Skocz do zawartości

320Ci Problem z dmuchawa.


Pussy master

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

miałem ten sam problem,

jezyki potrafia fajnie głupieć,

szukałem i próbowałem kulku używek,

jedna była taka fajna że po podłączeniu wichura była nawet jak wytrychy wyciągnięte z stacyjki :) - idealny do wywalenia akusa :)

 

kupiłem w salonu BMW neue jeźik i jest ok.

przy okazji proponuję wymianę filtra kabinowego.

prze to te jeżyki po części padają jak muchy bo nie ma cugu i się grzeją :)

demontaż i montaż, wymaga trochę się wygjąć, za pierwszym razem cieżko, po 2 próbach można to zrobić w minutę :)

 

w e46 jeżyczek jest zalany gumą i raczej nie do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nawiew jest na przod i wieje z pelna sila jak zwiekszam jest max jak zmniejszam jest mniejszy czyli reaguje wszystko byc moze pada jakis silniczek ale niewiem ktory a jak kol. wyzej pisze moze jest to ta opornica dmuchawy ale dlaczego wieje na szybe a na boki i przod nie???niewiem??p.s. filtr jest ok bo sprawdzalem aha i gdzie jest dokladnie ten filtr kabinowy moze on jest zawalony???pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to może coś z sterowaniem kierunkowym,

u mnie opornica była walnięta bo sam sobie zmieniał biegi, natomiast kierunki wiania i temp wiania była ok.

więc może to nie to

filtr kabinowy jest pod maską zaraz pod szybą.

taki podłużny.

ale nie sądza żeby to była przyczyna.

choć warto go co jakiś czas przetrzepać lub porpostu wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dobrze mowisz cos ze sterowaniem kierunkowym jest bo wlasnie nie przelacza mi na przod i boki a wieje delikatnie jednostajnie.jezeli natomiast sterowanie kierunkowe to od czego zaczac tzn. co jest odpowiedzialne za to sterowanie jakis silniczek??czy tez klimatronic tzn panel??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

może mi ktoś pomoże - przypuszczam ze to ten jeżyk.

jak mam właczony na wiew to smiga tylko na tych pierwszych kreseczkach i i kawałek i puxniej jeszcze ze 3 a puxniej nie ma róznicy w nawiewie. Cały czas tak samo.

Ale gdy biore z Auto na np środek to spada na połowe. według wyświetlacza choc cały czas tak samo gówniano dmucha.

I mam wrażenie że na szybe praktycznie wcale nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jak warjuje sila nawiewu dmuchawy to na 100% pada ci jez.Wymien i bedzie po problemie.

 

Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Wariuje,niedomaga,nieprawidlowo dziala....jak zwal tak zwal ale jezeli wystepuja problemy z regulacja sily nawiewu to na 99% powodem bedzie opornica czyli JEZ.

 

Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

 

Pokrótce opisze mój problem z ogrzewaniem...

W mojej 320d 98r dzieje się tak, mianowicie: gdy włączam nadmuch to po chwili (2-3min) grzania zaczynają mi parować szyby (filtr kabinowy wymieniony) wtedy gdy włączę klimę to efekt zaparowanych szyb znika w ok.10sekund. Następnie gdy jadę przez ok 30min na ustawionej temperaturze 22C i klima włączona - na początku ładnie grzeje a potem zaczynam odczuwać spadanie temp wewnątrz auta i siła jak i zarówno temp. powietrza z nadmuchu się nie zmienia gdy próbuję zwiększyć temp. czy też zwiększyć siłę nadmuchu, dopiero wyłączenie klimy spowoduje po chwili wzrost temperatury powietrza w nadmuchach ale do znowu wiąże się z parowaniem szyb....

 

Co z tym zrobić?

Czy winę ponosi opisywany w wątku "jeż"??

Czy spod szyby z tyłu przez niby kratkę nawiewu też ma być wdmuchiwane powietrze? - bo nie czuję żeby tamtędy coś leciało nawet przy max. sile nadmuchu.

 

Dodam że także ubywa mi płynu z chłodnicy i nie widać aby gdzieś uciekł.

Auto nie kopci z rury białym czy niebieskim dymem.

 

Denerwuje mnie ta spadająca temperatura przy dłuższej jeździe i parowanie szyb gdy nie mam włączonej klimy.

 

Proszę o pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mysle,ze tu mozemy wykluczyc awarie "jeza" natomiast mam pytanie.Jak zachowuje sie temperatura silnika?Wszystko w normie?Bo moze to termostat i sie poprostu nie dogrzewa albo polecial juz czujnik temp. wnetrza.Jeszcze jedno jezeli choszi o parowanie szyb.Czy wlaczasz razem z klima obieg wewnetrzny?

 

Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem autem już 15tyś km i temp.silnika w normie - wskaźnik zawsze max w pionie. Co do kwestii parowania szyb - gdy uruchamiam silnik włączam tylko dmuchawę - bez obiegu wewnętrznego (obieg ten włączam sporadycznie - wręcz rzadko). Tak samo jak jeżdżę z włączoną klimą to nie mam włączonego obiegu wewnętrznego.

Dziwi mnie fakt iż gdy klima jest wyłączona to po paru minutach zaczynają parować szyby a gdy ją włączę to po paru-parunastu sekundach jest już OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Co do parowania szyb po wylaczenu klimatyzacji to zawsze tak jest bo przy wlaczonej klimatyzacji powietrze jest osuszane (tylko para po wylaczeniu klimatyzacji powinna zginac po paru minutach) i odwrotnie jak wlaczysz klime na zaparowane szyby to para znika w oczach.Natomiast bardziej niepokojace jest u ciebie to samoczynne zmienianie sie temperatury nawiewu.Jezeli temperatura silnika jest w normie to albo czujnik temp. wnetrza psoci albo nagrzewnica ale zobaczymy jak sie jeszcze ktos wypowie,moze ktos mial juz taki sam problem.

 

Pozdrawiam.

http://images49.fotosik.pl/48/b15dcef712d56319.jpg


..."The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Pussy master]

Dzięki za pomocne info, sprawdzę dziś czy po wyłączeniu klimy po jakimś czasie szyby się same odparują...

Co do tego iż po czasie temp. w aucie spada a klima jej nie wyrównuje:

czy w kabinie jest jeden czy dwa czujniki temp. jedne na pewno jest w panelu sterowania a drugi na podsufitce??

Jak sprawdzić czy jest on uszkodzony?

Bo jak wyłączę klimę gdy podczas jazdy temp.spadnie to sam nadmuch po chwili zaczyna grzać - no ale tak być nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzsiaj miałem wykonaną reanimacje jeża z linku z forum, i nadmuch z lekkiego podmuszku wieje jak szalony, ale widzę różnice że jednak lewa dmucha a prawa srtrona jest słabsza, i nawiew na szybe wydaje się taki jak by wcale nie dmuchał, - lepiej zaparowana szyba schodzi od strony kierowcy z prawej jest słabiej. Gdy zmieniam kierunki słychać że coś sie tam przłącza czy zmienia, i siła nadmuchu też się zmienia.(przy zmianie na przednią szybę)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie juz to bylo ale nie znalazlem... mam problem nastepujacej naruty. W E36 z 1995roku compakcie, nawiew dziala dosc slabo (slaby wichur) oraz nagrzane powietrze jest jakby troche cieple ale na pewno nie gorace. CO TO MOZE BYC??

Filt ??

Nagrzewnica ??

Co robic bo ida mrozy a w czapce nie chce jezdzic.

Dzieki :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Pewnie juz to bylo ale nie znalazlem... mam problem nastepujacej naruty. W E36 z 1995roku compakcie, nawiew dziala dosc slabo (slaby wichur) oraz nagrzane powietrze jest jakby troche cieple ale na pewno nie gorace. CO TO MOZE BYC??

Filt ??

Nagrzewnica ??

Co robic bo ida mrozy a w czapce nie chce jezdzic.

Dzieki :modlitwa:

 

 

Pomoze wymiana filtra kabinowego, umnie po wymianie nawiew wieje jak tornado

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy!!!

Jestem szcześliwym posiadaczem e46 320d z 99r.

Mam problem z klimatyzacja a mianowicie podczas jazdy okolo 30min przy wlaczonej klimatyzacji przestaje leciec powietrze, to znaczy gdy wylacze i poczekam z minute i wlacze klime to znowu zacznie leciec powietrze z nawiewów.

A gdy klima zaczyna przestawac dzialac to nie pomaga zwiekszanie nateżenia nawiewu czy temperatury ale zauwazylem ze gdy zwiekszam nawiew to slychac jak dmucha powietrze tylko to nie leci do srodka???wczesnie czytalem ze dwie osoby maja ten sam problem...i jeszcze pytanie czy wiecie gdzie w e46 sam czy=ujniki temperatury moze znajduje sie gdzies, gdzie sie grzeje mocno jakas czesc i a czujnik odbiera to jako temperature wewnatrz samochodu odcina nawiewy...a jeszcze jedno w tym wypadku wymiana jeża nie pomaga!!!

:cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ta jeb.....na klima i dmuchawa w E46 to pieta achillesa :duh: :mad2: :mad2:

Ja mam takie objawy ze na poczatku dmuchalo mi tylko na przednia szybe natomiast na przod (kratki z przodu) nic nie wialo i na nogi rownierz nic-to byla wina silniczka sterujacego kierunkiem nawiewu(dostep od schowka taki mały silniczek wciskany na plastikowe zatrzaski) Teraz działa nawiew na wszystkie kierunki natomiast pojawil sie inny problem-jak przejade ok 10km a strzalaka temperatury jest w pionie klimatronik zaczyna wariowac-dziala tylko na jednym biegu tzn 3/4 mocy nawiewu nie reaguje na zwiekszanie ani zmniejszanie czy to tez wina jeza???Czy moze cos z termostatem???

AAAha jeszcze pytanko gdzie jest silniczek dmuchawy(mocy nadmuchu) bo cos mi piszczy i gwiżdze tak jakby z przodu za panelem klimatronika..Moze ktos sie orientuje jak do tego silniczka sie dostac czy od podszybia czy tez ze srodka samochodu jak zlikwidowac te gwizdy bo WWSSSTYYYD ze szok!!

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam , ja z kolei mam generalnie po całości zwalony nawiew w e46 320d z 2001 ... nie ma żadnej reakcji jak zwiększam natężenie nawiewu i zmieniam kierunki ... różnica jest tylko jak całkiem wyłączę klimatronik i włączę ponownie i jadę to delikatnie wyczuwa sie ze powietrze przechodzi z zewnątrz do wewnątrz auta, ale jak probuje zwiększyć moc to lipa nie działa nawet jak jest na maxa ustawiona skala to nic nie wieje ... pomocy co to może być .. silniczek całkiem dokonał żywota ? czy może jeż nie żyje ?

 

dodam jeszcze ze jak włączę klimę i położę rękę na nawiewie to jakby powietrze chłodniejsze leciało (wydaje mi sie ze klima działa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Mam E46 z 2001 roku i dokladnie ten sam problem co pawelbenduski1. To znaczy klimatronik sobie dziala przez jakies 30 minut i nagle w czasie jazdy sie wylacza. Czy ktos wie co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.