Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Zapraszam do wystawiania opini które silniki w BMW są najlepsze. Najlepiej dokładnie model BMW, pojemnośc silnika wraz z mocą oraz najlepiej spalaniem i rocznik z którego jest Wasze auto z danym silnikiem. Myślę, że będzie to bardzo dobry poradnik dla kupujących, a wszyscy wymienią się poglądami na temat danej jednostki :D

PS. Jaka powinna być grubość lakieru w BMW, by nie wpakować się w malolwany samochód. Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano
wiesz, chyba każdy będzie zachwalał swoj silnik-ja mam 5.0 V12 i ten dźwięk to muzyka dla moich uszu-osiągi też są więcej niż przeciętne, dlatego polecam tego potworka-jedyny minus, to spalanie, ale w końcu taki silnik musi czymś się napoić, dlatego mówi się trudno :8) Z resztą-przy zakupie nie kierowałem się logiką-bo nie można, tylko serduszkiem(ale moja Gosia jest zazdrosna :lol: ) :twisted2:
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Opublikowano
Najlepszy to dosc metna kategoria. Zalezy czy chodzi o najlepszy pod wzgledem bezawaryjnosci, osiagow, ekonomiki, a moze zloty srodek miedzy moca a spalaniem. Zalezy tez do jakiej budy :twisted2:
Opublikowano

troche kontrowersyjny temat, każdy będzie zachwalał swój, bo każdy ma trochę inne kryteria oceny.

moja opinia:

- max niskie koszty 1,6 M43 102 km

- idealne połaczenie mocy i "ekonomiki" 2,5 170 km ( po roku 95)

- moc M- POWER

Opublikowano

Można by powiedzieć, że najlepszy jest M52 - to oczywiście takie gadanie - ale ten silnik łączy rozsądne spalanie, dobre osiągi, małą awaryjność i piękny dźwięk - był montowany w sporej liczbie modeli.

 

Tylko to trochę bez sensu - jak dla mnie można mówić o udanych i nieudanych silnikach - szukanie najlepszego to tak jak szukanie najlepszego samochodu - to zależy...

Opublikowano
Dlatego powiedziałem, abzeby łaczyć silniki z danym modelem. np. 1,8 w e46 moze byc wsytarczajacy i tani w utrzymaniu a w e39 za słaby (bo i nie montowali).
Opublikowano

Taki temat juz kiedys byl i nic z niego nie wyniklo. Jednemu zalezy na niskim spalaniu, drugiemu na osiagach, trzeciemu na rozsadnym stosunku jednego do drugiego. Najlepsze silniki BMW sa w F1, no, ewentualnie w M-powerach.

Co do trwalosci, to do tej pory M10/M30 wytrzymywalo najwiecej.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Najlepsze silniki BMW sa w F1, no, ewentualnie w M-powerach.

 

Ja bym był ostrożny w takich opiniach. Jak jeździ BMW w F1 wszyscy widzą a branie 3 litrów oleju na 1000 km też nie jest dobrym osiągnięciem (M5 E39).

 

Miałem dwie R6 (2,5 i 2,8). Mnie one nie pasują. Żeby samochód jechał trzeba trzymać na wysokich obrotach a wtedy spalanie (miasto) wychodzi prawie takie jak w V8, na które się później przesiadłem. Jeździ się przyjemniej, nie trzeba go kręcić tak wysoko. Jeżeli komuś nie przeszkadza spalanie rzędu 17-20l po mieście to polecam. V12 (w BMW) nie miałem dłużej niż kilka miesięcy ale gdyby nie wysoka awaryjność to pewnie jeszcze bardziej by mi się podobały.

Teraz przyszedł moment na V8+turbiny ale to już nie w BMW.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Witam,

Nie każdy będzie chwalił swoje. Ja nie będę.

M60 czyli 4 litrowa V8 w E34 lepsza od M62 czyli 4,4 litra w budzie E39 a to dlatego że ma równe pół litra na cylinder czyli najlepsza aproksymację ekonomiki i osiągów. M60 mnie palił mniej niż M62...a auta niby ważą podobnie...Rozwiercenie do 4,4 nic nie daje poza wzrostem zużycia Pb.

No i mnie właśnie nie pasuje ta jazda na niskich obrotach. Wolę silniki wkrecające się wyżej, raczej układy napędowe bo to przeciez w powiązaniu ze skrzynką.

Opublikowano
Najlepsze silniki BMW sa w F1, no, ewentualnie w M-powerach.

 

Ja bym był ostrożny w takich opiniach. Jak jeździ BMW w F1 wszyscy widzą a branie 3 litrów oleju na 1000 km też nie jest dobrym osiągnięciem (M5 E39).

 

Nie napisalem, ze silniki BMW SA NAJLEPSZE w F1, tylko ze NAJLEPSZE silniki BMW SA w F1, a to lekka roznica ;).

Co do E39 M5, to takie spalanie oleju mialy tylko wersje sprzed liftingu.

Chociaz koszt dolewania oleju w porownaniu z calkowitymi kosztami utrzymania takiego samochodu tez byl do zniesienia.

 

Po prostu: nie ma czegos takiego jak 'najlepszy silnik'. No chyba, ze za najlepszy uznamy ten, ktory jest najlepszym mariazem osiagow, spalania i trwalosci - tu bym obstawil M30.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Co to pobierania olejów. W oplach Vectrach stare silniki miałą taką tendencje, ze potrafiły dużo oleju brać, producent o tym wiedział i gwarancje uwzględniał tylko powyżej brania 8 litrów oleju między wymianami :duh: A co sądzicie o silnikach z niższej półki o małej dynamice, ale tez niewielkim spalaniu - 1,6 1,8 2,0??
Opublikowano
M60 mnie palił mniej niż M62...a auta niby ważą podobnie...

 

Ja mam zdecydowanie odwrotnie (ok. 2-3l) ale to przez automat w E34.

 

Nie napisalem, ze silniki BMW SA NAJLEPSZE w F1, tylko ze NAJLEPSZE silniki BMW SA w F1, a to lekka roznica ;).

 

Dalej się nie zgadzam. Żeby silnik był dobry to musi działać. Tragiczna awaryjność BMW F1 wyklucza fakt że ten silnik jest dobry.

 

Po prostu: nie ma czegos takiego jak 'najlepszy silnik'. No chyba, ze za najlepszy uznamy ten, ktory jest najlepszym mariazem osiagow, spalania i trwalosci - tu bym obstawil M30.

 

Tu się zgadzam w 100%. Generalnie nie chodzi tu tylko o BMW a o lata produkcji tych silników. Później firmy motoryzacyjne zagubiły się trochę w gąszczu elektroniki i nowoczesnych materiałów. Efekt jest taki, że ciężko frafić nowoczesny silnik który potrafi bezawaryjnie przejechać tyle co poczciwe M30 (o mocach, ekonomice itd. nie wspominamy bo tu oczywiście M30 polegnie).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Nie napisalem, ze silniki BMW SA NAJLEPSZE w F1, tylko ze NAJLEPSZE silniki BMW SA w F1, a to lekka roznica ;).

 

Dalej się nie zgadzam. Żeby silnik był dobry to musi działać. Tragiczna awaryjność BMW F1 wyklucza fakt że ten silnik jest dobry.

 

 

ale to raczej nie silniki w bmw f1 nawalają a cała reszta rzeczy.

Opublikowano

BMW miesza strasznie w konkursie najlepszych silników na świecie.

 

2005 Winners

Best New Engine: BMW 5-litre V10 (M5, M6)

Best Fuel Economy: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)

Best Performance Engine: BMW 5-litre V10 (M5, M6)

Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA (Insight)

1-litre to 1.4-litre: Fiat-GM 1.3-litre Diesel

1.4-litre to 1.8-litre: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)

1.8-litre to 2-litre: Volkswagen 2-litre FSI Turbo (Golf GTi, Audi A3, A4)

2-litre to 2.5-litre: Honda 2.2-litre Diesel (Accord, CR-V, FR-V)

2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin-Turbo Diesel (535d)

3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)

Above 4-litre: BMW 5-litre V10 (M5, M6)

International Engine of the Year 2005: BMW 5-litre V10 (M5, M6)

 

2004 Winners

Best New Engine: Toyota Hybrid Synergy Drive

Best Fuel Economy: Toyota Hybrid Synergy Drive

Best Performance Engine: Mercedes-AMG 65 (S65, CL65)

Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA (Insight)

1-litre to 1.4-litre: Honda 1.3-litre IMA (Civic)

1.4-litre to 1.8-litre: Toyota Hybrid Synergy Drive

1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)

2-litre to 2.5-litre: BMW 2.5-litre (325i, X3, 525i Z4)

2.5-litre to 3-litre: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)

Above 4-litre: Volkswagen 5-litre V10 TDi (Touareg, Phaeton)

International Engine of the Year 2004: Toyota Hybrid Synergy Drive

 

2003 Winners

Best New Engine: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

Best Fuel Economy: Honda 1.3-litre IMA (Civic)

Best Performance Engine: Mercedes-AMG 55 (CL55, E55, S55, SL55)

Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA (Insight)

1-litre to 1.4-litre: Honda 1.3-litre IMA (Civic)

1.4-litre to 1.8-litre: MINI Supercharged 1.6-litre (Cooper S)

1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)

2-litre to 2.5-litre: BMW 2.5-litre (325i, 525i, Z4)

2.5-litre to 3-litre: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)Above 4-litre: Volkswagen 5-litre V10 TDi (Touareg, Phaeton)

International Engine of the Year 2003: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

 

2002 Winners

Best New Engine: BMW 4.4-litre Valvetronic

Best Fuel Economy: Honda 1-litre IMA

Best Concept: GM AUTOnomy

Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA

1-litre to 1.4-litre: Honda 1.3-litre IMA

1.4-litre to 1.8-litre: Toyota 1.8-litre VVTL-i 190

1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)

2-litre to 2.5-litre: PSA Peugeot-Citroën 2.2-litre HDi

2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre

3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre

Above 4-litre: BMW 4.4-litre Valvetronic

International Engine of the Year 2002: BMW 4.4-litre Valvetronic

 

2001 Winners

Best New Engine: BMW 3.2-litre

Best Fuel Economy: Honda 1-litre IMA

Best Concept: Saab SVC

Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA

1-litre to 1.4-litre: Volkswagen Group 1.4-litre TDi

1.4-litre to 1.8-litre: BMW 1.8-litre Valvetronic

1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)

2-litre to 2.5-litre: PSA Peugeot-Citroën 2.2-litre HDi

2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre

3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre

Above 4-litre: Ferrari 5.5-litre

International Engine of the Year 2001: BMW 3.2-litre

 

2000 Winners

Best Eco-friendly: Toyota Hybrid Prius

Best Fuel Economy: Honda Hybrid 1-litre Insight

Best Concept: DaimlerChrysler Necar 4

Sub 1-litre: Honda Hybrid 1-litre Insight

1-litre to 1.4-litre: Toyota 1.3-litre VVTi

1.4-litre to 1.8-litre: Honda 1.8-litre (Accord)

1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)

2-litre to 2.5-litre: Alfa Romeo 2.5-litre V6

2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre TDi

3-litre to 4-litre: BMW 4-litre V8 TDi

Above 4-litre: Ferrari 5.5-litre V12

International Engine of the Year 2000: Honda Hybrid 1-litre Insight

 

1999 Winners

Best Eco-friendly: Toyota Prius Hybrid

Best Fuel Economy: Volkswagen 1.2-liter TDi

Best Concept: DaimlerChrysler Necar 4

Sub 1-litre: Toyota 1-liter

1-liter to 1.4-litre: Volkswagen 1.2-liter TDi

1.4-liter to 1.8-litre: Toyota Prius Hybrid

1.8-liter to 2-litre: Volkswagen 1.9-liter 110PS TDi

2-liter to 2.5-litre: Audi 2.5-liter V6 TDi

2.5-liter to 3-litre: BMW 3-liter TDi

3-liter to 4-litre: BMW 4-liter V8 TDi

Above 4-litres: BMW 5.34-liter V12

International Engine of the Year 1999: Toyota Yaris 1-liter

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.