Skocz do zawartości

[e36] silnik m50 jak rozpoznac???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a czy wizualne sa takie same???? nie chodzi mi o sprawdzanie az tak dokladne (po numerach) tylko o wizualne. czy sa jakies roznice???
Opublikowano

wlasnie jestem swiezo po porownaniach mojej qpety 2.0 i kolegi qpety 2.5 wiec:

 

1.puszka na filtr powietrza ma takie dziwne "skrzydelko" w kierunku silnika, nie mam kurde zadnej foty, ale poszukaj gdzies na sieci,

 

2.zupelnie inny przeplywomierz

 

i ta sa jedyne roznice na pierwszu rzut oka, ciekawe czy silnik z vanosem i bez o tej samej pojemnosci wzrokowo sie czyms rozni, oprocz samego vanosa oczywiscie :-)

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

Vanos łatwo poznać - ma z przodu silnika (przy chłodnicy), nad pompą wody, takie półokrągłe wypuklenie w pokrywie zaworów.

Vanos można poznać też po roczniku - "wszedł" on w 9/92.

Po przepływomierzu trudno poznać, bo ich było kilka typów w tych silnikach (inne w 2.5l, inne w 2.0l, zmienione zostały też w obu modelach w 9/92). Inna jest też obudowa filtra, ale wizualnie też w zasadzie tego tak łatwo nie poznamy (chyba, że po numerach).

Jaki jest osprzęt zależy też od rocznika itd ...

Można porównać dwa BMW z silnikiem 2.0 i 2.5, ale muszą być najlepiej z tego samego rocznika (a najważniejszy jest rocznik '92, bo wtedy były drobne zmiany, komputery zmieniane były w '90

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
w 2 l osprzęt jest simensa a 2.5 bosha. A tak w zasadzie to one wygladają tak samo, 2.5 ma chyba grubszą rurę do kolektora ale cieżko na oko sie dopatrzyc równic

 

 

Sorry ale w umnie w 320 e36 M50 jest osprzet BoSHA

 

Pozdrawiam

 

MAC

MAC
Opublikowano

Silniki m50 1991ccm 24Vz początkowych okresów produkcji rzeczywiście współpracują z Siemensem. Tutaj chyba rok 1992 wniósł zmian tak jak z resztą napisał sebast. Ja mam dwu-litrówkę m50 z osprzętem Bosh'a.

BMW E34 z lat 1990-1992 z silnkami 2.0 i 2.5, po otwarciu maski można było odróżnić dzięki akumulatorowi. W 525i nie było akumulatora pod maską, natomiast w 520 mniej wiecej do końca 1992 akumulator był pod maską - tak jak w 518i.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Ja mam akumulator pod kanapą, grudzień 1991 osprzęt mieszany przepływomież z kompem siemens rozrusznik alternator sonda lambda bosch wszelakie czujniki bosch. A 2.0 od 2.5 najłatwiej odrużnić po tabliczce znamionowej tam jest symbol silnika 2.0 miało 206S2 a 2,5 256S2. pierwsze dwie cyfry to to oznaczenie pojemności.

Poza tym można jeszcze odrużnic po układzie wydechowym nie wiem jak jest w e36 ale w e34 różni sie kolosalnie, no i licznik jest wyskalowany do 240 w 2,5 to wszystko co wiem :D

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja nie wiem jak jest w e36 ale w e34 różni sie kolosalnie, no i licznik jest wyskalowany do 240 w 2,5

W E36 też.

Ale ja mam wrażenie, że "melonowi" chodzi o to jak odróznić silnik 2.0 od 2.5 - a nie samochód z silnikiem 2.0 od samochodu z silnikiem 2.5

 

Czyli:

Jak rozpoznać postawione obok siebie, wyjęte z aut silniki 2.0 i 2.5 ? :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Ja mam akumulator pod kanapą, grudzień 1991 osprzęt mieszany przepływomież z kompem siemens rozrusznik alternator sonda lambda bosch wszelakie czujniki bosch.

 

To masz jakąś wersję przejściową :D

 

"W BMW 520i z początkowych lat produkcji akumulator znajduje się pod maską(...)" - to cytat z instrukcji obsługi.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

To masz jakąś wersję przejściową :D

 

"W BMW 520i z początkowych lat produkcji akumulator znajduje się pod maską(...)" - to cytat z instrukcji obsługi.

 

U mnie w instrukcji nie ma nic o aku pod maską więc wychodzi na to że instrukcje były różne, poza tym znajomy elektonik pracujący w ASO BMW powiedział mi że nie ma na to zasady jaki osprzęt był w danym roczniku, bo też myślałem że bosch był po 92

 

P.S.Mój kumpel ma 525 z 94r i ma osprzęt Hitachi (przepływomierz i alternator) nie wiem jaki jest komp

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Ja nie wiem jak jest w e36 ale w e34 różni sie kolosalnie, no i licznik jest wyskalowany do 240 w 2,5

W E36 też.

Ale ja mam wrażenie, że "melonowi" chodzi o to jak odróznić silnik 2.0 od 2.5 - a nie samochód z silnikiem 2.0 od samochodu z silnikiem 2.5

 

Czyli:

Jak rozpoznać postawione obok siebie, wyjęte z aut silniki 2.0 i 2.5 ? :wink:

 

wlasnie o to mi chodzilo. ale i tak wasze informacje bardzo mi pomogly za co dzieki

 

 

pozdro

Opublikowano
inne kolektory wydechowe

Hmm - powiedz coś więcej - trochę zdawkowo odpowiedziałeś. Nadmieniam, że pytanie dotyczyło M50, ale i w M20 chętnie się dowiem.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
inne kolektory wydechowe

Hmm - powiedz coś więcej - trochę zdawkowo odpowiedziałeś. Nadmieniam, że pytanie dotyczyło M50, ale i w M20 chętnie się dowiem.

Poprosto czy to M50 czy M20 silniki 2 L. różnią się elektroniką i właśnie zupełnie innymi kolektorami wydechowymi od 2.5L.W skr. w silniku 2.5 litrowym kolektory są (pozwijane) w 2L prost naprawdę widać różnicę .Pozdro
  • 2 lata później...
Opublikowano
Silniki M50 2,0 i 2,5 są z zewnątrz praktycznie identyczne (zarówno z vanosem jak i bez), najprościej i to na pierwszy rzut oka można je rozróżnić po kolektorze ssącym. Między poszczególnymi kanałami kolektora są takie kwadratowe dziury, w silniku 2,0 po bokach jest jeszcze z 4-5mm plastiku, w silniku 2,5 dziury są na całą szerokość między kanałami - ze względu na większą ich średnicę w silniku 2,5l
www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.