Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


LaRocco

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Więc po siedmiu latach wlewania oryginalnego oleju BMW ( autoryzowany serwis w niemczech ) postanowiłem olej wymienić sam i wlać inny o tych samych parametrach 5w30.. Miał być to motul, lecz wyprzedali wszystko i kupiłem Castrol Magnatec 5 W 30 c3 kupiony też w Niemczech. Weszło mi pięć litrów a powinno 5,5 ( Dziękuje kolegom za wskazówki, pomysł z podniesieniem troszkę auta był trafny jak i z odessaniem strzykawką resztek z pojemnika na filter oleju ) Filter Firmy Mann ( Tak jak polecacie ) a w nim były dwie uszczelki - jedna Gumowa duża, i miedziana mała na korek spustowy oleju . Kupowałem wszystko w Niemczech bo tutaj pracuje.

 

Olej Castrol Magnatec 5W30 c3 HTC-Syntheze 5 litrów kosztował 58 euro i filter Mann 722/coś tam 13 euro . Od razu po wymianie i rozruchu zauważyłem że silnik ciszej chodzi i kulturalniej pracuje -nie dymy przy kickdown jak wcześniej. Zrobiłem już nim 1600 kilometrów ponieważ od razu po wymianie musiałem jechać do Polski i jestem zadowolony . Olej Który kupiłem, posiada normę long Life 04 o której jest informacja z tyłu opakowania. Na przodzie nie ma napisu BMW więc wiele osób może zmylić.. Jest VW,MB,Audi cos tam jeszcze ale z tyłu jest dokładnie napisane jakie normy spełnia . Oczywiście DPF też ( chyba coś związane z filtrem cząstek stałych ) Nieważne.

 

Także Ludzie nie rwijcie sobie głowy, jaki olej wlać ! Jesli nasze auto miało olej 5w30 Long Life to taki też kupcie, a jakiej firmy to już bez znaczenia. Sugerujmy się ceną - patrzmy czy oryginalny i cieszmy się dobrym Wózkiem.

 

Nie sugerujmy się napisami 25000 kilometrów, bo jak zajrzymy na bagnet po 8 tysiącach to już będzie olej czarny a ja nie chce żeby mój silnik był smarowany do granicy możliwości na brudnym oleju jeszcze 17 tysięcy kilometrów.

 

Dziękuje także za informacje kasowania inspekcji oleju ! Udało mi się za trzecim razem he he..

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię swój samochód to wymienie po 15 tysiącach z racji też i tego, że mam przejechane ponad 219 000 kilometrów. A co najlepsze, ponad 30 tysięcy kilometrów zrobiłem i jeździ bez awaryjnie- o czymś to świadczy.. BMW . A kupiłem z drobnymi usterkami i dopiero teraz opisuje tu, na forum co mu dolega i jak to naprawić...Nie chce żadnej innej m-ki, miałem wiele aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiele ludzi myśli że jak skasowana inspekcja pokazuje np. 30 tys. km. to tyle ma do przejechania na oleju a to jest nie prawda po komputer w trakcie użytkowania przyspiesza odliczanie inspekcji w zależności jak i gdzie jest auto eksploatowane, czyli może okazać się ze kiedy inspekcja olejowa dojdzie do "0" to będzie to po przejechaniu np. 15 tys. km. choć odliczanie zaczynało się od 30 tys. km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie LL to też max co 15-20 kkm trzeba wymieniać. Profilaktycznie :)

 

Znalazłem jeszcze jedno miejsce z dobrymi cenami LM:

http://allegro.pl/promocja-liqui-moly-top-tec-4100-5w40-5l-warszawa-i1665592453.html

Koleś ma 1200 pozytywów i zero negatywów. Na innych forach go polecają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Niedługo czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam się, czy zalać ponownie Castrola 0W40, czy może coś innego. Myślę nad Fuchs GT1 5W40:

http://moto.allegro.pl/fuchs-titan-gt1-5w-40-4l-pompowtryski-i1680841145.html

 

Zalał ktoś może Fuchsa i może coś więcej powiedzieć?

 

ja mam zalany :cool2: pierwsze co zauważyłem ze kontrolka cisnienia oleju szybciej gaśnie :D GT1 w technologii XTL jest nadal niedostępny w polsce... wczoraj pisałem do fuchsa z ciekawości :cool2: Gt1 ma super parametry :) bdb olej w dobrej cenie... jak masz możliwość to kupuj u przedstawiciela FUCHS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. ;)

 

Jeśli miałbym kupować u przedstawiciela, to musiałbym mieć konkretny namiar, żeby się nie wpakować w podróbkę. Kumpel obeznany w olejach mówi, że na tej aukcji jest 100% oryginał. Skoro XTL nie jest dostępny w Polsce, to znaczy że jedyną opcją jest sprowadzenie z USA? Czy może pojawi się w końcu w u nas? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miał pojawić sie w lipcu, ale widać przeciagnęlo się

 

dzwoń do gościa z swojego regionu i próbuj kupić

http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1097

 

jak nie to na forum OCP goście z różnych regionów sprzedają (ogłoszenia komercyjne)

 

Klaudek33

...wybierz coś z fuchs (niestety GT1 XTL 5W40 jeszcze nie dostępny), vavolin, lub liqui moly, wiem że motula polecaja do 320d z przed liftu

na stronkach maja wyszukiwarke pod dany model

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ktory polecacie do e46 z 2000 z przebiegiem 195tyś???????

czytaj kolego czytaj :cool2: w tym temacie masz wszystko napisane :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ktory polecacie do e46 z 2000 z przebiegiem 195tyś???????

czytaj kolego czytaj :cool2: w tym temacie masz wszystko napisane :cool2:

No weż powiedz ,nie badz taki :wink: :wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na korku mam castrol i taki leje ;)

 

No i właśnie po to zamieszcza się reklamy oleju w takich miejscach.

to co proponujesz silbergrau???

 

proponuje tak z własnego doświadczenia:)

Motul 8100 x-clean 5w40

fuchs titan gt1 5w40

na castrolu edge 5w40 bumcia brała mi ok 500ml na 15tys natomiast na motulu ok 100ml :D śmieszne wartości ale... fuchs mam zalany od niedawna ale zdecydowanie szybiciej gasnie kontrolka cisnienia oleju na zimnym niż na motulu :cool2: bdb są też oleje Liqui moly oraz valvoline :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0-w30 jest rzadszy od 5-w40 dlatego pewnie Ci mniej brał.albo styl jazdy zmieniłeś..ot tyle

Firma nie ma znaczenia ważne parametry-norma to norma.Im olej gęściejszy tym smarowanie na rozruchu gorsze turbiny itd było parę stron wcześniej o tym

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.