Skocz do zawartości

[E39] Demontaż zderzaka i wymiana wentylatora klimy


piotrek1

Rekomendowane odpowiedzi

Czas pracy 1,5-2h.Bardzo prosta sprawa.

 

http://img394.imageshack.us/img394/5264/250307003ie9.jpg

 

http://img57.imageshack.us/img57/9820/250307004dk9.jpg

 

http://img462.imageshack.us/img462/6972/250307005ra6.jpg

 

http://img57.imageshack.us/img57/5575/250307006iz1.jpg

 

Dodam jeszcze tyle że lepiej wyjąć przednie lampy ponieważ są tam jeszcze dwie śrubki.

 

Klikając na link wyświetli zdjęcie i można je sobie powiększyć.

Edytowane przez piotrek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...
dzięki dzięki za instruction , wczoraj zmieniłem !!!

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Może ktoś zdjęcia wrzucić bo znikły :)

 

Poprawiłem :)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś skończyłem reperować swój wiatrak od klimatyzacji i napiszę krótko co i jak.

OPIS NAPRAWY DOTYCZY WENTYLATORA 4-PINOWEGO :!::!::!:

Generalnie żeby się dostać do niego potrzeba strasznie mało czasu - 30 min., może 40 min. :) Klucze potrzebne do tego to jeden torx, nie pamiętam jaki oraz standardowe - 8, 10, 13, śrubokręt płaski, krzyżak i oczywiście chęci :) Od razu zaznaczę, że ten wiatrak ma się załączyć od razu po włączeniu klimatyzacji :!:

Odkręcamy wszystko jak na obrazkach powyżej. Ja nie ściągałem lamp i nawet nie potrzeba ich ściągać - do wszystkiego jest dostęp. Jedyny problem jaki miałem to odkręcenie nakrętki już od wentylatora lewa górna patrząc na zdjęciach ponieważ nie wiem dlaczego nie jest na sztywno przymocowana do metalowego szkieletu. Trochę techniki, tzn. odkręcenie pozostałych trzech, lekka kontra wentylatorem i spokojnie się odkręciło. Innego sposobu nie znalazłem bo tam w ogóle nie ma miejsca trzeba by chłodnice przesuwać itp.

Teraz kontrola oporników. Są dwa sposoby - pierwszy bardzo prosty, wystarczy akumulator i dwa kabelki. Biegun "-" podłączamy do brązowego kabla we wtyczce od wiatraka, "+" do pozostałych trzech. Jeśli wiatrak chodzi tylko na wysokich i średnich obrotach uszkodzony jest opornik 0,5 Ohm, 85W. Jeśli są tylko wysokie obroty uszkodzony opornik 0,2 Ohm 80W i ten wcześniejszy - 0,5 Ohm 85W. Jest to wszystko tak połączone, że nie ma innej możliwości. Albo chodzą wszystkie biegi wentylatora (wszystko sprawne), albo dwa najwyższe (uwalony opornik 0,5 Ohm 85W), albo jeden bieg (uwalone obydwa oporniki), albo nie chodzi wcale (spalony silnik wiatraka i może jakiś opornik :)). Drugi sposób (daje 99% pewności) - zdzieramy trochę izolacji po obydwu stronach opornika i mierzymy miernikiem. Potem tylko sprawdzenie akumulatorem czy silnik wiatraka nie padł i tyle. Jak któryś opornik nie wykaże oporu - uszkodzony. Ja użyłem obydwu sposobów dlatego o nich opisuje.

Zakup oporników - >>>TUTAJ<<< kupiłem ja, jak się zamówi do 14 następnego dnia rano są u Was w domu - w moim przypadku tak było - koszty wysyłki kurierem ok 16 zł. Nie ma się co przejmować, że są to 100W oporniki, zwyczajnie będą się mniej grzały bo wentylator i tak więcej prądu nie weźmie :)

Wymiana - wycinamy zepsuty, wlutowujemy w jego miejsce nowy. Jeden otwór w metalowej blaszce do której był przykręcony stary opornik będzie pasowała, drugą ja wywierciłem obok oryginalnej żeby się to trzymało wszystko. Dla pewności można sobie miernikiem na sucho sprawdzić czy rzeczywiście nowy opornik ma tyle Ohm ile zamówiliśmy bo czasami się pomyłki zdarzają. Ja przynajmniej tak zrobiłem. Na końcu tylko pierwszy sposób kontroli oporników wentylatora za pomocą akumulatora i zakręcenie wszystkiego w odwrotnej kolejności niż rozkręcaliśmy.

POWODZENIA :)

Jak coś służę pomocą na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam! czy masz dostep do takich ilustracji także jeżeli chodzi o inne elementy? otóż miałem wypadek prawy przód uszkodzony pozdejmowałem wszystko ale nie wiem czy jakiś cześci plastykowych nie będzie brakować ponieważ zostały na miejscu wypadku.. mam model 525d 163KM. Jest tam taki trójkąt z osuszaczem klimatyzacji ale co pod tym osuszaczem przy podłużnicy było to już nie wiem. Widze tylko przykręcony kawałek plastyku.. będe wdzięczny za pomoc.. Chętnie pokazałbym zdjęcie ale nigdzie nie moge znaleść informacji jak to zrobić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! czy masz dostep do takich ilustracji także jeżeli chodzi o inne elementy? otóż miałem wypadek prawy przód uszkodzony pozdejmowałem wszystko ale nie wiem czy jakiś cześci plastykowych nie będzie brakować ponieważ zostały na miejscu wypadku.. mam model 525d 163KM. Jest tam taki trójkąt z osuszaczem klimatyzacji ale co pod tym osuszaczem przy podłużnicy było to już nie wiem. Widze tylko przykręcony kawałek plastyku.. będe wdzięczny za pomoc.. Chętnie pokazałbym zdjęcie ale nigdzie nie moge znaleść informacji jak to zrobić...

 

Zobacz tutaj, jest to katalog części online

http://bmwfans.info/

 

wpisz vin i znajdziesz wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Fajna instrukcja :cool2: to dzieki niej wymiana zajela mi ok 45 min. Lepiej przy wymianie wentylatora zdemontowac lampy( po 4 srubki na lampe, dodatkowe 5minut) bo inaczej jest bardzo ciezki dostep do dwoch śrubek od kierownicy powietrza.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z was przerabiał już temat przyklejania magnesów do obudowy tego wiatraka? Ponoć to standardowa usterka i zapewne dlatego bardzo cięzko ruszyć wentylator. Ma ktos jakieś doświadczenie w temacie?

 

Z góry dzieki za info.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

To i ja się podepnę pod temat, bo mam z nim problem.

Wiatrak nie działa (nawet przy krótkim podpięciu we wtyczkę przed rezystorami, które kupiłem oryginalne i wymieniłem), we wtyczce napięcia są ok, na jednym pinie od razu po załączeniu klimy na pozostałych też dość szybko, bo ciśnienie niechłodzonego czynnika rośnie błyskawicznie.

Wyjąłem znów całość by sprawdzić sam silnik, ręką kręcony obraca się bez najmniejszych oporów, nic w nim nie blokuje, nie piszczy, nie skrzypi, ani nie klekocze. Jednak pod napięciem nie działa, chciałem sprawdzić ew, te nieszczęsne magnesy i szczotki tyle, że to ustrojstwo jest nierozbieralne. Napryskałem dość obficie "kontakt sprayem" ale bez efektu.

Obudowa ma pozagniatane specjalne zakończenia (uchwyty, zatrzaski) których w żaden sposób nie da się rozgiąć. Można do tego podjeść szlifierką kątową, ale co potem jak to złożyć, żeby trzymało się kupy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę pod temat, bo mam z nim problem.

Wiatrak nie działa (nawet przy krótkim podpięciu we wtyczkę przed rezystorami, które kupiłem oryginalne i wymieniłem), we wtyczce napięcia są ok, na jednym pinie od razu po załączeniu klimy na pozostałych też dość szybko, bo ciśnienie niechłodzonego czynnika rośnie błyskawicznie.

Wyjąłem znów całość by sprawdzić sam silnik, ręką kręcony obraca się bez najmniejszych oporów, nic w nim nie blokuje, nie piszczy, nie skrzypi, ani nie klekocze. Jednak pod napięciem nie działa, chciałem sprawdzić ew, te nieszczęsne magnesy i szczotki tyle, że to ustrojstwo jest nierozbieralne. Napryskałem dość obficie "kontakt sprayem" ale bez efektu.

Obudowa ma pozagniatane specjalne zakończenia (uchwyty, zatrzaski) których w żaden sposób nie da się rozgiąć. Można do tego podjeść szlifierką kątową, ale co potem jak to złożyć, żeby trzymało się kupy?

 

Umarł ci silnik, idzie to rozebrać ( mi się udało, ale nie pamiętam co z tym zrobiłem bo zerwane miałem magnesy i spalony silnik )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem po zabiegu przyklejania magnesów. Obudowa faktycznie jest zrobiona jako nierozbieralna, ale jak to mowia wszytko się da. Porozginałem w obudowie to co rozgiąć trzeba było, delikatnie rozłożyłem obudowe, wyciągnąłem płytkę ze szczotkamie (OSTROŻNIE). Potem jest mały problem z wygiciem wirnika tak żeby nic nie uszkodzić. Mi sie w końcu udało. Odlepiły mi się dwa magnesy, które przykleiłem na dwuskładnikowy klej do metalu z castoramy. Oczdekałem 24h i zabrałem się za skadanie. Magnesy trzymają się bardzo dobrze. Ze złożeniem obudowy jest też problem ponieważ na jej końcu nie ma łożyska, w które wchodziła by oś wirnika. To utrudnia sprawę o tyle że nie jest łatwo żłożyć to wszystko do kupy bez oklepywania obudowy młotkiem. U mnie oklepywanie zakończyło się sukcesem jeśli chodzi o zamknięcie obudowy, ale odbiło się negatywnie na lożysku/tuleji ślizgowej. Po całej operacji silnik odrzył, ale chodził bardzo głośno (coś gdzieś obcierało) i do tego strasznie się nagrzewał w okolicach wspominanej tulejki wewnatrze któej obraca sie wirnik.

 

Wkurzyłem się, zakupiłem używke w bdb stanie za 150 zl i zapominam o temacie. Ten który zakupiłem obecnie wygląda na bardziej sprzyjający naprawom, ale mam nadzieje że nie będę musiał się o tym przekownywać.

 

Jednym słowem silniki zastosowane we wspominanych wiatrakach są totalnym bublem!!!

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 3 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.