Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


tudm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Widzisz tudm'ie bo ja sobie chcialem wypolerowac , ale mialem w sumie male centki, gdzies z 1/4 tego co bylo u Ciebie .

 

I skonczylem polerke na papierze 1500 i potem gabka na wiertarke i farecla G3 - efekt - gorzej jak bylo, widoczne rysy, a jak sie wlaczy swiatla i wali na to soczewka xenonu to wogole RYCHOLE :duh: .

 

Potem probowalem jeszcze jakas pasta do polerowania ekranow w telefonach GSM , ale to zadnej zmiany juz nie dawalo .

 

Kupilem juz papier 2500, ale boje sie ze to nie zalatwi sprawy - a drobniejszego nie ma w sprzedazy .

 

Jakies rady ?

 

Bo jesli po tym 2500 wciaz beda takie rysy to chyba musze kupic nowe klosze w ASO :duh: .

 

U Ciebie nie widac rys nawet na zapalonych swiatlach ?

 

pozdrawiam

piotrek

 

U mnie nie widać rys tylko takie leciuteńkie ślady (okrągłe) ale po polerowaniu.

 

 

Jak trzesz papierem to do tej pory aż znikną rysy po poprzednim.

 

Polerowaniem nic nie zrobisz musisz wrócić do papieru który zostawił rysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam kolego.

Widzę, że znasz się na tym co robisz i robisz to z pasją

Pomóż mi trochę przy nagraniu softu v24 do navi

Jak ściągam to przy rozpakowaniu mówi ,że jest błąd

Poradź co robić i jak to jest z tym cdkey.Kiedy go wgrywać nadmieniam ,że mam bardzo starą wersję softu.

SW 3-1/21

Napisz jeszcze czym to nagrywać bo np keycd po rozpakowaniu ma trzy pliki i jak je nagrać czy na rzywca wrzucić na płytę te trzy pliki czy potrzebuję jakiś Alkohol 120% tak jak w przypadku mapy PL.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam kolego.

Widzę, że znasz się na tym co robisz i robisz to z pasją

Pomóż mi trochę przy nagraniu softu v24 do navi

Jak ściągam to przy rozpakowaniu mówi ,że jest błąd

Poradź co robić i jak to jest z tym cdkey.Kiedy go wgrywać nadmieniam ,że mam bardzo starą wersję softu.

SW 3-1/21

Napisz jeszcze czym to nagrywać bo np keycd po rozpakowaniu ma trzy pliki i jak je nagrać czy na rzywca wrzucić na płytę te trzy pliki czy potrzebuję jakiś Alkohol 120% tak jak w przypadku mapy PL.

Z góry dzięki.

 

To co ściągasz nie wymaga rozpakowania. To już jest gotowy obraz płyty np. *.iso do wypalenia.

Do nagrania najlepiej użyć tego samego programu który był użyty do jego stworzenia.

 

Pamiętaj nagrywać jak najwolniej.

 

CDKey'a wrzucasz w napęd po wgraniu nowego softu, będziesz miał wyraźny komunikat.

 

 

W między czasie:

Wymiana gum stabilizatora przedniego:

http://images32.fotosik.pl/121/8fdf4887923635eam.jpg

Wymiana banalnie prosta koszt za 2szt. 56zł oryginał z ASO - trochę drogo szczególnie, że przed nowym rokiem ponoć kosztowały 18zł/szt.

 

Kable rozruchowe "home made", przekrój 25mm2 prawdziwa żywa miedź.

http://images28.fotosik.pl/148/a1ade65c4a691fd9m.jpg

 

No i stukną mi czas na małą inspekcje do wymiany poszło:

Olej - castrol edge sport 0W30

Filtr oleju - MAN

Filtr paliwa - MAN

Razem 313zł przy czym wymiana filtra paliwa (robiłem to przy okazji i byłym pewien, że gratis) 25zl :shock:

 

Zmieniam mechanika albo sam zacznę zmieniać olej tylko co z tym zużytym, środowisko itp :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki przyjacielu właśnie tak robiłem z tym, że:

soft ściągnąłem v24 mawiają, że to ostatni który u mnie coś zmieni rozszerzenie u mnie to *.iso więc nagrałem go Alcoholem ale u mnie najniższa prędkość to 4x i może to za szybko bo wyświetlacz w aucie zamiera a czytnik przestaje po jakichś 5 sekundach czytać.

Jak chcę nagrać CloneCD to mówi mi, że to płyta DVD - czy mam tak nagrać przecież u mnie czuta tylko cd-r a nie dvd

 

I jeszcze raz pytanie o cdkey jak go ściągam to mam trzy pliki image.ccd ; image.sub ; image.img i oczywiście jak daje nagraj w CloneCD to widzi tylko ten *.ccd i mam go wypalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki przyjacielu właśnie tak robiłem z tym, że:

soft ściągnąłem v24 mawiają, że to ostatni który u mnie coś zmieni rozszerzenie u mnie to *.iso więc nagrałem go Alcoholem ale u mnie najniższa prędkość to 4x i może to za szybko bo wyświetlacz w aucie zamiera a czytnik przestaje po jakichś 5 sekundach czytać.

Jak chcę nagrać CloneCD to mówi mi, że to płyta DVD - czy mam tak nagrać przecież u mnie czuta tylko cd-r a nie dvd

 

I jeszcze raz pytanie o cdkey jak go ściągam to mam trzy pliki image.ccd ; image.sub ; image.img i oczywiście jak daje nagraj w CloneCD to widzi tylko ten *.ccd i mam go wypalić?

 

Miałem podobnie i pewnie masz to samo co ja a więc uszkodzony (niepoprawny, niewłaściwy etc.) plik z obrazem. Ja dopiero po ściągnięciu V29 zrobiłem poprawnie upgrade.

 

4x to wystarczająco mało wypalaj tylko na CD.

 

 

Trzy pliki dlatego, że jeden to info o zrzucie i o obrazie drugi to sam obraz itp.

 

 

Ściągnij z pewnego źródła soft (jak znajdę to podeśle skąd ja ściągałem) nagraj na dobre płyty CD, upewnij się, że zamykasz sesje, mały prędkość nagrywania i musi działać.

 

 

Ja w swoich "walkach" z upgrade'm ratowałem się za każdym razem V17.1 miałem na tyle szczęścia, że ten obraz działał od razu.

 

Powodzenia i wytrwałości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego wielkie.

Powodzenie się przyda, gdyż już nie mogę patrzeć na ten mój czytnik czy płyta wyjdzie czy nie czy coś się zmieni na wyświetlaczu czy nie itd...

Cały problem polega na tym ,że ja po prostu nie jestem mistrzem komputerowym i wiem ,że coś źle robię , nie ma tu winy sprzętu ale oby do przodu.

Dzięki jak tylko to zrobię to Ci dam znać bo jak dotąd tylko Ty udzieliłeś mi sensownej odpowiedzi innej niż:"mam taki soft na płycie i jak dla forumowicza to 120 zł" a i tacy się trafiają na forum...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
@wyspa, a jak to sie stamnelo ze nigdy twojej 530d na jelonce nie widzialem ?? ;/ A szkoda bardzo szkoda ;(

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Uderzaj do mnie na GG : 6357677 mozemy sie jakos umowic chociaz ja dosyc zielony w te sprawy jestem ;) BTW. nie jestesmy tu jedynymi ludkami z Jelejniej, jest chyba jeszcze ze 3-4 sztuki :D

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj Tudm mam prośbę widziałem, że wyjmowałeś przednie lampy wraz z kierunkami może podpowiesz mi jak wyjąć te kierunki? Wiem ze w otworze w nadkolu trzeba śrubokrętem podważyć jakis plastykowy język ale nie mam pojęcia w jaki sposób w którą stronę itd. tak aby niczego nie polamac.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Uf kupę czasu się tu nic nie dzieje, brak czasu mnie dopadł.

 

Ktoś pamięta jeszcze o tym wątku?

 

 

Na dzień dzisiejszy coś mi strasznie stuka w zawieszeniu. Tak na ucho to tył jak myślicie szarpaki czy przy użyciu "kanału" coś sam zwalczę?

 

Jakieś pomysł od czego zacząć? Ja czytając forum natknął się kilkukrotnie na łącznik stabilizatora (nie wiem czy nie kupić w ciemno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uf kupę czasu się tu nic nie dzieje, brak czasu mnie dopadł.

 

Ktoś pamięta jeszcze o tym wątku?

 

 

Na dzień dzisiejszy coś mi strasznie stuka w zawieszeniu. Tak na ucho to tył jak myślicie szarpaki czy przy użyciu "kanału" coś sam zwalczę?

 

Jakieś pomysł od czego zacząć? Ja czytając forum natknął się kilkukrotnie na łącznik stabilizatora (nie wiem czy nie kupić w ciemno).

 

Mi jak zaczęło stukać z tyłu to okazało się że poleciała tuleja mocująca wózek do karoserii. ;) (ale nie jestem pewien czy tutaj może być podobna przyczyna)

 

BTW. Chciałem ściągnąć nowy soft do mojej nawigacji z tej strony http://www.e38.org/nav/ tylko ze

a) za bardzo nie wiem który :oops:

b) trochę slabu się ściąga. Ma ktoś inne źródło?

 

Co to wątku to :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przyszedł czas na światła główne. Na początku jedna uwaga. Zabrałem się do tego w sobotę rano a potem miałem coś do załatwienia. I tak to jest jak się człowiek śpieszy do końca nie jestem zadowolony ale źle nie jest.

 

Jedna uwaga: trzeba się przyłożyć z czyszczeniem papierem 600 i na dodatek się nie śpieszyć :/.

 

Do rzeczy, stan wyjściowy, nie wiem czy do końca oddaje to fotka ale było źle:

http://img218.imageshack.us/img218/4421/reflektorfj3.th.jpg

 

Na początku prawie popełniłem głupotę chcąc ściągać cały przedni zderzak by ściągnąć światła. Dobrze, że mnie na czas olśniło, że same klosze są ściągane.

Samo ściągnięcie sprowadza się do wyciągnięciu listy pod światłem (malowanej w kolor nadwozia) i listwy nad światłem (takiej z uszczelką) potem bodajże siedem klipsów i klosz jest nasz:

http://img293.imageshack.us/img293/5148/swiatla1tc1.th.jpg

a bez klosza mamy taki widok:

http://img293.imageshack.us/img293/4836/swiatlayu4.th.jpg

I tu uwagę przed założeniem można wszystko wytrzeć i powietrzem odmuchać itp. ale dodatkowo polecam przeczyszczenie uszczelki między kloszem a obudową światła. Ja czyściłem tą uszczelkę bez jej wyciągania.

 

Samo czyszczenie w kolejności jak przy czyszczeniu halogenów z jedną małą uwagą, czyścimy ruchami prostoliniowymi najlepiej z użyciem korkowego klocka, naprzemiennie pod kątem 90 stopni. Zmieniając kierunek 3-4 razy dla każdego papieru. Poniżej fotka po papierze suchym 280 z zaznaczonym kierunkiem czyszczenia może po niej będzie ten tekst bardziej zrozumiały:

http://img145.imageshack.us/img145/8608/swiatla2qj2.th.jpg

 

Efekt finalny (aparat w „ferworze walki” przełączył mi się na mono, dorzucę na dniach fotkę kolor):

http://img145.imageshack.us/img145/9875/swiatla3gq8.jpg

Kolor:

http://img486.imageshack.us/img486/976/swiatla4oo6.th.jpg

 

Za tydzień malowanie elementów wnętrza.

 

 

A powiedz mi przyjacielu czy po takim zabiegu nie masz problemu z parowaniem. Zazwyczaj po takiej ingerencji powstaja jakieś nieszczelności. Sam też chciałem spolerować lampe ale bałem sie ze pozniej beda parować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie...

 

czy nie latwiej chlopaki wymienic same szkla ?

 

ktos na forum juz wymienial... wydatek chyba nie taki straszny... i mamy pewnosc ;)

 

PS. a na tameta bicia przez opony nie bede mowil...

 

takich rzeczy jak opony - uzywanych nie powinno sie kupowac...

 

nie bede tlumaczyc dlaczego

 

zreszta jak ktos kupil nowe to widzial jaka jest przepasc miedzy zimowkami nowkami a po jednym sezonie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie...

 

czy nie latwiej chlopaki wymienic same szkla ?

 

ktos na forum juz wymienial... wydatek chyba nie taki straszny... i mamy pewnosc ;)

 

PS. a na tameta bicia przez opony nie bede mowil...

 

takich rzeczy jak opony - uzywanych nie powinno sie kupowac...

 

nie bede tlumaczyc dlaczego

 

zreszta jak ktos kupil nowe to widzial jaka jest przepasc miedzy zimowkami nowkami a po jednym sezonie ;)

 

nie jestem jakos zwolennikiem wymiany oryginalnych elementów. tak mozna by całe nadwozie a pozniej to wszystko sie kupy nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega eqs mysli o orginalnych kloszach z ASO .

 

Sam polerowalem klosze, z efektu NIE bylem zadowolny mimo 2 poprawek - papier wodny 2500 nie kazdy zalatwi sprawe, firmy 3M pewnie tak, ja uzywalem matodora bo nie moglem dostac 3M i pozostaly rysy na kloszu :cry: . Polerka pasta Farecla G3 nie pomoglo, jak sie zapalilo lampe to rysy byly widoczne .

 

Skonczylo sie na tym ze kupilem nowe klosze w ASO, koszt 176 zl po rabacie za strone .

 

Lampy mi nie paruja, uszczelnienie lamp w E46 jest bardz dobre, w razie czego mozesz kupic w ASO same uszczelki lamp, ale kosztuja do modelu po lifcie np. az 48 zl za sztuke .

 

pozdr.

Piotr

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega eqs mysli o orginalnych kloszach z ASO .

 

Sam polerowalem klosze, z efektu NIE bylem zadowolny mimo 2 poprawek - papier wodny 2500 nie kazdy zalatwi sprawe, firmy 3M pewnie tak, ja uzywalem matodora bo nie moglem dostac 3M i pozostaly rysy na kloszu :cry: . Polerka pasta Farecla G3 nie pomoglo, jak sie zapalilo lampe to rysy byly widoczne .

 

Skonczylo sie na tym ze kupilem nowe klosze w ASO, koszt 176 zl po rabacie za strone .

 

Lampy mi nie paruja, uszczelnienie lamp w E46 jest bardz dobre, w razie czego mozesz kupic w ASO same uszczelki lamp, ale kosztuja do modelu po lifcie np. az 48 zl za sztuke .

 

pozdr.

Piotr

 

dokladnie ;)

 

ja tez jestem zwolennikiem orginalow... ale klosze mysle ze mozna wymienic... nawet na nieorginalne... a moze nie na te z ASO... bo producenci ktorzy robili na linie robia je tez do sklepow... patrz BOSCH...

 

ale ta kasa ktora przedstawil piotres jest sensowna... ;)

 

PS. piotres a nie wiesz ile kosztuja do wersji przed liftem ;) ? ciekawe czy bys cos zaoszczedzil ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem ze do przedliftowej kosztuje 176 zl tyle ze nie wiem czy przed rabatem czy po rabacie ;-) .

 

Takie jak ja kupilem czyli do bixenonow AL, kosztowaly 185.44 zl przed rabatem, a po 176 zl jak juz pisalem ;-) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i przyszedł czas na światła główne. Na początku jedna uwaga. Zabrałem się do tego w sobotę rano a potem miałem coś do załatwienia. I tak to jest jak się człowiek śpieszy do końca nie jestem zadowolony ale źle nie jest.

 

Jedna uwaga: trzeba się przyłożyć z czyszczeniem papierem 600 i na dodatek się nie śpieszyć :/.

 

Do rzeczy, stan wyjściowy, nie wiem czy do końca oddaje to fotka ale było źle:

http://img218.imageshack.us/img218/4421/reflektorfj3.th.jpg

 

Na początku prawie popełniłem głupotę chcąc ściągać cały przedni zderzak by ściągnąć światła. Dobrze, że mnie na czas olśniło, że same klosze są ściągane.

Samo ściągnięcie sprowadza się do wyciągnięciu listy pod światłem (malowanej w kolor nadwozia) i listwy nad światłem (takiej z uszczelką) potem bodajże siedem klipsów i klosz jest nasz:

http://img293.imageshack.us/img293/5148/swiatla1tc1.th.jpg

a bez klosza mamy taki widok:

http://img293.imageshack.us/img293/4836/swiatlayu4.th.jpg

I tu uwagę przed założeniem można wszystko wytrzeć i powietrzem odmuchać itp. ale dodatkowo polecam przeczyszczenie uszczelki między kloszem a obudową światła. Ja czyściłem tą uszczelkę bez jej wyciągania.

 

Samo czyszczenie w kolejności jak przy czyszczeniu halogenów z jedną małą uwagą, czyścimy ruchami prostoliniowymi najlepiej z użyciem korkowego klocka, naprzemiennie pod kątem 90 stopni. Zmieniając kierunek 3-4 razy dla każdego papieru. Poniżej fotka po papierze suchym 280 z zaznaczonym kierunkiem czyszczenia może po niej będzie ten tekst bardziej zrozumiały:

http://img145.imageshack.us/img145/8608/swiatla2qj2.th.jpg

 

Efekt finalny (aparat w „ferworze walki” przełączył mi się na mono, dorzucę na dniach fotkę kolor):

http://img145.imageshack.us/img145/9875/swiatla3gq8.jpg

Kolor:

http://img486.imageshack.us/img486/976/swiatla4oo6.th.jpg

 

Za tydzień malowanie elementów wnętrza.

 

 

A powiedz mi przyjacielu czy po takim zabiegu nie masz problemu z parowaniem. Zazwyczaj po takiej ingerencji powstaja jakieś nieszczelności. Sam też chciałem spolerować lampe ale bałem sie ze pozniej beda parować

 

Witam,

 

Nic a nic się nie dzieje złego z parowaniem. W E46 jest o tyle dobrze, że to uszczelnienie jest solidne i całość dość pancerna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a ja mam takie pytanie...

 

czy nie latwiej chlopaki wymienic same szkla ?

 

ktos na forum juz wymienial... wydatek chyba nie taki straszny... i mamy pewnosc ;)

 

PS. a na tameta bicia przez opony nie bede mowil...

 

takich rzeczy jak opony - uzywanych nie powinno sie kupowac...

 

nie bede tlumaczyc dlaczego

 

zreszta jak ktos kupil nowe to widzial jaka jest przepasc miedzy zimowkami nowkami a po jednym sezonie ;)

 

Opony temat dość obszerny.

Ja opony dostałem z samochodem i w sumie nie wiem czy nowe czy używane poprzednik kupił.

 

Teraz na nowych Bridgestone Blizzak przejechałem prawie 9kkm i mogę szczerze polecić te opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojechałem do serwisu kupić kilka rzeczy min filtr do Odmy. Pan usilnie przez dobre 10 minut przekonywał mnie ze musze kupić wszystko łącznie z kopułą ponieważ jak ją ściągnę to na pewno pęknie(koszt zamiast 80zl- 160zl). Podoba mi sie podejście serwisów, sprzedać wszystko co w jakiś sposób łączy się z częścią poszukiwaną przez klienta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he mi też usiłowali sprzedać razem z obudową bo niby uszczelki tam są i co :) uszczelki były z samym filtrem a ja zaoszczędziłem parę złotych dzięki kolegom z forum którzy opisywali tu wymiane odmy :) Pięknie dziękuję wszystkim za dobre rady i to nie tylko w sprawie odmy bo forum już nie raz mnie uratowało od niepewnej ingerencji mechaników i serwisu :cool2:
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he mi też usiłowali sprzedać razem z obudową bo niby uszczelki tam są i co :) uszczelki były z samym filtrem a ja zaoszczędziłem parę złotych dzięki kolegom z forum którzy opisywali tu wymiane odmy :) Pięknie dziękuję wszystkim za dobre rady i to nie tylko w sprawie odmy bo forum już nie raz mnie uratowało od niepewnej ingerencji mechaników i serwisu :cool2:

 

 

Dokładnie, to był jeden z argumentów "serwisanta" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.