Skocz do zawartości

Prad dla wzmacniacza


kaczor

Rekomendowane odpowiedzi

witam

niedługo bede montował wzmacniacz w e-34 powiedzie skad najlepiej wziąść prąd dla niego cvhciałbym umiescic w bagazniku a nie chce mi sie ciagnąć takiego długiego przewodu od akumlatora. I jeszcze jedno pytanko czy w orginalnym radiu jest jakies wyjscie sygnału do wzmacnicza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej grubości dać przewód i czy ekranowany dodam tylko ze wzmacniacz bedzie miał tylko 300 Watt w RMS i bedzie obciążony głośnikiem 4 ohm

 

Przewód zasilający ekranowany ??

Przewód zasilający musi być gruby ale bez przesady..:) i koniecznie umieść na nim bezpiecznik..

nie puszczaj przewodu 2 żyłowego (+ i -) bo to bez sensu...

kup przewód 1 żyłowy z bezpiecznikiem 30 A i podłącz go bezpośrednio do akumulatora... a masę... podłącz wzmacniacz do karoserii...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja poprzednia E34 miała akumulator z przodu. Wziąłem kabel z miedzi beztlenowej 2x2,5mm2 i obiema żyłami puściłem +. Przy akumulatorze oczywiście wsadziłem bezpiecznik. Masę wzmacniacza przykręciłem (jak wyżej również opisane) do karoserii.

Aaaa, jak będziesz ciągnął kabel przez całe auto, to pociągnij przy okazji kabel sygnałowy i remote-on :)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli aku masz w komorze silnika to rozbierz tapicerke/plastiki za i nad nogami kierowcy, i na pewno znajdziesz miejsce na przepchniecie przewodu. drugi od razu pociagnij sobie od radia (tylko juz normalny cienki), tak zeby obydwa spotkaly sie kolo nog kierowcy (ten drugi bedzie dawal sygnal do zalaczenia sie wzmacniacza-moze to byc sygnal automatycznej anteny-wtedy wzmacniacz bedzie pracowal tylko wtedy, kiedy radio bedzie wlaczone)

 

dalej obok fotela kierowcy, zdejmij ta listwe plastikowa co laczy uszczelke drzwi z dywanikami (jest na zatrzaski) i mozesz zaczac wpychac przewody pod dywaniki. dalej lecisz kolo slupka kolo pasow bezpieczenstwa, pozniej ta sama akcja z listewka progowa przy tylnych lewych drzwiach, pozniej rozkladasz fotele tylne i juz jestes w bagazniku.

 

PS. a zawsze jakos myslalem ze tylko 518 ma aku w komorze silnika a wszystko od 520 w gore pod tylna kanapa....

nie wiem co mi sie ubzduralo....

a mase tak jak Koledzy radzili-do karoserii

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

rjedruszek@poczta.fm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zasilania i sygnalu o ktorym pisalem, to spokojnie moga isc obok siebie, bo sygnal z radia to tez prad , ktory normalnie powinien isc na antene zeby sie wysunela i chowala. czyli ten "sygnal" bedzie zalaczal i wylaczal wzmacniacz przy wlaczeniu/wylaczeniu radia.

 

natomiast inna sprawa jest SYGNAL powiedzmy "audio" ktory pojdzie do wzmacniacza od radia dwoma kablami typu chinch.

w sumie u mnie na pewnym odcinku szly obok siebie kable sygnalowe i zasilajace, i zaklocen nie bylo, gdyz aktualnie produkowane kable niezlej klasy sa wystarczajaco wyekranowane.

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

rjedruszek@poczta.fm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej puść przewody sygnałowe ze sterowaniem wzmacniacza to nie będziesz musiał puszczać oddzielnie sygnałowego. Rozmieszczenie przewodów tak jak pisali wcześniej koledzy, bezpiecznik jak najbliżej akumulatora. Jeśli chodzi o średnicę kabla to najlepiej określ jaką wzmacniacz ma moc na kanał w RMS bo 300 wat w RMS to jest bardzo dużo, lub napisz co to za wzmacniacz.

Przeważnie na takiej długości powinno puszczać się kabel nie mniejszy niż o średnicy 10mm. Taki kabel najtaniej kupisz w sklepie lub hurtowni elektrycznej , pytaj się o przewód LGY . Różni się on od tych które można kupić w sklepie car audio że jest sztywniejszy oczywiści nie tylko ale do wzmacniacza się nadaje idealnie....

E36 325i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie zlitujcie się:)...jaki kabel LGY?......może to i taniej ale nie przesadzajmy:).Jakość wykonania jest dużo gorsza niż kabli specjalizowanych,w skrajnych przypadkach(np.Przebicie do masy)może się skończyć niezłym pożarem.Rada....zrezygnuj z półśrodków i kup na allegro,wychodzi dużo taniej.I jeszcze jedno KONIECZNIE puść sygnałowy po 2 stronie auta jak najdalej od prądowego.Możesz mieć(powtarzam możesz nie musisz) zakłócenia a po co się wkurzać i robić 2 razy tą samą robote:).Przemyśl sobie instalacje dokładnie i nie zapominaj o dosyć grubych kablach kolumnowych.Te z fabrycznej instalacji(w przypadku wzmacniacza) się do tego nie nadają.Pamiętaj że jakość instalacji wpływa bezpośrednio na tzw "wrażenia odsłuchowe".Poza tym tak jak pisali koledzy...prądowy do klemy(są specjalne klemy pod wzmacniacz ale dość drogie) a mase jak najbliżej...Pod dość grubą śrube.Powodzenia:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz podłaczyłem pierwsze wogole nie działał potem poruszałem kablami i zadziałał ale wypalił sie bezpiecznik a jak wymieniłem na nowy to cały wzmacniacz sie spalił :) moze polecacie jakis zakład montujacy takie sprzety gdzies w mojej okolicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to narobilo sie bigosu :(

 

Mam takie pytanko odnosnie puszczania kabli zasilajacych i sygnalowych obk siebie.Razem z kolega w jego autku montowalismy wzmacniacz i wszystkie kabelki puscilismy razem(wiadomo mniej roboty :D ) i teraz jak sie slucha muzyczki to w glosnikach slychac takie buczenie ktore narasta wraz z obrotami silnika.Czy jest to spowodowane wlasnie tym rozmieszczeniem kabli??

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to narobilo sie bigosu :(

 

Mam takie pytanko odnosnie puszczania kabli zasilajacych i sygnalowych obk siebie.Razem z kolega w jego autku montowalismy wzmacniacz i wszystkie kabelki puscilismy razem(wiadomo mniej roboty :D ) i teraz jak sie slucha muzyczki to w glosnikach slychac takie buczenie ktore narasta wraz z obrotami silnika.Czy jest to spowodowane wlasnie tym rozmieszczeniem kabli??

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz podłaczyłem pierwsze wogole nie działał potem poruszałem kablami i zadziałał ale wypalił sie bezpiecznik a jak wymieniłem na nowy to cały wzmacniacz sie spalił :) moze polecacie jakis zakład montujacy takie sprzety gdzies w mojej okolicy.
Jezeli chodzi o srednice kabla to sie ja dobiera najprosciej w oparciu o bezpiecznik jaki posiada wzmacniacz i dlugosci kabla tutaj masz tabelke http://www.ifb.pl/~mateo/car-audio/abc_pradowe.html , kabel zasilajacy niemusi byc koniecznie najlepszej jakosci, ale za to kabel sygnalowy (czincza) powinien byc przyzwoitej jakosci (slaby czyli tani moze powodowac zaklocenia najlepiej potrojnie ekranowany).

Fabryczne radio niema raczej wyjscia czincza wiec nalezy zastosowac wzmacniacz z wejsciem wysoko napieciowym lub cos takiego http://jtp.ldc.pl/JTP/car_audio/oferta/index.php?cat_id=4&man_id=30&prod_id=1178

urzadzonko to przetwaz sygnal wysoko napieciowy na nieskonapieciowy (czyli pod czincze).

 

Jezeli chcesz ponownie kupic wzmacniacz interesuje cie kto ci go moze zalozyc zagladnij na to forum http://www.forum.tuning.pl/viewforum.php?f=8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam

chcialbym sie podpiac do tematu i zapytac o jedna rzecz

w moim e36 akumulator jest z tylu, chce podlaczyc wzmacniacz wiec plus do plusa a minus do.........wiem ze do karoserii :D a czy w moim wypadku moge podlaczyc bezposrednio do minusa w akumulatorze? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o srednice kabla to sie ja dobiera najprosciej w oparciu o bezpiecznik jaki posiada wzmacniacz i dlugosci kabla tutaj masz tabelke http://www.ifb.pl/~mateo/car-audio/abc_pradowe.html , kabel zasilajacy niemusi byc koniecznie najlepszej jakosci, ale za to kabel sygnalowy (czincza) powinien byc przyzwoitej jakosci (slaby czyli tani moze powodowac zaklocenia najlepiej potrojnie ekranowany).

 

Ludzie toć to paranoja tą tabele to nie wiem kto robił, chyba dla napędzenia rynku. Byłem sprawdziłem przed chwilą u siebie w samochodzie, kabel zasilający główny plusowy który zasila rozrusznik ma grubość 24mm2 i ma jaieś 3,5m długości bo aku mam z tyłu i płynie nim prąd ok 300A podczas kręcenia rozrusznikiem. Naprawde ciągniecie przewodów od trakcji kolejowej nic nie daje, a wręcz zabiera (są duże straty na takim przewodzie) i często bywa tak że na takim kablu jak w tabeli np 20mm2 bezpiecznik nie zdąży zadziałać i skończy się to spaleniem wzmacniacza poniewaz w chwili zwarcia na tak gróbym kablu płynie prąd zwarcia akumulatora czyli ok 1000A nawet!! powoduje to powstanie luku elektrycznego tak jak w spawarce i bezpiecznik na niewiele sie zdaje. Dla przykładu podam grubości kabli jakie występują w fabrycznej instalacji elektrycznej w BMW e34:

światła mijania 1mm2

kierunkowskazy 0,75mm2

gniazdo zapalniczki 1,5mm2 według inst do gniazda zapalniczki można podłączyć max 280W

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.