Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zastanawiam się nad kupnem 320d. Co możecie mi o niej powiedziec? Czy te 136km wystarcza do sprawnego poruszania się? Jak wyglada kwestia chiptuningu? Wolałbym oczywiście 330 ale chodzi mi o koszty ubezpieczenia. Jestem młodym kierowca a stawki za ac powyżej 2 litrów sa kosmiczne! Teraz mam e34 2.5 td no i za ac wyliczyli mi grubo ponad 5 tys. Ile płacicie za 320?? Pozdrawiam!

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Opublikowano
Ogólnie dynamika i spalanie 320d jest spoko,chiptuning da się zrobić bez problemu ale doradzam w sprawdzonym warsztacie.Wadą tych silników jest ich drogie utrzymanie i awaryjność,wystarczy śledzić to forum i sam zauważysz że najwięcej postów dotyczy 320d(e46),przepływomierze,wtryskiwacze,pompy,falowanie obrotów,brak mocy itp.Moim zdaniem lepszym wyborem jest banzyniak(R6),może i więcej pali ale jest mniej kłopotliwy w użytkowaniu.Dlatego moim kolejnym autem będzie oczywiście BMW ale z rzędową szóstką i w benzynie,kiedyś miałem i niepotrzebnie sprzedałem.
Opublikowano
W gre wchodzi tylko diesel- jednak spalanie i dynamika mnie przekonuje. Wiem- jak kupie duża benzyne to dynamika będzie lepsza. Ale nie wyrobie na paliwo. Miałem już benzyniaka i nigdy więcej. A gaz wogóle nie wchodzi w gre. Tu sie dopiero zaczynają problemy. Wszystkie serie 320d są tak awaryjne, czy coś się poprawiło po modyfikacji (te 150km)??

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Opublikowano
kup najlepiej 320d rocznik 2000 lub 2001 (136 KM) mają poprawione wady silnikowe (turbinka itp.) jesli chodzi o początki produkcji 150KM (2001) rok to lipa odradzam silnik był jeszcze nie dopracowany wiele osób skarży się na usterkę turbiny.
Opublikowano
Panowie nie narzekajcie tak na E46!Mam 320dA z XII 2002 185K przejechane i wszystko cacy.Zero problemów.Przeglądy co 15K-1000zł średnio 5.7-6.0 na 100...fakt jeżdże"z głową"!Aha...CommonRail-To jest TO!!!Brać w ciemno szczególnie po IX 2001!!!
Opublikowano

W różnych publikacjach dotyczących silników 320d M47N czyli 110KW występuje opinia, że w auta z lat produkcji listopad 2001 a sierpień 2002 występowała usterka turbiny...

Później zostało to poprawione.

Myślę, że przede wszystkim dobre sprawdzenie auta przed zakupem, oraz dbałość o chłodzenie turbo, dużo zależy od sposobu jazdy i serwisowania przez poprzedniego właściciela.

Opublikowano

mnie troche martwią komentarze za poczatki seri e46 320d sa awaryjne, ja wlasnie od kilku tygodni jezdze takim autkiem i mimo ze ma 170tys zbiera sie dobrze, silniczek chodzi idealnie mimo ze poprzednia WLASCICIELKA nie dbala o auto za bardzo co widac np po zawieszeniu lub po tym ze przeglad powinien byc 27tys km temu :). Wczesniej mialem benzynke i juz nie chce wiecej benzynki jezdzi sie dobrze, tylko pali jak na diesla troszke duzo w miescie 10l/100 ale jeszcze nie bylem na komputerze wiec nie wiem co jest przyczyną. Jak dla mnie dynamika silnika na miasto spoko wystarczy wkoncu to diesel a nie rajdówka :)

 

 

Pozdro

Pozdro


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58477 moje rozwiązanie turbo dziury 320d

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Posiadam E46 320D i bylem z niej zadowolony male spalanie wygodna zwinna i podoba sie kobieta ale od kilku miesiecy moje kochane autko ma problemy zdrowotne ;) no i ciagle te pluca czyli Turbo padlo raz za regeneracje zaplacilem 1700pln po przejechaniu okolo 3000km turbo znow padlo ale to naperwno wina tych mechanikow dobrze ze mam na gwarancji turbosprerzarke wiec bede musial ja wymontowac i kolejny raz wyslac do polski .

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ja kupiłem w niemczech 320d 99r e 46 co sie okazało ze po 400km turbo padło i wyssało olej z silnika,potem 2 wtryski i zawór przepuszczał i trzeba było głowice ściągnąć ,przy tym uszczelka i 4500zł nie moje,a teraz przepływomierz i zawiecha do wymiany.ogólnie to sie wpieprzyłem po uszy
Opublikowano
Witam ! Od roku bujam sie e46 320d, przebieg to 280tys. ale to PEWNY przebieg, nie tak jak w ogłoszeniach kazde dziesiecioletnie autko ma ok.130tys. :twisted2: Hmmm....dotychczas mialem takie problemy jak : błędy w kompie, tylne simenbloki do wymiany, łożysko koła, elastyczne łączenie tłumika siadło, weżyk podciśnieniowy sie przetarł od żaluzji i centralny cos swirował ale juz sie naprawil sam :-) Jednym słowem narazie z silnikiem wszystko OK. W przyszlosci jednak jak bede kupował autko to napewno młodsze wiekiem ! Wydaje mi sie ze 8-9 latek na sam. to troszke duzo- ale to tylko moje przemyslenia ! Ogólnie jestem zadowolony, chociaz na początku trudno mi sie było przyzwyczajić do jazdy dieslem ( zawsze jezdzilem benzyną ) No ale spalanie wszystko rekompensuje- ok. 950km na baku przy spokojnej jezdzie w miescie. Pozdrawiam !!!
Opublikowano
Tej 150 konnej nie znam mam nadzieję że ją poprawili.

Ja do tej pory przejechałem 20tyś km tym autem i nie miałem absolutnie żadnych problemów z silnikiem jak i osprzetem , zero integracji pod maską za wyjątkiem przeglądu - oby tak dalej , teraz byłem w Norymberdze po auto / trzecie dla siebie :lol: / i również nie zaglądałem przed ani po przyjeżdzie pod maskę - na weekend majowy planuję Środkową Dalmację ale co sprawdzać pod maską przed trasą ??? tego nie wiem :mrgreen:

Opublikowano
marek76 jak Ty to robisz ?? jezdzisz na emeryta dieslem czy co ?? :twisted: ja w trasie mniej jak 7 nigdy nie zszedłem ale też nie potrafię wolno jeżdzić - za to miasta mało robię , dobrze że tanie paliwo :lol: jak na pierwszego diesla również jestem zadowolony ale następny będzie już R6 - też diesel bo jestem juz skazany na ten napęd ze względu na tanie paliwo
Opublikowano
Mike68- No wiesz....nie ma sie juz 18 latek wiec co skrzyzowanie nie ruszam z piskami, pózniej procentuje to na wskazniku paliwa :-) No i nigdzie sie nie spiesze, no bo gdzie- po śmierć ! W koncu diesla kupuje sie poto aby oszczednie jezdzic !!! A jak bede chcial poszalec kupie sobie 328 :mrgreen: Pozdrawiam no i szerokiej drogi.....
Opublikowano
no też tak jeżdżę ale nie po autostradzie :mrgreen: druga sprawa to taka że tym sie nie za zapiszczeć , chyba że wyłączając DSC , u mnie może więcej dlatego że automat i 180KM :D
Opublikowano
Tak , Master's go zrobił w okolice 180KM oraz 390Nm ale to pokaże hamownia bo z automatem nie wszędzie się shamuje autko.ja mam taką manie , jak kupię auto to pierwsza rzecz co robię to montuje CB a potem chip :mrgreen:
  • 1 rok później...
Opublikowano
Od 2 tyg jestem właścicielem 320d z lipca 2002.Autko kupiłem z pewnej ręki bo od wujasa, który lajtowo przemierzał francuskie autostrady robiąc 97 tyś km. Przez 6 lat nie miał z nim żadnych problemów z wyjątkiem turbiny która strzeliła przy 70 tyś :o . Ja zrobiłem dopiero 2000km i jestem w szoku spalanie w trasie Paryż-Warszawa 5,6 a w mieście średnio 7,5L także gorąco polecam! a moc 150 KM i 330 Nm jest absolutnie wystarczająca na polskie drogi.
Opublikowano
Od 2 tyg jestem właścicielem 320d z lipca 2002.Autko kupiłem z pewnej ręki bo od wujasa, który lajtowo przemierzał francuskie autostrady robiąc 97 tyś km. Przez 6 lat nie miał z nim żadnych problemów z wyjątkiem turbiny która strzeliła przy 70 tyś :o . Ja zrobiłem dopiero 2000km i jestem w szoku spalanie w trasie Paryż-Warszawa 5,6 a w mieście średnio 7,5L także gorąco polecam! a moc 150 KM i 330 Nm jest absolutnie wystarczająca na polskie drogi.

Skąd masz te dane ? bo jak z komputera pokładowego to takie jak u mnie ale to mija sie z celem , moja pali 7,5 ale w trasie a 10 w mieście i nie może być inaczej , nie piszę teraz o tym że mocy i Nm mam więcej ale o serii

Opublikowano
Ogólnie dynamika i spalanie 320d jest spoko,chiptuning da się zrobić bez problemu ale doradzam w sprawdzonym warsztacie.Wadą tych silników jest ich drogie utrzymanie i awaryjność,wystarczy śledzić to forum i sam zauważysz że najwięcej postów dotyczy 320d(e46),przepływomierze,wtryskiwacze,pompy,falowanie obrotów,brak mocy itp.Moim zdaniem lepszym wyborem jest banzyniak(R6),może i więcej pali ale jest mniej kłopotliwy w użytkowaniu.Dlatego moim kolejnym autem będzie oczywiście BMW ale z rzędową szóstką i w benzynie,kiedyś miałem i niepotrzebnie sprzedałem.

 

Dlatego tyle postow, bo to bardzo popularne autko - wiadomo, wiecej aut, wiecej problemow.. ;)

Ja polecam nie 136KM a 150KM i ztego co na forum jest wygrzebiesz dlaczego.

 

Od siebie dodam: kocham ten silnik, moc etc...

Co do ubezpieczenia, rok temu zaplacilem OC+AC w PZU 4400zl brutto (warszawa).

Na chwile obecna tyle ode mnie :)

Opublikowano
Dane dotyczące spalania z kompa przekładają sie w całości na portfel wieć 5,6 w trasie i 7,5 w mieście .Te 10L to jakaś extrema! Mysle ze nawet gdybym jeźdił cały czas na trybie S gdzie obroty skaczą na dzień dobry o 600Nm to by mi tyle nie spalił. Mysle ze powinieneś zajechać do warsztatu bo spalanie w mieście masz za duże :?
Opublikowano
no w lutym miałem w mieszanym średnie z 500km 12 l/100 , 200km miasto i 300 trasa , tylko że to miasto jest u mnie zawsze 1-2 km i postój

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.