyłem żeby brał olej, za to zauważyłem niewielki wyciek na uszczelce pod misą olejową
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymianie oleju mineralnego na mineralny, rozklekotał mi się silnik (M40)

Nie klepie non stop, ale często i nie krótko.

Po zapaleniu na przykład, albo na wolnych obrotach, czasem na wysokich też się zdarzy.

 

Co obstawiacie ?

Popychacze, czy wtrysk ?

A może jeszcze coś innego ?

 

:mad2:

Opublikowano

Na poczatku postu był pikuć, natomiast teraz to "nielada problem"

Silnik M40 nie wybacza totalnej ignorancji i lekkomyslości (niski poziom oleju,wypracowanie,etc.) Z zalem czyta sie takie posty, ale kazdy jest panem/katem swojego BMW.

Opublikowano
Po wymianie oleju mineralnego na mineralny, rozklekotał mi się silnik (M40)

 

Co obstawiacie ?

Popychacze, czy wtrysk ?

A może jeszcze coś innego ?

 

:mad2:

 

mineralny w BMW i klekocze???? a to ciekawe!!! rzadkie zjawisko :duh: i to jeszcze w m40 :mad2:

 

no to se wymysliles.......wylej to czym predzej i wlej polsyntetyk jak ci pisza!!!!!

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Też miałem przygodę z mineralem, poprzedni właściciel zalał, żeby silnik wyciszyć - wylałem jak tylko zobaczyłem etykietkę ze zmiany oleju. Zdążył zrobić na nim 3k km.

 

Półsyntetyk to optimum do klekoczących e30-tek.

Belgusowi zazdroszczę full syntetyka...no ale jak "kiedyś" zrobię wałek i popychacze u siebie, to też zaleję.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Good Mechanik - poradził mi żeby już nie wchodzić na wyższą klasę olejową z minerala, to się podobno nie opłaca, silnik się rozcieknie, a nawet można zatrzeć jak nagar gdzieś się zapcha.

Posłuchałem go, no i teraz mam diesla :(

Osobiście głęboko się zastanawiałem nad półsyntetykiem.

225 tyś kilosów na blacie, dało mi jednak do myślenia.

I zalałem minerala.

 

Wkurza mnie to klepanie, bo nie występuje non stop.

 

Co zauważyłem przy hamowaniu ustaje, chyba będę od dziś tylko hamował.

 

Aha, zauważyłem jeszcze że jakby na bęzynie słabo się wkręcał, a na Gazie to normalnie torpeda.

Opublikowano

Jeżeli dużo jeździsz, to mając mineral będziesz go musiał zmieniać bardzo często, bo co 5 - 7,5k km, to już maks.

Poza tym mineral jest ultra niekorzystny dla hydrauliki zaworowej. Myślę, że nie wyrządzisz silnikowi większej szkody zalewając 10W-40 i wylewając mineralkę. Ja tak zrobiłem i nic się nie rozszczelniło.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Witam!

 

Mi wczoraj mój samochodzik pokazał "ol service" i wszystkie lampki zgasły. Myślałem, że nie mam oleju. Dziś podniosłem maskę sprawdziłem poziom oleju - okazało się, że jest full. Po rozmowie z kolega dowiedziałem się, że pewnie mam ustawione (te lampki) na przebyte kilometry i dlatego mi wszystkie zgasły. Zobaczyłem przyczepioną do silnika karteczkę SHELL'a i okazało się, że ostatnia wymiana oleju była przy 109 tyś. i dopisane było, że następna powinna nastąpić po 11.900km czyli razem po około 120 tyś. Ja (niechcący) się zagapiłem i przejechałem już 125tyś.

 

Po co to pisze?

 

Piszę, gdyż chce się od was dowiedzieć czy dobrze myślę i czy coś się stanie jak gdzieś wyrusze w drogę? Ile litrów wchodzi oleju a co za tym idzie - Ile bedzie mnie to kosztować? I czy musze kupić filtr oleju? Jak tak to ile kosztuje i czy jest ogólnie dostępny?

 

ps. na załączonej kartce jest zaznaczone że wlany mam SHELL HELIX SUPER.

 

ps. 2. Może dla was wydawac się to śmieszne i błache, że się pytam o takie rzeczy - z góry przepraszam ale mieszkam w takim mieście że jest jeden mechanik i dostac się do iego to tydzień w kolejce.

 

Prosze o pomoc!

Opublikowano

1. Powinieneś wymienić olej, tak jak napisane jest na karteczce:) Z czasem olej traci swoje parametry, więc czas jego na pewno już nadszedł. Jak zalejesz świeży olej, to bez zmartwień wyruszysz w każdą trasę :wink:

 

2. Filtr oleju również należy zmienić, koszt około 15zł. Filtr ten jest ogólnie dostępny bez najmniejszego problemu i od ręki.

 

3. Masz zalany Shell Helix Super, czyli olej mineralny. Przy tak niskim przebiegu (o ile jest oryginalny,a Ty jesteś jego pewien) i bez klekotania zaworów olej półsyntetyczny wydaje się być optymalny, np. Shell Helix Plus (ja kupiłem za 105zł 4l).Mineral, jak już napisałem jest niekorzystny dla silnika m40.

 

4. Potrzebujesz dokładnie 4 litry oleju.

 

5. Ol service się zapaliło i zgasły zielone kontrolki-to normalne i oznacza po prostu czas na wymianę oleju o ile jest zawsze sumiennie kasowana inspekcja. Nie musisz tych wskazań przestrzegać. Ważne,żebyś sam pilnował.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Nawet nie wiesz jak ci jestem wdzięczny mattiss za te informacje!

 

Jesteś wielki.

 

Ja wleję raczej olej taki jak był czyli SELL HELIX SUPER co nie?! Boję się zmieniac - jeździł dobrze, nie pił także po co.

 

(Przebiego jest na 100000% oryginalny, wszystko przeglady w serwisach BMW w niemczech.)

 

Tylko teraz czy po zalaniu nowego oleju te kreski zielone mi się znów pojawią czy to trzeba jakoś ustawić? Bo chciałbym żeby znów odliczały mi 10.000km. Jak to jest??

Opublikowano

Poszukaj tematu na forum o kasowaniu inspekcji. To bardzo proste i sam dasz radę - będzie znów odliczał :wink:

 

Kurczę,masz pięknie niski przebieg...zazdroszczę :cool2: :clap:

 

Nie wiem tylko, dlaczego ten mineral jest zalany? Bmw zaleca co najmniej 10W-40. Może niech ktoś jeszcze się na ten temat wypowie, bo wg mnie powinieneś zmienić na jakiś lepszy olej...

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Ok już po strawie.

 

Olej zalany 15W na 40 - tak jak było. Nic nie zmieniałem! Chodzoło dobrze wiec nie bedę kombinował.

 

Co do cofania licznika..

 

Te sposób z kabelkiem nie działał u mnie zupełnie. Wszytkie te rady zastosowałem i nic. Nawet u jednego mechanika który robił to specjalym tym kabelkiem i nic.

 

Pojechałem wiec do elektryka samochodowego i on zrobił mi to elektronicznie. Zapłaciłem 20zł.

 

Ten elektryk powiedział mi że dość szkodliwe jest takie bawieie się tymi kabelkami, że co raz cześciej zgłaszają się do niego ludzie którym nawalił cały komputer i żeby nie oszczędzaś tych 4 piw tylko zrobić to jak trzeba.

 

Pozdro.

Opublikowano
a ja powiem ze eksperymentowalem w swojej beemce z olejami. kupilem ja z przebiegiem 187 tys. silnik M40 1.8i + lpg. zalana byla lotosem do gazu. lotos - jak wiadomo, kupa jakich malo, odrazu wylecial. w jego miejsce zalalem Comme Europa 15W-50. pojezdzilem, pojezdzilem, troche oleju wychleptal, dolewalem, przejechalem tak 10 tys, rowno po 10 tys wymiana, i tym razem wlalem Castrorla 15W-40 High Mileage i jestem bardzo zadowolony. Zrobilem juz 5 tys i nie ma problemow z silnikiem, je go tez duzo mniej niz popredniego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.