Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam e34 2.5 24v 1991r i niedawno wymieniłem skrzynie "manual". Co jaki przebieg wymieniać olej w skrzyni i jakom olejem ja najlepiej zalewać??

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano
Wlej mu ATF czerwonego ( to jest do skrzyni automatycznych-jest bardzo dobry bo przeznaczony do bardzo delikatnych autoamtow) mowinien zmniejszyc lub zniwelowac jakies trudnosci zwiazane z wbijaniem biegow na zimnym oleju.
Opublikowano

A ja bym najpierw ustalił jaką masz skrzynię i co na niej widnieje (wklejki-pomarańczowa, zielona albo wcale (są jeszcze żółte, ale to w dużo późniejszych modelach) zanim posłuchałbym "mądrych" rad na tzw. "pałę". Jeśli masz pomarańczową, to możesz wlać ATF Dexrona (np. III). Zielona (Special Oil!)- preferowany olej BMW (ew. ATF, ale nie zalecają ze względu na ewentualne np. stuki w wyższych temperaturach). Brak naklejki: preferowany olej specjalny BMW lub minerał klasy SAE 80 i API-GL-4.

Ustal i będziemy dalej działać.

 

@do przedmówcy: może w ogóle nie udzielaj rad jeśli nie jesteś czegoś pewien / nie wiesz do końca (vide np. konkluzje dot. uszkodzonych sond lambda czy zapewne wiele innych)? Retoryka...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
dołączam się do pytania kolegi Young81 czym zalać skrzynkę - moja skrzynka to model ZF S5-16-HMH i nie ma na niej żadnej naklejki. Moje E34 jest z lutego 90 roku z silnikiem M20. W ASO polecono mi wlać ATF Dextron II - ale się waham i zastanawiam czy to nie zaszkodzi skrzyni :doh: w razie gdyby była zalewana zwykłym przekładniowym 75W90 GL-4. Obecnie w chłodne dni biegi wchodzą przez chwile opornie szczególnie 1 i 2. Czym poprawnie należałoby taką skrzynkę zalać ? Może ktoś zna odpowiedź :modlitwa:
  • Członkowie klubu
Opublikowano

W E34 z 90r z M20 skrzynia (oczywiście manualna) może być jeszcze na olej 75W-90 API GL-4.

Obejrzyj dokładnie skrzynię, czy na pewno nie ma na niej z boku żadnej naklejki z napisem ATF ani śladu, że była.

Jeśli nie, to po prostu spuść olej i uważnie mu się przyjrzyj, ew. wlej trochę do przezroczystego słoika żeby lepiej widzieć - jeśli ma czerwone zabarwienie (nawet ciemno-brudno-czerwone, bo olej może być już mocno zużyty) i wygląda na dość rzadki (rzadszy niż olej silnikowy), to był wlany ATF, jeśli spuszczony olej nie ma żadnego czerwonego zabarwienia, tylko takie jak zwykły przepracowany olej, to był wlany standardowy przekładniowy 75W-90. Wiem, że to niejednoznaczna diagnoza, ale inaczej nie potrafię Ci pomóc.

Najlepiej wpisz na http://www.realoem.com/bmw/select.do

7 ostatnich cyfr VINu Twojego auta i sprawdź, czy na Twojej skrzyni powinna być naklejka "ATF oil" czy nie - czyli jak wybierzesz "Manual transmission" a następnie klikniesz na rysunek skrzyni, to czy w spisie pod nią jest opisana pozycja 3 na rysunku - czyli właśnie ta naklejka - jako występująca w Twoim aucie, czy nie. Jeśli jest opisana - powinien być ATF, jeśli nie jest opisana - powinien być 75W-90. O ile tylko w Twoim aucie na pewno jest oryginalnie zamontowana skrzynia (nie była wcześniej wymieniana na inną). Dla pewności możesz sobie też wpisać np. ba86302 (to jest końcówka VINu E34, które na 100% miało skrzynię na ATF) i zobaczyć jaka jest różnica - tam naklejka ta będzie wymieniona jako występująca w tym aucie część.

Zdrufka,

HeZi

________________________

Four wheels move the body.

Two wheels moves the soul...

Opublikowano

Dziękuję bardzo bardzo za wsparcie HeZi - moja skrzynka na 100% nie ma naklejki a nawet miejsca na nią. Teraz wiem że to skrzynka S5-16-HMH pierwsza od góry http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB11&mospid=47369&btnr=23_0289&hg=23&fg=05

z tego by równierz wynikało że powinna być zalana zwykłym olejem 75W90. Przy zlewaniu starego jeszcze sie upewnie :cool2:. Znalazłem nawet taką skrzynke na allegro http://allegro.pl/item166203483_skrzynia_biegow_bmw_e30_e34_320i_520i_12v_m20b20.html

Opublikowano
witam, jestem posiadaczem E34 2,5 tds w automacie 91r. możecie mi powiedziec co jaki czas bądz ile kilometrów zmie nia sie olej w skrzyni biegów. i jaki bedzie najlepszy dla niej.
Opublikowano
najlepiej kupić oryginalny w ASO zwłaszcza do automatu , ja kupiłem i koszt to 36zł litr więc bez sensu szukać i kupować coś co nie jest pewne za 40zł/litr - wymieniałem po 245tyś km mimo że ASO nie zaleca ale to co tam było na dnie to jakaś galareta :mrgreen: do tego w automacie musi być dokupiony zestaw uszczelka,filtr oraz podkładki - również kupowałem w ASO bo cena niższa była o 10 zł jak w sklepie :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.