Skocz do zawartości

[EXX] naprawa pixeli klimatronika


Rekomendowane odpowiedzi

jest to moj pierwszy "patent" na zrob to sam, wiem ze przydaly by sie zdjecia, ale i dacie rade bez nich,

 

OPIS TEN DOTYCZY JAK ZROBIC ABY POJAWILY SIE WSZYSTKIE PIXELE LUB ABY "ZGASZONY WYSWIETLACZ" ZNOW DZIALAL

 

potrzebne bedzie

 

-srubokret torx nr 6 (niewiem czy dobrze napisalem, sam srubokrecik kupilem za 3.60zl)

- maly plaski srubokret

-igla

-tasma izolacyjna

ew zimne piwko TYSKIE

 

panel klimatronika siedzi na wciski, ja podwazylem go srubokrecikiem malym powoli z kazdej strony i wkoncu wyszedl, z tylu jest 5 wtyczek, 2 odpina sie w identyczny sposob jak np wiazke do kompotera, lub licznik, zobaczysz zrozumiesz, a reszta normalnie wyciagana, po wyjeciu powinnismy wygodnie usiasc, tylu mamy pare srubek ktore trzymają cala obyudowe w kupie, rozkrecajmy smialo, po rozkreceniu 2 polowki klimatronika beda sie trzymac na takich smiesznych 2 tasmach, ale bez obawy niepowinny sie urwac, sa dosc grube, teraz odkrecamy tym torxem plytke "elektronczną" od obudowy panela przedniego klimatronika, tyle ze odkrecamy tylko srebrne srubki, podnosimy plytke i widzimy 2 wyswietlacze, są to 2 szkielka połazone cienka tasma z plytką, odkrecamy plastik trzymający ta plytke )jest to taka obudowa, po odkrecaniu zdejmujemy i widzimy wyswietlacz na tej tasmei przewodzącej, a miedzy plytka a wyswietlaczem jest taki plastik z folią i wlasnie ta folia daje nam ladny kolor bursztynowy wyswietlacza, ok wyjmujemy ten plastik z folią i zostaje nam plytka z wiszacym wyswietlaczem na tasmie, teraz najtrudniejsze!!!!!!!!

 

igle obklejasz tasma izolacyjną aby dobrze lezala w palcach, moze ktos ma inny patent wsadzic ja np w gumke do scierania czy cos podobneo, zalezy jak komy wygodnie, i na tej tasmie są cieniutkie paski metalu ktore przewodza prąd, i trzeba je ponakluwac ta igla w miejscy styku z wyswietlaczem, i tez z drugiej strony miedzy stykiem tasmy z plytką olktroniczną, tasma jest przylutowana do wyswietlacza i do plytki ale cos czasem nielączy i te wlasnie delikatne ponakluwanie przywroci mu sprawnosc, nietrzeba to robic mocno, delikatnie aby nieuszkodzic tasmy i aby widac bylo poprostu mala dziurke, podpowiem ze patrzac ciagle na te cienkie paski zaczyna sie cos w oczach pier...ć wiec leipiej zrobic 5-6 nakluc i popatrzec przez chwile przez okno i tak dalej, jak juz ponakluwamy (ale tez uwazajacie aby nieoderwac tej tasmy od wyswietlacza, poprpstu nieciagajcie na nią) wycinamy cieniutki pasek tasmy izolacyjnej i naklejamy w miejsce naklucia, poprostu wzdluz calej plytki tak aby przykryla te miejsce gdzie styka sie tasma z wyswietlaczem, robimy to po to aby: jak obejrzysz ten plastik z folią co siedzi pod wyswietlaczem to zobaczysz ze są tam takie gumki co przyciskają miejsce polaczeniatasmy z wyswietlaczem, a ta tasma izolacyjna jest po to aby mocniej dociskana byla tasma wyswietlacza, po ponakluwaniu i zlozeniu pierwszego wyswietlacza bierzesz sie za drugi, tu ew w ramach relakcu przyda sie te TYSKIE, jak masz tylko jeden wyswietlacz ew piwko po robocie :-) przy skladaniu uwazajcie aby wszystkie guziki klimatronika byly na swoim miejscu, po naprawie skladamy, skrecamy, podpinamy do auta, moze dla pewnosci jeszcze niewciskamy w deska.

 

w imie ojca i ducha swietego, przekrecamy stacyjke,

i powinjop byc oK, przynajmniej jak tak zrobilem i udalo sie za pierwszym razem, jezeli ktos jest z PODLASIA moze mi podwiesc panel i zrobie za mu to sam jezeli sie boi, OPIS dotyczy panelu klimatronika bm 730 z 94r, moze w nowszych bedzie cos innego, ale niesadze, przy naprawi bardzo pomogla mi fotorelacja naprawy wyswietlacza licznika ktorą sciagnalem sie (przepraszam ale niepamietam gdzi, chyba znalazlem tu na forum)

 

powodzenia

www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mala podpowiedz a ktorek nienapisalem, jak bedziecie igielka nakluwac pokolei kazda to robice to najlepiej na tym samym poziomie co przyciska ta gumka na plastiku z folią, latwo to sprawdzic, poprostu niezawysoko i nie za nisko, pozdro,

 

wyswietlacz dalej działa!! :-)

www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WIELKIE DZIĘKI :modlitwa:

 

Też sobie naprawiłem bo już mnie to denerwowało chociaż tylko dwa paski się nie wyświetlały a teraz mniodzio :mrgreen: jakoś nawet tak jaśniej wyświetla :dance: oto fotki :

 

przed :

 

http://img507.imageshack.us/img507/8454/przed7ve9.jpg

 

po:

 

http://img211.imageshack.us/img211/4296/po7aa5.jpg

 

 

Pozdrawiam :cool2:

Jedyna słuszna marka samochodów to BMW :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksieciuniu ...

Możesz powiedziec co dokładnei zrobiles... mam taki problem jak ty z tymi linniami..rozebralem to... znaczy do wyswietlacza lae ni cholery nie wiem co tam kłuc hehehe ... jakbys moglby mi pomoc szczegolowo... bo cos tam niby sie somyslam ale nie chche potem aby sie okazalo ze spier..

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka że wczoraj nie zobaczyłem twojej wiadomości mam nadzieję że sobie już poradziłeś ale jak nie to pomogę

 

Zrób fotkę jak możesz tego rozebranego wyświetlacza to tobie napiszę i narysuję na zdjęciu bo ja już mam to złożone kurde szkoda że nie zrobiłem fotek :mad2:

 

Ciężko opisać tak bez zdjęć ale jak nie dasz rady zrobić zdjęcia spróbuję tobie pomóc

 

dasz rade zrobić fotki ?

Jedyna słuszna marka samochodów to BMW :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbieramy

 

 

http://img236.imageshack.us/img236/5444/1306071801da2.jpg

 

nakluwamy folie w zaznaczonym miejscu

 

http://img236.imageshack.us/img236/374/1306071814ah6.jpg

 

 

 

efekt

 

http://img236.imageshack.us/img236/2447/1306071852qu3.jpg

Edytowane przez krzywy191
www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

ciekawe czy tym sposobem można naprawić wyświetlacz przebiegu w liczniku - byłoby całkiem miło, bo aż się roi od liczników z uszkodzonymi wyświetlaczami.

Jeśli ktoś spróbował z pozytywnym skutkiem, proszę o info, ewentualnie pomocne instrukcje,

jeśli nikt nie próbował, to w wolnej chwili (może jeszcze przed zimą :mrgreen: ) spróbuję to zrobić sam i opisać wyniki doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam ponownie

 

W związku z licznymi zapytaniami odnośnie jak to dokładnie zrobiłem że to naprawiłem postanowiłem pomóc bardziej i to dzięki koledze (pozdrawiam serdecznie) który udostępnił fotki bo ja ich nie zrobiłem :mad2:

 

Nie będę się rozpisywał którą śrubkę dokładnie odkręcać bo to każdy kto lubi majsterkować sobie poradzi z rozebraniem tego panela a jeżeli nie jest w stanie rozkręcić to lepiej niech się do tego nie zabiera !!! :nienie:

 

Najwięcej problemów przysparza sprawa miejsca nakłuwania tych ścieżek daje fotki które pokazują gdzie dokładnie trzeba to zrobić ale najpierw trzeba rozebrać panel tak aby szklany ekran był luźny i był połączony z panelem tylko tą taśmą .

 

Dalsza operacja polega na ściągnięciu blaszki która trzyma tą taśmę oto fotka już po ściągnięciu blaszki została pod nią taka żółta folia:

http://img364.imageshack.us/img364/5035/panel1gc5.th.jpg

 

następnie delikatnie odchylamy taśmę od szklanego ekranu i odklejamy tą gąbkę która była między taśmami i pod nią nakłuwamy każdą ścieżkę jest ich duuuuuuuuuuuużo i można dostać oczopląsu :doh: ( patrz na strzałkę na zdjęciu) oto fotka

 

http://img114.imageshack.us/img114/2521/panelqa9.th.jpg

 

UWAGA !!!

 

Sprawdzamy nie skręcając panela do końca ale składamy gąbkę i blaszkę, podłączamy i patrzymy jaki jest efekt naszej pracy. Jeżeli nie ma poprawy to powtarzamy operacje od strony płyty głównej. Jeśli nadal coś nie działa zawsze można powtórzyć nakłuwanie. Ściskamy blaszkę aby mocniej dociskała tą (różową) gąbkę tym samym będzie dociskać taśmę.

 

Najważniejsze to delikatnie się obchodzimy z całą operacją szczególnie z taśmą i robimy wszystko powoli bez pośpiechu i powinno zadziałać :D

 

PS. U mnie do dzisiaj działa bez problemu :dance:

 

Mam nadzieję że tym razem troszkę bardziej pomogłem.

 

Pozdrawiam :mrgreen:

Jedyna słuszna marka samochodów to BMW :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam, miałem ten sam problem , ale rady kolegów z forum są bezcenne :)

U mnie wyglądało to tak:

http://img77.imageshack.us/img77/8565/dsc04158ho4.jpg

 

Zabrałem się za rozebranie. Na początku trzeba wyjąć radio i mamy łatwy dostęp do wyświetlacza który trzyma mała zapadka od góry.

Zabieramy całość do domu i wygodnie siadamy. Piwa nie polecam ponieważ ścieżki są naprawdę bardzo małe. ale po pracy jak najbardziej ;)

 

http://img135.imageshack.us/img135/5072/dsc04167xb4.jpg

 

Jak porobiłem otworki igłą przy wyświetlaczu i skręciłem to w całość poszedłem do autka i małe zdziwienie :mad2: , nic nie pomogło.

Jestem jednak zawzięty i rozebrałem to jeszcze raz z tym że teraz doszedłem do łączenia taśmy z płytką. w tym celu odkręciłem dwa wkręty po bokach i odchyliłem całość z wyświetlaczem.

 

http://img84.imageshack.us/img84/9508/dsc04166tw8.jpg

 

W ten sposób miałem łatwiejszy dostęp do blaszki trzymającej i łatwiej mi było ją zdjąć z taśmy. Całość ponakłuwałem igłą (tak że przez lupę było widać małe otworki) i ponownie całość skręciłem. Efekt - jak nówka :) Wszystkie piksele świecą :)

 

Jak znajdę czas to zabieram się za liczniki. postaram się też to zobrazować.

 

Pozdrawiam Michał525i.

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robił to ktoś w zegarach E39 (panel od BC)?? Jak dobrać się do wyświeltacza w liczniku??

 

Myślę że dobranie się do licznika w E38 i E 39 będzie podobne. W piątek się za to zabieram i postaram się zrobić fotki. Mam nadzieję że da rade naprawić tak jak pod radiem :)

 

Pozdrawiam Michał525i

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

NAPRAWA WYSWIETLACZA OBC W BMW E39

Wyswietlacz przed naprawa wyglada tak:

Nie wskazuje w ogóle inspekcji. W czciace brakuje pikseli.

Powodem takiej usterki jest brak, lub słaby kontakt tasmy (łaczacej płyte z wyswietlaczem)

z płyta. Tasma jest klejona zarówno do wyswietlacza, jak i do płyty.

Naprawa polega na poprawieniu styku tasmy z płyta.

Moliwe, e sa inne sposoby takiej naprawy, ja zrobiłem to w ten sposób i działa. Jeeli nie

masz zielonego pojecia o „majsterkowaniu” to lepiej sie za to nie zabieraj, bo nowe zegary

to koszt ok. 2000zł – naprawiasz na własne ryzyko.

Do naprawy bedzie potrzebne:

• wkretak krzyowy

• 2 wkretaki płaskie

• wkretak #8

• wkretak #10

• waskie płaskie szczypce

• kawałem gumy o grubosci najlepiej 2,8mm-3mm

• igła

1. Wyciaganie zegarów.

Sciagamy listwy po lewej i prawej stronie kolumny kierowniczej. Listwy montowane sa na

wcisk i bardzo ciasno siedza.

Odkrecamy 3 sruby mocujace ramke zegarów.

Odkrecamy 3 sruby #10 mocujace ramke zegarów.

Sciagamy ramke. Jest montowana na wcisk. Kołki mocujace znajduja sie obok

przełaczników. Odpinamy włacznik halogenów. Włacznik swiateł zostawiamy przypiety (po

odłaczeniu swieca sie swiatła pozycyjne).

Odkrecamy 2 sruby #10 mocujace zegary.

Wyciagamy zegary – odpinamy 3 wtyczki (przed odpieciem lepiej wyłaczyc stacyjke).

Bierzemy je na warsztat (stół w pokoju) kładziemy przed soba i siadamy wygodnie .

2. Rozbieranie zegarów.

Wkładamy płaski wkretak z lewej strony (w miejscu jak na zdjeciu) i szczypcami obkrecamy

2 kołki z lewej. Gdy puszcza z lewej wkładamy 2gi wkretak z prawej strony (w miejsce jak

na zdjeciu) i puszczamy 2 kołki z prawej. Gdy wkretaki trzymaja, eby całosc nie wskoczyła

z powrotem obkrecamy srodkowy kołek.

Jak wszystkie kołki mamy puszczone to cała płyta powinna wyjsc do góry.

Odkrecamy 8 srub #10 trzymajacych cyferblat.

Po odkreceniu trzeba zdjac czarny plastik osłaniajacy tylna czesc zegarów. Oprócz srub

trzyma go kilka zatrzasków – niej na zdjeciach (po 4 w kadej wtyczce i z koło

wyswietlacza). Najpierw popuszczamy zatrzaski na czarnej wtyczce (nie ma jej na zdjeciu)

wciskajac ja (palcem wskazujacym i serdecznym trzymamy za czarny plastik, a kciukiem

naciskamy wtyczke) i lekko płaskim wkretakiem wduszajac kolejno zatrzaski. Gdy czarna

pusci najlepiej ja zablokowac jednym z wkretaków. Nastepnie wciskajac wtyczke niebieska

zwalniamy zatrzaski na niebieskiej i białej.

Gdy czarny plastik zwolni sie ju z zatrzasków na wtyczkach podwaamy jeszcze 2

zatrzaski pod wyswietlaczem.

Czarny plastik zdjety.

3. Sciaganie wskazówek.

Płaskimi szczypcami łapiemy mocno za oske wskazówki pomiedzy cewka a spreynka.

Krecac wskazówka w lewo i prawo ciagniemy do zdjecia. Trzeba zwracac uwage, czy

przypadkiem wskazówka nie kreci sie razem z oska. Jeeli tak to trzeba inaczej (mocniej)

złapac. Gdy krecimy wskazówka trzeba bardzo uwaac na cyferblat, eby go nie

porysowac wskazówka, badz paznokciami.

Jeeli oska jest prawidłowo złapana (nie obraca sie) to w czasie krecenia wskazówka

słychac skrzypienie (przynajmniej u mnie tak było).

Jak widac pomiedzy cewka a spreynka jest bardzo mało miejsca – moje szczypce nie

chciały sie tam zmiescic.

Poradziłem sobie w nastepujacy sposób (najlepiej tego nie robic, ale jak trzeba no to

trudno):

Zanim złapałem oske szczypcami wyciagnałem ja troche do góry krecac to w prawo to w

lewo do ogranicznika wskazówki, a spreynka podeszła pod sama płytke. W tym

momencie miałem wiecej miejsca na szczypce. Wtedy porzadnie złapałem oske i

sciagnałem wskazówke.

(Jak wrócic z oska na miejsce pisze niej)

 

Aby zdjac wskazówke od ekonomizera trzeba ja zablokowac. Najlepiej jest to zrobic

poprzez włoenie odpowiedniej grubosci igły w zebatke, a nastepnie krecac wskazówka w

prawo i w lewo sciagnac ja.

4. Sciaganie wyswietlacza.

Najpierw naley scisnac szczypcami piny od podswietlenia wyswietlacza (po 3 z kadej

strony). Sa one lekko rozchylone, co uniemoliwia ich wyjecie z otworów na płytce.

Odkrecamy wyswietlacz od płyty (4 sruby #8).

Zdejmujemy metalowa ramke dociskajaca wyswietlacz. Naley ja lekko przycisnac, a

nastepnie podwayc zaczep – kady po kolei.

Za pomoca płaskiego plastikowego elementu (ja uyłem płaskiego markera) wyciskamy

wczesniej scisniete piny z płyty. Kolejno lewa i prawa strone.

W tym momencie biały plastik pod wyswietlaczem powinien wyjsc bez problemów. Trzeba

uwaac na tasme łaczaca wyswietlacz z płyta, aby jej nie uszkodzic.

 

Docinamy 3 paski z gumy o szerokosci 3mm i długosci 54mm. Wkładamy je w miejsce

starych pasków dociskajacych tasme do płyty. Nowe paski gumy powinny wystawac 0,5-

0,8mm ponad plastik.

Teraz operacja, która nie wiem, czy jest potrzebna, ale ja sobie to tak wymysliłem i tak

zrobiłem. Cieko mi powiedziec, czy bez tego kroku naprawa była by skuteczna, czy nie.

Nakłuwamy kada scieke tasmy po kolei w miejscu klejenia do płyty (nie w miejscu

klejenia do wyswietlacza) najlepiej po srodku paska kleju. Jak widac brzegi tasmy nie sa

przyklejone. Nakłucie ma spowodowac lekkie wybrzuszenie (niewidoczne) laminatu.

W tym momencie jestesmy w połowie roboty. Pozostaje nam wszystko poskładac do kupy.

5. Uwagi co do składania:

• w momencie przykrecania białego plastiku pod wyswietlaczem obserwuj, co sie z

nim dzieje. (Czy za mocno sie nie wygina – moe gumy dociskajace dałes za

grube). Zanim wkrecisz kada ze srub cofnij ja w lewo (odkrecajac), eby wskoczyła

na swój oryginalny gwint w plastiku. Poprawi to wytrzymałosc gwintu i pozwoli na

mocniejsze dociagniecie.

• Jeeli wyciagałes oski przed zdjeciem wskazówek, eby szczypce sie zmiesciły

miedzy cewke, a spreyne to przed wsadzeniem wskazówek naley je wcisnac z

powrotem. Mona to zrobic wczesniej wspomnianym markerem. Nastepnie trzeba

bardzo lekko wsadzic wskazówke i sprawdzic czy luzno sie obraca – powinna sama

wracac do zera. Jeeli tak nie jest to naley sciagnac wskazówke i oske lekko

pukajac małym młoteczkiem, lub czyms metalowym wbic jeszcze troszke głebiej

(niezauwaalnie). Po tej operacji wskazówka bedzie luzno sie obracac.

• Przed wsadzeniem wskazówek na gotowo zamontuj je bardzo lekko (aby, aby) i

ustaw w odpowiedniej pozycji. W tym momencie powinienes miec złoony całe

zegary oprócz szyby przedniej, wiec mona pójsc do samochodu i je podłaczyc.

Wskazówke od paliwa ustawiasz na wyłaczonej stacyjce w pozycji jak była przed

naprawa. Od predkosci ustawiasz zgodnie ze wskazaniami testu nr 08. Od obrotów

zgodnie z testem nr 07. Od ekonomizera zgodnie z testem nr 04. Od temperatury

najlepiej ustawic po rozgrzaniu silnika, eby stała w pionie. Gdy Ustawimy

wskazówki naley je docisnac do cyferblatu. Aby zrobic to poprawnie naley

podkładac pod kada wskazówke kartonik(folie) o grubosci 0,5mm. Gdy wskazówke

wcisniemy za mocno bedzie szorowała o cyferblat i sie zacinała co zmusi nas do

ponownego rozkrecania licznika. Wiec solidnie sie przyłó do ustawienia

wskazówek i sprawdz czy na pewno prawidłowo sie wychylaja.

Jeeli wszystko zrobisz jak opisałem efekt murowany.

 

 

to nie jest moja metoda tylko dodaje bo byly pytania o zegary . na maila moge wyslac caly opis ze zdjeciami bo cos tu na forum nie umiem wkleic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.