Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam :)

 

Mam pytanie do osób kompetentnych w temacie, którą instalację polecacie do silnika M60B40

 

KME Diego:

- parownik KME Gold

- wtryskiwacze Valtek

 

czy

 

Stag 300:

- parownik KME Gold

- wtryskiwacze Valtek

 

Proszę o podanie konkretnych zalet lub wad wymienionych instalacji.

 

I jeszcze jedno pytanko, jaka jest różnica pomiędzy wtryskiwaczami 3 Ω a 1 Ω ???

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam Vikingb :)

Edytowane przez Vikingb
Opublikowano

Największą wadą tych instalek jest zazwyczaj warsztat montujący. W przypadku Staga skontaktuj się z producentem niech poleci odpowiedni warsztat w Twojej okolicy.

 

Różnica w opornościach w Valteku to różnica w szybkości ale i obciążeniu instalacji elektrycznej. 1Ohm jest szybszy ale w Twoim przypadku wybierał bym raczej między zwykłym Valtekiem a BFC.

 

Jeśli chodzi o elektronikę to jakie różnice Cie konkretnie interesują montażowe/setup czy od strony użytkowej (przyjaznej użytkownikowi)?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Największą wadą tych instalek jest zazwyczaj warsztat montujący. W przypadku Staga skontaktuj się z producentem niech poleci odpowiedni warsztat w Twojej okolicy.

 

Różnica w opornościach w Valteku to różnica w szybkości ale i obciążeniu instalacji elektrycznej. 1Ohm jest szybszy ale w Twoim przypadku wybierał bym raczej między zwykłym Valtekiem a BFC.

 

Jeśli chodzi o elektronikę to jakie różnice Cie konkretnie interesują montażowe/setup czy od strony użytkowej (przyjaznej użytkownikowi)?

 

Witam ;-)

 

Chodzi mi o każdą różnicę w tych instalacjach, "za" i "przeciw". Pomijam problem montażu bo w jednym i w drugim przypadku zakładam, że instalacja musi być założona poprawnie.

 

Co do wtryskiwaczy czy dobrze rozumuję, że wtryskiwacze 1 Ω są dokładniejsze w dawkowaniu? Troszkę więcej informacji poproszę :roll2:

 

Dzięki i pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano

Jeśli chodzi o wtryski to bym obstawiał MATRIXA ma podwójną cewkę i jest szybszy od WALTEKA ale ma też wadę jak padnie jeden to musisz wymienić całą listwę a w WALTEKU możesz wymienić jedną sztukę.

 

Ja osobiście mam KME + MATRIX zrobiłemna tym ponad 40 tys km i jest super-polecam z czystym sumieniem

:D

Opublikowano

Matrixy są szybkie ale bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia ze względu na ich budowę. Kolejną wadą jest cena listwy. Matrixa można regenerować jeśli się zepsuje mechanicznie - gumki się wytłuką, zaklei się na amen itd. ale jeśli spali się jedna z ośmiu cewek to trzeba całą listwę wymienić. Poza tym kit naprawczy kosztuje tyle co cała nowa listwa Valtek :) Żeby zapobiec zanieczyszczeniu listwy trzeba stosować drogie filtry dedykowane w przypadku Valteka można używać filtrów certools za kilkanaście zeta.

 

Pod względem użytkowym takim jak temp. przełączania, czas przełączania, sekwencyjne załączanie emulatorów, dźwiękowe info o błędach to lepszy jest Stag 300 od Diego ale niedawno wyszedł następca tego sterownika EGO, w którym dodano wiele użytecznych funkcji m.in. obniżenie do 20*C min. temp., czas załączanie pojedyńczego emulatora, możliwość lepszego dostrojenia V-ek, skrócono czas przełączenia na LPG po uruchomieniu silnika itd. Ogólnie instalki bardzo podobne do siebie - wszystko zależy od montażu.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
... Ogólnie instalki bardzo podobne do siebie - wszystko zależy od montażu.

 

Heja Fazer ;-)

 

Czyli wracamy do punktu wyjścia, a mi chodzi co montować do M60B40, co jest lepsze.

 

Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

Z tego co się orientuje to stag jest łatwiejszy do zestrojenia niż diego.Bynajmniej tam gdzie ja montowałem instalke wycofali sie z diego i obecnie montują stagi.

Opublikowano

Witam, witam, witam ... :D

 

Czy naprawdę nikt nie zna odpowiedzi??? W poprzedniej E34 525 z silnikiem M20 mam założoną instalacje KME z Valtekami i instalacja nie sprawia ŻADNYCH problemów ale ostatnio faktycznie Stag-300 coraz częściej mi polecają do E34 540 ale nikt nie potrafi konkretnie wytłumaczyć dlaczego i mówią, że KME Diego to to samo co Stag-300 i jak chcę to założą KME.

 

Może w tym wszystkich chodzi o cenę, może Stag-300 w zakupie dla gazowników jest tańszy i więcej na nim zarabiają.

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano
Różnica między instalkami w cenie to 100PLN max 200 więc żadna. Polecają Staga bo ma więcej opcji niż Diego w wersji np. 1,3g poza tym sterownik z KME miał problemy z zakłóceniami nie zawsze był stabilny poza tym Stag ma lepsze wsparcie techniczne itp.itd. Ten silnik będzie tak samo pracował na Stagu czy Diego. Twoj problem to raczej wybor zakladu a nie instalki.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Cześć Fazer :handshake:

 

O montaż się nie obawiam, bo w 525 KME Diego założyli mi ją super PROFESJONALNIE :D :D :D Wszystko przemyślane i wykonane solidnie a na instalce przejechałem ok. 20.000 i wszystko okej :D

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano

Witam ponownie :)

 

Przeszukałem ostatnio różne fora internetowe i znalazłem info, że KME wypuściło nowszą wersję Diego w wersji 1.4 która nazywa się EGO. Nowy produkt KME podobno ma o wiele więcej opcji i parametrów do ustawień oraz poprawiony algorytm przez co jest bardziej stabilny przy silnikach typu V i obsługuje wtryski o oporności 1 ohm.

 

Czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie Stag-300 vs. KME EGO.

 

Dzięki i pozdrawiam, Vikingb.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam :)

 

Zdecydowałem się na nowy produkt KME:

 

- centralka Ego 1.4

- reduktor KME Gold

- przewód miedziany 8 mm

- wtryski Rail 1 Ω

- dysze 3 mm

 

Nowy KME Ego 1.4 podobno jest poprawiony i jest już bardziej stabilny od Diego. Diego miałem już w BMW 525 i jeździło się super. Słyszałem jeszcze taką opinię, że firma KME jest jedynym polskim producentem instalacji gazowych, który przy produkcji swoich wyrobów "myśli przyszłościowo" i wprowadza wiele innowacji a Stag stał się popularny tylko dzięki bardzo niskim cenom i jak na tą cenę dobrą centralką Stag-300.

 

Instalację będę montował w połowie kwietnia, jak ją będę miał zainstalowaną napiszę jak się sprawuje.

 

Pozdrawiam, Vikingb :wink:

Opublikowano

Heja :wink:

 

Instalację mam odebrać pod koniec przyszłego tygodnia. Jak już odbiorę to dam znać co i ile kosztuje.

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano

Witam :(

 

Pojechałem po odbiór instalacji i ... zamiast zamówionych wtryskiwaczy Rail 1 Ohm w zestawie (kit KME) były wtryskiwacze Rail 3 Ohm. Sprzedawca powiedział, że zamówił zestaw z wtryskiwaczami 1 Ohm ale w hurtowni powiedzieli, że do silników o dużych pojemnościach (BMW 4000 ccm, V8, 286 KM) wtryskiwacze 1 Ohm się nie sprawdzają i najlepsze są 3 Ohm i takie powinny być.

 

Moje pytanie: czy naprawdę wtryskiwacze 3 Ohm lepiej się nadają do silników o dużych pojemnościach (w szczególności BMW 540, 4000 ccm, V8, 286 KM) ??? :shock:

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam :D

Opublikowano
1 Ohmowe wtryskiwacze stosuje się przy krótkich czasach a w takim silniku czasy pewnie zaczynają się od 3,5ms :wink: Poza tym żółte valteki mają mniejszą żywotność i bardziej obciążają instalację elektryczną. Moim zdaniem nie powinno być problemów.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam :)

 

Kompletna instalacja (bez zbiornika na gaz) kosztowała mnie niecałe 2.300 z VAT.

 

Jak tylko założę instalkę to dam znać jak się sprawuje !!!

 

Pozdrawiam, Vikingb :D

Opublikowano
Dobra cena......

Można wiedziec gdzie tak tanio montuja gazik?

pozdrawiam

 

Do bartpa: 2.300 to koszt instalacji, BEZ MONTAŻU !!!

 

Pozdrawiam :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mi gazownicy krótko powiedzieli: "do V8 wtryskiwacze tylko MATRIX jak chcesz żeby to jeździło i nam nie marudził" A to że się "zapychają" na kochanym polskim gazie to już przyroda :)i
Opublikowano

ja mam stag 300 + wtryski valtek ...

 

 

z matrixow zrezygnowalem za namowa kolegio gazownika - valteki wystarczaja w zupelnosci ( bo czasy wtrysku sa dlugie przy takich pojemnosciach ) , pozatym valteki sa rozbieralne ( mozna np wymienic pojedyncza cewke itp)

 

jak narazie jestem zadowolony z instalacji

Opublikowano
Powiem szczerze sam myśle, że VALTEK 3 ohm-wy wystarcza ale nie będe podwarzał autorytetu gazowników którzy suma sumarum mają jeśli nie wątpliwą to nikłą wiedze na temat "zagadnień"mechanicznych. Sam na dniach montuję Valtek ale do M30B35 a nie do V8 :)
Opublikowano

Polecam jedynie STAGA 300 nie zadne KME to badziew jakich mało załozyłem kilka sztuk i nie jestem zadowolony z kultury pracy tego systemu pozatym sa pewne problemy np. przy MAX bucie w e34 2.5 24V

polecam STAGA nieco drożej ale super sie spisuje wystarczy valtec 3 omy czerwony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.