Skocz do zawartości

[E39] przyspieszenie - KULAWO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanie jakos nie czuje przyspieszenia z postoju tak jak powinno byc . wydaje mi sie ze z wylaczonym ASC powinno zamielic kolami po mocnym wcisnieciu pedalu gazu a tu nic :cry: takiego sie nie dzieje.

Moze macie jakis pomysl co moze byc powodem ? Czy mozna jakos zaradzic , chcialbym zobaczyc jakie macie spostrzezenia zanim pojade do znachora :D .

Nie mowie juz ze to automat i na gazie , bo o tym ruszaniu to mysle przy benzynie ale i przy gazie (SGI) tez chyba bez zmian powinno byc?

Opublikowano

Dzieki za zainteresowanie :D ale moze jakies sugestie.

Pojechac do znachora i powiedziec ze co s nie tak to wynajdzie mnostwo (moze ) nie potrzebnych problemow zeby wyciagnac kase.

za wszelkie sugestie z gory dzieki

Opublikowano
Kolego wiem, że pod maską masz pare koników... Ale ja mam 750 i 300 koni w automacie i ze startu stojącego oponki piszczą ledwo, ledwo. auto ciężkie, dobra przyczepność, a najważniejsze to to, że w automacie motor startuje z wolnych obrotów. dopiero póżniej łapie większy moment obrotowy. to nie manual, w którym trzymasz 5000 obrotów i puszczasz sprzęgło. moja robi 100 w ok.8 sekund i to jest najważniejsze. chyba, że chcesz zajeżdżać skrzynie to są sposoby na spalenie oponek. pozdrawiam
Opublikowano

Dzieki , wlasnie o cos takiego mi chodzilo ( Grisza ) , nie mam zamiaru palic oponek bo to mnie nie imponuje :D myslalem jednak ze mimo wszystko autko z takim motorkiem mimo automatu potrafi zamielic kolkami.

Okazuje sie inaczej . Dzieki za odpowiedzi

Opublikowano
ale jesli mialbys ochote kiedys pochulac bokiem,to sprobuj z z lekkiego piasku,gdy wskoczy na aswald,miod :D .e-30,323 150km,oczywiscie automat.pozdrawiam
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam,

 

Jeżdże 523 manualem i miałem okazję także wozic się 528 auto i autami tymi nie "zamielisz" kołami. Myśle, ze jest to spowodowane masą - mocą - szerokosćia opon. Spokojnie można to traktować jako zaletę, gdyż auto jest nieporównywalnie bezpieczniejsze niż np. E30, zwłaszcza rzy gorszej pogodzie. Taki jest teraz trend - dla niektórych "niestety" - dla niektórych "na szczęście". Ja osobiście przeszedłem taką ewolucję - miałem poprzednio bardzo "ostre" auto - e30 325i. Teraz mam mniej "ostre", ale za to można nim duuużo szybciej jezdzić - taki paradoks. Jeszcze jedna ciekawostka - po półtora roku jeżddzenia e39 wsiadłem spowortem do mojej dawnej 325 i.....wypadłem z drogi...w pole na szczeście :)

 

pozdrawiam serdecznie

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano

Hej.

Ja mam podobne wrażenia tzn, że auto jest mułowate :( . Chodzi mi o to, że jeździłem i czasami nadal jeżdże Audi A4`00 2,5 TDi 150PS i wciskając gaz to auto naprawdę strzela jak z procy 8) :nana: , a w e39 2,5d CR 163PS takiego strzału już nie czuć :naughty: , birefy podają 0-100 km/h 9,1s i 8,9s dla Audi i BMW odpowiednio. Wydaje mi się, że problem leży w skrzyni biegów w Audi 6-gang w BMW 5-gang :think:. No i oczywiście w masie - Audi jest 200 kilo lżejsze.

Być może to są subiektywne odczucia oraz różnice w typie napędu :idea: . Niezależnie od wszystkiego i tak BMW sprawdzę na hamowni :pray: .

Opublikowano

Im samochód bardziej luksusowy, tym wrażenia z przyspieszeń są mniejsze. I dlatego Audi wypada lepiej pod względem wrażeń z przyspieszenia, ale komfort ... :nana: 8)

Nieraz przesiadałem się z samochodu kompaktowego z silnikiem np. 1.4l 75KM do np. mojego poprzedniego pojazdu - Renault Safrane - 140KM i wrażenie przyspieszania były podobne, ale przy wyprzedzaniu nieraz bym się "naciął" ... Podobnie jest teraz między moimi - Toyota RAV4 i BMW "7" - różnica w mocy prawie 2x i oba w automacie, wrażenia z róznicy przyspieszania już nie takie druzgodzące, ale przy wyprzedzaniu, ruszaniu itp ... :? Mimo, że Toyotka ma też swoje 130KM

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
:lol: Nikt tu nie śmie w to wątpić :lol: - jak wszystkie BMW :D

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Im samochód bardziej luksusowy, tym wrażenia z przyspieszeń są mniejsze. I dlatego Audi wypada lepiej pod względem wrażeń z przyspieszenia, ale komfort ... :nana: 8)

Nieraz przesiadałem się z samochodu kompaktowego z silnikiem np. 1.4l 75KM do np. mojego poprzedniego pojazdu - Renault Safrane - 140KM i wrażenie przyspieszania były podobne, ale przy wyprzedzaniu nieraz bym się "naciął" ... Podobnie jest teraz między moimi - Toyota RAV4 i BMW "7" - różnica w mocy prawie 2x i oba w automacie, wrażenia z róznicy przyspieszania już nie takie druzgodzące, ale przy wyprzedzaniu, ruszaniu itp ... :? Mimo, że Toyotka ma też swoje 130KM

Kojące takie pościki oj kojące. :obloki: Ale mimo wszystko check control będzie :phone: . I jeśli chodzi o Audi to jeszcze jedno - wyskalowanie prędkościomierza - 100 km/h w BMW pojawia się "szybciej" :arrow: tzn. w miejscu gdzie w BMW jest np. 100 to w Audi jakieś 75. To też jest trochę mylące :roll2: . A hamownia i tak będzie. :twisted2: :diabel_faja: :twisted: :diabel_faja: :diabel_faja: :diabel_faja: :diabel_smiech:

  • 1 rok później...
Opublikowano

 

Jeżdże 523 manualem i miałem okazję także wozic się 528 auto i autami tymi nie "zamielisz" kołami. Myśle, ze jest to spowodowane masą - mocą - szerokosćia opon.

 

nie wiem w jakim stanie sa wasze 523i 170KM ale moja to pali gume na oponach letnich 235 bez prolemu na wprost 1 opor i 2 opor na 2 juz slabiej niz na 1 ale opony piszcza oczywiscie suchy asfalt lub kostka

Opublikowano
automatem to chyba raczej nie zamielisz kołami...

 

zamielisz bez najmniejszego problemu, tylko trzeba wylaczyc asc i mozesz krecic baczki

 

skrecasz kierownice, gaz i cie obraca :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Ja z mieleniem nie mam problemów - chociaż zrobiłem to 2 razy i więcej nie zamierzam - smród opon czułem przez kilka godzin w środku. Z automatem to już trudniej, ale na 100% się da - jeździłem brata 525 TDS z automatem i piszczał, że głowa bolała
http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Opublikowano
w sobote w nocy wracalem do domu i obok stanelo a4 2.0 TDI. gosc nerwowo je gazowal. z poczatku nie mialem ochoty, ale pomyslalem, ze jeszcze nie prownywalem przyspiesznia, wiec przelaczylem skrzynie na sport. nie mial szans. faktycznie przyspieszenie jest mniej odczuwalne, ale ja sie czuje bezpieczniej w bmw niz w swoim golfie, ktory ma ca 170 km. po prostu wiem, ze jest wiekszy moment i rowno przyspiesza jak musi. takze wydaje mi sie, ze po prostu jest to kwestia przyzwyczajenia i trzeba pamietac ze e39 to nie compact.
DIESEL POWER
Opublikowano
to ja mam takie pytanie.kumpel ma audi A8 2.4TDI automat i mówi ze idzie mu 240 km/h.150km, cięzkie auto i aż tyle?.to czemu moje bmw 525 TDSa idzie 200 km/h?200 poszła na zimnym silniku.sądze ze 210lub wiecej by poszła.
Opublikowano

JOE

 

Twoje auto powinno bez problemu zamielić. Mam co prawda diesla, ale moc ta sama. Mój mieli bez problemu. Jest co prawda różnica w momencie, ale rozpatrujemy sytuację ze startu zatrzymanego czyli startujemy od zera. Dopiero przy wyprzedzaniu i większych obratach sytuacja będzie nieco inna.

 

Nie możemy porównywać Audi z BMW chociażby dlatego, że mamy do czynienia tutaj z dwoma zupełnie różnymi napędami. Auto z przednim napędem podszas przyspieszania zadziera przód jak motorówka, przez co traci wiele na przyczepności kół napędzanych i łatwiej zerwać przyczepność. W BMW jak przyspieszamy sytuacja jest odwrotna, koła napędzane są dociskane i dlatego ciężko zerwać przyczepność.

 

Docisk kół odgrywa bardzo dużą rolę. W jakimś programie telewizyjnym podawali kiedyś, że np. w formule 1 przy prędkości 150km/h przedni spojler dociska auto z siłą 1 tony, a tylny z siłą 1,5 tony. Przy tej prędkości bolidy mogłyby jeżdzić po suficie czyli do góry kołami i by nie spadły. Tylko gdzie znaleźć taki sufit :lol:

To tak jako ciekawostka.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
Ja kiedys bawilem sie w sprawdzanie przyczepnosci BMW. Wczoraj wracalem z Suwalk i w okolicach Radzymina lecialem z predkoscia 200-220 km/h. Czulem kazde laczenie asfaltu - tak jest dociskane E39. Co do przyspeiszenia, to gdyby nie silnik i bardzo dobre przyspiesznie to jechalbym dluzej i mniej bezpiecznie. A tak moge powiedziec, ze bylo komfortowo, choc kierowcy za wschodniej granicy uwazaja sie za kwoboji.
DIESEL POWER

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.