Skocz do zawartości

Jazda bez podlaczonego przeplywomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szkodzi to czemus?? Nie moge znalesc orginalnej przeplywki ( oprocz ASO oczywiscie 1450zl ) Widze ze auto normalnie tzn. lepiej jezdzi na odlaczonej przeplywce. Cos sie moze stac czy poprostu moze wiecej palic ??
Opublikowano
nie powienien si etak zachowywac jak piszesz-po odlaczeniu przeplywomierza silnik powinien sie mulic i dusisc a nawet gasnac.Przeplywmierz dawkuje otwarciem sie powietrze do silnika, i ni etylo.....cos mas zchyba nie tak
Opublikowano

napisze wszystko ok poczatku.

 

Na gazie samochod jezdzi dobrze. Na benzynie nie reaguje na gaz i jego V max ok 120 km/h Odlaczylem teraz przeplywke i jezdzi dobrze. Moze nie tak jak powinien ale nie gasnie, i obroty sa w normie

Opublikowano

napisze wszystko ok poczatku.

 

Na gazie samochod jezdzi dobrze. Na benzynie nie reaguje na gaz i jego V max ok 120 km/h Odlaczylem teraz przeplywke i jezdzi dobrze. Moze nie tak jak powinien ale nie gasnie, i obroty sa w normie

Opublikowano
ale to jest dziwne........bo jak wiesz przeplywka ma taka blaszke w srodku ktora zamyka i otwiera przeplyw powietrza.jesli masz odlaczona to klapka jest zamknieta wiec ktoredy bierze powietrze potrezbne do reakcji spalania?
Opublikowano
Miałem tak samo jak mi podczas przełączania z benzyny na gaz strzeliło w kolektor,wogóle nie miała siły i musiałem trzymać na obrotach (myślałem że przepływomierz padł) a jak puściłem od razu gasła, po odłączeni przepływki w mairę chodziła i nie gasła.Okazało się że podzczas strzału gumka na klapce przeciwwybuchowej zaraz za przepływomierzem zeskoczyła i była szczelina około 1mm szeroka a ja tego nie zauwarzyłem.Sprawdz szczelność układu dolotowego i podepnij przepływkę.
Opublikowano
...bo jak wiesz przeplywka ma taka blaszke w srodku ktora zamyka i otwiera przeplyw powietrza.jesli masz odlaczona to klapka jest zamknieta wiec ktoredy bierze powietrze potrezbne do reakcji spalania?...

 

Przepływomierz nie otwiera ta klapką przepływu powietrza tylko reaguje na jego ilość. Pomyliłes chyba z przepustnicą ;) . Czy przepływomierz jest podpięty czy nie to i tak nie wpłynie na ilość powietrza - da tylko informacje o jego ilości do komputera. Klapka może stawiać opór jedynie jak przepływka ma uszkodzone łozyska szafirowe , ale i tak przy tak dużym podciśnieniu nie jest w stanie niczego zatrzymać...

 

Z drugiej strony to ciekawe że silnik nie dusi się od nieznanej ilości powietrza - czyżby w tym przypadku sonda dawała mu tą informację ... ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Tak jak powiedział SIEKIERA_666 - przepływomierz (klapowy) jaki jest w 316 mierzy ilość wpadającego powietrza dzięki wychyleniu właśnie tej klapy w przepływomierzu, więc to nie jest tak że klapa ta będzie zamknięta. Odpinając przepływkę powodujemy taką sytuację, że skład mieszanki jest regulowany dzięki informacjom z sondy lambda i przekłada się to na zwiększone zużycie paliwa. W tym przypadku nie wydaje mi się aby padł przepływomierz, chodź jest to możliwe że podaje błędne informacje. Sprawdź najpierw czy niemasz gdzieś przedmuchów na odcinku pomiędzy przepływką a kolektorem, następnie zdejmij przepływkę i sprawdź czy klapa w środku jest ok. Następnie sprawdź samą przepływkę czy nie podaje jakiś głupot. sposób sprawdzenia znajdziesz na forum.
http://images24.fotosik.pl/217/db2f86f1b89f14d8.jpg
Opublikowano

Z tego co się orientuje przy montarzu stożaka (filtra storzkowego) przepływomierz jest usuwany :wink:

Gdyby to muliło to nikt by go nie zakłądał.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Z tego co się orientuje przy montarzu stożaka (filtra storzkowego) przepływomierz jest usuwany :wink:

Gdyby to muliło to nikt by go nie zakłądał.

 

hmmmm,

przeplywomierz jest usuwany ????

nie wydaje mnie sie ;)

Opublikowano

Ja osobiście u siebie nie mam ale widziałme instalacje z filt. stożkowym i nie maiły przepływomierzy :idea:

Nie wiem czy to było dobrze zamontowane czy nie (nie wgłbiałem się w ten temat) ale było, i chodziło "zdrowo" (podobno).

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

z tego co sie orientuje to w E36 przeplywka skladala sie elektroniki oraz platynowego drucika. W mojej E36 '92 nie stwierdzilem montazu klapki, klapek przed, w, czy za przeplywomierzem :D. Klapek w dolocie to ja mam dwie: klapomikser i przepustnica :D. Jezeli odlaczysz przeplywomierz to komputer bierze usrednione dane z pamieci.

Ogolnie efekt jest taki, ze duuuzzzooo wiecej pali :D, a z jazdy jest wielka lipa :D. Klapki to jeszcze byly chyba w E34...

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44383&start=15


BMW Repozytorium - poszukiwani ludzie do prowadzenia sajtu z hostingiem. => PW


--

Staram sie pomoc...

...reklamacje tylko za okazaniem paragonu z pieczatka :)

Opublikowano
Ja osobiście u siebie nie mam ale widziałme instalacje z filt. stożkowym i nie maiły przepływomierzy :idea:

Nie wiem czy to było dobrze zamontowane czy nie (nie wgłbiałem się w ten temat) ale było, i chodziło "zdrowo" (podobno).

 

pewnie widziałeś że nie ma obydowy filtra powietrza i tak pomyślałeś,za puszką na filtr jest dokrecony przepływomierz w aluminiowej obudowie,przy zakładaniu stożka odkręca sie tylko plastik a przepływka powinna zostać.

 

blaszka w przepływomierzu często się przycina, lub po jakimś strzale w dolot, wykrzywia i później nie domyka się szczelnie.

Zanim pójdziesz po nowy obejrzyj klapkę i ewentualnie przeczyść ją jakimś preparatem do czyszczenia przepustnic, tylko nie spryskaj samego czujnika (to takie oczko na 2 drucikach) !!!

Opublikowano
co za glupoty w tym temacie wypisujecie, bez przeplywki silnik napewno nie bedzie chodzil "zdrowo" jesli wogule bedzie chodzil, przeplywomierze z klapka sa boscha a z tak zwanym goracym drutem sa siemensa,jesli masz zwykly gaz, to na gazie bedzie chodzil po odpieciu przeplywki bo mu jest nie potrzebna, na benzynie napewno nie bedzie chodzil normalnie
przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Opublikowano

To że filtr jest w plastikowej obudowie, a przepły. jest za nią to ja wiem :wink:

W tym co widziął nie było przepły. a był stożek.

Może to był typowy polski tunning: kupa spojlerów, znaczki M-Power, stożek, 1600cm poj., i na gazie :idea: :wink:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
co za glupoty w tym temacie wypisujecie, bez przeplywki silnik napewno nie bedzie chodzil "zdrowo" jesli wogule bedzie chodzil, przeplywomierze z klapka sa boscha a z tak zwanym goracym drutem sa siemensa,jesli masz zwykly gaz, to na gazie bedzie chodzil po odpieciu przeplywki bo mu jest nie potrzebna, na benzynie napewno nie bedzie chodzil normalnie

Hmm przeplywka jest boscha z drucikiem i mam sekwencje . Samochod napewnoi nie chodzi jak powinien po odlaczeniu ale przynajmniej odpala i normalnie sie wkreca na obroty.

Opublikowano
Rację mają Ci, którzy piszą że nie będzie działał prawidłowo silnik. Możecie mi zaufać. Przekonałem się na własnej skórze. Przy odpalaniu tak mi strzelił, że wywaliło rurę z przepływomierza i nie mogłem nawet ruszyć. Dało się jechać na obrotach do 1,5tys/min. Ale był taki słaby, że masakra :8)
http://img530.imageshack.us/img530/7382/bmwx3wd9.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.